Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 895
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door Tantelotje »

Leuk, het eerste begin gemaakt :thumbup:

Het gevoel om vanuit je kamer binnen een paar meters aan de Grand Canyon te staan is heel bijzonder! :)
Dieuw
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2023, 16:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door Dieuw »

We zijn al lekker aan het rondkijken voor overnachtingsplekken. Tot nu toe hebben we het volgende geboekt:
Kingman: Arizona Inn
Grand Canyon: Bright Angel Lodge
Page: Tail Wind Life
Monument Valley: Gouldings
Zion: Holiday Inn Express Springdale
We wisselen dure en goedkope overnachtingen af. Zo kunnen we op de bijzondere plekken dichtbij overnachten.

Ik heb wel een vraag over de betalingen. Ze zijn allemaal gratis te annuleren en de meesten hoeven we pas een paar dagen vantevoren te betalen. Hoe doen jullie dat? Pas echt op het laatste moment betalen of al eerder? Er lijkt me ook een maximum op je creditcard te zitten, die is dan al snel in zicht denk? Hoe doen jullie dat met de koers? Die kan ook wisselen en daardoor de overnachting duurder/goedkoper maken.

Dieuwertje
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1275
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door IngridUSA »

Ligt er ook aan waar je boekt: rechtstreeks of via bv Booking, Airbnb of ander platform. Soms kun je al kiezen voor nu betalen en dat kan ook wel eens korting opleveren. Als het nog steeds gratis annuleerbaar is gebruik ik het wel eens. En soms ‘moet’ je (deels) vooruitbetalen. Heb je een cc met een limiet dan kun je ook tegen die tijd extra geld erop storten, zodat je met overnachtingen en autohuur toch nog bestedingsruimte houdt voor ter plaatse. Of je kiest een kaart (Amex) zonder limiet.
Je kunt op koersverschil proberen te anticiperen, maar anders is het er gewoon 🥴
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42354
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door Martin & Marianne »

Tja, dat koersverschil is er inderdaad gewoon. Wil je geen risico lopen dan betaal je direct, als dat mogelijk is. Wij betalen meestal ter plekke, dan kan je ook nog kiezen hoe je wilt betalen. Kan dan ook met je bankpas.
Wij storten meestal ook wat extra op de cc.
En wat je ook doet, zorg voor een extra creditcard.

Marianne
Dieuw
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2023, 16:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door Dieuw »

Inmiddels de meeste overnachtingen geboekt, alleen Las Vegas nog. Maar daar is zoveel keuze....

Onze route en overnachtingen tot nu toe:

18 april Brussel - Las Vegas, door naar Kingman (Arizona Inn)
19 april Kingman - Grand Canyon (Bright Angel Lodge)
20 april Grand Canyon - Page (Tail Wind Life)
21 april Page - Monument Valley (Goulding's Lodge)
22 april Monument Valley - Moab (Redcliff Condos Dean RE)
23 april Moab
24 april Moab
25 april Moab - Torrey (Thousand Lakes)
26 april Torrey
27 april Torrey - Bryce (Best Western PLUS Ruby's Inn)
28 april Bryce - Zion (Holiday Inn Express)
29 april Zion
30 april Zion - Las Vegas (?)
1 mei Las Vegas
2 mei Las Vegas
3 mei Las vegas - Brussel
4 mei Aankomst in Brussel

Tot nu toe helemaal tevreden met de route en de overnachtingen. Met de vliegtickets zijn we druk in de weer. Voor de autohuur hebben we nog niet gekeken. We moeten eerst nog bedenken tot wanneer we de auto willen huren. We twijfelen of we hem huren t/m de dag van vertrek, of dat we hem eerder inleveren. Iemand hier ideeën over? We gaan met 2 kinderen en 2 volwassenen. De laaste dagen zijn we al in Las Vegas. De vraag is of we hem daar nodig hebben. We willen wel naar een mall bijvoorbeeld.

Groetjes Dieuwertje
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1306
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door paulr »

Het wordt dus BRU-LAS ? Dat zijn geen directe vluchten lijkt me dus check goed je aankomsttijd op LAS. (Of heb je bru-Ams-las op het oog.). De meeste vlucht komen met een overstap wat later aan en je doet er wat langer over (vermoeiender). De zon gaat eind april al om 19.30 onder en dan is het snel donker. In dat geval weet ik niet of ik nog 2 uur naar Kingman zou willen rijden….

Autohuur laatste dagen: kijk evenaar je wilt doen en hoe vaak je dan een Uber nodig hebt. Of dat dan toch autohuur voordeliger is. Wij doen altijd auto ( ook uit gemak). Zeker als je wellicht ook nog een (halve) dag naar bijv. de Hooverdam Valley of Fire wil maken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42354
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vinden het ook wel gemakkelijk om te auto gewoon te houden, zelfs al gebruiken we die meestal niet. Maar het is wel zo gemakkelijk. Wij hebben nog Red Rock Canyon bezocht vanuit Las Vegas, dat is een aanrader (zie hier ons verslag).
Valley of Fire verdient ook een bezoek, maar misschien is het mooier om daar dan ook in de buurt te overnachten (North Shore Inn). In april zijn de trails in VoF nog allemaal open. Zie hier en hier voor ons bezoek afgelopen april.

Marianne
Dieuw
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2023, 16:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door Dieuw »

De rechtstreekse vlucht van Amsterdam naar Las Vegas is echt een stuk duurder. Elke keer dat we kijken gaat de prijs omhoog en helaas niet omlaag. We zouden om 17.32 uur aankomen op de luchthaven van Las Vegas bij de vlucht die we nu op het oog hebben. Ik zal nog eens overleggen met mijn man hoe die erover denkt.

Slim om eens te kijken wat we precies willen in Las Vegas. We zullen niet alleen op de strip verblijven. En de auto een dag eerder inleveren maakt dan ook niet veel uit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42354
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je bij die vlucht een overstap in de VS? In dat geval kun je vrij snel vertrekken richting Kingman. Maar ik vind het wel laat.
In Arizona doen ze niet aan zomertijd; de zon gaat al iets na 7 uur onder. In Utah is het een uur later, dat zijn dan wat normalere tijden.

De vluchtprijzen op dit moment zeggen nog niet zoveel, ze kunnen ook wel weer omlaag gaan.

Marianne
Dieuw
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2023, 16:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door Dieuw »

We hebben een overstap in de VS, dus bij aankomst in Las Vegas kunnen we meteen door naar de balie van de autoverhuur. Maar de vraag is natuurlijk of daar dan geen rij staat…

Stomme vraag misschien, maar is de weg naar Kingman dan slecht verlicht? Of van slechte kwaliteit? Normaal vinden we het niet erg om in het donker te rijden. Maar na een lange vlucht is dat misschien ook weer anders. Alternatief zou dan zijn om iets buiten Las Vegas te zoeken?

Dieuwertje
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42354
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door Martin & Marianne »

De meeste wegen zijn niet verlicht. Als ik op Streetview kijk zie ik dat de 93 ook niet verlicht is. En je hebt op veel plaatsen kans op een aanrijding met wild. Verder is het heel persoonlijk; ik val zelf in slaap als ik zo laat nog in het donker moet rijden; het is voor je gevoel natuurlijk al uur 3 uur 's nachts als je bij de autoverhuurder bent. Maar wij hebben ook al twee keer een verglijkbare afstand gereden na aankomst en dat is goed gegaan.

Marianne
Dieuw
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2023, 16:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door Dieuw »

Het blijft natuurlijk lastig in te schatten wat je nog aan kan na een lange vlucht. Ik zag op googlemaps dat het nog 1 uur en 36 minuten zou moeten zijn richting Kingman. Dat lijkt me wel te overzien. Maar wat ik eerder schreef, ik ga eens overleggen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1306
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door paulr »

17.32 landen…dan denk ik dat als alles meezit (koffers, shuttle, rij car rental) sta je rond 1830-1900 op pad bent. Op zich nátuurlijk prima, maar ik denk dat je er al een lange dag op hebt zitten (neem aan de UA van 10.15 vertrek, dus al om 08.15 op BRU en de rit er naartoe… of ga je de nacht ervoor op BRU slapen ? (aan te raden, doen wij ook wel eens als we naar Afrika vliegen…). Kortom, je hebt er echt een lange dag opzitten. Boulder is dan wellicht beter…
Enne…. De directe LAS vluchten KLM in de meivakantie gaan denk ik niet meer goedkoper worden. Dat is hun goudmijntje…..
Dieuw
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2023, 16:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door Dieuw »

@ paulr

Ik geloof ook niet dat die vluchten van klm nog goedkoper gaan worden helaas.... We hebben inderdaad op Brussel de vlucht van 10.15 uur. We wonen zelf in zeeland, zou zo'n 1,5 uur rijden zijn denk. Heb je tips voor alleen parkeren of hotels om te overnachten + parkeren voor 17 dagen?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1306
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door paulr »

Wij sliepen in november voor onze Oegandareis in het Novotel met een park&sleep arrangement. Dat was toen inclusief 15 dagen parkeren slechts 124,- per kamer. 17 nachten netteren, maar je kan ze eens mailen of dat een probleem is of dat je voor 2 dagen iets kan bijbetalen…
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer