Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ragjee: zomer 2025 3de rondreis LA-SF-LV, adviezen gezocht.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RogierS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Ragjee: zomer 2025 3de rondreis LA-SF-LV, adviezen gezocht.

Bericht door RogierS »

Helemaal goed, Marianne. Daar hoort het bericht denk ik ook wel thuis. Die berichten heb ik inderdaad al gelezen.

Dank voor je link naar de andere website; ook heel informatief.
Ragjee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Ragjee »

We komen midden in juli, het heetste seizoen, door Death Valley.
Voor ons niet de eerste keer dus we weten waarop we moeten letten (water, benzine, ...)

We twijfelen alleen nog over onze slaapplaats. Momenteel verblijven we in een voor ons gekende plek: Amargosa Valley. Nu heb ik me wat ingelezen over Furnace Creek en dit leek ook wel een fijne overnachtingsplaats, zeker om nog een zonsondergang mee te nemen. Onze dochter is ook gek van sterren en de maan.

Lijkt jullie dit haalbaar in de zomer of toch maar eerder buiten het park verblijven?
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom denk je dat het niet haalbaar zou zijn?
Qua ligging ie het een aanrader. Ga zeker in de vroege ochtend of ruim voor zonondergang naar bijvoorbeeld Zabriskie Point. Dat is schitterend bij een laagstaande zon.
Zie ook dit topic.

Wij hebben met de kinderen regelmatig midden in de zomer in DV overnacht, alle keren in Furnace Creek (in 2004, 2006 en 2008). Inmiddels ook twee keer in Stovepipe Wells. Is ook goed bevallen.
In 2019 hebben we in Lone Pine en in de Longstreet Inn overnacht. Je zou ook daar naar kunnen kijken,afhankelijk van wat je onderweg wilt doen.

Marianne
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Momenteel staat Longstreet Inn geboekt, daar hebben we in 2019 een leuk verblijf gehad.
Ik dacht vooral aan de warmte, maar zolang er airco is, kun je denk ik overal verblijven.
De ligging spreekt me inderdaad aan, voor een zonsondergang bij Zabriskie Point! Dat hebben we vorige keer niet kunnen doen helaas.
We twijfelen dus tussen de gekende Longstreet Inn en voor ons nieuwe FC (Ranch), over beide valt er wat te zeggen!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij waren in 2019 tegen de avond bij Zabriskie Point en toen was het ook schitterend. Daarna kun je nog wel doorrijden naar Amargosa Valley, volgens mij waren wij daar al voor het donker. Zie hier.
Wij waren er wel in september, dus de zon ging al veel eerder onder.

Marianne
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Ik heb al enkele campings kunnen vastleggen mits wat extra dagen boeken die ik later annuleer. Heel jammere zaak dat je het zo moet doen, maar je vangt naast het net als je het niet doet.

Ik probeer vat te krijgen op Sequoia en Kings Canyon maar merk dat ik er wat over struikel. Ik probeer de website goed te bekijken.
Het doel is om onze 3 dagen te verdelen in 2 dagen Lodgepole (hopelijk!) en 1 dag in Kings Canyon, regio Cedar Grove (Sentinel Campground?)

Volgende vragen komen in me op
- maakt het een groot verschil welke je eerst bezoekt? Eerst naar Lodgepole en dan naar Cedar Grove of andersom? (met oog op met meer opties te hebben voor beschikbare data bij het reserveren)
- Zit er een groot verschil op de campings in Cedar Grove? Ze lijken allemaal naast elkaar te liggen. Als ik het goed begrijp is Canyon View Campground voor de group sites.
- Heel persoonlijk maar iets waar we wel rekening mee moeten houden: hoe "moeilijk" is de weg in SeKi? Onze dochter wordt namelijk best wagenziek. Ondertussen weten we wel hoe we moeten rijden en handelen om het haar comfortabel te maken, maar in een huurauto vind ik het nog altijd spannend. Tegen dan kan ze het hopelijk ook beter aangeven wanneer ze misselijk wordt en kunnen we het "kwade" voor zijn. Op onze eerste roadtrip was ze 1 en kon dit niét. In Amerika geen enkele keer wagenziek geworden, eenmaal thuis in België: meteen. Het lijkt dus alsof we maar beter kunnen verhuizen voor de wegen voor haar welzijn. :wink: :lol:

Bedankt alvast om de vele, soms "gekke" vragen te beantwoorden en jullie ervaringen te delen. Ik ben enorm dankbaar voor dit forum, het heeft me al menig herinneringen mogen opleveren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je via de CA180 het park binnenrijdt en weer verlaat? Dan heb je het ergste stuk van de Generals Hwy niet. Maar als je naar Lodgepole of Cedar grove rijdt zul je wel de nodige bochten hebben. Je kunt het op GoogleMaps bekijken.
De afstand naar Lodgepole en Cedar grove vanaf de ingang is ongeveer even ver dus de volgorde waarin je de overnachtingen doet maakt niet uit. Als je niet zeker weet of je naar Cedar grove wilt zou je ook voor een nacht kunnen kiezen voor Grant Grove Village. Vandaaruit kun je ook naar Cedar Grove rijden. Dan rij je het wel in 1 dag op en neer, maar je kunt dan altijd stoppen als het niet blijkt te gaan.
In 2006 hadden wij twee nachten in Grant Grove en bezochten van daaruit Cedar Grove (zie hier) en in 2013 hadden we 1 nacht Cedar Grove en 2 nachten Grant Grove. We reden toen van Yosemite naar Cedar Grove (zie hier) en bezochten toen het Giant Forest vanuit Grant Grove (zie hier). In 2017 stonden we twee nachten op Lodgepole, en vandaar reden we naar Yosemite (zie hier). Qua afstanden is dat allemaal goed te doen.
Vergeet in Sequoia de Parker-groep niet, dat vinden wij een prachtige groep sequoia's.

Ik weet niet welke camping het leukste is in Cedar Grove, misschien kiezen voor degene die het dichts bij de Lodge ligt? Maar veel zal het niet uitmaken. Ze zien er allemaal hetzelfde uit.

Marianne
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Bedankt alweer Marianne voor je uitgebreide tips, ik lees ze altijd met veel plezier en bewondering! Ik ga zeker jullie verslagen doornemen.
Als je moet kiezen tussen jullie ervaringen, welke plek vonden jullie het leukst of handigst om te verblijven? Cedar Grove of Grant Grove?
Ik denk dat lodgepole sowieso vast staat dat we daar 2 nachtjes willen slapen, de eerste of laatste nacht is nog flexibel. Ik lees veel dat er leuke wandelingen zijn ter hoogte van de Cedar Grove. Niet onoverkomelijk om eerst een stukje te rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij vonden onze overnachting in Cedar Grove erg plezierig. Maar dat was vooral handig omdat we daar een langere wandeling hadden gepland en daarom vroeg wilden vertrekken. Kamperen daar leek me toen ook leuk. Met 3 nachten voor Seki zou ik zeker een nacht in Cedar Grove doen. Als je maar twee nachten zou hebben is Grant Grove niet gek omdat het heel centraal ligt. En het heeft meer voorzieningen en ruimere openingstijden dan Cedar Grove.
En ja, Lodgepole is sowieso een goed idee. Je kunt vanaf de camping al een wandeling doen, en de shuttlebus stopt er ook.

Marianne
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Ik las op een ander forum ook de optie om 3 nachten op dezelfde plek te blijven, bijvoorbeeld Grant Grove gezien de centrale ligging.
Hoe ik het nu zie, moet je dan net veel op en af rijden? Lodgepole leek me ideaal met de shuttle service.
Omdat ik het park nog onvoldoende ken vind ik het heel moeilijk om SeKi in te schatten merk ik. Ik blijf er mee struggelen. Ben aan het proberen me grondig in te lezen en af te wegen wat ik zeker wil zien en doen.
Ik lees ook dat het stuk van de 198 tussen Three Rivers en het Giant Forest Museum het moeilijkste is voor motion sickness. Onvermijdelijk is het zeker denk ik, omdat net daar heel wat sights zijn lijkt het? Volgens maps komen we langs Big Stump op de 180 binnen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, voorbij het Museum kom je niet; de meeste bezienswaardigheden liggen ten noorden daarvan. Zie ook de kaart op de NPS-site en hieronder:

image.png

Ik zou zeker twee nachten Lodgepole doen in jullie geval, met name omdat je dan de shuttlebus kunt gebruiken. Mocht dat niet lukken dan is Grant Grove ook prima, maar je bent dan wel langer onderweg naar de General Sherman, Maar je zit weer dichter bij de uitgang. Het maakt niet uit wat de totale reistijd betreft, tenzij je op meerdere dagen naar Sequoia wilt. Vanuit Grant Grove kun je naar de parking rijden bij het museum of bij de General Grant en daar de shuttlebus nemen.

Misschien heb je iets aan de Park Newspaper van vorig jaar zomer (of misschien wordt het nu alleen maar nog onoverzichtelijker :wink: ). Zie hier.

Marianne
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Wederom bedankt Marianne.
Als we er vanuit gaan dat we via de 180 binnen rijden en dan slapen op lodgepole, vermoed ik dat we enkel dingen zoals Tunnel Rock en Hospital Rock en the Four Guardsmen missen op de 198?
Onmogelijk om alles gezien en gedaan te hebben natuurlijk, daarom komen we nog tig keer terug ;)
Handig, die park newspaper! Het verduidelijkt de regio's toch al een deeltje. Net zoals Yellowstone, heb ik voor dit park even tijd nodig om het me visueel te maken. Momenteel volop video's aan het bekijken en websites aan het doorspitten, onder andere jouw wandel site! Al heel veel informatie uit kunnen halen.
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Zijn er mensen die ervaring hebben met Swinging Bridge bij Wawona? Lijkt me een heel leuk punt om te wandelen, even te chillen. Beetje bang met te drukte om geen parking te vinden. Ik las dat je zowel bij Forest Drive als bij Chilnualna Falls Road kan beginnen.
We komen die dag vanuit Kings Canyon en rijden naar Yosemite Valley.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer