Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Saskia45
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Saskia45 »

Ik ben wel nieuwsgierig hoe bij jullie een dag in het roadbook eruit ziet. Ik vind dat zelfs bij de 3e keer maken nog een beetje zoeken, wat wel, hoe, etc.
Jullie doen foto's, ik niet, linkjes ook niet. Gebruik je die onderweg?
Eerdere keren deed ik ook kaartjes van bijv NP, nu heb ik die voorlopig nog weggelaten ivm aantal pagina's. Wel weer alvast adressen van leuke restaurantjes op paar plekken en overal adres van de walmart of andere supermarkt, adres subway/starbucks.
Is het een idee om een dag uit te wisselen via PB?
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Vanaf 2017 maken we een roadbook. Het principe is steeds hetzelfde, maar we worden er wat handiger in en ook wat fanatieker. Tegelijk is het zoiets als een boodschappenlijstje. Als je het een keer opgeschreven hebt, blijft er al een deel van hangen. De links gebruiken we niet vaak onderweg, maar soms toch wel. We hebben het in 2020 voor het eerst geprint meegenomen en, ook al hebben we maar een deel van de reis kunnen doen toen, dat bleek toch wel prettig, dus dat gaan we weer doen.
Je kunt in onze reisverslagen onze roadbooks vinden. In die van2017 staat hij helemaal onderaan de pagina Voorbereidingen en in de latere heeft hij een eigen pagina gekregen.
In het onderschrift onder dit bericht kom je via de bovenste link in al onze reisverslagen.
Cobert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Cobert »

Haha, ik ben dus niet de enige die zo fanatiek met roadbooks bezig is. Zo langzamerhand is het een hele hobby geworden. Naast de dagindeling (mét foto’s, plaatjes en routekaartjes) doe ik er ook algemene informatie in over de plekken die we bezoeken. Vooral de website Ontdek-Amerika is een hele fijne informatiebron. Ik heb m ook digitaal, maar onderweg maak ik gebruik van de geprinte versie. Het boek weegt inmiddels iets meer dan 2 kilo (!) en gaat mee in de handbagage. Tips die ik interessant vind voor toekomstige reizen sla ik digitaal op.

Wel :offtopic: dit, maar grappig om te lezen dat jullie hier ook zo mee bezig zijn. Het vormt vooral ook een stukje voorpret.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

Saskia: ik heb je een pb gestuurd: ik wil mijn roadbook delen maar weet niet hoe ik een word document toevoeg....
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

@Cobert :lol: Heel herkenbaar :thumbup:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

jill1234 schreef:
06 mei 2022, 08:30
Saskia: ik heb je een pb gestuurd: ik wil mijn roadbook delen maar weet niet hoe ik een word document toevoeg....
Als je bij het naamblokje van Saskia45 kijkt, zie je de tekst: "Contacteer".
Daarachter staat een ballonnetje met 3 punten erin. Klik je daar op, dan krijg je 2 mogelijkheden, namelijk het sturen van een privébericht of van een e-mail. Die gaan via de forumwebsite en daar kan je geen bijlagen aanhangen.
Vraag aan Saskia of zij aan jou haar e-mailadres opgeeft en stuur haar buiten het forum om een e-mail met daarbij als bijlage jouw Word-document.
Succes.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

markro schreef:
06 mei 2022, 16:14
jill1234 schreef:
06 mei 2022, 08:30
Als je bij het naamblokje van Saskia45 kijkt, zie je de tekst: "Contacteer".
Daarachter staat een ballonnetje met 3 punten erin. Klik je daar op, dan krijg je 2 mogelijkheden, namelijk het sturen van een privébericht of van een e-mail. Die gaan via de forumwebsite en daar kan je geen bijlagen aanhangen.
Vraag aan Saskia of zij aan jou haar e-mailadres opgeeft en stuur haar buiten het forum om een e-mail met daarbij als bijlage jouw Word-document.
Succes.
Zo hebben we het nu gedaan, dank je. Ik zou ook graag mijn roadbook van 2019 en 2022 in het topic 'roadbooks en reisverslagen' plaatsen. Kun jij me uitleggen hoe ik dat doe? Want het is een word document en dat kan ik niet uploaden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jill, het is niet nodig en ook niet toegestaan om bovenstaande berichten volledig te quoten.

Als je een reisverslag of roadbook wilt delen moet je het eerst uploaden. Je zou kunnen overwegen om een blog aan te maken waarin je ook een reisverslag bijhoudt. Het roadbook kun je daar dan ook plaatsen, dan heb je daar ook altijd toegang toe.

Marianne
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Jill, zoals Marianne al aangeeft, zal je een roadbook/reisverslag als je dat wil publiceren, ergens op het internet moeten plaatsen.
Dat kan bij een hostingbedrijf. Je kan zoiets doen in de vorm van een weblog, zoals bij Blogger, Pindat of WordPress (er zijn er meer). Er zijn betaalde en gratis mogelijkheden.
Mijn laatste verslagen heb ik ondergebracht bij Pindat en dat is gratis.
Kijk als voorbeeld eens naar: https://www.pindat.com/reis/dagboek/men ... s-usa-2018 .

Ook kan je jouw teksten typen, of bestaande teksten overnemen, in de vorm van de reisverslagenwebsitemaker van AllesAmerika.com, maar dat is eigenlijk voor een reisverslag, zie https://reisverslagen.allesamerika.com/

Er is op het forum al vaak over deze materie geschreven, misschien doe je nog ideeën op uit vorige topics:
- Hoe bloggen jullie het liefst tijdens de reis?
- Travel blog: welke website is makkelijk in de omgang?

Als je dan eenmaal een roadbook/reisverslag hebt gepubliceerd, dan kan je de URL (website-adres) opgeven in het topic met roadbooks/reisverslagen van de desbetreffende regio op het forum, zoals bijvoorbeeld het Zuidwestensubforum, en dan wordt dat in de opsomming met reisverslag opgenomen door een moderator.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

:offtopic: Als we het toch over dit onderwerp hebben. Ik heb nog een vraag open staan betreffende het toevoegen van een foto of filmpje op het topic. Ik heb hem al eerder gesteld maar nog geen antwoord gekregen. Ik heb wel al geprobeerd om een foto te kopiëren en te plakken via de afbeeldingsoptie (rechthoekig kantje) maar dan krijg ik steeds het bericht dat het bestand te groot is. (2.30 mb)
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er zit dan niets anders op dan het bestand te verkleinen denk ik. Wat ik wel eens doe is een print screen maken met een knipprogramma. De afbeelding kan dan direct in je bericht gekopieerd worden.

De afbeeldingsoptie is niet nodig. Kijk onderaan je bericht bij bijlagen en dan bestanden toevoegen als je een opgeslagen bestand wilt toevoegen.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dank, ik ga het eens bekijken.

Andere vraag: vorige keer hadden wij 2 creditcards mee: van de ANWB (Visa) en van Rabobank (MasterCard)
Alleen, nu is de creditcard van Rabo ook Visa geworden. Is het verstandig ook nog een MasterCard aan te vragen? Voor het geval VISA storing heeft of iets dergelijks?
Saskia45
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Saskia45 »

Wij hebben beiden een anwb-visacard gekoppeld aan 1 rekening/account. Ik heb begrepen dat een card zonodig geblokkeerd wordt, niet de rekening. We zijn dus niet van plan nu weer een mastercard te nemen naast de visa's.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dat klinkt logisch inderdaad, dan houden we het bij onze Visa kaarten.

Iemand nog een tip om de lange rij dag van Rocky Mountain NP naar KOA Badlands(640 km) te onderbreken voor een uurtje? Is scottsbluff NM de moeite van een kleine omweg waard? Of is er een leukere stop onderweg op de route?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Als dat niet te ver om is, is dat best aardig
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

Wij vonden Scottsbluff ook wel een leuke stop.
Zou er niet honderden kilometers voor omrijden maar het is zeker de moeite waard om even te stoppen als je 'toch in de buurt bent'.
Je kunt bovenop de rots een kleine wandelingetje maken en dat geeft mooie uitzichten over de uitgestrekte prairies.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Heb nu als eventuele korte tussenstop tussen Rocky Mountain NP zowel Scotsbluf NM als Carhenge in het roadbook staan. Dan zien we dan wel of we een korte stop maken of toch gewoon doorrijden.

Iemand ervaring met de Crazy Creek Falls trail aan de Beartooth Highway in de late zomer (half augustus)? Is het dan de moeite, of is er maar een klein stroompje tegen die tijd?
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Inmiddels telt het roadbook 77 bladzijden en reizen we over 2 maanden eindelijk weer af naar Amerika! Zoveel zin in!
Hoe meer ik werk aan het roadbook, hoe meer ik baal dat we niet 2x zoveel tijd hebben ;-)
Zeker in Grand Teton waar we maar 1 nacht hebben moeten we keuzes maken. Welke van onderstaande trails zouden jullie doen als je er maar 1 kan doen ?(misschien 2 als we de volgende dag vroeg opstaan, moeten dan door naar Vernal) We zijn er eind augustus, misschien dat dat nog uitmaakt voor de keuze.
Taggert Lake Trail
Hidden Falls Trail
Inspiration Point Trail
Heron Pond/Swan Lake trail
Lakeshore Trail
String Lake Trail

En qua wildspotten in Yellowstone/GTNP: meeste kans bij zonsopgang, of juist bij zonsondergang?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Je kunt Hidden Falls en Inspiration Point combineren in één wandeling.
Zou mijn voorkeur hebben.

Voor mij is al weer 20 jaar geleden, maar als het nog bestaat kun je met een bootje vanaf visitor center overvaren naar de start van de wandeling.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met Taggart Lake hebben we geen ervaring. Wat de rest betreft zou mijn voorkeur uitgaan naar Hidden Falls (en eventueel door naar Inspiration Point) en Heron Lake/Swan Lake. Hidden Falls kun je deels met de boot doen, maar lopend kan ook prima. Wij vergaten voldoende cash mee te nemen en zijn terug ook gaan lopen. Je zou ook nog het volledige rondje om het meer kunnen doen. Maar de boot scheelt wel tijd natuurlijk.
Toen wij er waren was een deel van de trail naar Inspiration Point afgesloten waardoor we verder moesten lopen. We vonden het - gezien alle moeite - wel iets tegenvallen. Zie hier onze ervaringen.
Probleem met Jenny Lake is dat het lastig is om daar een parkeerplaats te vinden. Dat zal bij Colter Bay makkelijker zijn. Overnachten jullie daar?
String Lake is aardig (zie hier ons verslag) en ook wat makkelijker parkeren, maar zou niet mijn voorkeur hebben. De Lakeshore trail vonden we het minste, je loopt grote stukken door het bos. Maar we hebben dat niet helemaal goed gelopen denk ik, en het was ook geen stralend weer. Zie hier ons verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer