Hey Leentje, ik bedoelde er niets verkeerd mee hoor

.
Zoals het er nu naar uitziet (al is het wel nog meer dan 3 weken vooraleer we er effectief zijn) zal het niet mogelijk zijn om de hike te doen, omwille van de sneeuw (en voor woensdag wordt er nog een pak voorspeld

).
Hoe dan ook hou ik rekening met jullie tips en zullen we nu (mocht het toch lukken) dubbel zo goed uitkijken, en zeker bij het begin van de hike.
De Cottonwood zullen we allicht definitief moeten schrappen. Er zou al heel wat moeten gebeuren vooraleer die, binnen 2 weken, opnieuw berijdbaar wordt. Dat zou inhouden dat alle huidige, en toekomstige sneeuw van deze week, al zou moeten gedooid zijn én alles opnieuw hard bevroren is. Ik probeer nog wel in de lieve heilige man te geloven die vrijdag langs komt, maar dat de Cottonwood opnieuw berijdbaar zou zijn...nee, dat allicht niet...

.
Ik heb voor die dagen (St-George-Kanab, Kanab-Page en Page-Cannonville) alternatieven voorzien in de zin van St-George-Springdale, Springdale-Bryce en Bryce-Capitol Reef. Dat is nu ook niet direct een straf hé

...
Voor de Bistis moet ik nog kijken. Maar dat is ook nog lang en ik wacht misschien beter nog een tijdje tot we beter weten welk weer we daar mogen verwachten. Het probleem daar is echter dat er niet direct uitwijkmogelijkheden zijn. Behalve Mesa Verde misschien, maar dat kan je moeilijk als alternatief voor de Bistis zien...Bovendien is in de wintermaanden ook de helft niet toegankelijk.
Ik zou ook heel graag de Indian Route 12 rijden, maar daarvoor moeten we dan helemaal speciaal naar Gallup. Enfin, voor dat stuk zien we nog wel.
Eventueel zouden we vanuit Moab de 128 nemen richting Grand Junction en dan zo naar Ouray (met de Million Dollar Highway hebben we in april ll al wat ervaring opgedaan

).
Ik heb voor kerstmis in Monument Valley, The View geboekt en dat is dus een vastliggend gegeven.
@Chari : ik heb jullie (uiteraard

) gevolgd afgelopen zomer en mede daardoor is Chesler Park gerijpt bij ons. Alleen had ik toen nog geen idee dat we het in de winter zouden doen. Dat het een diepvriezer zou/zal zijn, daar hebben we eigenlijk geen probleem mee. Ons krijg je echter met geen stokken in het ZW tijdens de zomer want ik heb een bloedhekel aan tropische temperaturen (niet om onder een palmboom te liggen met een licht zeebriesje

, maar wél om er onbeschut in af te zien...de Panoramatrail in Yosemite was deze zomer ook al geen pretje...).
De Joint Trail zou misschien nog een bijkomend heikel punt zijn, want in die smalle canyon kan allicht ook een pak sneeuw blijven liggen als al de rest al opnieuw weg is. We zien wel, maar hopen écht dat we het kunnen doen.