Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tipsy goes Texas & New Mexico (2014)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Tipsy goes Texas & New Mexico (2014)

Bericht door Yeehaw »

Wij hebben de ballons ook alleen maar vanaf verweg gezien maar ik zou zeker aanraden om het terrein op te gaan. Ik heb er ongelooflijk mooie foto's van gezien.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb nog een vraagje. Wij hebben dus drie overnachtingen in Big Bend in Chisos Mountain Lodge.

bij het "heen komen" komen wij vanaf Guadeloupe Mountains waar we nog een halve dag willen hiken en tegen de middag vertrekken naar Big Bend. Een flinke rit en ik weet (van het forum natuurlijk) dat de rit prachtig is en zou graag zoals aangeraden willen rijden langs de route Presidio - Lajitas...

-> is het dan niet handiger 1 overnachting in the plannen in Lajitas (golf resort, lekker sjiek) of de Terlingua ranch? En dan de dag er na via de Old Maverick Road (te doen met SUV?) naar Santa Elena Canyon en daarna door naar Chisos voor "slechts" 2 overanchtingen?

Ben benieuwd naar jullie mening hierover!
bedankt :-)
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

Het is inderdaad geen slechte ingeving. Wij hebben die route (Presidio-Lajitas) nooit kunnen rijden wegens tijdsgebrek.
Santa elenacanyon ligt in een uithoek van het park, dus je hebt tijd "gewonnen" als je via die kant kunt toekomen en het anders toch wou bekijken.
Vanuit de canyon naar de chisis mountain lodge is het nog een uur rijden ( over de gewone weg).

Als je wil kan je de canyon ook een stukje inwandelen via een pad.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ja je begrijpt wat ik bedoel. Allicht toch het overwegen waard. Wel een beetje jammer om dan "maar" 2 nachten in de lodge te zijn. Maar ja op en neer rijden is ook niet ideaal he...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zeker als je vanaf Guadeloupe Mountains moet komen en dan ook de route Presidio - Lajitas wil doen is een overnachting aan de westkant aan te raden.
Je kan voor de route langs de Rio Grande wel een uur of 2 á 3 extra rekenen.
De Old Maverick Road is met een suv goed berijdbaar, de verhuurders die kano dagtips op de RG aan bieden komen ook via deze weg vanuit Study Butte, weet alleen niet of je er veel tijdwinst uit zal halen omdat de snelheid toch wat lager zal liggen dan de 45 m/u die je op de parkwegen mag rijden.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Bedankt Rob (en hopelijk genieten jullie daar volop!)

Ondertussen dus voor één nachtje Lajitas Golf Resort geboekt (196 dollar, slik, maar ach ja) en dan nog 2 nachten in Chisos lodge laten staan (Rio Grande building)

Kijk er echt al enorm naar uit!!!!
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik weet niet zeker of het op voorhand echt nodig is... maar ja, just to be sure! Net tickets gekocht voor de balloon fiesta!!!! Nog 3 maanden te gaan!!!!!!!!!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

En nu maar hopen dat je op die dagen de balloons ook daadwerkelijk de lucht ingaan dus dat het goed weer is. In welk hotel zit je Tipsy? Wij zijn ook in october weer in de buurt maar weten nooit welke route we gaan volgen maar het kan best zijn dat we ABQ ook weer bezoeken.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ja het weer weet je nooit natuurlijk. Maar dat zien we dan wel weer ;-)

Yeehaw, Als je in de buurt bent, zou super zijn je te ontmoeten.Wij zitten dus twee weken in NM/Texas in oktober.

8 oktober: silver saddle motel Santa Fe
9 oktober: BW Rio grande in in ABQ (ja, twee verschillende hotels in ABQ, omdat we één nacht dicht bij Balloon Fiesta wilden zijn en de andere dag eerder niet want dan hebben we een geocaching event)
10 oktobr: Holiday inn ABQ op of toch alleszins vlakbij de balloon fiesta
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Waarschijnlijk zijn wij dezelfde tijd in Santa Fee en ABQ. Was het moeilijk om een hotel te vinden in de Ballon Fiësta tijd ? Wij willen ons liever niet vastleggen.
We volgen jullie rondje Texas een heel stuk maar laten toch Dallas en Fort Worth liggen. Willen graag naar een rodeo maar merken dat die er bijna niet meer zijn in die tijd. Ben jij toevallig nog op een website terecht gekomen waar meer over rodeo's staat? We hadden er eentje gevonden en daarop gereageerd maar horen niets terug.
Wij doen New Mexico wat uitgebreider dan jullie. Nostalgie van een vorige keer!
We vliegen op 21 september met KLM op Houston en gaan 21 oktober ook weer terug daarvandaan.
Leuk he die voorpret!
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Die voorpret is heel leuk (en ook de reden waarom ik veelal mijn hotels op voorhand boek)
Geen idee of het moeilijk is op die moment zelf nog iets te vinden, ik zou denken van wel want de balloon fiesta is echt iets heel groot.
(ik wou perse die hotels owv gebruik reward nights)

Wij laten dallas en Fort Worth ook links liggen. Naar rodeo 's heb ik niet gezocht, dat is niet onze interesse.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Jammer dat jullie Dallas en Fort Worth niet aandoen, dat vonden wij echt de moeite waard om te bezoeken!!!
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ja maar we hebben helaas maar twee weken en geen maand zoals jullie :(
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In die Best Western Rio Grande hebben we jaren geleden eens gelogeerd en met plezier moet ik zeggen. Op een hoek bij de interstates maar daar heb je geen last van. Ik heb de data genoteerd. Het lopen naar Old Town viel een beetje tegen langer dan verwacht. Als we besluiten ABQ aan te doen stuur ik je een PM. Eind september hebben we onze TA Meetup in Green River Ut en daarna gaan we nog naar Nebraska en Kansas dus wie weet. Reis begint 18 september op LAX en weer terug op 9 november met ook nog een cruise naar Hawaii tussendoor. Het heeft zo zijn voordelen om gepensioneerd te zijn ;-)
Yeehaw
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Yeehaw, het zou alleszins leuk zijn mekaar te treffen in Texas of NM :-)

verder heb ik nog drie "vragen"/openstaande punten voor onze reis
1)
route big bend naar Bandera -> via de interestate of toch via Del Rio? in tijd is verschil toch eerder beperk (is sowieso een rijdag) maar welke route is het mooiste?

2)
route Austin - Lubbock. Iemand leuke stops onderweg? eventueel kunnen we bij vertrek misschien een ommetje tijden naar de scenic drive Devil's backbone (wimberly). in Lubbock prairy town? nog ideetjes?

3)
route Amarillo - santa fe: is de "omweg" via Las vegas de moeite waard? Of rijden we beter in één ruk door om dan bvb meer tijd te hebben voor Santa Fe (of zelfs de high road richting Taso hoewel dat mij minder zegt)

bedankt!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Route via 90 is mooier en vergeet niet the stoppen in Langtry bij Judge Roy Bean. Van Uvalde kan je de mooie route langs de rivier (Rio Frio) volgen maar dat is niet de snelste route. Wel de mooiste.
Wimberley is de B&B town. Zijn we alleen doorheengereden alhoewel we hier eerst langer wilden blijven. Wel een mooie omgeving. Glooiende landschappen en in Abilene hebben we een kop koffie gedronken. Het beroemdere Abilene is in KS.
We hebben drie nachten in Las vegas NM gezeten. Ook een erg mooie omgeving en we hebben daar het Rough Riders museum bezocht. Er is ook een erg leuke oude bibliotheek met een coffeeshop er in en buiten Las vegas is Montezuma castle nu een soort opleidingsoord.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Yeehaw schreef:Route via 90 is mooier en vergeet niet the stoppen in Langtry bij Judge Roy Bean.
Dat hadden we in juni ook bezocht, helaas was door het noodweer en door de bliksem het dak " weggeblazen" en was alles dicht, jammer want we hadden ook graag de cactustuin bezocht maar dat is vast wel weer toegankelijk als jullie daar komen!
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

alvast bedankt voor de tips.
Allicht wordt het de route 90 dan, het is sowieso een rijdag dus een uurtje langer maakt dan op zich ook niet meer uit!
tinkerbeliii
Amerikafan

Bericht door tinkerbeliii »

heb je al een overnachting geboekt in Hill Country? Of waar ben jij van plan om te overnachten?

edit: sorry, al gevonden :thumbup:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

in een kleinschalige ranche dus :-) in de buurt van Bandera
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer