Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Isis: Rondje met Yellowstone
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Reis Isis: Rondje met Yellowstone
Dank voor je reisverslag Marjon.. weer meer info. Ook over CHeyenne.. de frontierdays zijn altijd laatste week juli dus?
Dat is nou jammer. Wij zijn er hoogstens de tweede week van juli.
Ik wil eigenlijk voor het officiële begin van de vakanties weg en komend jaar hebben we vroeg vakantie (2012 dus). Hopelijk hebben ze dan officieel al 30 juni vakantie en dan proberen we eerder weg te gaan.
Dat is nou jammer. Wij zijn er hoogstens de tweede week van juli.
Ik wil eigenlijk voor het officiële begin van de vakanties weg en komend jaar hebben we vroeg vakantie (2012 dus). Hopelijk hebben ze dan officieel al 30 juni vakantie en dan proberen we eerder weg te gaan.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
De rest van het jaar is er niet veel bijzonders in Cheyenne? Dan hoeven we niet een hele dag daar door te brengen. Nemen we die dag wel mee in de vaart van de reis..
Ben inmiddels langzaam per paar dagen aan het plannen. En wat preciezer aan het kijken wat zinvol is.
Binnenkort zal ik wel met badkamers en raamkozijnen van dakkapellen aan het puzzelen zijn.
Ben inmiddels langzaam per paar dagen aan het plannen. En wat preciezer aan het kijken wat zinvol is.
Binnenkort zal ik wel met badkamers en raamkozijnen van dakkapellen aan het puzzelen zijn.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wie kan wat zeggen over een logische route vanuit het Zuiden (Cheyenne) in de buurt van de Black Hills, Custer, Rapid City, Badlands, Wind cave? Daarna trekken we naar Devils Tower/ Cody (globaal dan)
Wat willen we bezoeken:
(boven Cheyenne Fort Laramie denk ik)
Wind Cave NP
Mnt Rushmore
Badlands
Rapid City (is dat een leuke stad?)
(Minuteman NHS)
Wat willen we bezoeken:
(boven Cheyenne Fort Laramie denk ik)
Wind Cave NP
Mnt Rushmore
Badlands
Rapid City (is dat een leuke stad?)
(Minuteman NHS)
Dat is volgens mij steeds een grote vraag hoe je dat inkleed.
Ik weet dat er mensen zijn die op een plek gaan staan en van daar uit alles doen.
Anderen maken een lus. Zoals wij. Die lus kun je ook groter maken denk ik, bv met windcave ( niet geweest).
Hangt denk ik ook af van de beschikbare tijd.
Rapid City kan ik je niet aan helpen, wij wilden snel in Yellowstone zijn zo aan het eind van het seizoen en hadden dus betrekkelijk weinig tijd. Maar dacht het wel gelezen te hebben.
We zijn vanuit Denver naar Fort Laramie gereden. ( dag 1)
Vandaar via Fort Robinson en Wounded Knee naar Interior/Badlands ( dag 2), lijkt lang, maar ging prima en rustig.
Dagje Badlands, via Wall ( museum niet winkel) naar Mt. Rushmore ( dag 3)
Dagje Black Hills ( Mt. Rushmore, Custer, Crazy Horse) naar Devils Tower ( dag 4)
Devils Tower - Medicine Wheel- Cody. Dat was wel een erg ( te ) lange dag!!

Ik weet dat er mensen zijn die op een plek gaan staan en van daar uit alles doen.
Anderen maken een lus. Zoals wij. Die lus kun je ook groter maken denk ik, bv met windcave ( niet geweest).
Hangt denk ik ook af van de beschikbare tijd.
Rapid City kan ik je niet aan helpen, wij wilden snel in Yellowstone zijn zo aan het eind van het seizoen en hadden dus betrekkelijk weinig tijd. Maar dacht het wel gelezen te hebben.
We zijn vanuit Denver naar Fort Laramie gereden. ( dag 1)
Vandaar via Fort Robinson en Wounded Knee naar Interior/Badlands ( dag 2), lijkt lang, maar ging prima en rustig.
Dagje Badlands, via Wall ( museum niet winkel) naar Mt. Rushmore ( dag 3)
Dagje Black Hills ( Mt. Rushmore, Custer, Crazy Horse) naar Devils Tower ( dag 4)
Devils Tower - Medicine Wheel- Cody. Dat was wel een erg ( te ) lange dag!!

- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is ook een idee ja.. eerst naar Badlands.. dan zouden we Minute man eraan vast kunnen knopen en dan naar Black Hills (met wind cave en Mnt rushmore globaal dan). Ik zat ook te tobben met Wounded Knee. Hoewel ik me er nog weinig van voor kan stellen en of dat ook interessant is voor de kids (dan 13 en bijna 16). Misschien juist wel... maar ik weet het gewoon niet. Leeswerk ....
Mnt Rushmore hoeven we niet perse te overnachten. Maar ik heb inderdaad wel een tussenstop gepland tussen Lovell en Rapid City. Van Lovell gaan we naar Cody waar we ook een dagje blijven.
Ik wil graag een hele dag (dus 2 nachten) in of in de buurt van Badlands.En 2 bij Wind Cave voor een tour ondergronds... lijkt me wel spannend.
Zit nu ook al te dubben om SLC over te slaan en vanuit Jackson naar Flaming Gorge te gaan en dan Dinosaur... Er zijn zovele mogelijkheden. Ik moet eens kijken er was iemand die naar Flaming gorge ging... maar wie?
Jackson - Green River WY 310km
Green River WY (via Flaming Gorge) - Dinosaur NM 290km
Dinosaur NM CO - Colorado NM (Fruita) 249km
Colorado NM - Moab Dead Horse Point SP 224km
En dan een variant om ook vanuit Moab nog via Gunnison te rijden... iemand ervaringen?
Moab - Gunnison (CO) 382km
Gunnison CO - Colorado Springs 268km
Colorado Springs - Denver 113km
Er komen dus verschillende versies om uit te kiezen. De km moeten eigenlijk in basis onder de 5000 blijven.. Dat vinden we genoeg.
Mnt Rushmore hoeven we niet perse te overnachten. Maar ik heb inderdaad wel een tussenstop gepland tussen Lovell en Rapid City. Van Lovell gaan we naar Cody waar we ook een dagje blijven.
Ik wil graag een hele dag (dus 2 nachten) in of in de buurt van Badlands.En 2 bij Wind Cave voor een tour ondergronds... lijkt me wel spannend.
Zit nu ook al te dubben om SLC over te slaan en vanuit Jackson naar Flaming Gorge te gaan en dan Dinosaur... Er zijn zovele mogelijkheden. Ik moet eens kijken er was iemand die naar Flaming gorge ging... maar wie?

Jackson - Green River WY 310km
Green River WY (via Flaming Gorge) - Dinosaur NM 290km
Dinosaur NM CO - Colorado NM (Fruita) 249km
Colorado NM - Moab Dead Horse Point SP 224km
En dan een variant om ook vanuit Moab nog via Gunnison te rijden... iemand ervaringen?
Moab - Gunnison (CO) 382km
Gunnison CO - Colorado Springs 268km
Colorado Springs - Denver 113km
Er komen dus verschillende versies om uit te kiezen. De km moeten eigenlijk in basis onder de 5000 blijven.. Dat vinden we genoeg.
Laatst gewijzigd door Isis op 26 feb 2011, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Valerie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ga naar Flaming Gorge maar weet niet of het mij is die je zoekt 
We logeren hier een nachtje bij wijze van tussenstop tussen Jackson en Moab.
We boekten hier een cabin : http://www.redcanyonlodge.com/cabinfo.html

We logeren hier een nachtje bij wijze van tussenstop tussen Jackson en Moab.
We boekten hier een cabin : http://www.redcanyonlodge.com/cabinfo.html
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Leeswerk ....
ach je kunt ook nog een oud singeltje van Redbone opzetten of toch die DVD's van Into the West gaan kijken.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben in 2009 de route Grand Teton NP > Flaming Gorge (Vernal) > Moab gedaan met de camper.
Zie: http://www.robenannie.nl/Reisverslag2009.html dag 19 en 20
Zie: http://www.robenannie.nl/Reisverslag2009.html dag 19 en 20
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ Valerie dank je. Ik hoor graag je ervaringen. Alleen de lodge hebben we niet nodig met de camper.
@ Rob Lekker even gelezen. Jullie reden over de 191 of heb je ook langs de Flaming Gorge NRA over de 530 en 44 gereden? Dat lijkt me een mooie weg, maar een kaart is bedriegelijk. Ik zie ook diverse SP met kampeermogelijkheden. Is dat wel met een 25 dan wel 27 ft te doen of moet ik dat opzoeken. Wij gaan in juli dus het zal wel open zijn neem ik aan. Ook weer wat ideeën voor Moab gezien. Daar zitten we ook een paar dagen.

@ Rob Lekker even gelezen. Jullie reden over de 191 of heb je ook langs de Flaming Gorge NRA over de 530 en 44 gereden? Dat lijkt me een mooie weg, maar een kaart is bedriegelijk. Ik zie ook diverse SP met kampeermogelijkheden. Is dat wel met een 25 dan wel 27 ft te doen of moet ik dat opzoeken. Wij gaan in juli dus het zal wel open zijn neem ik aan. Ook weer wat ideeën voor Moab gezien. Daar zitten we ook een paar dagen.
Is dat dat muziekje / song met We were all wounded at wounded Knee,... Seventh Cavalry oid? Dat heb ik ooit op een gemeente zondag van de kerk moeten zingen bij een optreden. Ik was toen een jaar of 11-12. Maar pas zong ik het weer toen ik de plek zag op de kaart. Het commentaar van kids: Jeetje mam dat ga je daar toch ook niet zingen he?thuul schreef:ach je kunt ook nog een oud singeltje van Redbone opzetten of toch die DVD's van Into the West gaan kijken.Leeswerk ....

Laatst gewijzigd door Isis op 27 feb 2011, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
In de kerk? tjonge moderne bedoening, vast niet in Oudenhoorn?
Maar verder yep , maar dat ging ook over de recente geschiedenis, http://nl.wikipedia.org/wiki/Wounded_Kn ... th_Dakota)
hier heb je wat anders te doen voor deze zondagmiddag
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Wounded_Knee
http://en.wikipedia.org/wiki/Wounded_Knee_Massacre
http://www.woundedkneemuseum.org/index.htm

Maar verder yep , maar dat ging ook over de recente geschiedenis, http://nl.wikipedia.org/wiki/Wounded_Kn ... th_Dakota)
hier heb je wat anders te doen voor deze zondagmiddag

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Wounded_Knee
http://en.wikipedia.org/wiki/Wounded_Knee_Massacre
http://www.woundedkneemuseum.org/index.htm
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo wauw heb ik inderdaad wat te doen.. ik vind wel interessant.
En dat was idd niet Oudenhoorn maar Waddinxveen waar ook de zwarte Biblebelt doorheen gaat.
En dat was idd niet Oudenhoorn maar Waddinxveen waar ook de zwarte Biblebelt doorheen gaat.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat museum is wel mooi voorbeeld van wat er mede door geklets en gezwets komt. Waah ik wist dit niet zo in detail. En ik mag aannemen dat dit niet de enige plek is waar dit zo gebeurde. Je zou bijna eerst naar het museum moeten en dan langs WK zelf, maar da's wel beetje om.
Mooie geschiedenis les. Is het museum ook leuk /aantrekkelijk van binnen? Ik bedoel zijn er films, multimedia, interactieve dingen? Alleen kijken en lezen verveeld wat sneller. Gelukkig is hun engels dan nog beter...
Mooie geschiedenis les. Is het museum ook leuk /aantrekkelijk van binnen? Ik bedoel zijn er films, multimedia, interactieve dingen? Alleen kijken en lezen verveeld wat sneller. Gelukkig is hun engels dan nog beter...
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij zijn via de 191 naar beneden gezakt, via de 530 en 44 ging te lang duren.Isis schreef:@ Rob Lekker even gelezen. Jullie reden over de 191 of heb je ook langs de Flaming Gorge NRA over de 530 en 44 gereden? Dat lijkt me een mooie weg, maar een kaart is bedriegelijk. Ik zie ook diverse SP met kampeermogelijkheden. Is dat wel met een 25 dan wel 27 ft te doen of moet ik dat opzoeken. Wij gaan in juli dus het zal wel open zijn neem ik aan. Ook weer wat ideeën voor Moab gezien. Daar zitten we ook een paar dagen.
De meeste SP campgrounds kunnen alle maten campers aan, als ik er een op het oog heb waar we willen slapen zoek ik even of er beperkingen zijn maar behalve een paar langs de kust ten noorden van San Francisco hebben wij nog nooit problemen gehad met onze 31ft.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vaak zijn die SP erg fijn en je kunt ze vaak uitzoeken op elektra. Dan heb je eigenlijk ook alles. Water kun je halen en dumpen.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben dit jaar Flaming gorge op de planing staan, met de camper.. Alleen moet ik daar ook nog even goed naar kijken, omdat wij er pas in oktober zijn en veel state parks dan al gesloten zijn.Ik moet eens kijken er was iemand die naar Flaming gorge ging... maar wie?
Als je eindigt in Denver weet ik nog wel een mooi state park om de laatste nacht te staan: Cherry Creek state park, met zeer ruime en full hook-up plaatsen.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een SP met full hook up.. zoo. Dank voor de tip!! Ook nog aanbevolen plaatsnummer?
Er liggen om Denevr toch wel veel SP en wij vinden die vaak erg fijn en minder gepropt als de prive campings. En mooi gelegen met wat bomen en natuur.
Nou is elektra alleen ook al heel prima!

Nou is elektra alleen ook al heel prima!
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Plaatsnummer weet ik niet meer, ergens achteraan
Volgens mij waren alle plekken wel ruim. Ik heb geen overzicht foto, maar dit was onze plek.

- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zal bij ons wel geen RB worden met uitschuif... Eerder een EM of Moturis.
Leuk plekkie...
Leuk plekkie...

wahh dat museum, nee echt interactief was het niet, Cody is vele malen mooier, mn dat indianenstuk. mar toch ff doorheen lopen na alle rotsen in de Badlands was geen straf.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 37 Reacties
- 18505 Weergaves
-
Laatste bericht door peacelord
-
- 11 Reacties