Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis PSVwally nr 3: stuk ZW + Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Ems2012
Amerikakenner

Re: Reis PSVwally nr 3: stuk ZW + Yellowstone

Bericht door Ems2012 »

Grappig dat je dat zegt, wij vonden dus echt precies hetzelfde. Enorm blij dat we Yellowstone en GC al eind december geboekt hebben.

Bij ons was er geen plek meer in de OFI, nu slapen we in de Snow Lodge (1 nacht). Net even op Xanterra gekeken en zie dat die alleen 23-24, 26-30 mei niet beschikbaar is. Als ik het me goed herinner ben jij er tussen 10-20 toch? :wink: Bij het overzicht geeft 'ie prijzen weer vanaf $230, maar er is ook een cabin (2 queens, eigen badkamer) voor $160 beschikbaar. Of het de moeite waard is? Geen idee. Reviews over de SL waren in ieder geval prima.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Gardiner en Mammoth liggen zo dicht bij elkaar (7 min rijden) dat verhuizen van Gardiner naar Mammoth me weinig zinvol lijkt.
Afhankelijk van de voortzetting van je reis zou een verhuizing van Gardiner naar West Yellowstone wel zinvol kunnen zijn.
In West Yellowstone zit je zowiezo dichter bij de geyservelden.
West Yellowstone in ook een veel levendiger plaatsje dan Gardiner.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Edit: even wat gedelete omdat het niet meer to the point is.

Pasadena en Denver wil ik via Priceline iets vinden en de rest evt een dag voor aanvang. Ik zag dat er rond Keystone/Hill City zoveel hotels of motels zaten dat ik dat wel aandurf op een zondag. Capitol Reef in het weekend (vrij en zat) zal dat problemen geven om iets te vinden denk je?
Laatst gewijzigd door PSVwally op 15 feb 2013, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ems, ik had even heel jou reactie gemist..

Ik had Old Faithful al geboekt, maar die had ik geannulleerd (achteraf mischien stom), doordat ik mijn route had omgedraait en er nu iets later zit en er niets meer vrij was. Ik zit 14 t/m 17 mei in Yellowstone, al zal de 14 nog een flink deel van de dag in Grand Teton doorgebracht worden en eindig ik de 17e in Cody.

Ik moest voor die Cabin naar beneden scrollen, daarom had ik die niet gezien. $230 voor een overnachting vond ik nl. wat te duur, dan maar een stuk verder rijden en voor €80 ergens zitten. Maar dank je voor de tip en ik heb even over mn hart gestreken en mn CC getrokken en die cabin geboekt. Is wel een stuk duurder dan West Yellowstone, maar het scheelt ook een 1.5 tot 2u op en neer rijden. Wordt overigens mijn 1e cabin, dus geen idee of het bevalt. Wordt weer een boek meenemen voor 's avonds ;) Nu maar hopen dat die zuidingang open is, want dan scheelt het helemaal qua rijden. Dus nu 14e OF Snow Lodge cabin, 15e West Yellowstone, 16e Gardiner en de 17e Cody (dat boek ik later nog wel)
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Gezien de periode waarin jij gaat zou ik me hierover geen zorgen maken.

Edit: Dit antwoord gaat dus over je vraag over Capitol Reef
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Wordt het toch tijd om een avatar te nemen om wat meer op te vallen. :wink:

Ben inderdaad ook heel benieuwd, wij zijn er precies een week later! Op de foto's ziet het er wel prima uit en de reviews zijn ook niet slecht..

Ga je proberen om live een blog bij te houden? Want dan check ik die ook tijdens onze trip even - als extra update voor de weersomstandigheden (en dus de ervaring met de cabin). Voor ons ook de eerste cabin, maar niet de laatste. We verblijven ook nog een nachtje in een cabin van het Lake Hotel.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ga proberen een live blog bij te houden, ik heb de link al onder bij de rest van de reizen staan, maar daar staat nu nog weinig info. Heb nog 2 maanden om dat al voor te bereiden en dan is het alleen even elke dag een verhaal bijwerken. Nu nog even uitvogelen hoe dat precies op de Ipad in zn werk gaat. De meeste hotels hebben Wifi dus dat zal wel goed komen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zit een maandje voor vertrek. Vanwege de drukte een tijdje weinig aan de voorbereiding gedaan en nu wordt het weer tijd voor de laatste dingetjes. Delta is voor de terugweg nogal wat met de vliegtijden voor de 1e leg van de terugreis aan het schuiven, maar ik ga er maar vanuit dat het uiteindelijk ongeveer hetzelfde zal blijven. Wel fijn dat ze dat zonder mailtjes doen en aangezien ik heen alles via klm moet doen ik amper op die delta site kwam...nu dus wel weer.

+ Esta is aangepast. De laatste keer begon ik ook in Los Angeles, dus alleen het vluchtnummer en de hotelnaam aangepast.

Hotels voor de 1e week zijn geboekt (op 1 nacht na), omdat daar de route ook eigenlijk helemaal vast ligt en ik daar geen veranderingen in aan ga brengen, alleen als het bv enorm slecht weer is ergens. Maar dan kan ik op de 1e twee nachten na alles nog annuleren. 2 nachten Wilshere crest hotel in LA, dan een nacht Pasadena/La Cànada wat niet geboekt is, 2 nachten Mandalay Bay, 1 nacht Bumbleberry Inn in Springdale en 1 nacht Bryce view lodge. Verder dus alleen nog 2 nachten Yellowstone die al geboekt zijn. De rest (op pasadena en denver na die probeer ik met priceline) boek ik een dag van te voren of op de dag zelf. Of zijn er plekken die ik persé een dag van te voren moet vastleggen. Ik zit bv in het weekend in de black hills?

Nu wil ik een aantal hikes doen en ben ik eigenlijk op zoek naar een goede rugzak. Ik moet daarbij dus vertellen dat ik het altijd bijzonder vervelend vind om met 'baggage' te lopen. Mij zul je bv in de Efteling ook niet met een rugzak zien lopen, maar ik denk dat ik er nu, vanwege toch wat vocht en eten wat meemoet niet aan ontkom. Nu wil dus niet een ding van 10 kilo mee sjouwen, iemand een idee wat een fatsoenlijk rugzak is, waar gewoon wat flesjes water, wat eten, poncho en wat snoep inkan. Mijn hikes voor de 1e week zijn overigens de holy ridge trail in Los Angeles, Angels landing/Observation point bij Zion en de Navajo Trail bij Bryce, dus daar zal het allemaal nog wel meevallen. Vanaf week 2 zal er wat meer gelopen worden. Verder ook de vraag voor Grand Teton/Yellowstone, hoe zit het daar precies met eten in een rugzak ivm wat wildere wildlife zeg maar. Kan ik gewoon een sandwich meenemen in de rugzak, of laat ik dat het beste zitten en eerder een ingepakte reep oid meenemen?

Een maandje nog, ik heb dr zin in zeg!
Als laatste krijg ik tussen Badlands en Scottsbluff (Big Foot Trail) geen tankstations gevonden met google? Nu neem ik aan dat Alliance groot genoeg is en er daar best een tankstation is. Maar
Jody
Amerikafan

Bericht door Jody »

Wij sliepen in Alliance in een hotel vlakbij een benzinestation. Dat is er dus!
Veel plezier straks op je vakantie , het gaat al opschieten!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zekers, dank voor de info. Nu hopen dat het weer daar mee gaat werken en alles volgens planning open is.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ook ik kan bevestigen dat er in Alliance tankstations zijn en daar was ik toen maar al te blij mee want het was hoog tijd toen. Stukje uit mijn verslag:

Dan op weg om via een dirtroad naar Alliance te rijden, toen Evy plots opmerkte dat we geen benzine meer hadden !!Helemaal vergeten te tanken toen we gedaan hadden met shoppen. Goed dat we die dirtroad niet meteen gevonden hadden anders hadden we er nu misschien nog gestaan. Dus maar terug naar de 26 en via de 'grote' weg naat Alliance. Maar de kleine dorpjes op de kaart hadden geen benzine pompen en dus begon er een lampje te branden. Er kwam een bord dat Alliance nog 34 miles was en de boordcomputer zei dat ik nog 47 miles kon rijden met hetgeen nog in de tank zat. Dus maar rustig verder getuft en uiteindelijk hadden we nog 13 mijl verder kunnen rijden.
Na de tankbeurt door Alliance gereden en op zoek naar Carhenge....

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De tankstops moet ik voor sommige plekken nog even uitzoeken. Idd tussen Interior en Scottbluff en ook op t stuk tussen torrey en vernal moet ik nog even kijken waar ik dat plan. Maargoed dank voor de info
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Mooi om te zien Paul dat jij ondanks gisteren lekker positief met je reis bezig bent.
Veel plezier met de rest van je voorbereidingen.
Ik hoop dat je op je blog ook iets gaat schrijven over holy ridge trail in Los Angeles.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Na gisteren hoef ik me iig geen zorgen meer te maken over dat ik het kampioensfeest ga midden nee.... 'Nuff said about that'. Holy ridge trail komt goed, downtown LA komt goed. Tot en met Bryce staat alles wel een beetje vast, daarna heb ik alleen 2 vd 3 nachten in Yellowstone vastliggen zodat ik, mocht t nodig zijn nog het een en ander kan schuiven. Zo denk ik er bv aan om geen 2 nachten in Torrey te blijven, maar om na Cathedral Valley al een stuk richting grand junction te rijden. Dan heb ik de volgende dat iets meer tijd om de 139 te rijden en meer tijd in Dinosaur NM
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

PSVwally schreef:Na gisteren hoef ik me iig geen zorgen meer te maken over dat ik het kampioensfeest ga missen nee....
Precies die opmerking durfde ik hier niet te maken...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

vwb rugzak zou ik eens kijken naar een camelbag. Zit bij mij als gegoten en zelf met water erin prima om te gebruiken.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zal eens kijken, dank voor de tip. Ik ga donderdag eens op zoek naar een goede rugzak en jas, want mijn mooie lerenwinterjack is niet bepaald wandelgeschikt. En een fleecetrui met een windjack erover is ook weer zoiets.
De westingang van Yellowstone gaat iig vrijdag open volgens planning!

Inmiddels genoeg info ingewonnen 6/7 maanden dat ik begonnen ben aan mijn roadbook om alle info eens te gaan ordenen :D Weer veel te veel om allemaal in 3 weekjes te kunnen bekijken.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even vanuit de gate (waar gewoon een stuk of 5 muizen rondhopsen). Ik zal de komende weken proberen om de website (zie link) en hier wel wat verslagen te posten. Nu even eerst een aantal uren bijslapen in het vliegtuig
TotosDawn
Amerikafan
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Heeeel veel plezier!! Maak er een leuke tijd van en ik hoop dat je het lukt om een blog bij te houden!!
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Veel plezier!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties