Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Souraia: Denver - Denver
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis Souraia: Denver - Denver
Om de route via Santa Fe - Denver te rijden lijkt me geen optie omdat je dan volgens mij tijd te kort komt om Yellowstone op 4 augustus te bereiken. Met een retour LA zou ik vanaf LA direct de volgende dag rijden naar Las Vegas - Zion (2 nachten) - Salt Lake City - Grand Teton (2 nachten) - Yellowstone.
Vanaf Yellowstone de noordelijke route volgen die je aangaf met eventueel toch Seattle (even een stad tussen al het natuurgeweld) en terug via Lake Tahoe - Death Valley naar La.
Dat betekent dat de hoek Denver - South Dakota niet meer van toepassing is. Of je kunt overwegen een retour Denver te doen. Qua tickets is dit wellicht ook aantrekkelijker en op die manier kun je ook een mooi rondje maken.
Vanaf Yellowstone de noordelijke route volgen die je aangaf met eventueel toch Seattle (even een stad tussen al het natuurgeweld) en terug via Lake Tahoe - Death Valley naar La.
Dat betekent dat de hoek Denver - South Dakota niet meer van toepassing is. Of je kunt overwegen een retour Denver te doen. Qua tickets is dit wellicht ook aantrekkelijker en op die manier kun je ook een mooi rondje maken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wij vinden het leuk dat naast alleen strand en zee ook nog wat leuks te zien en te doen is. Santa Monica is natuurlijk leuk vanwege de pier. Dus zoiets eigenlijk zoek ik.PSVwally schreef:Haha, sja daar vraag je me wat. Qua kids heb ik geen idee welk strand leuk(er) is. Moeten er voorzieningen zijn, of is een emmer met een schepje en een balspelletje ook al genoeg? Dan zijn zowat alle stranden prima namelijk.Welke strand is het leukst rond LA met kinderen? Ik ben 1 keer in Santa Monica geweest en dat vond ik heel erg leuk, maar dat was al jaren geleden.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ingrid ik zie je reactie nu pas. Via Santa Fe is idd een stuk meer rijden. Alleen willen wij heel graag RMNP erin houden. Verder houd ik Las Vegas altijd het liefst tot aan het einde/midden. De volgende dag meteen in het kabaal van LV te duiken vind ik nogal heftig.
Denver-Denver is idd ook een goede, dat heb ik liever dan LA-LA. Ik zoek nog alle drie de opties.
Denver-Denver is idd ook een goede, dat heb ik liever dan LA-LA. Ik zoek nog alle drie de opties.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb even goed zitten rekenen en kom dan tot de volgende optie mocht het LA gaan worden (wat ik gezien de prijzen wel meer ga vermoeden)
28/7 aankomst LA
29/7 LA - Flagstaff
30/7 Flagstaff - Santa Fe
31/7 Santa Fe- Denver
1/8 Denver - Estes Park
2/8 Estes Park
3/8 Estes Park - open
4/8 open - Yellowstone
De 1e dagen zijn wij altijd heel vroeg op vanwege de jetlag, dus ik hoop daar mijn voordeel te kunnen doen.
Verder is het nog een mogelijkheid om de hele Denver hoek idd eruit te laten zoals Ingrid al voorstelde. Maar dan zou ik moeten kijken hoe de route dan gaat worden via LA (via Las Vegas meteen wil ik niet, die houd ik het liefst tot aan het eindstuk).
28/7 aankomst LA
29/7 LA - Flagstaff
30/7 Flagstaff - Santa Fe
31/7 Santa Fe- Denver
1/8 Denver - Estes Park
2/8 Estes Park
3/8 Estes Park - open
4/8 open - Yellowstone
De 1e dagen zijn wij altijd heel vroeg op vanwege de jetlag, dus ik hoop daar mijn voordeel te kunnen doen.
Verder is het nog een mogelijkheid om de hele Denver hoek idd eruit te laten zoals Ingrid al voorstelde. Maar dan zou ik moeten kijken hoe de route dan gaat worden via LA (via Las Vegas meteen wil ik niet, die houd ik het liefst tot aan het eindstuk).
-
- Amerika-expert
Het kan in principe wel maar dan rijd je in 2 dagen toch zo'n 1300 km of nog meer in totaal. Vind ik persoonlijk wel erg veel. Het ligt er ook aan wanneer het toestel landt. Als dit redelijk vroeg is kun je alvast een eind rijden tot in ieder geval voorbij LA. En de volgende dag proberen toch iets verder te rijden dan Flagstaff. Dan heb je maar 1 lange reisdag.
Als je de hoek Denver eruit haalt heb je wel wat meer speling. Voorbeeld LA - Flagstaff - Monument Valley - Capitol Reef - Salt Lake City - Grand Teton (2 nachten) - Yellowstone.
Als je de hoek Denver eruit haalt heb je wel wat meer speling. Voorbeeld LA - Flagstaff - Monument Valley - Capitol Reef - Salt Lake City - Grand Teton (2 nachten) - Yellowstone.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt Ingrid het is ruim 1600 kilometer. De tijden die ik nu zie zijn vrij gunstig met BA, rond 15.30. Maar voordat je helemaal klaar bent is het zeker al 17.00 uur en zit je in de spits. Dus heel ver kom je denk ik niet schat ik in.
De optie met Monument Valley is ook wel interessant. Capital Reef, SLC zijn wij vorig jaar al geweest. Ik blijf het zo lastig vinden om keuzes te maken.
Ik ben overigens erg blij dat jullie meedenken
De optie met Monument Valley is ook wel interessant. Capital Reef, SLC zijn wij vorig jaar al geweest. Ik blijf het zo lastig vinden om keuzes te maken.
Ik ben overigens erg blij dat jullie meedenken

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je bij je onderzoek naar vluchten ook bij Icelandair gekeken? Die hebben namelijk redelijke prijzen voor vluchten van en naar Denver. Ik weet niet of ze ook naar LA vliegen, maar dat kun je snel genoeg uitvinden. De vluchten van Denver gaan trouwens rechtstreeks via Reykjavik, dus geen overstap in de US.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hee Loek, ja daar heb ik zeker naar gekeken, helaas prijzen boven de 1000 euro.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou gisteren dan eindelijk geboekt. Ik zag gunstige tickets met Swiss air en het is idd LA-LA geworden. We gaan dus een rondje rijden.
We vliegen alleen niet op de 28e maar 1 dag eerder op 27 juli. De 27e komen we rond 16.00 uur aan en we gaan daarna ook niet meer verder rijden.
Dan wordt het schema nu zo:
27-7 aankomst LA
28-7 rijden naar Sedona (ik wilde eerst Flagstaff doen, maar Sedona vind ik mooier)
29-7 vanuit Sedona naar Santa Fe
30-7 Santa Fe - Denver
31-7 Denver -Estes Park
1-8 Estes Park - onderweg naar YS, geen idee voor een tussenstop (suggesties welkom)
2-8 open
3-8 Yellowstone. Ik schreef eerder 4-8 maar we hebben de boeking op 3-8.
Ik denk dat dit zo beter te doen is. Ik houd mij aanbevolen voor suggesties, tips.
We vliegen alleen niet op de 28e maar 1 dag eerder op 27 juli. De 27e komen we rond 16.00 uur aan en we gaan daarna ook niet meer verder rijden.
Dan wordt het schema nu zo:
27-7 aankomst LA
28-7 rijden naar Sedona (ik wilde eerst Flagstaff doen, maar Sedona vind ik mooier)
29-7 vanuit Sedona naar Santa Fe
30-7 Santa Fe - Denver
31-7 Denver -Estes Park
1-8 Estes Park - onderweg naar YS, geen idee voor een tussenstop (suggesties welkom)
2-8 open
3-8 Yellowstone. Ik schreef eerder 4-8 maar we hebben de boeking op 3-8.
Ik denk dat dit zo beter te doen is. Ik houd mij aanbevolen voor suggesties, tips.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zat ook nog te denken of ik ipv Santa Fe naar Albaqurque kan gaan. In SF zijn we in 2012 al geweest in Albaqurque nog nooit. Is het een leuke stad? aanrader of toch beter doorijden naar Santa Fe?
Ik vond ABQ leuker dan Santa Fe. In mijn 2015 verslag kun je wellicht wat tips vinden. De Sandia Peak Tram was erg mooi net als de oude binnenstad.
Ook het Rattle Snake museum was erg de moeite waard, zeker voor de $5.
Ook het Rattle Snake museum was erg de moeite waard, zeker voor de $5.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Qua stad is Santa Fe veel mooier. ABQ is ook nog eens druk, druk, druk.
Maar zoals altijd ligt het eraan wat je wilt doen. In de omgeving van de steden is veel moois te zien.
Met nog als pluspunt dat dat veel meer te zien is in de buurt van Santa Fe.
B.v. de Enchanted Circle Scenic Byway / Wild Rivers Back Country Byway / Tsankawi / White Rock Overlook Park / Bandelier NM / Taos Pueblo / Santa Fe National Forest Scenic Byway / Kasha Katuwe Tent Rocks / Valles Caldera / Los Alamos / etc. etc.
Maar zoals altijd ligt het eraan wat je wilt doen. In de omgeving van de steden is veel moois te zien.
Met nog als pluspunt dat dat veel meer te zien is in de buurt van Santa Fe.
B.v. de Enchanted Circle Scenic Byway / Wild Rivers Back Country Byway / Tsankawi / White Rock Overlook Park / Bandelier NM / Taos Pueblo / Santa Fe National Forest Scenic Byway / Kasha Katuwe Tent Rocks / Valles Caldera / Los Alamos / etc. etc.
Smaken verschillen inderdaad. Maar misschien leuk omdat je Santa Fe al eens bezocht hebt? Iets nieuws! Dat drukke herken ik niet zo, dat zal afhangen van het moment. Ik vond Santa Fe juist weer veel drukker. Ach, echt een verkeerde beslissing kun je ook niet nemen 

Groetjes,
Daniel
Daniel
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jee wat een keuze. De Sandia Peak Tramway lijkt mij erg leuk om te doen met de kids. Het slangen musuem is ook echt iets voor hun.
Mij lijkt weer Katuwe Tent Rocks erg mooi om te bezoeken en de Enchanted Circle Scenic Byway te rijden.
Dat wordt nog lastig kiezen.
Mij lijkt weer Katuwe Tent Rocks erg mooi om te bezoeken en de Enchanted Circle Scenic Byway te rijden.
Dat wordt nog lastig kiezen.
Kasha Katuwe Tent Rocks vond ik echt het hoogtepunt van New Mexico, wat een topwandeling kun je daar maken. Maar dat is vanuit ABQ ook niet zo bijster ver hoor, klein uurtje.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan plan ik iig Kasha Katuwe Tent Rocks in de route, dat ziet er geweldig uit.
Ik ga je reisverslag zo lezen en ik neig idd naar ALB omdat ik in SF al ben geweest.
Ik ga je reisverslag zo lezen en ik neig idd naar ALB omdat ik in SF al ben geweest.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog 1 vraagje. Heb je nog tips voor hotels? welke wijk etc?
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
In 2005 bezochten wij o.a. Santa Fe, Albuquerque, Kasha Katue Tent Rocks en maakten diverse rondritten door de buurt. Misschien doe je nog ideeën op uit ons verslag, klik hier.
En hier vind jij per stad een aantal hotelbeoordelingen van AA-forumleden: https://beoordelingen.allesamerika.com/perstad.php
En hier vind jij per stad een aantal hotelbeoordelingen van AA-forumleden: https://beoordelingen.allesamerika.com/perstad.php
-
- Amerika-expert
Heb je dan wel genoeg tijd om sowieso iets te zien van het gebied waar je langs rijdt, en de plaatsen waar je overnacht. In je laatste schema rijdt je van LA naar Denver in een tijdsperiode van 3 dagen meer dan 2000 km. Vind ik erg veel maar dat had ik al eerder aangegeven.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht