Nou ik kon uiteindelijk van de 16 beschikbare plekjes uit 2 kunnen kiezen. Helaas een eind van het riviertje af. Hoewel ik blij ben dat we een plekje hebben, baal ik er stiekem wel een beetje van. Mag je ook meerdere reserveringen maken op 1 camping? Ik zie namelijk een paar mooie plekjes die morgen vrij komen dus wil dan graag weer een poging wagen
Andere optie is om nog een account er bij aan te maken natuurlijk.
Ik weet niet of dat kan, wij hebben inderdaad 2 accounts. 1 op mijn naam en 1 op naam van mijn vrouw.
Welk nummer heb je nu geboekt staan ?
Let wel... tussen de camping en de rivier ligt nog een wandel/fietspad (ietsje verhoogd). Ook al sta je dichterbij, dan kun je m nog niet zien, wel horen.
We hebben nu B24. Op de plattegrond lijkt het ver vanaf de rivier. Misschien valt het in het echt mee en kun je tussendoor lopen?
Vorige keer stonden we op B3 en was toen lekker dichtbij het riviertje met onze destijds peuter van 2.
Vandaag nog een keer geprobeerd en heb nu voor 3 nachten nr b057 kunnen krijgen. Lijkt me kwa locatie een leuker plekje. Dichtbij een paadje naar het riviertje zag ik op een filmpje. Dus dat wordt na 1 nacht dan verkassen.
Het blijft toch een gek systeem dat je zo gemakkelijk kan wijzigen. Ik houd nu twee plekjes bezet. Kan het volgende week aanpassen. Dan zullen er wel meer plekjes weer vrij komen.
Bedankt voor je reacties Paul!
Graag gedaan, zo te zien waren dit je laatste nachten die je moest reserveren ? Altijd lekker als dat achter de rug is, kun je je nu concentreren op wat je welke dag wilt gaan doen. Tip: wel wat plannen, maar voor straks... ''go with the flow''. Het weer gaat vast wat in de war gooien
Ja Zion is het laatste NP. Daarna evt nog een nacht Valley of Fire of we reizen van Zion naar Las Vegas. 4 nachten Zion lonkt ook, dan laten we overnachting bij VoF vallen.
Ik heb een voorgaande reis ook een soort reisgids gemaakt wat we die dag en op de bewuste bestemming konden doen. Ik ga dat nu ook weer maken. Beetje globaal weten wat we de dagen kunnen doen en ik en dan kan ik de tussenliggende nachten ook opvullen. Dat zijn er een paar. Leuke hobby
Zo we zijn weer even verder en veel campings zijn inmiddels vastgelegd. De planning ziet er nu zo uit en kom er nog niet helemaal uit, dus fijn als jullie mee willen denken:
Dag 3: Tussenstop vanaf Denver – Moab – Devils Garden
Dag 4: Moab – Sun Outdoors – nog boeken
Dag 5: Moab – Sun Outdoors – nog boeken
Dag 6: Moab – Goblin Valley – Capitol Reef - Fruita geboekt
Dag 7: Capitol Reef – Fruita geboekt
Dag 8: Capitol Reef – Fruita geboekt
Dag 9: Capitol Reef- Bryce – nog boeken (Ruby's Inn)
Dag 10: Bryce – Zion - Watchman geboekt
Dag 11: Zion - Watchman geboekt
Dag 12: Zion - Watchman geboekt
Dag 13: Zion – Valley of Fire? Of dag 14 via VoF naar LV – Watchman geboekt
Dag 14: Zion – Valley of Fire – Las Vegas (evt camper ‘s middags inleveren)
Dag 15 LV – camper uiterlijk inleveren
Dag 16 LV
De vragen die ik heb:
- Vanaf Moab naar Fruita, is het dan te doen om Goblin Valley onderweg te bezoeken en evt Little wild horse canyon? Of raad je aan om dag 6 in Goblin Valley te overnachten?
- We twijfelden om uberhaupt naar Bryce te gaan, maar we zouden daar als het lukt toch graag 2 nachten willen doen zodat we er één volle dag hebben. We willen het liefst 3 volle dagen in Zion. (We skippen dan Valley of Fire als overnachtingsplek.) Is het handig om een dag eerder naar Bryce te gaan, dus op dag 8? Of doen we daarmee Capitol reef tekort? Ik ben benieuwd hoe jullie het zouden indelen.
Ik denk dat je op zich wel zowel Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon kunt doen op weg naar Capitol Reef maar ik zou het zelf niet gek vinden om bij Goblin Valley te overnachten.
Wat betreft Bryce: als je daar niet uitgebreid gast wandelen is 1 nacht echt prima. Je hebt dan een middag en een ochtend.
Wij gaan in mei voor het eerst in Valley of Fire overnachten, dat lijkt mij een prachtige ervaring. Maar ik kan me voorstellen dat je het fijn vindt om die tijd voor Zion te gebruiken.
Wij hebben Bryce 2x als volgt gedaan:
Einde middag aankomst camping North. Wandelingetje langs de rim na het eten voor zonsondergang. Volgende ochtend vroeg op en met zonsopgang aan de rim staan. Vervolgens Queens Garden Trail naar beneden en de Navajo loop trail via “Wall Street” weer naar boven. Terug naar de camping zodat je voor 11 uur de kampeerplek op tijd kan verlaten. Dan naar Zion, waar je begin van de middag aankomt. Eventueel nog even het park in of boodschappen doen en wat rondslenteren en terras in Springdale. Makkelijk te lopen vanaf Watchman….
De eerste keer hadden we ook 2 nachten geboekt en vervolgens de 2e nacht geannuleerd omdat we voldoende gezien hadden (en het vroor ‘s nachts, dat maakte de beslissing nog makkelijker )
Ik denk dat we dan 1 wandeling doen in Bryce. Ons gezin kennende (geen ochtendmensen) lijkt het me uitdaging om voor 11 uur een wandeling te maken en klaar te zijn voor vertrek
Maar ik had nog niet aan de kou daar gedacht. Dan denk ik inderdaad maar beter 1 nacht plannen. De vorige keer waren we in oktober en toen was het s avonds en s morgens ook heel koud.
Goblin Valley lijkt me ook leuk. Ik ga eens kijken naar de overnachtingsmogelijkheden en het dan eens in de groep gooien hier
Bedankt voor het meedenken!
Dan kun je in Bryce ook gewoon eerst rustig opstaan, dan de camperplek verlaten en met camper op parkeerplaats gaan staan en dan de wandeling doen. Dan ben je later in Zion, maar daar heb je toch meerdere dagen.
Ik heb Ruby’s Inn op het oog opdat die camping een zwembad heeft. De vraag is natuurlijk of het begin mei überhaupt lekker is om te zwemmen. Maar kun je vanaf die camping ook lopend naar het park of kunnen we beter North proberen? Die is First Come First Served las ik.
Ik denk niet dat buiten zwemmen dan aangenaam is maar als ik me niet vergis is er bij Ruby's ook een binnenzwembad waar je gebruik van mag maken.
Lopend naar het park is geen optie maar je kunt de shuttlebus nemen.
Wij hebben een paar keer in de lodge overnacht, dat is vlakbij de campings, en het was wel mooi om lopend naar de rim te gaan. Maar met de kinderen hebben we in een cabin op Ruby's Campground gezeten en dat is goed bevallen.
We hebben een uitdaging. De vlucht vanuit Las Vegas is gecanceld. Ik zie dat er vanuit Las Vegas alleen nog maar vluchten gaan met 2 tussenstops; via New York en Londen. We vliegen met Lufthansa. Ik kreeg een mail of ik ze wil bellen.
Ik zag dat er vanuit LA wel prima vluchten gaan. We overwegen nu om op donderdag de camper in te leveren, door te rijden naar LA en daar te zijn tot zondagmiddag. We kunnen bryce evt skippen die staat niet zo hoog op ons lijstje.
Dus dan doe ik het verzoek aan Lufthansa om ons daar naar toe over te boeken. We hebben voor een goede prijs geboekt dus wil liever niet m’n geld terug en opnieuw moeten boeken. De camper ligt namelijk ook al vast.
Mocht iemand nog een tip hebben hoor ik het graag.
Edit: onze route was:
Düsseldorf - Denver (1 stop München)
Las Vegas - Düsseldorf (1 stop Frankfurt, laatste deel trein)
Dus je wilt 4,5 uur extra rijden en Las Vegas overslaan, alleen om een tussenstop uit te sparen? Dat zou niet mijn keuze zijn…. En zou zeker niet Bryce Canyon overslaan, daar kom je langs, dus een tussenstop daar is niet meer dan logisch.
Ze hebben de vlucht geannuleerd en nog geen alternatief aangeboden. Ik heb verzoek ontvangen om ze te bellen dat ga ik morgen doen. Ik ben daarom zelf eens gaan kijken naar de alternatieven. In Las Vegas sluiten we de vakantie aan het zwembad af. Verder hebben we niet zoveel met de stad. Nu we zo over LA kwamen te praten trekt het toch ook wel om daar een paar dagen te vertoeven.
Bryce is voor ons geen must om te overnachten, we zijn er eerder geweest. Vooralsnog zit hij wel gewoon nog in de route.
Inmiddels neemt onze route definitieve vormen aan en hoef ik nog maar een paar dingen te regelen. Eén daarvan is de camping tussen Denver en Moab. We halen de camper 's morgens op. Ik hoop dat het een beetje op tijd is, Daarna moeten we de supermarkt nog in, dus ik verwacht daar wel even zoet mee te zijn. Graag zou ik een camping willen reserveren die aan de westkant van Denver ligt.
Heeft iemand tips voor campings tussen Denver en Moab? Ik hoop dat we 's middags rond 14 uur nog een stukje kunnen rijden, maar het kan ook 15:00 uur worden. Dus 2/3 uur vanaf Denver is denk ik de max.
Ik zou niets reserveren ! Kijk even welke campings er op de route liggen en open zijn, het zijn er nogal wat. In mei zitten deze lang niet vol, het winterseizoen is net voorbij, het zomerseizoen nog niet begonnen. Wij hebben (ook na ophalen in Denver) eens in Glenwood Springs gestaan (Glenwood Springs Canyon Resort), dat was een nette camping. Ook eens iets verder doorgereden naar Rifle Gap State Park (2 campings bij elkaar). Dat was ook prachtig ! (weet niet of deze al open is zo voeg in het seizoen). En nog ietsje verder: de Koa in Grand Junction is ook prima....
Kortom: kijk gewoon hoe ver je komt.
En oja: wij doen altijd even inkopen bij de outlet in Silverthorne aan de I-70 (maar dat is omdat er ook veel outdoor shops zitten )
N.a.v. je tip over Rifle Gap ben ik eens op de website gaan kijken en zag op Rifle Falls State Park nog 1 plekje vrij, die heb ik gereserveerd. Lijkt me een prachtige plek om te overnachten. Ook geen dure plek, dus vallen we geen buil aan mochten we die toch annuleren.
Ik heb de verschillende campings in mijn 'reisgids' gezet, dus kunnen we tzt kijken wat haalbaar is.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.