Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis 1 ste x USA: trip zuidwesten met Yellowstone NP.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis 1 ste x USA: trip zuidwesten met Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Als de Tioga Pass gesloten is, is de Sonora Pass een mogelijkheid. Dan zou je misschien al wel verder kunnen rijden dan Lee Vining.
Ik zou wel iets annuleerbaars boeken in Lee Vining.
En goed de ontwikkelingen in de gaten houden. De ontslagen in het park kunnen er toe leiden dat het langer duurt voordat de Tioga Pass open gaat.

Marianne
1 ste x USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door 1 ste x USA »

aangezien we redelijk vroeg zijn zou dit wel eens het geval kunnen zijn natuurlijk. En veel hangt ook af van die 2 pipo's zeker.
1 ste x USA
Amerikafan

We hebben de mogelijkheid om te kiezen voor de overnachting in Yosemite .
Ofwel voor 3 dagen een tent in Curry Village ofwel 1 dag een cabin in curry village en dan 2 dagen een cabin in Yosemite Valley Lodge .

Het een zal meer luxe geven dan het andere waarschijnlijk.
Wat te nemen ?
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Voor mij zijn beide locaties prima, maar je hebt wel te maken met een fors prijsverschil waarschijnlijk. En ik zou het niet fijn vinden om tussendoor te moeten verkassen.

Maar er zit inderdaad wel een behoorlijk verschil in faciliteiten. De tenten van Curry Village zijn echt alleen een soort circustentdoek over een houten frame. Letterlijk een bed, een stoel en een rekje voor spullen. Buiten een bear box. Als je een heated tent hebt, heb je elektriciteit. Anders niet. En gedeeld sanitair.

Ik ken de cabins niet, zowel niet bij CV als bij de Lodge. Daar heb ik wel eens in een 'gewone' kamer verbleven. Was ook prima, maar wel veel duurder.
Het is dus een beetje waar je voorkeur naar uit gaat.

Wij slapen komende juni weer 3 nachten in een tent in CV. Vinden wij prima. En ook wel belangrijk: het scheelt een paar honderd dollar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jullie hebben een heated tent, dus wel een stopcontact. Verder is de tent zoals gezegd heel basic. De andere opties zijn beter maar e moet voor jezelf bepalen of hé de extra kosten er voor over hebt .
Hou er rekening mee dat je bij de tent geen ruimte hebt om buiten te zitten. Er zijn wel bij Curry Village meerdere plaatsen waar je ' avonds nog even kunt zitten.

Heeft de cabin bij Curry Village een badkamer? Zo nee, dan is het verschil met de tent qua voorzieningen niet heel groot.
De lodge is fijn. Maar je betaalt daar ook voor. Ik ben niet bekend met de cabins daar.

Ik zat te zoeken hoe die cabins daar er uit zien maar ik zie niets beschikbaar. Ik weet niet of je al iets hebt geboekt maar het is goed om meteen iets vast te leggen. Annuleren kan altijd nog.

Marianne
1 ste x USA
Amerikafan

Bij Curry Village hebben we een Cabin with bath -2 double beds

Bij de lodge hebben we inderdaad geen cabin maar een Traditional room 2 beds .

Natturlijk liggen de prijzen wel anders dan bij een tent , dus we twijfelen nog een beetje wat te nemen . Vermits alles gereserveerd is kunnen we nog even afwachten wat we gaan annuleren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ah, je hebt dus nog even de tijd om na te denken.
Het grote voordeel van de tent is dat je niet hoeft te verkassen. Nu zal het inchecken bij de lodge wellicht niet zo veel tijd kosten. En je kunt je auto daar waarschijnlijk al vroeg parkeren. En dan later op de dag inchecken. Dan kost het je niet veel tijd.
Voor die eerste nacht zou je dan ook nog voor de tent kunnen kiezen. Scheelt je weer 100 dollar ofzo en daarvan kun je dan lekker gaan eten bij de Mountain Room.
Als de duurdere accommodatie niet betekent dat je andere dingen niet kunt doen vanwege een beperkt budget dan zou ik voor de lodge gaan.

Het is al weer even geleden maar zie hier voor ons verblijf in een tent, en hier ons verblijf in de lodge.

Je kunt ook nog kijken welke locatie het beste bij je planning past. Voor de bus naar Glacier Point of voor de 4Mile trail zit je bij de lodge goed. Voor fietsverhuur, raften of bijvoorbeeld de Mist Trail zit je in Curry Village prima. Beide locaties hebben een ruim zwembad. Dat bij de lodge is rustiger.

Marianne
1 ste x USA
Amerikafan

Inderdaad nog even , we vertrekken op 31 mei.
Het verkassen op zich zal wel meevallen zeker en dat vinden we ook geen al te groot struikelblok.
Wat betreft de eerst nacht , het budget speelt daaromtrent niet echt een grote rol, dus we moeten geen andere dingen laten vanwege de duurdre accomodatie.

Wat betreft de planning , we hebben gereserveerd voor de bus naar Glacier Point voor de panorama trail dus dan is de lodge goed .

Ik wou eventueel de 4Mile trail koppelen aan de Panorama trail maar gezien onze leeftijd is dat misschien toch net te veel.
Dus waarschijnlijk deze apart doen.

Lode
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, voor de bus naar Glacier Point is de lodge heel fijn. Mocht je toch kiezen voor de 4MT dan heb je de bus niet nodig. Of het te doen is weet ik niet, het hangt denk ik niet zozeer af van jullie leeftijd maar meer van jullie conditie. Wij deden in 2013 de 4MT heen en terug (het leek te gaan onweren en we durfden de langere Panorama Trail niet aan toen) maar ik denk dat we nu minder moeite zouden hebben met de wandeling omdat we nu veel meer wandelen dan vroeger.

Het voordeel van de 4M heen en terug is dat je eventueel ook eerder kunt terugkeren als je het toch te zwaar zou vinden.

Marianne
1 ste x USA
Amerikafan

Onze reis hangt aan een zijden draadje , net van dokter terug met een brief voor kinesitherapie vanwege een spierscheur in de rechterkuit . En de vrees is groot dat het niet in orde komt tegen onze vertrekdatum. Dat is dus enorm balen , na een jaar voorbereiding en fantastisch mooie wandelingen op de planning. :thumbdown:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat ontzettend vervelend! Hopelijk komt het toch nog op tijd in orde; en dan de wandelingen maar iets aanpassen aan wat mogelijk is? Er blijft natuurlijk nog genoeg te zien en te doen. Heel veel sterkte ermee!

Marianne
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Wat een tegenslag zo vlak voor jullie vertrek. Ik had hetzelfde in december, ik lag op de operatietafel en vroeg of ik nog wel op vakantie kon over drie weken. De chirurg keek me een beetje vreemd aan :lol:. Als je je zo verheugd en voorbereid hebt op een reis dan wil je eigenlijk alleen maar gaan.

Het enige voordeel is nu dat we de vakantie nog tegoed hebben, omdat we aankomende december alsnog gaan. Daarnaast ben ik nu erg vroeg beginnen met boeken van accomodaties, omdat de route klaar was. Dat heeft geresulteerd in een ontzettend goedkoop verblijf op The Keyes en de andere plekken, de vakantie wordt dus goedkoper dan het zou zijn geweest. Maar het is en blijft op dit moment ontzettend vervelend voor jullie, ik hoop dat het snel beter gaat en dat je voorspoedig hersteld.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Aaah wat zuur. Wie weet komt het nog op tijd goed?
1 ste x USA
Amerikafan

De kogel is door de kerk.
De reis wordt verplaatst naar volgend jaar , de spierscheur is te groot om fit te geraken tegen vertrek binnen 3 weken.
Nu kunnen we de planning nog beter onderhanden nemen en zijn we er goed op tijd bij om veel meer mogelijkheden te hebben om te reserveren en misschien tegen betere prijzen.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Verstandig, maar niet leuk natuurlijk.

Hopelijk heb je een voorspoedig herstel!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Goed dat jullie het een jaar uitstellen. En ook leuk om weer opnieuw te gaan plannen. :wink:

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Beterschap en veel plezier en succes met het plannen van de nieuwe reis. Wie weet wordt het wel een heel andere route of kom je nog dingen tegen die je er in eerste instantie niet in had en er toch in wilt en andersom.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

O jee, wat ontzettend rot voor je. Beterschap!
1 ste x USA
Amerikafan

We beginnen maar al terug te plannen voor 2026 maar wel een iets andere route.
Misschien zoiets deze aard .Is maar een eerste planning , er is nog niets geboekt.
31/5 thuis - Las Vegas
1/6 Las Vegas - Grand Canyon
2/6 GC
3/6 GC - Zion
4/6 Zion
5/6 Zion - Bryce
6/6 Bryce - Capitol Reef
7/6 CR - Moab
8/6 Moab
9/6 Moab
10/6 Moab - Vernal
11/6 Vernal - Jackson
12/6 Jackson - Yellowstone
13/6 Yellowstone
14/6 Yellowstone
15/6 Yellowstone
16/6 Yellowstone - Grand Teton
17/6 Grand Teton
18/6 Grand Teton - Twin falls
19/6 Twin Falls - Lake Tahoe
20/6 Lake Tahoe - Yosemite (via Sonora pas)
21/6 Yosemite
22/6 Yosemite
23/6 Yosemite
24/6 Yosemite - Lee Vining ( via Tioga pas)
25/6 Lee Vining - Stovepipe Wells
26/6 Stove Pipe Wells - Las Vegas
27/6 Las Vegas
28/6 Las Vegas
29/6 Las Vegas - Thuis
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ziet er leuk uit. Veel succes met verder plannen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer