Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Trom: route Salt Lake City-Yellowstone-RMNP-Moab.
Re: Reis Trom: route Las Vegas-Moab-Yellowstone-Glacier-Seattle.
Thx allebei. Toen we boekten waren er alleen queen rooms vrij maar dat was geen probleem. In Yosemite bleek alleen het cedar gebouw (naast zwembad) queen bedden te hebben er daar zaten bunkrooms voor 4-6 personen boven. Het gestamp en geren duurde 2 nachten tot 1 uur in de nacht en begon om 5.30 opnieuw. Dus juist van slapen kwam niet veel. Dus ik let bij de reviews over cabins steeds op gehorigheid. En juist daarover worden veel opmerkingen gemaakt. Hoe zijn jullie ervaringen @Tantelotje en @Martin & Marianne en natuurlijk alle anderen die de lodges en cabins kennen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is dat de Yosemite Lodge waar je het over hebt?
Het voordeel van een cabin is dat je geen bovenburen hebt, dus dat scheelt alweer. De enige keer dat wij in Yellowstone de buren konden horen was in de Old Faithful Inn.
Marianne
Het voordeel van een cabin is dat je geen bovenburen hebt, dus dat scheelt alweer. De enige keer dat wij in Yellowstone de buren konden horen was in de Old Faithful Inn.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 jul 2022, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Thx. Inderdaad Yosemite lodge. Ruilen voor een een andere lodge was niet mogelijk omdat er alleen in het cedar gebouw queen kamers waren en die waren volgeboekt. Omboeken naar king ging niet want die zaten ook vol en ze konden nieuwe gasten met een kingroomreservering niet in onze queenroom van de eerste nacht zetten.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
De cabins bij de snow lodge zijn volgens mij '4-onder-1-kap' maar ik kan me niet heugen dat we onze buren hebben gehoord.
Ook in bijvoorbeeld Grand Teton en Glacier waren de cabins geschakeld of 2-onder-1-kap, maar ook daar geen geluidsoverlast van de buren!
Ook in bijvoorbeeld Grand Teton en Glacier waren de cabins geschakeld of 2-onder-1-kap, maar ook daar geen geluidsoverlast van de buren!
Omdat we in september/eerste dagen oktober 2023 willen reizen ivm het einde van het hoogseizoen na labor day heb ik eens naar (nacht)temperaturen en regen/(eventueel sneeuw)gekeken. Het lijkt daarom beter om eerst naar het noorden dus Yellowstone te gaan en dan af te zakken naar het zuiden.
Wat vinden jullie van deze gedachte en zijn er andere redenen die de rijrichting beïnvloeden?
Wat vinden jullie van deze gedachte en zijn er andere redenen die de rijrichting beïnvloeden?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Yellowstone N.P. zo vroeg mogelijk in de route bezoeken lijkt me een goed idee. Niet alleen vanwege het weer maar ook omdat veel voorzieningen al in de loop van september sluiten.
In Rocky Mountain N.P. zou je ook met winterse omstandigheden te maken kunnen krijgen en dan met name op de Trail Ridge Road. Volgens
deze pagina zou je kunnen concluderen dat de Trail Ridge Road niet eerder dan de tweede helft van oktober definitief voor de winter dicht gaat, hoewel er van de jaren na 2009 geen gegevens staan.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
In Rocky Mountain N.P. zou je ook met winterse omstandigheden te maken kunnen krijgen en dan met name op de Trail Ridge Road. Volgens
deze pagina zou je kunnen concluderen dat de Trail Ridge Road niet eerder dan de tweede helft van oktober definitief voor de winter dicht gaat, hoewel er van de jaren na 2009 geen gegevens staan.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had er niet bij stil gestaan dat jullie zo laat zouden gaan. In dat geval is het omdraaien van de route een goed idee.
Kijk ook eens op de NPS-sites voor informatie over de parken in de verschillende seizoenen.
Marianne
Kijk ook eens op de NPS-sites voor informatie over de parken in de verschillende seizoenen.
Marianne
@Old Faithful Bedankt. Even op de site gekeken en veel sluit begin oktober. Wij gaan weliswaar een paar dagen eerder maar dat betekent dat alles waarschijnlijk op zijn einde loopt.
@Martin & Marianne Eerder had ik juni gezegd maar je gaf toen aan dat voor juni 2023 al veel weg zou kunnen zijn in Yellowstone. Daarom nu september
@Martin & Marianne Eerder had ik juni gezegd maar je gaf toen aan dat voor juni 2023 al veel weg zou kunnen zijn in Yellowstone. Daarom nu september
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt natuurlijk kijken wat er beschikbaar is in juni. Zowel in het park als daarbuiten. Als je iets ziet wat beschikbaar is kun je het alvast vastleggen; de accommodaties in Yellowstone zijn tot 30 dagen voor aankomst gratis te annuleren.
Juni is wel een mooie periode, met lange dagen.
Marianne
Juni is wel een mooie periode, met lange dagen.
Marianne
Het boekingssysteem van de nationale parken lag een paar dagen plat maar werkt vandaag weer. Voor juni zijn vooral nog de duurdere alternatieven voor handen. Dus het gaat toch september worden maar dan in omgekeerde volgorde. Gemiddeld genomen schijnt het weer dan nog prima te zijn. De dagen zijn wel ca. 5 kwartier korter dan in juni maar dat vinden we niet zo'n probleem. Het gaat er dan als volgt uitzien, waarbij de overnachting in Park City wellicht nog ingeruild gaat worden voor Yellowstone. Als het nog slimmer/beter kan hoor ik dat graag.
1. Amsterdam-Salt Lake City
2. Salt Lake City-Jackson
3. Jackson
4. Jackson-Yellowstone
5.Yellowstone
6.Yellowstone
7.Yellowstone-Cody
8.Cody-Sheridan
9.Sheridan-Deadwood
10.Deadwood-Custer
11.Custer
12.Custer-Estes
13.Estes
14.Estes-Grand Lake
15.Grand Lake-Grand Junction
16.Grand Junction-Durango
17.Durango-Moab
18.Moab
19.Moab
20.Moab-Torrey
21.Torrey
22.Torrey-Beaver
23.Beaver-Park City (of nog ergens anders plaatsen?)
24.Park City-Salt Lake City
25. Salt Lake City-Amsterdam
1. Amsterdam-Salt Lake City
2. Salt Lake City-Jackson
3. Jackson
4. Jackson-Yellowstone
5.Yellowstone
6.Yellowstone
7.Yellowstone-Cody
8.Cody-Sheridan
9.Sheridan-Deadwood
10.Deadwood-Custer
11.Custer
12.Custer-Estes
13.Estes
14.Estes-Grand Lake
15.Grand Lake-Grand Junction
16.Grand Junction-Durango
17.Durango-Moab
18.Moab
19.Moab
20.Moab-Torrey
21.Torrey
22.Torrey-Beaver
23.Beaver-Park City (of nog ergens anders plaatsen?)
24.Park City-Salt Lake City
25. Salt Lake City-Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De tijd voor Yellowstone is niet heel ruim vind ik. Ik zou daar zelf een extra dag wel mooi vinden, bijvoorbeeld ten koste van een van de stops op het laatst.
Wat is de bedoeling van Park City, wil je daar nog iets doen? Je zit daar al vlak bij SLC, dus waarom nog een keer extra verkassen?
En waarom Beaver? Dat ligt toch niet echt op de route. Je kunt prima in 1 dag van Torrey naar SLC rijden.
Marianne
Wat is de bedoeling van Park City, wil je daar nog iets doen? Je zit daar al vlak bij SLC, dus waarom nog een keer extra verkassen?
En waarom Beaver? Dat ligt toch niet echt op de route. Je kunt prima in 1 dag van Torrey naar SLC rijden.
Marianne
Over extra dag Yellowstone uitwisselen tegen Park City denk ik nog na. In Park City schijnt een grote shopping mall te zijn en we vinden het leuk om nog even wat te shoppen voor de terugreis. Dat kunnen we dan wellicht combineren met een wandeling. Aan de andere kant zag ik je foto's van Yellowstone en er is wel heel veel moois te zien. Dus nog maar even een nachtje slapen. Die beslissing hoeft nu nog niet.
Beaver is in de plaats gekomen van Panguitch. Ik wil graag de UT12 rijden. Dit jaar is dat er niet van gekomen. De route naar SLC via de UT 12 is nogal wat langer en doordat we stops zullen maken, zal dat qua tijd zeker oplopen. Beaver ligt iets noordelijker dan Panguitch en zo verdelen we de kilometers wat beter over de beide dagen.
Beaver is in de plaats gekomen van Panguitch. Ik wil graag de UT12 rijden. Dit jaar is dat er niet van gekomen. De route naar SLC via de UT 12 is nogal wat langer en doordat we stops zullen maken, zal dat qua tijd zeker oplopen. Beaver ligt iets noordelijker dan Panguitch en zo verdelen we de kilometers wat beter over de beide dagen.
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hmm… shoppen als ik er een dag Yellowstone voor op moest geven, terwijl je al niet veel tijd hebt. Dan wist ik het wel.
Shoppen kan in Nederland of in Duitsland ook prima, in Yellowstone kom je waarschijnlijk nooit meer. Maar ik houd ook niet van shoppen.
Shoppen kan in Nederland of in Duitsland ook prima, in Yellowstone kom je waarschijnlijk nooit meer. Maar ik houd ook niet van shoppen.
@josea Zo zat in ons schema van dit jaar slechts 1 overnachting in Las Vegas. Veel mensen vonden dat veel te kort. Wij kwamen rond 10.30 in ons hotel aan in Las Vegas en hebben daarna 18 km gelopen rond de Strip. We vonden het hartstikke leuk maar genoeg.
En zo iedereen zijn eigen voorkeur.
De dag zou best eens gewisseld kunnen worden.
Ik dacht trouwens dat alleen Delta direct op Salt Lake City vloog (direct heeft onze voorkeur) maar ik zag dat KLM ook 3 dagen per week vliegt en dan korten we de reis misschien toch in. KLM lijkt toch ca 250 euro goedkoper voor 2 personen. Salt Lake City is trouwens in vergelijking met b.v. LA of Las Vegas nogal duur voor de vlucht.
En zo iedereen zijn eigen voorkeur.
De dag zou best eens gewisseld kunnen worden.
Ik dacht trouwens dat alleen Delta direct op Salt Lake City vloog (direct heeft onze voorkeur) maar ik zag dat KLM ook 3 dagen per week vliegt en dan korten we de reis misschien toch in. KLM lijkt toch ca 250 euro goedkoper voor 2 personen. Salt Lake City is trouwens in vergelijking met b.v. LA of Las Vegas nogal duur voor de vlucht.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
O ja, ik was de UT12 vergeten.Trom schreef: ↑28 jul 2022, 13:10Beaver is in de plaats gekomen van Panguitch. Ik wil graag de UT12 rijden. Dit jaar is dat er niet van gekomen. De route naar SLC via de UT 12 is nogal wat langer en doordat we stops zullen maken, zal dat qua tijd zeker oplopen. Beaver ligt iets noordelijker dan Panguitch en zo verdelen we de kilometers wat beter over de beide dagen.
Panguitch - Beaver is nog geen uur, dus dat maakt ook niet veel uit. Het is mooier om wat meer tijd voor de UT12 te nemen dan voor het stuk naar Park City lijkt me.
Misschien is het wel mooi om de 89 te nemen in plaats van de I15. Maar ik heb geen idee hoe het met accommodatie zit langs die route.
Marianne
Thx. De 89 nog even verder bekeken. Lijkt inderdaad veel leuker dan de Interstate.
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
De afstand van Jackson naar Yellowstone is niet ver. Je kunt dus op dag 4 eventueel nog een aantal uurtjes aan Yellowstone besteden.
Als de weg open is en de weersomstandigheden het toelaten zou ik op dag 7 via de Beartooth Hyw naar Cody rijden. Dit is een schitterende route (met dito vergezichten) waarbij je boven de sneeuwgrens rijdt. Wij reden de weg in omgekeerde volgorde dus vanuit Cody.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Re: Reis Trom: route Salt Lake City-Yellowstone-RMNP-Moab.
@IngridZw Thx De Beartooth highway schrijf ik op!
W.b.t. de Old Faithfull Snowlodge in Yellowstone. Weet iemand wat het flinke prijsverschil tussen de Western lodge en de Frontier lodge verklaart? En of het prijsverschil het waard is?
W.b.t. de Old Faithfull Snowlodge in Yellowstone. Weet iemand wat het flinke prijsverschil tussen de Western lodge en de Frontier lodge verklaart? En of het prijsverschil het waard is?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat de cabins bij de Snowlodge betreft: je kunt de beschrijving en de foto's bekijken. De western cabin ziet er beter uit en het zijn 2 queens, de Frontier cabin heeft 2 doubles. Voor mij zou het prijsverschil te groot zijn om voor de luxere Western cabin te kiezen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Marianne
Marianne
Bedankt. Ik ga begin september i.d.d.proberen om de frontier te boeken. Heb je ook een suggestie voor Grand Teton. Ik dacht aan 1 nacht Jackson en twijfel if ik de volgende dag na de scenic route terug ga naar Jackson, iets zoek in het park of Moran of doorga naar Yellowstone.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2619 Weergaves
-
Laatste bericht door Vosmos
-
- 20 Reacties