Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.
Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.
Lastig... toen wij in 2017 in juli in Zion waren werd de Narrows lopen afgeraden ivm flashfloods. We kregen rond 19 uur die avond ook allemaal een warning (a la amber alert), alle telefoons gingen af. Later begon het te onweren met flink regen.
Dus ja, wij gaan nu voor de Narrows poging 2, maar je bent afhankelijk van omstandigheden die je niet kunt beïnvloeden. Wij, incl de kids, vinden Zion één vd mooiste parken tot nu toe, dus we gaan graag terug, liefst met Narrows, maar anders genieten we ook.
Heb jij niks aan, maar geeft maar aan dat je nu Zion kunt kiezen en toch Narrows misschien niet lukt.
Dus ja, wij gaan nu voor de Narrows poging 2, maar je bent afhankelijk van omstandigheden die je niet kunt beïnvloeden. Wij, incl de kids, vinden Zion één vd mooiste parken tot nu toe, dus we gaan graag terug, liefst met Narrows, maar anders genieten we ook.
Heb jij niks aan, maar geeft maar aan dat je nu Zion kunt kiezen en toch Narrows misschien niet lukt.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
2023 West-Canada
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is echt een moeilijke keuze; In Zion zal het erg druk zijn, maar de Narrows is wel erg leuk om te doen. En je hebt de dag erna wat meer tijd voor VoF. Bryce is wat rustiger, je kunt daar ook nog een wandeling doen. Enfin, dat is wel bekend allemaal.
Je kunt het ook ter plekke bekijken. Kijk hoe het weer is, waar jullie nog zin in hebben, hoe snel of juist niet snel alles gaat.
Het is natuurlijk niet zo netjes om twee campingsites aan te houden, maar je kunt een van beide op het laatste moment afzeggen, dan kunnen ze die toch nog aan iemand anders geven. Misschien kun je ook al een dag eerder de knoop doorhakken, als je weet hoe de weersverwachting is.
Marianne
Je kunt het ook ter plekke bekijken. Kijk hoe het weer is, waar jullie nog zin in hebben, hoe snel of juist niet snel alles gaat.
Het is natuurlijk niet zo netjes om twee campingsites aan te houden, maar je kunt een van beide op het laatste moment afzeggen, dan kunnen ze die toch nog aan iemand anders geven. Misschien kun je ook al een dag eerder de knoop doorhakken, als je weet hoe de weersverwachting is.
Marianne
-
IngridUSA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zou voor optie 1 gaan. Iets meer rust onderweg en daarvan echt kunnen genieten zonder tijdsdruk. Als ik 2 lees zou ik me de hele dag gehaast voelen omdat we ‘vanmiddag nog de bus moeten halen en de Narrows lopen en we moeten ook nog eten…’
Zo zou dat bij ons dus gaan
Ik denk dat je een meer relaxte dag hebt.
Zion heb je dus al gezien en volgende keer gewoon 2 of 3 dagen voor nemen. Succes met je beslissing! En mocht je je hier niet in kunnen vinden dan geeft dat aan dat je stiekem toch liever wel de Narrows wil doen. Ook prima.
Zo zou dat bij ons dus gaan
Ik denk dat je een meer relaxte dag hebt.
Zion heb je dus al gezien en volgende keer gewoon 2 of 3 dagen voor nemen. Succes met je beslissing! En mocht je je hier niet in kunnen vinden dan geeft dat aan dat je stiekem toch liever wel de Narrows wil doen. Ook prima.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is dé manier! Wij gooien wel eens een muntje op. Voel je dan toch teleurstelling, dan weet je wat je eigenlijk het liefste wilt.
Marianne
-
jill1234
- Amerika-expert
haha, goede tip van gooi maar een muntje op Marianne 
Bedankt voor jullie reacties; wat Ingrid omschrijft is wat stiekem ook hier door mijn hoofd gaat; mijn man zou echt de hele dag denken; hup door, we moeten die shuttle in, en o ja, wat of waar eten we? Ik zie het al helemaal voor me.
Stiekem denk ik dat overnachten in Bryce meer rust geeft, zeker omdat we aan het eind van onze reis zitten dan en ik uit ervaring weet dat we dan minder energiek zijn dan aan het begin. Ik neig naar Bryce, ook nog vanwege de kans dat The Narrows weer niet lukt ivm het weer.
Ik wil de 2 plekken niet allebei bezet houden dus wil wel snel de knoop doorhakken, maar denk dat het Bryce wordt zodat we echt alle tijd voor UT12 hebben wat me ook erg mooi lijkt. Van Bryce naar Las Vegas via V.o.F is dan wel best een lange rit maar we winnen een uur en we zullen in V.o.F vanwege de hitte niet wandelen dus enkel er doorheen rijden en hier en daar kort stoppen. In Las Vegas hoeven we niet vroeg te zijn, we hebben als we de camper de dag erna inleveren nog 2 volle dagen daar. Ik slaap er nog 1 nachtje over
Maar denk dat het Bryce wordt! Dank voor het inzicht!
Bedankt voor jullie reacties; wat Ingrid omschrijft is wat stiekem ook hier door mijn hoofd gaat; mijn man zou echt de hele dag denken; hup door, we moeten die shuttle in, en o ja, wat of waar eten we? Ik zie het al helemaal voor me.
Stiekem denk ik dat overnachten in Bryce meer rust geeft, zeker omdat we aan het eind van onze reis zitten dan en ik uit ervaring weet dat we dan minder energiek zijn dan aan het begin. Ik neig naar Bryce, ook nog vanwege de kans dat The Narrows weer niet lukt ivm het weer.
Ik wil de 2 plekken niet allebei bezet houden dus wil wel snel de knoop doorhakken, maar denk dat het Bryce wordt zodat we echt alle tijd voor UT12 hebben wat me ook erg mooi lijkt. Van Bryce naar Las Vegas via V.o.F is dan wel best een lange rit maar we winnen een uur en we zullen in V.o.F vanwege de hitte niet wandelen dus enkel er doorheen rijden en hier en daar kort stoppen. In Las Vegas hoeven we niet vroeg te zijn, we hebben als we de camper de dag erna inleveren nog 2 volle dagen daar. Ik slaap er nog 1 nachtje over
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
jill1234
- Amerika-expert
Ik kom er nog steeds niet uit....nieuw hersenspinsel:
Stel we overnachten niet in Capitol Reef, maar bezoeken Capitol Reef onderweg van Moab naar Bryce......in Bryce kan ik onze reservering een nacht naar voren halen, daar is op North nog plek......dan hoef ik de keuze tussen Bryce en Zion (The Narrows) niet te maken.
Of doe ik Capitol Reef dan tekort? Ik kom hier op omdat ik hier en daar lees dat Capitol Reef door een aantal toch wat minder bijzonder/mooi wordt gevonden dan andere parken.
Stel we overnachten niet in Capitol Reef, maar bezoeken Capitol Reef onderweg van Moab naar Bryce......in Bryce kan ik onze reservering een nacht naar voren halen, daar is op North nog plek......dan hoef ik de keuze tussen Bryce en Zion (The Narrows) niet te maken.
Of doe ik Capitol Reef dan tekort? Ik kom hier op omdat ik hier en daar lees dat Capitol Reef door een aantal toch wat minder bijzonder/mooi wordt gevonden dan andere parken.
Laatst gewijzigd door jill1234 op 13 apr 2022, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
IngridUSA
- Amerika-expert
Bryce had je toch al eens bezocht? Als het enige verschil met toen de sunset of sunrise is, dan zou ik zeker nu naar Capitol Reef gaan en daar overnachten. Heb je al eens voor de gein even op google afbeeldingen gekeken? Echt zo mooi... (vind ik dan).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een kwestie van smaak; wij zijn fan van Capitol Reeef. Bekijk eens wat reisverslagen, en de NPS-site. Als het je niet aanspreekt kun je het overslaan. Maar als je het alleen op doorreis doet heb je ook weinig tijd voor andere bezienswaardigheden onderweg.
Het blijft een lastige afweging; bij Bryce kun je het risico lopen dat het slecht weer is. Bij de Narrows kan het heel erg druk zijn - file lopen bij de Riverside Walk en door de Narrows, meerdere shuttlebussen voorbij laten gaan - en ook hier kan het weer roet in het eten gooien. Dus het blijft deels ook een gok.
Marianne
Het blijft een lastige afweging; bij Bryce kun je het risico lopen dat het slecht weer is. Bij de Narrows kan het heel erg druk zijn - file lopen bij de Riverside Walk en door de Narrows, meerdere shuttlebussen voorbij laten gaan - en ook hier kan het weer roet in het eten gooien. Dus het blijft deels ook een gok.
Marianne
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dan doe je zéker Capitol Reef tekort!
Onze kinderen vonden Sulphur Creek superleuk, en niet te vergeten Little Wild Horse Canyon onderweg van Moab naar Capitol Reef, één van de toppers van de vakantie. Daar heb je dan geen tijd voor (reken daar minstens 3 tot 4 uur uur voor als extra tijd).
Niet doen, hoor; gewoon overnachten in Capitol Reef!
Persoonlijk vond ik de zonsondergang bij Bryce Canyon niet zo bijzonder, geen mooie kleuren ofzo.
Maar dat kan ook pech geweest zijn...
Mijn keus zou uitgaan naar de nacht in Zion.
In de middag naar Narrows en de volgende ochtend fietsen huren en een halve dag fietsen, van bovenaan naar beneden zoeven; ook één van de hoogtepunten bij ons; al drie keer gedaan!
Als je op tijd vertrekt, kan je om 13.00/14.00 wel weer beneden zijn (met diverse stops, anders ben je wel eerder), en heb je nog de middag om naar Las Vegas te rijden en einde van de middag te stoppen in Valley of Fire. Je hoefde toch niet op tijd in Las Vegas te zijn?
Je kunt dan overigens ook de zonsondergang in Zion zien. Heel mooi, op The Watchman.
Goede plekken daarvoor:
Canyon Junction Bridge (wel druk, als je er uberhaupt nog mag stilstaan...)
Begin van de Watchman trail
Onze kinderen vonden Sulphur Creek superleuk, en niet te vergeten Little Wild Horse Canyon onderweg van Moab naar Capitol Reef, één van de toppers van de vakantie. Daar heb je dan geen tijd voor (reken daar minstens 3 tot 4 uur uur voor als extra tijd).
Niet doen, hoor; gewoon overnachten in Capitol Reef!
Persoonlijk vond ik de zonsondergang bij Bryce Canyon niet zo bijzonder, geen mooie kleuren ofzo.
Maar dat kan ook pech geweest zijn...
Mijn keus zou uitgaan naar de nacht in Zion.
In de middag naar Narrows en de volgende ochtend fietsen huren en een halve dag fietsen, van bovenaan naar beneden zoeven; ook één van de hoogtepunten bij ons; al drie keer gedaan!
Als je op tijd vertrekt, kan je om 13.00/14.00 wel weer beneden zijn (met diverse stops, anders ben je wel eerder), en heb je nog de middag om naar Las Vegas te rijden en einde van de middag te stoppen in Valley of Fire. Je hoefde toch niet op tijd in Las Vegas te zijn?
Je kunt dan overigens ook de zonsondergang in Zion zien. Heel mooi, op The Watchman.
Goede plekken daarvoor:
Canyon Junction Bridge (wel druk, als je er uberhaupt nog mag stilstaan...)
Begin van de Watchman trail
-
jill1234
- Amerika-expert
Capitol Reef lijkt ons toch ook erg mooi dus die blijft er in met een overnachting op Fruita. Maar daarna, pfff. Ik neig toch naar Zion, we kunnen de volgende ochtend voor we naar Las Vegas gaan ook nog the narrows doen; moet ik alleen de camper ergens kwijt want we moeten om 12 uur van de plek af denk ik.
-
jill1234
- Amerika-expert
Ben even met het roadbook bezig en parkeer het dilemma Zion/Bryce even een paar dagen.
Ik kwam dit plaatje tegen van de Beartooth Highway; dit is niet echt toch??? Zou goed te doen voor mensen met hoogtevrees.....
Ik kwam dit plaatje tegen van de Beartooth Highway; dit is niet echt toch??? Zou goed te doen voor mensen met hoogtevrees.....
- Bijlagen
-
- image.png (400.51 KiB) 1278 keer bekeken
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ja dit is wel echt hoor, gewoon niet naar beneden kijken. 
-
jill1234
- Amerika-expert
serieus? Hoe kan het dan dat ik overal lees dat het prima te doen is met grote camper en met hoogtevrees? Manlief dit laten zien maar die zegt alleen maar: ach als we met zijn vieren het ravijn instorten hebben we wel een leuke vakantie gehad'
Daar heb ik dus ook niks aan
Daar heb ik dus ook niks aan
oh jeetje, ik kijk even mee, wij rijden 'm ook..... hoe is deze foto genomen? Rijdend van Red Lodge naar Yellowstone en is dan het ravijn direct naast je, dus aan de westkant? Als je langs de bergkant rijdt, is er niks aan de hand. En er zal toch ook een vangrail staan?? 
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
2023 West-Canada
-
jill1234
- Amerika-expert
Daar ben ik nog niet achter; ik wilde wat foto's in het roadbook zetten dus heb gewoon gegoogled op de beartooth highway en toen zag ik dit gedrocht tussen de afbeeldingen 
Edit: de tekst bij de foto luidt: Entrance road to Yellowstone from Montana. Quite exciting in a 36ft Camper.
Ik neem dus aan richting Yellowstone
Edit: de tekst bij de foto luidt: Entrance road to Yellowstone from Montana. Quite exciting in a 36ft Camper.
Ik neem dus aan richting Yellowstone
Laatst gewijzigd door jill1234 op 15 apr 2022, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom bekijk je dit soort wegen niet met Google Street View? Dat geeft een beter beeld dan zo'n foto. En je kunt dan zelf zien of het te doen is. Voor iemand anders is het moeilijk in te schatten.
Marianne
Marianne
-
jill1234
- Amerika-expert
Doe ik ook Marianne, maar ik kan niet die hele weg zien toch in streetview? Dan ben ik toch uren bezig? Of kan dat anders?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dan ben je wel even bezig, maar als je het stuk met de haarspeldbochten pakt, heb je wel de engste delen gezien denk ik.
Marianne
Marianne
-
jill1234
- Amerika-expert
Ik was vroeg wakker en heb even een uurtje google streetview bekeken; daar ziet het er inderdaad veel minder eng uit Marianne! Nou, weer een geruststelling 
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen