Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pivo: per camper van Las Vegas naar San Francisco (en verder)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RuudAFCA
Amerika-ontdekker

Re: Reis Pivo: per camper van Las Vegas naar San Francisco (en verder)

Bericht door RuudAFCA »

Pivo schreef:Misschien dat North Campground nu ook first-come-first-serverd is, omdat Sunset Campground deze zomer gedeeltelijk dicht is i.v.m. renovaties.
Ik heb nog kunnen reserveren in januari 2014 voor 1 nacht in juni.
Ik zou het nog even nakijken als ik jou was...
Laatst gewijzigd door RuudAFCA op 13 apr 2014, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Pivo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Pivo »

In juli is het toch first-come-first-served zie ik. We hebben nu de campings voor het stuk Las Vegas - San Francisco geboekt voor zover dat kon dus dat is geregeld. Voor het stuk San Francisco - Los Angeles - Las Vegas hebben we nog niets vastgelegd. Ik had het volgende bedacht:

23 San Francisco - vrienden afzetten @ vliegveld - Monterey (een walvistour doen (hebben we al eens eerder gedaan in Costa Rica) of wandelen in Point Lobos SP)
24 Monterey - Morro Bay of Pismo Beach. Genoeg tijd voor de Big Sur lijkt me?
25 Morro Bay/Pismo Beach - Los Angeles (Hollywood)
26 Los Angeles - Las Vegas (leuke stops onderweg? Niet calico :P)
27 Las Vegas - camper inleveren voor 15.00
28 Las Vegas
29 Vlucht Las Vegas - Amsterdam

Nog geniale tips? Ook voor mooie campings houd ik me aanbevolen :)
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik wil toch even reageren op jullie plannen om door Death Valley te rijden. Cruise America zegt niet dat dat niet mag in de maanden juli en augustus, maar let wel: het is op eigen risico. Dus als er wat gebeurt kan het een duur dagje worden. Overigens zou ik het denk ik toch doen, maar dan wel goed voorbereid. Wij hebben het in '95 ook gedaan (een klein stukje) terwijl we toen expliciet getekend hadden dat het verboden was. En ik denk dat de campers van tegenwoordig (zelfs die van CA) technisch een stuk beter zijn.

"Death Valley en andere woestijngebieden: gedurende de maanden juli en augustus is reizen met uitzonderlijke oplettendheid toegestaan, echter volledig op eigen risico. Door de extreme hitte in deze gebieden kan het reizen gevaarlijk zijn uzelf en uw passagiers. Ook kan schade aan de camper ontstaan door overhitting, e.d."
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Pivo schreef:
Nog geniale tips?
Goud is 'ie niet, maar stop op weg van Monterey naar Pismo ook vooral even bij Nepenthe voor koffie en homemade pie. Met een prachtig uitzicht over de kustlijn was dat het beste kopje koffie dat ik ooit deed :).

Voor de rest logische route. Of je genoeg tijd hebt voor Big Sur hangt af van je plannen, maar 2 volle dagen volstaat wel. Als je al eens een whale watch hebt gedaan zou ik nu wellicht kiezen om een mooie wandeling te maken. Bijv. in Julia Pfeifer Burns State Park. De Ewoldsen Trail schijnt erg mooi te zijn. Deze staat voor ons volgend jaar op ons lijstje. Een wandeling in Point Lobos State Reserve kan ook erg de moeite zijn, met veel wildlife.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer