Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Brenda038: onze eerste reis! SFO-SFO

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Brenda038
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Brenda038: onze eerste reis! SFO-SFO

Bericht door Brenda038 »

Goeiemorgen iedereen,

Nogsteeds druk bezig met het inlezen van bladen enz over Amerika en uiteraard spit ik het hele forum door! Heb er al veel nuttige informatie vandaan gehaald.
Heb nog wel een vraag.. ik wil graag een reisverslag bij houden en ik heb op internet gezocht naar een leuke site maar weet niet goed welke ik moet kiezen. Misschien
is er al wel een topic over maar die kan ik niet vinden.. iemand tips? Eentje die makkelijk te gebruiken is en er een beetje leuk uitziet..

Alvast bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

misschien heb je iets aan dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ss#p552839
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Super, dit zocht ik! Niet goed gezocht denk ik..
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Nog een vraagje..

Wij rijden van Pismo Beach naar Los Angeles.. Google Maps geeft de weg 101 aan om te rijden maar wij waren van plan om Highway 1 te pakken.. Is dit nodig of kunnen we
hierdoor tijd winnen? Van San Francisco naar Monterey en van Monterey naar Pismo Beach rijden we sowieso via Highway 1. Misschien dat dit laatste stuk niet echt
interresant is?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De 101 en de 1 gaan vanaf Santa Barbara een heel stuk samenlopen. Ik zou iig tot Oxnard de 101 pakken en dan hangt het ervan af waar je hotel in LA ligt. Maar persoonlijk zou ik vanaf daar wel via Malibu en Santa Monica rijden.
De 1 gaat langzaam ook over in een 6-baans weg (3 banen beide kanten op) als je de LA area binnenkomt, dus de charme van wat je tussen Monterey en Pismo hebt is er dan toch al wel vanaf.
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Goedemiddag,

Wij rijden tijdens onze reis vanaf Yosemite naar San Francisco.. hiertussen hebben we nog 1 overnachting over. We willen graag de 49 trail rijden en eindigen in de buurt van Placerville.. iemand tips waar we het beste kunnen verblijven?

Groetjes.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik dacht dat het laatste stuk zo was:

22. Yosemite - (onbekend)
23. (onbekend) - (onbekend)
24. (onbekend) - Novato (RV Campground, al geboekt)

Dus dan zou je nog twee nachten hebben. Of is de route aangepast? Misschien goed om even aan te geven hoe het er nu uit ziet.

Met 1 nacht lijkt iets in de omgeving van Placerville niet gek qua ligging. Of rij naar Lake Tahoe als daar meer kampeermogelijkheden zijn.

Marianne
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Klopt, het is inderdaad gewijzigd (extra dagje in Yosemite gepland).. het laatste deel van onze route is nu:

20. Bishop - Yosemite (geboekt)
21. Yosemite (geboekt)
22. Yosemite (geboekt)
23. Yosemite - Onbekend
24. Onbekend - Navato (geboekt)
25. Navato - San Francisco (camper inleveren)
26. Terug reis

Lake Tahoe was inderdaad ook een optie maar daar is 1 dag toch te kort voor? Wij dachten dat via de 49 trail Placerville een goeie zou zijn?

Groetjes.
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

PSVwally schreef:De 101 en de 1 gaan vanaf Santa Barbara een heel stuk samenlopen. Ik zou iig tot Oxnard de 101 pakken en dan hangt het ervan af waar je hotel in LA ligt. Maar persoonlijk zou ik vanaf daar wel via Malibu en Santa Monica rijden.
De 1 gaat langzaam ook over in een 6-baans weg (3 banen beide kanten op) als je de LA area binnenkomt, dus de charme van wat je tussen Monterey en Pismo hebt is er dan toch al wel vanaf.
Waarschijnlijk overnachten we op of Walnut RV park of Balboa RV park.. Is het dan logisch om via Malibu en Santa Monica te rijden?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het ligt eraan wat je die dag wilt gaan doen. Als je pas op het einde van de dag aankomt bij LA zou ik voor Walnut en Balboa zeker niet via Malibu en Santa Monica rijden, want Walnut ligt in Northridge en Balboa bij Van Nuys airport boven Los Angeles. Als je rond of vroeg in de middag aankomt kun je wel zo rijden. Maar het hangt echt van de dagplanningen af.
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Geen planning verder.. We rijden van Pismo beach naar LA, de volgende dag hebben we een volle dag LA en die dag daarna vertrekken we vroeg richting Kingman. Moet erbij zeggen dat LA niet ons hoogtepunt wordt.. De standaard dingen willen we zien maar verder kijken we meer uit naar de rest van de trip!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je geen tijd besteed aan bv Santa Barbara en bv niet goedkoop wilt shoppen in Camarillo zou je op deze dag bv naar Santa Monica kunnen rijden. Daar kun je langs de pier je camper wel kwijt volgens mij op die enorme parkeerplaats. Dan even de pier bekijken en dan wat fietsen huren. Dan kun je op de fiets over het strand/boardwalk naar Venice. Daar even rondkijken en weer terug. Dan heb je dat al gehad en kun je met hopelijk niet al te veel verkeer richting het noorden. De dag erna zou ik dan hollywood, Griffith observatory en evt. een stuk van de Mulholland drive rijden. Dan heb je je dag wel redelijk gevuld. LA is echt een ontzettend leuke stad, maar je moet het daar veel meer opzoeken itt San Francisco waar het vooral door de meer compactheid wat makkelijker te doen is. Ik durf in hollywood zo even niet precies te zeggen waar je het best de camper kunt parkeren. De walk of fame is leuk om eens gezien te hebben, maar voor het kodak theater, of dolby theater of hoe het tegenwoordig ook heet (el capitan theater en chinese theater liggen er ook).
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Goedkoop shoppen? :( :lol:
Ik neem je tips mee! Er valt zoveel te doen en te zien dat we er helaas een aantal moeten overslaan.. genoeg redenen om nog een keer de VS te bezoeken!
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Hee iedereen,

Ik kom er niet uit waar ik die ene overnachting moet plaatsen tussen Yosemite en San Francisco.. het laatste deel
van het reisschema ziet er nu zo uit:

20. Bishop - Yosemite (geboekt)
21. Yosemite (geboekt)
22. Yosemite (geboekt)
23. Yosemite - Onbekend
24. Onbekend - Navato (geboekt)
26. Terug reis

We hebben dus nog 1 overnachting over.. we willen graag de 49-trail rijden en daaraan dus ergens overnachten..
Ben druk aan het zoeken maar kom er niet uit.. misschien iemand hier een suggestie?

Brenda.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat je Novato bedoelt?

In principe kan je makkelijk van Yosemite naar Novato rijden?

Maar de 49 trail bij SF loopt toch hier? Kaartje: https://www.google.com/maps/d/viewer?oe ... Sze4rV_jds Routeinfo: http://www.sanfrancisco.travel/article/ ... enic-drive
Routeinfo: http://www.sftodo.com/scenic-49-mile-drive.html

Ik zou eerlijk gezegd dan misschien van Yosemite naar Novato rijden en de dag erna de 49 mile drive doen en dan een camping zoeken dichtbij je camperverhuurbedrijf. Ik heb even niet teruggelezen, dus ik weet niet welke dat verder is.

Of:

23. Yosemite - Novato
24. Navato (geboekt) En deze dag gewoon de 49ml drive doen
26. Terug reis

Of:

23. Yosemite - Novato
24. Navato (omboeken) - 49 drive - Marin RV park
25. Marin RV - camper inleveren - San Francisco
26. Terug reis
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Ik bedoel inderdaad Novato.. typ foutje.

Ik bedoel de Historic Hwy 49, ik was misschien ook niet echt duidelijk. Wij willen deze vanaf Moccasin tot ongeveer Placerville en ergens aan deze
weg willen we overnachten. Het schijnt een mooie route te zijn en we hebben toch die ene nacht over dus leek het ons leuk om langs de kleine oude
dorpjes te rijden. Alleen de overnachting.. daar kom ik dus niet uit..

Brenda.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ken je de site RVParkReviews al? Daar kun je op de kaart zoeken naar Rv parks en zie je meteen welke waardering andere kampeerders hebben gegeven. Heb ik erg veel gebruik van gemaakt toen wij onze camperreis planden.
Brenda038
Amerika-ontdekker

Bericht door Brenda038 »

Heb ik inderdaad ook al erg veel gebruik van gemaakt, bedankt! :D
Brenda038
Amerika-ontdekker

Reis Brenda038: Bijna zover! Nog tips?

Bericht door Brenda038 »

Goeiemiddag!

Ook voor ons is het bijna zover! Over iets meer dan 3 weken vertrekken we eindelijk met de camper voor bijna 4 weken naar Amerika! Na heeeel veel uren op dit forum hebben
wij voor ons deze droomreis in de planning. Hieronder onze route met de geplande trips. Alle overnachtingen zijn geboekt op 4 na: Kingman, Torrey, Bishop &
Placerville, dit ga ik misschien nog doen. Torrey is gewoon hopen op een plekje.

Zijn er nog tips? En do's en don'ts?

Ik hoor het van jullie, het gaat ongetwijfeld een fantastische reis worden!

Dag
1. Amsterdam - San Francisco (Ontmoeting familie)
2. San Francisco (Alcatraz +fietsen)
3. San Francisco
4. San Francisco - Monterey (Camper ophalen)
5. Monterey - Pismo Beach (Aquarium)
6. Pismo Beach - Los Angeles
7. Los Angeles
8. Los Angeles - Kingman
9. Kingman - Grand Canyon
10. Grand Canyon - Page
11. Page (Dagje bij lake Powell)
12. Page - Monument Valley (Antelope Canyon)
13. Monument Valley - Torrey
14. Torrey - Bryce
15. Bryce - Zion
16. Zion
17. Zion - Las Vegas (Hooverdam?)
18. Las Vegas
19. Las Vegas - Bishop
20. Bishop - Yosemite (Mammoth Lakes & Bodie)
21. Yosemite
22. Yosemite
23. Yosemite - Placerville
24. Placerville - Novato
25. Novato - San Francisco
26. San Francisco - Amsterdam

Brenda.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »