Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Michelly: 4 weken Denver-Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Re: Reis Michelly: 4 weken Denver-Denver

Bericht door Dude »

De weg naar Maroon Bells is gewoon een asfaltweg. Aan het gedeelte waar je de 'beste' foto kan maken is het inderdaad druk, maar als je een stukje gaat wandelen wordt het al snel wat rustiger. Alleen op de wereld gevoel zal er wel ontbreken.

Volgens mij is Marjon en/of Jasmino al bij Rifle Falls SP geweest, als ik me goed herinner.

Natural Bridges bezochten wij in 2008 (zie ons verslag) Het is een mooi verzorgd parkje met éénrichtingsverkeer. Je kan er enkele wandelingen doen. Als je Arches gezien hebt is het natuurlijk niet te vergelijken maar als je er zowiezo doorkomt zo ik toch even stoppen. De laatste brug (de derde, Owachomo) is het mooist en je kan tot er onder wandelen.
Er is ook een wandeling naar ruines in de rotsen; een mini, mini Mesa Verde zeg maar.
Ik weet niet van buiten of jullie al eerder de UT 95 reden maar die is fantastisch mooi !

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Dude schreef:Volgens mij is Marjon en/of Jasmino al bij Rifle Falls SP geweest, als ik me goed herinner.
Ik was het niet, hoewel ik stapelgek ben op mooie watervallen. Ik zie hier dan ook een goede reden om nog eens terug te keren :lol:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Afgelopen zomer vonden wij de Maroon Bells echt mooi. Mooi meer (Maroon Lake), besneeuwde bergtoppen en een vallei met veel bloemen (o.a. zonnebloemen). Wij hadden 's morgens nog net plaats in de eerste bus (9 am) en het was toen nog niet heel erg druk. Je bent er niet alleen, maar het is een groot gebied. Als je gaat wandelen is het al snel rustiger. Wij hebben toen gewandeld naar Crater Lake. De bossen met aspen vond ik daar ook erg mooi. Zie ons verslag van die dag.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij zijn bij Rifle Falls geweest. Het is een aardige weg om te rijden, je rijdt langs een meertje met allemaal bootjes. Verder stelt het niet echt veel voor, het waren drie watervalletjes met een poeltje eronder waar kinderen in aan het spelen waren. Het water was steenkoud maar de watervallen waren best wel mooi.
Wij hebben daar gepicknickt maar waren snel weg omdat er enorme mieren liepen. De camping zag er wel leuk uit, wel vrij klein. De w.c. bij de picknickplaats naast de campsite was zo'n w.c. die je ook in de parken hebt en zat vol met vliegen. Hoe de w.c.s op de campsite zelf zijn weet ik niet.
Wij vonden het achteraf niet de moeite om dat stuk voor om te rijden, maar misschien is dat anders als je op de campsite staat, ik kan me voorstellen dat je je dan wel vermaakt rond die watervalletjes.

Ons verslag kun je hier vinden (dag 15) en de foto's hier
Als het reisverslag het niet doet kun je op mijn nieuwe site kijken (verslag 2010), maar die is nog niet helemaal af..
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dank jullie wel, ik ga de verslagen lezen :D
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

michelly schreef:
Doockles schreef:Van CR kan je misschien richting Hanksville rijden en daar de UT-95 richting Natural Bridges en eventueel via Mesa Verde naar Moab rijden?
Aan deze optie zat ik ook te denken. Maar dan wel zonder Mesa Verde. Is Natural Bridges de moeite waard?
We zijn er zelf nog niet geweest, maar 't lijkt me wel een leuk park om tussendoor langs te gaan. Als je dan toch langs de 95 zou rijden kan je ook even langs House on Fire. Zijn we ook nog niet geweest, maar dat staat toch ook op ons verlanglijstje ;-)
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij zijn richting riffle falls gereden maar halverwege bij het stuwmeer omgekeerd. De weg er naar toe vonden wij wel weer erg mooi.
De UT95 vonden wij een prachtige weg en kan naar onze mening zeker concureren met de UT12.
Natural bridges zijn wij ook geweest maar hebben alleen viewpoints gedaan. Wij hadden geen puf meer om te gaan wandelen, maar ik denk dat het park mooier is als je naar de bridges toe wandelt. Met alleen de viewpoints vonden wij het niet erg bijzonder.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor ons bij Natural Bridges dezelfde ervaring als Marja maar met ruim 40 graden toch maar geen hike gedaan :oops:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ko-Mar schreef:Wij hadden geen puf meer om te gaan wandelen, maar ik denk dat het park mooier is als je naar de bridges toe wandelt. Met alleen de viewpoints vonden wij het niet erg bijzonder.
Ik denk dat dit voor (bijna) alle parken zo is.
Toen wij de eerste twee bruggen vanaf het viewpoint zagen vonden wij daar ook niet zo veel bijzonders aan. Maar na de twee wandelingen die we deden kreeg ik toch een andere kijk op het park.

Bart
Grts, Bart

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Heb je het boek van Laurent Martres over die regio, Michelly? Daar staan voor de omgeving rond UT-95 een aantal mooie dingen in. Langs UT-95 vonden wij de House on Fire erg mooi, maar daar moet je wel rond het middaguur zijn voor het mooiste licht. Voor de wandeling heen en terug moet je toch zeker wel 1,5 uur uittrekken. Een stuk noordelijker langs UT-95 vind je ook Little Egypt, ook dat vonden we erg mooi. Daar kun je zoveel tijd besteden als je zelf wil, wij zijn er al fotograferend zeker een uur bezig geweest. In het boek van Laurent Martres staan nog veel meer mooie bezienswaardigheden in die regio (een stukje zuidelijker kom je uit bij Mexican Hat, met Mokee Dugway en zo).
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Toen wij de eerste twee bruggen vanaf het viewpoint zagen vonden wij daar ook niet zo veel bijzonders aan. Maar na de twee wandelingen die we deden kreeg ik toch een andere kijk op het park.
Ik herinnerde me dat ik bij een verslag van jullie dit gelezen had, dat jullie gewandeld hadden en het park best mooi was. Maar we hadden er echt geen puf meer voor :mrgreen: Bewaren we voor de volgende keer :wink:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Langs de UT 95, vlakbij Hite heb je ook nog White canyon, daar kun je ook in en wandelen. Wij waren weer eens voorbij de ingang voordat we er erg in hadden, het was ook weer erg heet die dag en hadden geen zin om te keren. Maar ook daar wil ik nog een keer naar toe, want het lijkt mij erg mooi. Ik weet niet of iemand anders van het forum hier al eens gewandeld heeft?
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik ben ook in Natural Bridges geweest en dezelfde ervaring opgedaan. Alleen vanuit de
viewpoints stelt het niet veel voor. Het was eigenlijk het park wat me het minste beviel.

Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik loop een beetje vast in het Zuid-Idaho gedeelte. Ik heb hier nu 3 overnachtingen in de Sawtooth Mountains staan maar kan daar niet echt een beeld van krijgen. Ik kan ook weinig reisverslagen uit die omgeving vinden. Is dit een minder boeiend gebied?
Ik heb in die omgeving wat zitten zoeken en kom o.a. uit bij Bruneau SP (met sanddunes) en City of Rocks. Is iemand hier bekend mee?

Ik zit erover te denken de hele Idaho hoek te skippen maar we willen toch ook wel weer wat nieuws zien.
Is het oosten van Nevada interessant? Met bijv. Great Basin NP.

Kortom, wie helpt me weer wat op weg :wink: ?

Elly
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Elly, wij zijn in juni in Great Basin geweest. Het is wel een aardig park maar wij hebben het niet ten volle kunnen doen omdat er helemaal bovenaan nog sneeuw lag. Wij hadden de Bristlecone Trail gepland maar hebben dat dus moeten laten vallen. Je hebt wel een prachtig zicht op de gigantische vallei onderaan. Omdat de trail in het water gevallen was, hebben wij dat een cave tour gedaan. Zo'n tour hangt meestal af van de gids en die was bij ons bijzonder enthousiast waardoor het een zeer aangename ervaring was, al waren de grotten niet zo mooi als die van Kartchner Caverns in het zuiden van Arizona die we in 2009 bezochten.
Moest je toch die regio kiezen, vergeet dan deze tip niet van mij als je er in de buurt passeert.
In Idaho hebben wij alleen Craters of the Moon bezocht maar daar zijn jullie al eerder geweest.

Je hebt ons in juni gevolgd op onze site maar je kan die ervaringen nog nalezen op dag 25

Bart
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij hebben Great Basin NP in 2010 gedaan en de dag daarna Cathedral Gorge SP.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2010.html dag 18,19 en 20 voor onze ervaringen.
Je zou voordat je die richting uitgaat in Idaho Crater of the Moon NM nog mee kunnen pakken.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

IK heb een boekje te leen van Thuul; SceniC Highways en Byways uitgave van Nat Geo.
Hierin een beschrijving van de Sawtooth drive 246 miles waarvoor 2 dagen wordt uitgetrokken Van Boise naar Shoshone, via Idaho City, Stanley , Sun Valley Hailey en Shoshone Ica Caves. Dan neem ik aan dat het wel de moeite waard is. Als je meer wilt weten moet ik het lezen en vertalen. Misschien is er op internet wat over te vinden . Ten Zuiden van Boise is een World Center for Birds of Prey.
Ik kan de pagina's ook scannen en als pdfje sturen via mail. Laat maar weten via pb.
Verder vind ik ook aan de westkant van Yellowstone een route de Mesa Falls Scenis Byway en naar het zuiden de Big Hole Mountains Drive.
Enfin er zijn nogmeer drives in Idaho maar ik weet zo ff niet waar je allemaal komt.

Het is allemaal info uit een boek en niet uit ervaring. :!:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Michelly, kijk ook even naar mijn verslag van dit jaar, wij zijn in die regio geweest, en hadden er graag iets meer tijd gehad. Als je mij even je e-mailadres geeft per pb, stuur ik je morgen mijn roadbook met een paar interessante tips in dat gebied!
Winston Churchill

michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dank jullie wel allemaal! Daar ga ik weer mee aan de slag :D
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Michelly, ik heb je pb gehad, maar mijn internetverbinding ligt er thuis helemaal uit. Nog even geduld dus! Heb je mijn verslag al wel gevonden?
Winston Churchill

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer