Iriis schreef:Dan zou je voor de avondtour om 10 voor 4 moeten gaan tot 10 over half 7?
Anders ben je vanaf half 2 tot half 7 daar. Is dat niet te lang?
Wat zouden jullie doen?
Om half twee vertrekken voor de avondtour lijkt me veel te vroeg. Ik weet ook niet of dat kan/mag, want de night tour is officieel vanaf 3.50 en is duurder. Hou er rekening mee dat in september de tijden anders zijn dan nu.
Ik had de organisatie gemaild die de helikoptervluchten doet.
Hun vertelden mij dat ik 1 week voordat ik naar GC ga de tour kan boeken.
Wat raden jullie aan? Ik wil hem sowieso nog in NL boeken want dan weet ik zeker dat hij vast staat.
En welk tijdstip? Hun vertelde mij dus dat of 1 van de eerste vluchten of juist de laatste vlucht mooi was.
Wij hadden toch iets langer vooraf geboekt, maar wij zijn dan ook in augustus geweest. Als ik het me goed herinner, zijn jullie niet aan het hoogseizoen gebonden en zijn jullie van plan in september te gaan? Als je een specifiek uur wilt, zou ik de beschikbare uren toch goed in de gaten houden.
Ik ben altijd wat huiverig voor het van te voren vastleggen van zoiets; maar als je dat graag wilt doen en zij vertellen je dat het in de ochtend of de laatste vlucht het mooist is, dan zou ik voor een van die opties kiezen. De mensen hier doen hooguit één keer een vlucht en kunnen dus geen vergelijking maken. Het is sowieso wel praktisch om het niet midden op de dag te doen. Kijk voor de keuze tussen de ochtend of de avond wat het beste in je reisschema past. Heb je een of twee nachten bij de GC, en waar ga je overnachten?
Omdat je er dan aan vast zit; je kunt de route of je dagindeling niet meer aanpassen want je moet op een bepaald tijdstip ergens zijn. En stel je boekt de ochtendtour terwijl het weer bij de avondtour veel beter blijkt te zijn, of andersom. Als er geen plaats zou zijn als je niet van te voren reserveert - zoals bij Alcatraz - is het wel nodig om te reserveren natuurlijk, maar volgens mij is er bij de helikoptervluchten meestal wel plaats, Zeker met 2 nachten GC (vandaar mijn vraag daarover) heb je voldoende mogelijkheden om ter plaatse nog iets vast te leggen.
Wij hebben behalve Alcatraz nog nooit iets van te voren vastgelegd en altijd alles kunnen doen wat we gepland hadden.
Ik denk dat als we vlak voordat we naar Amerika vertrekken we het weer denk ik wel redelijk kunnen inschatten?
Ik hoor zoveel verschillende dingen van wel boeken van te voren, niet boeken van te voren haha.
Omdat de een zegt dat je het beter van te voren moet boeken omdat je zeker plek wilt hebben.
Ik wil gewoon niet het risico lopen dat we daar komen en er is niks.
Hebben jullie het wel ter plekke daar gedaan?
Edit: zie nu dat je Alcatraz vastgelegd hebt en verder niks.
Bestaat er dan geen kans dat het vol is als je het daar ter plekke boekt?
Wij hebben de vlucht wel van thuis uit vastgelegd, omdat we graag een ochtendvlucht wilden doen en dan nadien konden doorrijden naar onze volgende bestemming.
Wij hadden ook vooraf geboekt omdat wij ook de ochtendtour wilden doen en omdat je een kleine korting kreeg als je online boekte. Bovendien reden wij na de vlucht onmiddellijk door richting Monument Valley. Op vakantie wil ik graag alles vooraf geregeld zodat ik mij daar geen zorgen meer over hoef te maken en zo al mijn tijd optimaal kan benutten. Iedereen zijn eigen manier van reizen en plannen. Doe vooral waar je uzelf goed bij voelt!
Heb het even opgezocht en wij hadden zo een 8,5 maand vooraf gereserveerd. Van zodra we onze overnachtingen hadden geregeld eigenlijk. Je kan wel iets langer wachten ook hoor, maar ik heb op die manier ook de kosten wat kunnen spreiden.
De dag dat wij aankwamen bij de GC even langs Tusayan gereden en de vlucht voor de volgende ochtend geboekt...Maar gewoon lekker vooraf boeken als je je daarbij veiliger voelt. Wij hadden dat bij Alcatraz niet gedaan en hadden geluk dat we op de ochtend dat we eigenlijk alleen het vliegdekschip wilden bekijken en daarna snel naar Yosemite wilden nog konden doen. Dat zat ineens bijna wekenlang vol
Ik weet dat jullie 1 dag in Yosemite te weinig vinden. Zat er ook aan te denken om in San Francisco redelijk op tijd aan te rijden zodat we in Yosemite toch net wat meer tijd hebben.
Nu is mijn vraag wat raden jullie aan daar?
Ik heb al dingen gelezen van dat je het beste in de ochtend naar Glacier Point kunt rijden en vanuit daar naar Yosemite Valley.
Ik vraag me alleen af hoe het verder gaat daar in Yosemite Valley voor bijvoorbijld Half Dome en El Capitan gaat bezoeken? Lees veel over shuttle bussen maar neem aan dat deze niet helemaal tot boven komen.
Als we naar Mammoth Lakes gaan dan kunnen we denk ik het beste over de Tioga Pass rijden?
San FranCisco - Yosemite National Park
Yosemite National Park - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Las Vegas
Dan zou ik zeker vroeg aanrijden. Het zal toch pas rond de middag zijn voor je in Yosemite aankomt. Ik zou denk ik ook direct doorrijden naar Glacier Point. Wij hebben gewoon onze auto bij het VC gezet en zijn gaan lopen in de vallei. Je kan in de korte tijd dat je er bent de half dome niet echt bezoeken, alleen van een afstand bekijken.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.