Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis preus015: rondreis West-Amerika.
Re: Reis preus015: rondreis West-Amerika.
Nee, ik ken het verder niet, maar zo te zien niet. Ik denk dat Marianne (net als ik) in de war was met Trailer Village RV park, die wél in het park ligt. Is er niets meer vrij in het park of is er een andere reden waarom je buiten het park kijkt? Ik heb geen idee hoe de parkeersituatie is daar in die periode is, maar lijkt mij altijd makkelijker als je niet een parkeerplek voor je RV te zoeken, en dan is het ook makkelijker om zonsopkomst en -ondergang mee te pikken.
Terug in Texas!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had het inderdaad niet goed gelezen, ik ging ervan uit dat het Trailer Village betrof. Als er niets in het park vrij is lijkt Ten X mij de beste keuze. Je kunt dan met de shuttlebus van Tusayan naar het park. Je vermijdt daarmee parkeerproblemen in het park en wachttijden bij de ingang. Om van de bus gebruik te kunnen maken heb je een toegangspas voor het park nodig (zoals de America the beautiful pas). De bus kan daardoor de toegangscontrole overslaan.
Ik zie trouwens net op de NPS site dat die shuttlebus pas op 28 mei weer begint te rijden. Zie https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/ ... purple.htm
Wanneer heb jij geboekt en voor hoeveel nachten?
Marianne
Ik zie trouwens net op de NPS site dat die shuttlebus pas op 28 mei weer begint te rijden. Zie https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/ ... purple.htm
Wanneer heb jij geboekt en voor hoeveel nachten?
Marianne
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Je hoeft niet perse de Burr trail te rijden voor een prachtige route.
De 95 naar Hanksville en dan de 24 naar Torrey zijn schitterende wegen!
-
preus015
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
30 juni voor 2 nachten , dus 31 may volledige dag en waarschijnlijk ook nog 1 juni een gedeelte
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan zou de shuttlebus dus al moeten rijden.
Je bent wel wat slordig met het opgeven van datums.
Je gaat nu eerst naar Las Vegas? Zet de route per dag zoals je hem nu hebt eens hier neer, dan kunnen we zien of er geen gekke of onmogelijke dingen inzitten.
Marianne
Je bent wel wat slordig met het opgeven van datums.
Je gaat nu eerst naar Las Vegas? Zet de route per dag zoals je hem nu hebt eens hier neer, dan kunnen we zien of er geen gekke of onmogelijke dingen inzitten.
Marianne
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Voldoende voor Grand Canyon?
Zou hè de north rim nog doen of is dat dan teveel can het goede?
Anders rijden we door naar page en dan moment, minment zou 1 dag voldoende zijn?
Zou hè de north rim nog doen of is dat dan teveel can het goede?
Anders rijden we door naar page en dan moment, minment zou 1 dag voldoende zijn?
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Je bent inderdaad erg van de hak op de tak, ik kan er geen touw meer aan vast knopen.
Als je hier je route van dag tot dag geplaatst hebt, zoals gebruikelijk is op het forum, dan kan ik er verder op reageren, voor nu laat ik het er even bij
Als je hier je route van dag tot dag geplaatst hebt, zoals gebruikelijk is op het forum, dan kan ik er verder op reageren, voor nu laat ik het er even bij
-
preus015
- Amerika-ontdekker
18 mei-21mei SF
21 mei camper ophalen
21 mei tullock rv campground
22 mei-25mei Yosemity, tijdens yosemity verblijf yosemity pines
25 mei via tioga of sonara naar low pines, hier nog geen rv besproken..
26 -27 mei death vally, proberen om in het park te slapen, aangezien het daar first come is…
27mei-30mei Vegas, oasis rv village
30 mei hoover Dam en door naar Grand Canyon south rim
30mei-1juni ten-xcampgromd
Hierna nog open
21 mei camper ophalen
21 mei tullock rv campground
22 mei-25mei Yosemity, tijdens yosemity verblijf yosemity pines
25 mei via tioga of sonara naar low pines, hier nog geen rv besproken..
26 -27 mei death vally, proberen om in het park te slapen, aangezien het daar first come is…
27mei-30mei Vegas, oasis rv village
30 mei hoover Dam en door naar Grand Canyon south rim
30mei-1juni ten-xcampgromd
Hierna nog open
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Twijfel nog om de north rim te doen hoe denken jullie daarover?
Of gelijk door naar page en monument op 1 juni?
Of gelijk door naar page en monument op 1 juni?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Per dag is dit:
18 mei - naar SF
19 mei SF
20 mei SF
21 mei camper ophalen - Tullock rv campground
22 mei Tullock rv - Yosemite Pines
23 mei Yosemite Pines
24 mei Yosemite Pines - Lone Pine
25 mei ?
26 mei Death Valley
27 mei Death Valley - Las Vegas
28 mei Las Vegas
29 mei Las Vegas
30 mei Las Vegas, Hoover Dam en door naar Grand Canyon south rim
31 mei GC
1 juni GC - Page
???
Met Low Pines bedoel je Lone Pine? Ik weet dat ik de laatste ben die iets over tikfouten mag zeggen, maar jij maakt het wel heel erg bont. Check de spelling van de plaatsen eens en loop even je bericht na op hele gekke dingen voordat je het plaatst.
Ik zou niet van Yosemite (je zit ook nog eens een stuk erbuiten) naar Lone Pine rijden. Dat geeft je weinig tijd voor de Tioga Road (als die open is). En als je de Sonora (niet Sonara) Pass moet nemen wordt het helemaal een lange dag. Neem ook tijd voor bijvoorbeeld Bodie en Mono Lake. In mijn routevoorstellen had ik dat al aangegeven, en dat was natuurlijk niet voor niets.
Begrijp ik dat je twee dagen in DV wilt overnachten? 1 nacht is daar echt voldoende, het zal daar ook in mei al erg warm zijn.
Dit stuk zou ik zo doen:
24 mei Yosemite Pines - Lee Vining (Mono Lake RV park)
25 mei Lee Vining - Lone Pine (Mono Lake, Mammoth Lakes, Little Lakes Valley Loop, ...)
26 mei Lone Pine - Death Valley (Alabama Hills)
Probeer nu de rest ook zo in te vullen. Dan kun je zien of je voldoende tijd hebt overal, want uiteindelijk moet je wel op tijd de camper inleveren.
Je ziet dan ook of je tijd hebt voor de North Rim.
Marianne
18 mei - naar SF
19 mei SF
20 mei SF
21 mei camper ophalen - Tullock rv campground
22 mei Tullock rv - Yosemite Pines
23 mei Yosemite Pines
24 mei Yosemite Pines - Lone Pine
25 mei ?
26 mei Death Valley
28 mei Las Vegas
29 mei Las Vegas
30 mei Las Vegas, Hoover Dam en door naar Grand Canyon south rim
31 mei GC
1 juni GC - Page
???
Met Low Pines bedoel je Lone Pine? Ik weet dat ik de laatste ben die iets over tikfouten mag zeggen, maar jij maakt het wel heel erg bont. Check de spelling van de plaatsen eens en loop even je bericht na op hele gekke dingen voordat je het plaatst.
Ik zou niet van Yosemite (je zit ook nog eens een stuk erbuiten) naar Lone Pine rijden. Dat geeft je weinig tijd voor de Tioga Road (als die open is). En als je de Sonora (niet Sonara) Pass moet nemen wordt het helemaal een lange dag. Neem ook tijd voor bijvoorbeeld Bodie en Mono Lake. In mijn routevoorstellen had ik dat al aangegeven, en dat was natuurlijk niet voor niets.
Begrijp ik dat je twee dagen in DV wilt overnachten? 1 nacht is daar echt voldoende, het zal daar ook in mei al erg warm zijn.
Dit stuk zou ik zo doen:
24 mei Yosemite Pines - Lee Vining (Mono Lake RV park)
25 mei Lee Vining - Lone Pine (Mono Lake, Mammoth Lakes, Little Lakes Valley Loop, ...)
26 mei Lone Pine - Death Valley (Alabama Hills)
Probeer nu de rest ook zo in te vullen. Dan kun je zien of je voldoende tijd hebt overal, want uiteindelijk moet je wel op tijd de camper inleveren.
Je ziet dan ook of je tijd hebt voor de North Rim.
Marianne
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Ga vanaf de south rim naar page, is het handig om daar te overnachten, of zijn daar niet echt veel bezienswaardigheden, afgezien van horseshoe, anders rijd ik door naar monument..
Iemand een suggestie
Iemand een suggestie
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou daar zeker een overnachting doen. Je hebt er niet alleen Horseshoe Bend maar ook verschillende Slotcanyons zoals Antelope Canyon. En Lake Powell. Een bezoek aan de Glen Canyon Dam is ook de moeite waard.
Probeer wat zorgvuldiger met de namen om te gaan. Het is Horseshoe Bend en Monument Valley.
Marianne
Probeer wat zorgvuldiger met de namen om te gaan. Het is Horseshoe Bend en Monument Valley.
Marianne
-
IngridUSA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik lees met kromme tenen mee.
Luister nu eens naar de adviezen en schrijf je route uit zoals dit laatste opzetje van Marianne.
Reis je die dag van A naar B dan noteer je die 2 plaatsen. Dan weet je dat het een reisdag is (route) en waar je die avond slaapt. Blijf je ergens ergens een hele dag dan zet je alleen die ene plek daar neer. Dan weet je dat je die dag volledig daar kunt besteden omdat je daar ‘s avonds weer slaapt.
Plaats nu eerst die route en stel daarna de vragen die je hebt. Zo kun je de route zo optimaal mogelijk aanpassen.
Luister nu eens naar de adviezen en schrijf je route uit zoals dit laatste opzetje van Marianne.
Reis je die dag van A naar B dan noteer je die 2 plaatsen. Dan weet je dat het een reisdag is (route) en waar je die avond slaapt. Blijf je ergens ergens een hele dag dan zet je alleen die ene plek daar neer. Dan weet je dat je die dag volledig daar kunt besteden omdat je daar ‘s avonds weer slaapt.
Plaats nu eerst die route en stel daarna de vragen die je hebt. Zo kun je de route zo optimaal mogelijk aanpassen.
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Reisschema ziet er nu als volgt uit.
18 mei SF
19 mei SF
20 mei SF
21 mei SF-Tulloch rv campground
22 mei Tulloch rv campground- Yosemity
23 mei Yosemite- campground Yosemite Pines
24 mei Yosemite- campground Yosemite Pines
25 mei Yosemite-Lone Pine, campground nog bespreken
26 mei Lone Pine- Death Valley campground in Death Valley op basis van first come hoop ik
27 Mei Death Valley - LV
28 mei LV campground oasis
29 mei LV campground oasis
30 mei LV- hoover dan-GG campground Ten-X
31 mei GG campground Ten-X
! juni GG- page-monument Vally campground Goulding's RV
2 juni monument
3 juni monument- Capitol Reef nog geen campground
4 juni Capitol Reef nog geen campground
5 juni Capitol-bryce campgroundBryce canyon rv resort
6 juni bryce- Zion campground watchman
7 juni Zion nog geen campground
8 juni Zion nog geen campground
9 juni Zion-vally of fire- LA nog geen campground
10 juni LA nog geen campground
11 juni LA nog geen campground
12 juni la- higway one, nog geen campground
13 juni big sure- Santa Cruz
14 Santa Cruz- cruise America
18 mei SF
19 mei SF
20 mei SF
21 mei SF-Tulloch rv campground
22 mei Tulloch rv campground- Yosemity
23 mei Yosemite- campground Yosemite Pines
24 mei Yosemite- campground Yosemite Pines
25 mei Yosemite-Lone Pine, campground nog bespreken
26 mei Lone Pine- Death Valley campground in Death Valley op basis van first come hoop ik
27 Mei Death Valley - LV
28 mei LV campground oasis
29 mei LV campground oasis
30 mei LV- hoover dan-GG campground Ten-X
31 mei GG campground Ten-X
! juni GG- page-monument Vally campground Goulding's RV
2 juni monument
3 juni monument- Capitol Reef nog geen campground
4 juni Capitol Reef nog geen campground
5 juni Capitol-bryce campgroundBryce canyon rv resort
6 juni bryce- Zion campground watchman
7 juni Zion nog geen campground
8 juni Zion nog geen campground
9 juni Zion-vally of fire- LA nog geen campground
10 juni LA nog geen campground
11 juni LA nog geen campground
12 juni la- higway one, nog geen campground
13 juni big sure- Santa Cruz
14 Santa Cruz- cruise America
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Top!
Dit biedt iedereen wat meer houvast. En natuurlijk ook wat vragen.
Ik zou een overnachting in Lee Vining aanraden in plaats van Lone Pine. Dan heb je een hele dag voor de Tioga Road of - als die gesloten is - tijd voor de Sonora Pass. Het is jammer om niet voldoende tijd te nemen voor dat stuk.
Waarom twee nachten Monument Valley? Daar heb je echt aan 1 nacht wel voldoende. Je wilt niet veel tijd aan Page besteden?
De rit van Zion naar LA is wat te lang vind ik, zeker als je naar Valley of Fire gaat. Kijk ter plekke of je daar kunt overnachten, en anders is iets bij Lake Mead misschien mogelijk. Met een overnachting bij Valley of Fire heb je daar de mooiste en koelste uren.
Denk eraan dat campings aan de kust ook heel snel vol zitten. Heb je daar al naar gekeken? Je weet natuurlijk wanneer je er bent, er is geen speling meer op het laatst.
Bij Zion heb je nu Watchman staan. Als die nog vrij is zou ik dat meteen boeken. En anders zoals gezegd 2 weken voor aankomst South reserveren. Ik denk dat dat vanaf 7 uur 's ochtends kan. Het is dan goed om ook echt om 7 uur klaar te zitten om te reserveren.
En nogmaals, het is geen monument maar Monument Valley.
Marianne
Dit biedt iedereen wat meer houvast. En natuurlijk ook wat vragen.
Ik zou een overnachting in Lee Vining aanraden in plaats van Lone Pine. Dan heb je een hele dag voor de Tioga Road of - als die gesloten is - tijd voor de Sonora Pass. Het is jammer om niet voldoende tijd te nemen voor dat stuk.
Waarom twee nachten Monument Valley? Daar heb je echt aan 1 nacht wel voldoende. Je wilt niet veel tijd aan Page besteden?
De rit van Zion naar LA is wat te lang vind ik, zeker als je naar Valley of Fire gaat. Kijk ter plekke of je daar kunt overnachten, en anders is iets bij Lake Mead misschien mogelijk. Met een overnachting bij Valley of Fire heb je daar de mooiste en koelste uren.
Denk eraan dat campings aan de kust ook heel snel vol zitten. Heb je daar al naar gekeken? Je weet natuurlijk wanneer je er bent, er is geen speling meer op het laatst.
Bij Zion heb je nu Watchman staan. Als die nog vrij is zou ik dat meteen boeken. En anders zoals gezegd 2 weken voor aankomst South reserveren. Ik denk dat dat vanaf 7 uur 's ochtends kan. Het is dan goed om ook echt om 7 uur klaar te zitten om te reserveren.
En nogmaals, het is geen monument maar Monument Valley.
Marianne
-
preus015
- Amerika-ontdekker
zat nog even met het laatste stuk de highway 1.. is deze highway ook te rijden, zonder dat je van te voren de camperplaatsen vast legt?
of is het wel verstandig dat te doen, aangezien de prijzen extreem hoog zijn aan de kust..
hans
of is het wel verstandig dat te doen, aangezien de prijzen extreem hoog zijn aan de kust..
hans
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In mijn laatste bericht gaf ik al aan dat de campings aan e kust snel vol zitten.
Dus ja, zo snel mogelijk vastleggen als dat nog kan!
Je bent er in het weekend, veel campings hanteren dan een minimum verblijf van 2 nachten. Dat is in jouw geval niet handig.
Niets vastleggen daar lijkt mij bijzonder onverstandig.
Marianne
Dus ja, zo snel mogelijk vastleggen als dat nog kan!
Je bent er in het weekend, veel campings hanteren dan een minimum verblijf van 2 nachten. Dat is in jouw geval niet handig.
Niets vastleggen daar lijkt mij bijzonder onverstandig.
Marianne
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Hollywood rv vastgelegd en de laatste dag bij Santa Cruz, nu de 2 middelste dgn nog
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Waar kan ik het beste de camper neer zetten in yosemity, wanneer ik geen campground heb in het park?
Weten jullie een redelijke centrale plek, waar we de camper de hele dag kunnen parkeren.., zodat we onze hikes of andere dingen kunnen doen…
Of maakt het niet zoveel uit ivm de shuttlebussen?
Hans
Weten jullie een redelijke centrale plek, waar we de camper de hele dag kunnen parkeren.., zodat we onze hikes of andere dingen kunnen doen…
Of maakt het niet zoveel uit ivm de shuttlebussen?
Hans
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zag op de facebook pagina van Yosemite dat er op 15 april nog plaatsen waren vrijgegeven op campings in de vallei. Misschien zijn er nog meer plaatsen niet vrij gegeven; kijk op 15 mei (16.00 uur) nog eens of er iets vrij is gekomen. Of hou de fb pagina in de gaten. Check ook regelmatig of er plaatsen zijn geannuleerd in het park.
Belangrijkste voor een bezoek aan de vallei is: vroeg gaan. Dus niet uitgebreid ontbijten op de camping maar eerst naar de vallei rijden en een parkeerplaats zoeken. Er zijn twee grote parkeerplaatsen; die bij Curry Village en de grote parkeerplaats in Yosemite Village. Bij die laatste kun je echter geen grote rv kwijt. Daarnaast is er nog een kleinere ten westen van de Lodge.
Zie voor meer informatie hier: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/rv.htm
Daar staat onder andere:
Ook handig is de kaart van Yosemite Village: https://www.nps.gov/carto/hfc/carto/media/YOSEmap2.pdf. De P's geven de parkeerplaatsen aan, maar die zijn dus niet allemaal geschikt. Op onderstaand kaartje heb ik de parkeerplaatsen die geschikt zijn geel gearceerd. Als je een kleine camper hebt kan de parking in Yosemite Village ook. Bij alle parkeerplaatsen is een shuttlebus stop in de buurt.
Je rijdt linksonder het park binnen.
Bij de ingang krijg je ook een krantje; neem dat op je gemak door. Kan ook nu al, hij is hier te vinden. Dit is voor de periode maart tot 10 mei. Er zal binnenkort ook een krantje zijn voor mei en juni.
Heb je voor alle dagen toegang tot het park? Ook voor de laatste dag? Zo nee, dan is het misschien nog te overwegen om voor die laatste nacht een camping in het park te zoeken; wellicht lukt White Wolf als de Tioga road open is. Hou daarvoor facebook in de gaten, of check updates hier: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campgrounds.htm. Zonder een reservering voor de toegang op die laatste dag moet je voor 6 uur bij de ingang van het park zijn.
Ik hoop dat je gekozen hebt voor Lee Vining nu? Stel dat de Tioga Road nog gesloten is, dan moet je omrijden via de Sonora Pass. Dan is het wel fijn dat je niet verder hoeft dan Lee Vining. Ook als de Tioga Pass open is, is dat fijn; want er is genoeg te zien en te doen langs de Tioga Road. En vergeet niet een bezoek te brengen aan Mono Lake.
Om te zien of de Tioga Pass of Sonora Pass open is, gebruik je deze site: https://roads.dot.ca.gov/
Wegnummer 120 is de Tioga Road, nr 108 is de Sonora Pass.
Het is een beetje veel informatie; lees alles op je gemak door. Het is heel fijn als je van te voren weet wat je te wachten staat, dan hoef je ter plekke alleen nog maar te genieten! Weet je al wat je allemaal in het park wilt doen?
Marianne
Belangrijkste voor een bezoek aan de vallei is: vroeg gaan. Dus niet uitgebreid ontbijten op de camping maar eerst naar de vallei rijden en een parkeerplaats zoeken. Er zijn twee grote parkeerplaatsen; die bij Curry Village en de grote parkeerplaats in Yosemite Village. Bij die laatste kun je echter geen grote rv kwijt. Daarnaast is er nog een kleinere ten westen van de Lodge.
Zie voor meer informatie hier: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/rv.htm
Daar staat onder andere:
Bij de ingang van het park krijg je een kaart van het park. Daarop kun je zien waar de parkeerplaatsen zijn. Het staat onderweg ook aangegeven. Je kunt ook eens met Google StreetView kijken hoe je moet rijden. De kaart die je bij de ingang krijgt is ook op de NPS-site te vinden onder Maps. En dan bij park tiles klikken op brochure map.Parking
Parking for RVs, trailers, and other oversized vehicles is limited and can fill by late morning during summer, especially on weekends.Parking for larger class A and B vehicles is available at Curry Village parking or at Yosemite Falls parking (in the parking lot west of Yosemite Valley Lodge, across the road from Camp 4). For smaller class C RVs, parking is available in the day-use parking area at Yosemite Village or in the parking area west of Yosemite Valley Lodge.
Ook handig is de kaart van Yosemite Village: https://www.nps.gov/carto/hfc/carto/media/YOSEmap2.pdf. De P's geven de parkeerplaatsen aan, maar die zijn dus niet allemaal geschikt. Op onderstaand kaartje heb ik de parkeerplaatsen die geschikt zijn geel gearceerd. Als je een kleine camper hebt kan de parking in Yosemite Village ook. Bij alle parkeerplaatsen is een shuttlebus stop in de buurt.
Je rijdt linksonder het park binnen.
Bij de ingang krijg je ook een krantje; neem dat op je gemak door. Kan ook nu al, hij is hier te vinden. Dit is voor de periode maart tot 10 mei. Er zal binnenkort ook een krantje zijn voor mei en juni.
Heb je voor alle dagen toegang tot het park? Ook voor de laatste dag? Zo nee, dan is het misschien nog te overwegen om voor die laatste nacht een camping in het park te zoeken; wellicht lukt White Wolf als de Tioga road open is. Hou daarvoor facebook in de gaten, of check updates hier: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campgrounds.htm. Zonder een reservering voor de toegang op die laatste dag moet je voor 6 uur bij de ingang van het park zijn.
Ik hoop dat je gekozen hebt voor Lee Vining nu? Stel dat de Tioga Road nog gesloten is, dan moet je omrijden via de Sonora Pass. Dan is het wel fijn dat je niet verder hoeft dan Lee Vining. Ook als de Tioga Pass open is, is dat fijn; want er is genoeg te zien en te doen langs de Tioga Road. En vergeet niet een bezoek te brengen aan Mono Lake.
Om te zien of de Tioga Pass of Sonora Pass open is, gebruik je deze site: https://roads.dot.ca.gov/
Wegnummer 120 is de Tioga Road, nr 108 is de Sonora Pass.
Het is een beetje veel informatie; lees alles op je gemak door. Het is heel fijn als je van te voren weet wat je te wachten staat, dan hoef je ter plekke alleen nog maar te genieten! Weet je al wat je allemaal in het park wilt doen?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 6913 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-