Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sing: Eindelijk terug! Advies reis Las Vegas/Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Re: Reis Sing: Eindelijk terug! Advies reis Las Vegas/Yellowstone

Bericht door thebruins »

En dan als we ze terug hebben gebracht, wat eten en opfrissen en dan weer met de auto het park in als het schemer/donker is, specifiek voor die plek.
Je mag in het hoogseizoen niet met je eigen auto Zion NP in (tenzij dat de afgelopen jaren is gewijzigd). Google dus even tot hoe laat de shuttle bussen het NP in en uit rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had dat niet expliciet vermeld - want het leek mij dat het algemeen bekend was -maar inderdaad, zoals hierboven aangegeven; je mag niet met je eigen auto de canyon inrijden.
Voor de tijden van de shuttlebussen zie hier: https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... system.htm.
Wil je buiten die tijden het park in dan is het wellicht mogelijk om de fietsen langer te houden? Maar of dat prettig is in de schemer/het donker vraag ik me af.
Je kunt wel het park in en richting de tunnel rijden. Dan kom je langs de wandeling die ik eerder noemde, naar de Pine Creek Fall. Of je rijdt naar het visitor center waar je parkeert. Dan kun je de Pa'rus Trail lopen. Of de Watchman Trail. Dat is zonder shuttlebus te doen.
Kijk eens op de kaart van het park voor alle genoemde locaties en wandelingen.
Misschien is het Zion Nature Center voor jullie ook interessant, zie voor de locatie hier: https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... center.jpg

Je kunt eens kijken of het niet een idee is om in de Zion Lodge te overnachten. Zal wel duurder zijn dan de Bumbleberry Inn, maar misschien scheelt het niet eens veel. Je mag dan met de auto het park in, maar niet veder dan de lodge. Wij deden dat in 2o24. Ik had je al naar dat verslag verwezen, daar staat ook duidelijk in dat het niet mogelijk is om met de auto de Canyon in te rijden. :wink:

Marianne
Sing
Amerikakenner

Bericht door Sing »

Hoi!
Bedankt voor jullie reacties!
We hoeven ook niet in de avond met de auto verder het park in, maar alleen tot de Visitor Center Parking om dan bij de Pa'rus Trail op zoek te gaan naar beestjes :) Dat kan wel toch?

Zion Nature Center had ik gezien en zeker een goede tip voor ons ja!

Alle linkjes naar verslagen heb ik opgeslagen en neem ik op vrije avonden door :) Probeer overal de informatie van op te slaan ;)
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip | 2026: LV - Yellowstone
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Ja dat moet wel lukken, het verbod geldt pas vanaf de doodlopende weg die de canyon zelf in gaat.
Sing
Amerikakenner

Bericht door Sing »

We hebben nog een reisdag van Moab naar Salt Lake City.
Is het nog de omweg waard om via Capitol Reef te gaan voor een (korte) wandeling?
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Uiteraard :D Maar als je die dag puur als reisdag beschouwt om van A naar B te komen, dan zou ik altijd de lange weg via Blanding-Hanksville-Torrey (of zonder Blanding als het te lang wordt) nemen zodat je onderweg je ogen kunt uitkijken en mooie tussenstops kunt maken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik wilde zeggen dat het wel een omweg is, maar @thebruins neemt zelfs nog de UT95 mee. :lol: Dat is wel mooi natuurlijk maar ook wel ver. Je zou, met of zonder Blanding, eens kunnen kijken of je niet eerder kunt stoppen dan Salt Lake City. Misschien Provo, of nog iets eerder. Je zou dat open kunnen laten en onderweg kunnen kijken hoe ver je komt. Wij hebben eens in Springville overnacht omdat we in een hoosbui terechtkwamen. Dat was in 2015, tussen Torrey en Grand Teton.

Onderweg naar Capitol Reef is het ook mooi om Little Wild Horse Canyon te bezoeken. In Capitol Reef zou je de Hickman Bridge Trail kunnen lopen, of een stuk van de Grand Wash trail. Beide beginnen langs de UT 24. Een picnick bij het schitterende picknickterrein bij Fruita (met een een taartje van het Gifford Hoise) is natuurlijk een must. Als je wilt afkoelen is de wandeling achter het visitor center door het water van de Sulphur Creek erg leuk om te doen.

Zie
- hier voor diverse wandelingen en de rit naar Springville
- hier voor onder andere de Grand Wash Trail en de Sulphur Creek en
- hier voor de Hickman Bridge Trail.

Marianne
Sing
Amerikakenner

Bericht door Sing »

Okay okay! super bedankt Dat stel mij gerust. Ik dacht dat ik misschien weer te makkelijk dacht ;)
Misschien ook wel een goed idee ja, niet helemaal tot SLC.
Heb bij Provo een leuke AirBnB gevonden met een jacuzzi, dat lijkt me heeeeerlijk zo midden in de zomer! En het kost net zoveel als het hotel :) En kan er ook nog een wasje draaien ;)

Dan zou dit een optie kunnen zijn:
Moab → Highway 24 via Hanksville → Capitol Reef → overnachten in Provo/Springville

En dan in Capitol Reef:

Fruita + Gifford House
Sulphur Creek kort stukje
Grand Wash als korte canyonwandeling

De volgende dag dan door naar Grand Teton, ook wel weer 5 uur rijden.
Sing
Amerikakenner

Bericht door Sing »

Kan iemand nog advies geven over de Yellowstone route? Ik dacht dag 2 onderste loop en dag 3 bovenste te doen, maar misschien kan ik het nog beter opsplitsen ivm de tijd die we hebben op de rijdagen 1 en 4?

1. Antler Inn Jackson > Old Faithfull Inn
2. Old Faithfull Inn
3. Old Faithfull Inn > Mammoth Hot Springs (om 3.45 uur Wildlife tour)
4. Mammoth Hot Springs > Driggs (ivm terugvlucht volgende dag)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk eerst eens wat je allemaal wilt doen in Yellowstone. Je hebt er niet veel tijd dus je moet keuzes maken. Als je van Jackson naar Old Faithful (met één l, net als in beautiful) rijdt kun je al een deel van het onderste rondje doen. Ik vind het West Thumb Basin leuk omdat het mooi gelegen is en je er allerlei vulkanische verschijnselen hebt. Een rangerwandeling daar is ook aan te raden.
Bij de geisergebieden moet je er rekening mee houden dat je er veel tijd kwijt kunt zijn als je geisers (anders dan de Old Faithful) uit wil zien barsten, Wij zijn fan van de Great Fountain Geyser, die is heel indrukwekkend en redelijk voorspelbar. Kijk bij het visitor center wanneer die verwacht wort uit te barsten en kijk of dat in je planning past. Het is druk bij de geiserbassins dus het kan zijn dat je bijvoorbeeld bij het Midway Geyser Basin eerst wat rondjes moet rijden voor je een parkeerplaats vindt.
De laatste dag zou je nog naar Norris kunnen, of naar de geisers die je gemist hebt.
Wil je ook naar de Grand Canyon of the Yellowstone en naar bijvoorbeeld Hayden Valley?

Kijk eens in ons 2015-verslag voor onze ervaring en onze planning (aparte pagina) voor Yellowstone om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Pin je niet al te zeer vast op een planning. In 2022 kwamen we terug vanuit Mammoth om naar de camping Madison te gaan en toen bleek onderweg dat de Steamboat geiser uitbarstte. Ja, dan laat je toch alles vallen en rent, letterlijk in dit geval, daarnaartoe. Er kan altijd iets interessants gebeuren onderweg waardoor je tijd kwijt bent en de rest van je programma in de soep loopt. Geniet vooral. Het is er ongelooflijk mooi, mijn favoriete park, en je kunt sowieso niet alles zien in een paar dagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer