Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Big6230: waar te starten? (routeplanning zuidwesten)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Reis Big6230: waar te starten? (routeplanning zuidwesten)
Waar zou je dan overnachten tussen Yosemite Park en San Francisco Marianne?
De overnachtingen in het park zijn beperkt en wellicht ook prijzig.
De overnachtingen in het park zijn beperkt en wellicht ook prijzig.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je niet in de vallei of El Portal kan/wil zitten dan zou ik altijd kiezen voor bv Mariposa of Oakhurst. Jamestown ligt op bijna 2u enkele reis van Yosemite Village, dus bijna 4u op en neer. Die tijd kan je goed gebruiken in het park. En ook al is de benzine goedkoop in de VS, 4u rijden is ook niet gratis.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou niet tussen SF en Yosemite overnachten. maar in het park zelf. Of er vlakbij. Het is inderdaad duur in het park, maar 4 uur rijden is ook niet alles. Je maakt een dure reis, gebruik je tijd dan goed en bespaar niet onnodig. Je zult bijvoorbeeld met een overnachting in Jamestown die eerste middag vanuit SF niet meer het park in gaan. En de volgende dag ben je je twee keer 2 uur aan het rijden, en ook de dag dat je naar Bishop gaat moet je weer die twee uur extra rijden. Dat geeft je wel heel weinig tijd voor de Tioga Road, en geen tijd voor bijvoorbeeld Bodie.
Overweeg eens om te gaan kamperen. Dan kun je goedkoop in de parken overnachten. Of kijk eens naar de mogelijkheden in het park; Housekeeping Camp is leuk, en goed gelegen en het is de goedkoopste optie in het park. Zie daarvoor http://www.travelyosemite.com. Je kunt vanaf een jaar van te voren reserveren (en altijd weer annuleren).
En zoals ik al zei: bekijk de afstanden eens met googlemaps; Bishop - Lone Pine heeft geen zin. En in Pahrump overnachten ook niet, dan kun je net zo goed doorrijden naar Las Vegas.
Als je in mei gaat: hou er dan rekening mee dat de Tioga Pass nog gesloten kan zijn. En vermijd het Memorial day weekend. Misschien is het handiger om dan de route andersom te doen, dus van LA naar SF.
Als je een nieuwe route maakt, schrijf het dan per dag in een van/naar schema, dat scheelt erg veel ruimte en erg veel scrollen.
Marianne
Overweeg eens om te gaan kamperen. Dan kun je goedkoop in de parken overnachten. Of kijk eens naar de mogelijkheden in het park; Housekeeping Camp is leuk, en goed gelegen en het is de goedkoopste optie in het park. Zie daarvoor http://www.travelyosemite.com. Je kunt vanaf een jaar van te voren reserveren (en altijd weer annuleren).
En zoals ik al zei: bekijk de afstanden eens met googlemaps; Bishop - Lone Pine heeft geen zin. En in Pahrump overnachten ook niet, dan kun je net zo goed doorrijden naar Las Vegas.
Als je in mei gaat: hou er dan rekening mee dat de Tioga Pass nog gesloten kan zijn. En vermijd het Memorial day weekend. Misschien is het handiger om dan de route andersom te doen, dus van LA naar SF.
Als je een nieuwe route maakt, schrijf het dan per dag in een van/naar schema, dat scheelt erg veel ruimte en erg veel scrollen.

Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lone Pine zou ik na Bishop ook niet doen, maar Pahrump zou nog kunnen. Zeker als je de hele dag in death valley doorbrengt.
Ik zou zelf ook dat uur doorrijden naar Vegas, maar als je er bv op een vrijdag of zaterdag zou zitten kan het best veel schelen, dus het kan wel. Maar in Pahrump is niet echt iets te beleven en in Vegas kan je ook 's avonds nog even rondkijken natuurlijk.
Ik zou zelf ook dat uur doorrijden naar Vegas, maar als je er bv op een vrijdag of zaterdag zou zitten kan het best veel schelen, dus het kan wel. Maar in Pahrump is niet echt iets te beleven en in Vegas kan je ook 's avonds nog even rondkijken natuurlijk.
-
- Amerika-ontdekker
De route omkereren is natuurlijk ook een optie want Memorial day valt in 2017 op de 5e maandag van Mei.
Laten we dan net in de buurt van Yosemite zijn.
Wat mij een beetje tegenhoud om in LA te starten is het volgende:
Het is onze eerste roadtrip in "The states". Is het dan aan te raden om direct in zo'n stad te beginnen? (Niet gewoon aan de auto, het verkeer, drukte , ....)
San Francisco leek me dan een beter idee (lees een rustiger start)
Natuurlijk heb je als voordeel dat je pas in juni richting Yosemite trekt. (tioga pass, Memorial day wat voorbij is)
Laten we dan net in de buurt van Yosemite zijn.
Wat mij een beetje tegenhoud om in LA te starten is het volgende:
Het is onze eerste roadtrip in "The states". Is het dan aan te raden om direct in zo'n stad te beginnen? (Niet gewoon aan de auto, het verkeer, drukte , ....)
San Francisco leek me dan een beter idee (lees een rustiger start)
Natuurlijk heb je als voordeel dat je pas in juni richting Yosemite trekt. (tioga pass, Memorial day wat voorbij is)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik vond LA eigenlijk makkelijker om te rijden dan San Francisco. Alles is vrij logisch. Wij gebruikten wel GPS.
Op de luchthaven was het ook lekker makkelijk. Eens buiten, direct busaansluiting naar autoverhuurmaatschappij. Alles was heel goed aangegeven. Heb nog nooit mijn weg zo goed gevonden op een luchthaven als daar, dus top.
Op de luchthaven was het ook lekker makkelijk. Eens buiten, direct busaansluiting naar autoverhuurmaatschappij. Alles was heel goed aangegeven. Heb nog nooit mijn weg zo goed gevonden op een luchthaven als daar, dus top.

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, zo lastig is LA niet. Het is er alleen druk, maar ik neem aan dat je hier toch ook wel eens in de file hebt gereden.....
Ik heb zelf in San Francisco meer files gehad dan in LA overigens en in SF had ik een gps die op sommige plekken tussen de hogere flats wat lastig deed. En dan wordt het irritant met al die 1-richtingswegen.
Ik heb zelf in San Francisco meer files gehad dan in LA overigens en in SF had ik een gps die op sommige plekken tussen de hogere flats wat lastig deed. En dan wordt het irritant met al die 1-richtingswegen.
-
- Amerika-ontdekker
Omgekeerd zou het ruw zoiets worden:
Heb er de km en tijd achter geschreven. De + 400 ritjes wil ik liever inkorten.
Zit nu op 20 dagen , maar mogen er nog 2 a 3 bij.
LA---> King man zou mischien nog gaan omdat het in het begin van de reis is?
1.Thuis LA 0 0
2.LA LA 0 0
3.LA Kingman 500 5u.
4.Kingman Grand Canyon 270 2u.30
5.Grand Canyon Page 214 2u.24
6.Page Page 0 0
7.Page Moab 433 4u.30
8.Moab Moab 0 0
9.Moab Bryce 440 4u.07
10.Bryce Springdale 134 1u.47
11.Springdale Springdale 0 0
12.Springdale Las Vegas 257 2u37
13.Las Vegas Las Vegas 0 0
14.Las Vegas Bishop 489 5u.
15.Bishop Mammoth Lakes 70 2u.
16.Mammoth Lakes Yosemite
17.Yosemite Yosemite
18.Yosemite San Francisco
19.San Francisco San Francisco 0 0
20.San Francisco Thuis 0 0
Alvast bedankt voor jullie hulp
Heb er de km en tijd achter geschreven. De + 400 ritjes wil ik liever inkorten.
Zit nu op 20 dagen , maar mogen er nog 2 a 3 bij.
LA---> King man zou mischien nog gaan omdat het in het begin van de reis is?
1.Thuis LA 0 0
2.LA LA 0 0
3.LA Kingman 500 5u.
4.Kingman Grand Canyon 270 2u.30
5.Grand Canyon Page 214 2u.24
6.Page Page 0 0
7.Page Moab 433 4u.30
8.Moab Moab 0 0
9.Moab Bryce 440 4u.07
10.Bryce Springdale 134 1u.47
11.Springdale Springdale 0 0
12.Springdale Las Vegas 257 2u37
14.Las Vegas Bishop 489 5u.
15.Bishop Mammoth Lakes 70 2u.
16.Mammoth Lakes Yosemite
17.Yosemite Yosemite
18.Yosemite San Francisco
19.San Francisco San Francisco 0 0
20.San Francisco Thuis 0 0
Alvast bedankt voor jullie hulp
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die 2 of 3 dagen heb je wel nodig. Ik zou een stop in MV doen, en ook een in Capitol Reef. Of een extra dag Moab.
En voor begin juni is een extra dag Yosemite ook wel een aanrader.
Wat zou je tussen Bishop en Mammoth Lakes willen doen? Ik weet niet waar je die 2 uur vandaan hebt, het is nog geen uur rijde. Waarom niet in Death Valley overnachten?
Marianne
En voor begin juni is een extra dag Yosemite ook wel een aanrader.
Wat zou je tussen Bishop en Mammoth Lakes willen doen? Ik weet niet waar je die 2 uur vandaan hebt, het is nog geen uur rijde. Waarom niet in Death Valley overnachten?
Denk er aan dat het niet alleen om Memorial day gaat, maar ook - of vooral - om het weekend ervoor.De route omkeren is natuurlijk ook een optie want Memorial day valt in 2017 op de 5e maandag van Mei.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik wil daar ook nog ergens Bodie aandoen. Dus die 2u is idd fout.Martin & Marianne schreef: Wat zou je tussen Bishop en Mammoth Lakes willen doen? Ik weet niet waar je die 2 uur vandaan hebt, het is nog geen uur rijde. Waarom niet in Death Valley overnachten?
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je van Bishop naar Yosemite rijdt, kan je zowel Mono Lake als Bodie meepakken die dag. Ik zou Mammoth Lakes er dan uithalen voor een extra dag tussen Moab en Bryce.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat lijkt me wat veel op een dag; alleen al qua reistijd is het 5,5 uur. Dan nog ruim een uur voor Bodie, een half uur voor Mono Lake, en dan blijft er voor de Tioga Road bijna geen tijd meer over.
Er zijn nog dagen te verdelen, dus het is niet nodig om hier een dag te besparen.
Marianne
Er zijn nog dagen te verdelen, dus het is niet nodig om hier een dag te besparen.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon vroeg op pad gaan...volgens mij kan je bishop - yosemite opzich wel op 1 dag doen, maar heb je die dag niet voor tijd voor yosemite zelf.
Als je Moab erin wilt houden zou ik daar ook minimaal 1 nacht bijzetten, dan kan je overdag nog monument valley aandoen en laat aankomen in Moab. Dan 2 volle dagen voor Arches, Canyonlands, Dead Horse sp en wat meer in de omgeving.
Je kan in 1 dag naar Bryce maar dan heb je geen tijd voor goblin valley sp en capitol reef. En afh van wat je Bryce/Zion plannen zijn heb je misschien op die manier ook te weinig tijd voor Bryce. Maar misschien moet je er eens over nadenken om juist Moab te skippen om elders meer tijd te krijgen.
Maar in je huidige route zou ik er 3 dagen bijzetten. 1 bij monument valley, 1 bij capitol reef(torrey) en 1 in death valley. Dan zou ik de nacht Bishop verplaatsen naar Mammoth Lakes, zodat je Las Vegas - Death Valley en de dag erop Death Valley - Mammoth Lakes krijgt. En je eigen nacht Mammoth Lakes verplaatsen naar Moab, zodat je daar meer tijd hebt.
01.Thuis - LA
02.LA
03.LA - Kingman
04.Kingman - Grand Canyon
05.Grand Canyon - Page
06.Page
07.Page - Monument Valley
08.Monument Valley - Moab
09.Moab
10.Moab
11.Moab - Capitol Reef
12.CR - Bryce
13.Bryce - Zion
14.Zion
15.Zion - Las Vegas
16.Las Vegas
17.Las Vegas - Death Valley
18.Death Valley - Mammoth Lakes
19.Mammoth Lakes - Yosemite
20.Yosemite
21.Yosemite - San Francisco
22.San Francisco
23.San Francisco - naar huis
24.aankomst thuis
Als je Moab erin wilt houden zou ik daar ook minimaal 1 nacht bijzetten, dan kan je overdag nog monument valley aandoen en laat aankomen in Moab. Dan 2 volle dagen voor Arches, Canyonlands, Dead Horse sp en wat meer in de omgeving.
Je kan in 1 dag naar Bryce maar dan heb je geen tijd voor goblin valley sp en capitol reef. En afh van wat je Bryce/Zion plannen zijn heb je misschien op die manier ook te weinig tijd voor Bryce. Maar misschien moet je er eens over nadenken om juist Moab te skippen om elders meer tijd te krijgen.
Maar in je huidige route zou ik er 3 dagen bijzetten. 1 bij monument valley, 1 bij capitol reef(torrey) en 1 in death valley. Dan zou ik de nacht Bishop verplaatsen naar Mammoth Lakes, zodat je Las Vegas - Death Valley en de dag erop Death Valley - Mammoth Lakes krijgt. En je eigen nacht Mammoth Lakes verplaatsen naar Moab, zodat je daar meer tijd hebt.
01.Thuis - LA
02.LA
03.LA - Kingman
04.Kingman - Grand Canyon
05.Grand Canyon - Page
06.Page
07.Page - Monument Valley
08.Monument Valley - Moab
09.Moab
10.Moab
11.Moab - Capitol Reef
12.CR - Bryce
13.Bryce - Zion
14.Zion
15.Zion - Las Vegas
16.Las Vegas
17.Las Vegas - Death Valley
18.Death Valley - Mammoth Lakes
19.Mammoth Lakes - Yosemite
20.Yosemite
21.Yosemite - San Francisco
22.San Francisco
23.San Francisco - naar huis
24.aankomst thuis
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij deden het zo in oktober '14 en vonden het best te doen hoor. Bij zonsopgang vertrokken wel. Bij de Tioga Road zijn wij een tweetal keer gestopt, 1 keer bij het meertje vlakbij de ingang en 1 keer voor een kleine wandeling. Wij waren net voor zonsondergang bij Curry Village. Als je nog veel wilt gaan wandelen is het inderdaad niet aan te raden.Martin & Marianne schreef:Dat lijkt me wat veel op een dag; alleen al qua reistijd is het 5,5 uur. Dan nog ruim een uur voor Bodie, een half uur voor Mono Lake, en dan blijft er voor de Tioga Road bijna geen tijd meer over.
Ik vind de nieuwe route van Paul wel mooi overigens.

-
- Amerika-ontdekker
Nu ben ik dan toch serieus aan het overwegen om Moab te skippen.
Sowieso wil ik het niet echt veel langer dan 21 a 22 dagen. En ook niet onbelangrijk, het moet geen jaag jaag vakantie worden.
Moet ook een beetje relaxen.
Dan ga ik het eens bekijken om Moab te skippen en 2 a 3 vrij gekomen dagen ergens anders te benutten.
Sowieso wil ik het niet echt veel langer dan 21 a 22 dagen. En ook niet onbelangrijk, het moet geen jaag jaag vakantie worden.
Moet ook een beetje relaxen.
Dan ga ik het eens bekijken om Moab te skippen en 2 a 3 vrij gekomen dagen ergens anders te benutten.
-
- Amerika-ontdekker
Dit zou het dan ongeveer moeten worden:
1.Thuis LA 0 0
2.LA LA 0 0
3.LA LA 0 0
4.LA Kingman 500 4u.47
5.Kingman Grand Canyon 270 2u.30
6.Grand Canyon Monument Valley 244 2u.25
7.Monument Valley Page 196 1u.54
8.Page Page 0 0
9.Page Bryce 240 2u.32
10.Bryce Zion 114 1u.17
11.Zion Zion 0 0
12.Zion Las Vegas 255 2u.30
14.Las Vegas Death Valley 240 2u.20
15.Death Valley Mammoth Lakes 317 3u.20
16.Mammoth lakes Yosemite 167 2u.33
17.Yosemite Yosemite 0 0
18.Yosemite Jamestown 106 1u.38
19.Jamestown San Francisco 207 2u.22
20.San Francisco San Francisco 0 0
21.San Francisco Thuis
1.Thuis LA 0 0
2.LA LA 0 0
3.LA LA 0 0
4.LA Kingman 500 4u.47
5.Kingman Grand Canyon 270 2u.30
6.Grand Canyon Monument Valley 244 2u.25
7.Monument Valley Page 196 1u.54
8.Page Page 0 0
9.Page Bryce 240 2u.32
10.Bryce Zion 114 1u.17
11.Zion Zion 0 0
12.Zion Las Vegas 255 2u.30
14.Las Vegas Death Valley 240 2u.20
15.Death Valley Mammoth Lakes 317 3u.20
16.Mammoth lakes Yosemite 167 2u.33
17.Yosemite Yosemite 0 0
18.Yosemite Jamestown 106 1u.38
19.Jamestown San Francisco 207 2u.22
20.San Francisco San Francisco 0 0
21.San Francisco Thuis
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet natuurlijk wel eens knopen doorhakken over je aantal dagen.....Post 2 Mei: Zit nu op 20 dagen , maar mogen er nog 2 a 3 bij.
Post 3 Mei: Sowieso wil ik het niet langer dan 21/22 dagen.
Ik heb niet alles teruggelezen, maar in welke periode ging je nou?
Opzich prima route, alleen snap ik dag 18/19 niet. Blijf dan ipv Jamestown een nacht langer in Yosemite of rij juist al naar SF zou ik zeggen.
Even terzijde: als je nogmaals je route neerzet, haal dan even de afstanden en rijtijden weg. Je gaat over veel van die ritten met allemaal stops ertussen toch gewoon een flink deel van de dag doen namelijk. Gebruik dat alleen voor je eigen documentatie
-
- Amerika-ontdekker
We vertrekken eind mei. Rond de 22e.
Ik zou er nog 1 dag willen aan toevoegen.
Ik zou er nog 1 dag willen aan toevoegen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of ik het al gezegd had, maar hou rekening met het Memorial Day weekend. Vermijd dan de parken.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Probeer ik inderdaad rekening mee te houden. Bedankt Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4058 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-