Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42301
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Is er op North ook geen plaats?
Vanuit Ruby's lopen lijkt me inderdaad geen goed idee. Je zou aan het begin van de avond met de camper het park in kunnen rijden en kijken of je bij het visitor center of bij een van de campings kunt parkeren. Of misschien bij de general store.
Of probeer de zonsopkomst de volgende dag, misschien heb je dan meer kans om de camper te parkeren.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42301
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik lees nu dit:
Oversized Vehicle Parking Restrictions
Due to rising vehicle congestion and interference with park shuttle operations, vehicles 20 feet (6 meters) and longer are restricted from parking in the following areas during park Shuttle Season (typically mid-April to mid-October). These restrictions apply while park shuttles are operating (8 a.m. to 8 p.m. with shorter hours to 6 p.m. in April and October).

Restricted Parking Areas during Shuttle Operations:
Generally speaking, these restrictions apply to facilities and viewpoints in the popular Bryce Amphitheater area of the park, found along the first three miles of the main park road. This includes:

The Visitor Center (see Where Can I Park? below for nearby alternative)
Sunrise Point (includes General Store and Historic Gas Station Area)
Bryce Lodge (unless you are staying in a Lodge/Cabin/Motel Unit)
Sunset Point
Inspiration Point
Bryce Point
Paria View (Restriction always in place due to parking lot size)
bron: https://www.nps.gov/brca/planyourvisit/ ... ctions.htm
Dus mijn tips waren niet zo nuttig.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1586
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

klopt, dat met de camper het park in niet kon had ik al gelezen. Dus nu weet ik het niet wat wijsheid is......we willen puur voor zonsopgang/zonsondergang terug naar Bryce; is dat niet mogelijk dan kiezen we liever voor een plek waar we nog niet zijn geweest. Wilden eerst naar Cedar Breaks NM maar daar zijn de uitzichtpunten bij Point Supreme campground zomer 2022 gesloten, dus dat vind ik ook niet handig.
Ik ga weer even in Maps kijken...
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1586
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

@Martin & Marianne : even gekeken: op North is wel plek! Is dat een prima camping? Op recreation.gov is er maar 1 review, ten opzichte van honderden reviews bij Sunset, dus daarom had ik die nog niet bekeken. Maar ik zie dat het 10 minuten lopen is naar Sunrise point dus dat is prima! Ik ga even rustig kijken naar die camping; er is nog plek zat. Waarom zou deze zoveel minder populair zijn?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42301
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb alleen ervaring met ruby's, maar ik kan me niet voorstellen dat North veel minder zou zijn dan Sunset. Ik weet dat wij er eens langs gelopen zijn, maar ik heb toen niet op de plaatsen gelet. Misschien minder bomen? Of minder grote plaatsen?
Qua ligging is het in elk geval prima.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1586
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Het lijkt me een prima camping dus ik ga hem nu boeken. Dank Marianne voor de tip!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1586
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ik heb plek 15 op North gereserveerd; mooi plekje :-)
Alle campings (en hotel 1e nacht en laatste 2 nachten) nu gereserveerd. Heerlijk gevoel!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2219
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Je hebt al geboekt, dus voor jou is dit minder interessant, maar misschien voor iemand anders wel.
Wij stonden op Ruby's Inn RV park en zijn overdag met de shuttle het park in geweest. Die stopt voor de camping. Het verste punt waar de bus toen stopte was Bryce Point. In de middag zijn we lekker op de camping gebleven en hebben wat gezwommen en gelezen en na het eten zijn we met de camper het park in geweest. Toen was het lekker rustig en zijn we in een keer doorgereden naar de zuidelijkste punt en zijn vandaaruit rustig van viewpoint naar viewpoint gereden. Was een goede optie.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1586
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ja Ruby's is heel fijn, daar hebben we in 2019 gezeten; maar nu willen we met zonsondergang in het park zijn en dan is Ruby's niet handig omdat de shittles maar tot 20 uur rijden en zonsondergang als wij er zijn na 20 uur is en je deze zomer niet met de camper het park in mag.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Hans B »

Op de NPS.GOV/BRCA website lees ik niet dat het verboden is met een camper het park in te rijden.
Er staat

RVs and other vehicles over 20 feet / 6 meters in length are strongly encouraged to park at the shuttle station to use either the shuttle

Een camper parkeren in het park is echter wel lastig, maar niet onmogelijk.
Dus misschien toch better safe than sorry.
Even vragen bij het VC hoe het beste te handelen
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42301
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Denk eraan dat je niet te laat bent voor de zonsondergang. Het gaat niet echt om de zonsondergang maar om de laatste zon op de hoodoos.
Ik denk dat het niet gek is als je er tegen een uur of 7 bent.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1586
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Doen we Marianne! Ik heb gezien dat iets na achten de zon onder gaat en het lijkt me wel mooi rond 18.30 vanaf de camping richting Sunset of Sunrise point te lopen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1586
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Echt een fijn idee dat alle overnachtingen geboekt zijn. Vanavond ga ik eens kijken wat we langs UT12 niet mogen overslaan; dus ik ga wat reisverslagen lezen en verder met het roadbook.
Bijlagen
image.png
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1586
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ik dacht: ik heb alle campings geboekt , tijd om het roadbook verder uit te werken. Maar....nu ging ik toch weer twijfelen :D
Tussen Capitol Reef en Las Vegas had ik North campground in Bryce geboekt, maar het bleef toch een beetje knagen; Bryce hebben we in 2019 al bezocht, alleen niet de zonsopgang/ondergang. Zion hebben we ook bezocht in 2019 maar toen hebben we de Narrows niet gedaan; en die lijkt me wel heel gaaf om te doen. Dus ik dacht vanmorgen; eens kijken of Watchman toevallig plek heeft op 29 augustus. En ja hoor, nog een stuk of 10 plekjes voor onze 30ft camper. Dus ik heb een plekje geboekt en Bryce nog niet geannuleerd en ga als de rest wakker is hier het eens in de groep gooien :-)
Als we in Capitol Reef wegrijden en via UT12 met wat korte stops naar Zion rijden kunnen we rond een uur of 15 de shuttle nemen voor de riverside walk en the Narrows.
Ik denk dat ik hier de voorkeur aan geef; wij hebben van Zion namelijk niet zoveel gezien in 2019. Hebben toen de Emerald Pools wandeling gemaakt maar die vonden we niet heel bijzonder en nog de Watchman Trail gelopen (wel mooi!) maar de kinderen waren niet helemaal fit toen en we hebben toen ook een hele middag bij de rivier doorgebracht, dobberend op een luchtband en spelend in het water. Dus ik vind het niet gek om nu toch nog wat van Zion mee te pikken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1586
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Ik zit diep in mijn geheugen te graven, maar ik kan het me niet meer herinneren: als je met de camper door de Zion Mount Carmel Tunnel wil: moet je dit van tevoren reserveren en betalen of kun je dat ter plekke doen? Ik weet het niet meer van de vorige keer...
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9265
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door markro »

Hier vind je het antwoord: https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... tunnel.htm

Obtaining a Tunnel Permit:
- Have your vehicle measured at the entrance station when you arrive at the park. Any vehicle that is 7 feet 10 inches (2.4 meters) in width and/or 11 feet 4 inches (3.4 meters) in height or larger is required to have a tunnel permit.

- Pay $15, in addition to the park entrance fee, for the tunnel permit at the entrance station before proceeding to the tunnel.

- Drive to the tunnel during the tunnel hours of operation (posted seasonally).
- Tunnel traffic control will be provided by friendly NPS rangers.
- Your $15 tunnel permit is good for two trips through the tunnel for the same vehicle within seven days of purchase.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1586
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Dus als ik het goed begrijp kunnen we bij de park ingang een permit kopen; dan hoop ik wel dat het loket bemand is daar, want vorige keer hebben we weleens meegemaakt dat dat niet zo was en je zo door kon rijden (Bij Yosemite was dat)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2219
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Wij deden het bij de ingang van het park. Daar zat toen wel iemand.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42301
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Er zit ongetwijfeld iemand. Zeker tijdens de uren dat de tunnel open is voor rv's.
En anders laten die friendly rangers je er ook zonder betaling wel door. :wink:

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1586
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Las Vegas- Denver 2022.

Bericht door jill1234 »

Martin & Marianne schreef:
27 mar 2022, 23:36
Er zit ongetwijfeld iemand. Zeker tijdens de uren dat de tunnel open is voor rv's.
En anders laten die friendly rangers je er ook zonder betaling wel door. :wink:

Marianne
Haha dat denk ik ook! Maar ik ben er nog steeds niet uit wat te doen; ik word een beetje moe van mezelf ;-)
Optie 1: Vanuit Capitol Reef via de UT12 naar Bryce en onderweg dus alle tijd hebben voor de UT12, met ook een bezoek aan Kodachrome Basin State Park. (want Bryce zijn we al geweest, willen nu alleen voor de zonsondergang gaan, overnachting op North Campground in Bryce en de volgende dag via Valley of Fire naar Las Vegas voor de laatste nacht met de camper)

Optie 2: Vanuit Capitol Reef via de UT12 met enkel korte uitzichtstops naar Watchman campground in Zion om daar halverwege de middag de shuttle te nemen voor de riverside walk en The Narrows. Zijn al eerder in Zion geweest maar dit toen niet kunnen doen. Dag er na dan via Valley of Fire naar Las vegas voor de laatste nacht met de camper.

Wat zouden jullie doen? Kunnen jullie voor mij de knoop doorhakken? :lol: Ik heb zowel in Bryce als in Zion een reservering.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer