Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sarih00: rondreis Zuidwesten met meiden van 13 en 5.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondreis Zuidwesten met meiden van 13 en 5

Bericht door josea »

Het toegangsticket dat je moet hebben om Yosemite binnen te komen, als je geen overnachting in het park hebt.
Hierboven had ik al geschreven dat er nog tickets zijn voor 24 juli (en die is dan drie dagen geldig).
Dus als je buiten het park gaat slapen, waar dan ook, zou ik sowieso vast zorgen dat je dat ticket veilig stelt!

Zie op: https://www.recreation.gov/timed-entry/10086745
sarih00
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door sarih00 »

Beste allen,

Bedankt weer voor de boordevolle informatie zowel hier op mijn vragen als op de site en de links die jullie me hebben gegeven.
Ik heb eens de reis die ik aangeboden heb gekregen zelf nagerekend met eigen keuzes.

Hotels heb ik identiek gelaten.
Auto heb ik geupgrade naar een Toyota RAV4 via SunnyCars. (ze beloven geen risico te lopen). Dan kom ik uit op 9650.-.
Vlucht wordt dan zowel op de heen als terugweg met een overstap in London met British Airways. De goedkoopste met 954,- pp.

Al met al, ik durf het ook wel zelf te organiseren. En stiekem vind ik de vrijheid die ik dan tot het laatste moment heb ook wel fijn.

1. Nu is mijn vraag het volgende. Is er ergens een soort van routeboek beschikbaar die ik op deze route kan gebruiken? Dan hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden.
2. Zijn 2 nachten LA wel voldoende? Iets met film, hollywood en stranden?
3. Ik heb op de voorbeeldroute gelezen van allerlei excursies. Is het handig om die van tevoren te boeken of ter plekke te regelen?
4. Kan ik in stedelijk gebied wat goedkopere hotels kiezen, zodat ik de duurdere NP verblijven enigszins compenseer qua kosten?
5. Kan ik nu al een ESTA aanvragen of moet de reisdatum exact bekend zijn? Want stel dat we geen toestemming krijgen? Is het handig om een dure annuleringsverzekering hiervoor af te sluiten?
6. Oh ja, voor 6 uur het park in vind ik op zich geen probleem, maar ik begrijp nog niet zo goed, waarom jullie dat als optie geven? Kom ik dan anders zonder reservering helemaal niet in het park? En als ik in een hotel zit, bijv. de GC, heb je dan nog steeds een toegangsbewijs nodig?

Alvast dank.

Usain
sarih00
Amerika-ontdekker

Bericht door sarih00 »

josea schreef:
09 jun 2022, 14:41
Het toegangsticket dat je moet hebben om Yosemite binnen te komen, als je geen overnachting in het park hebt.
Hierboven had ik al geschreven dat er nog tickets zijn voor 24 juli (en die is dan drie dagen geldig).
Dus als je buiten het park gaat slapen, waar dan ook, zou ik sowieso vast zorgen dat je dat ticket veilig stelt!

Zie op: https://www.recreation.gov/timed-entry/10086745
Aha. Duidelijk. Heeft het dan de voorkeur om in het park zelf te slapen? En als het niet lukt, dan zo dichtbij mogelijk? Of is Oakhurst dan nog steeds een alternatief in combinatie met een toegangsbewijs.
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

De voorkeur heeft in het park slapen, als je daar iets betaalbaars kunt vinden, dan heb je dus geen toegangsticket nodig.
Als dat niet lukt, dan is Oakhurst nog steeds onhandig, dan zou ik zoeken naar iets in El Portal.

Om meteen even op je vraag 6 in te gaan van je post daarvoor:
Je hebt op jouw route alleen een toegangsticket nodig bij Yosemite, bij alle andere parken (op jouw route) speelt dat niet. Als je geen ticket meer zou kunnen krijgen voor Yosemite, dán kun je het nog omzeilen door voor 6 uur het park in te rijden. Maar zoals ik zei, zijn er nog genoeg tickets (als je data blijven zoals ze waren), dus boek die, dan kun je wat langer slapen. :D
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

En als je het toch zelf gaat boeken; neem ook een ander hotel in Las Vegas.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wellicht ten overvloede. Zoals @josea zegt, heb je in jullie route alleen voor Yosemite N.P. een toegangsreservering nodig. Voor de andere parken en ook voor Yosemite N.P. moet je wel nog toegang betalen. Daarvoor kun je het beste voor $80 een America The Beautiful Pass kopen. Die geeft een jaar lang recht op toegang tot o.a. de Nationale Parken voor jou en je kinderen. Je kunt die pas kopen bij het eerste park dat je bezoekt, voor jou is dat Yosemite N.P. Deze pas geldt niet voor State Parks. Daarvoor moet je apart betalen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker

Bericht door Fam. Rosmalen »

Tip, blijven zoeken elke dag soms komt er net iets vrij in Yosemite zeker nu de test verplichting eraf is durven veel amerikanen ook het land weer te verlaten hihi..... Gisteren 2 dagen Valley Lodge geboekt voor augustus. Nu hopen dat het reisbureau de eerder gereserveerde hotels kan annuleren in El Portal. Anders gaat het een duur grapje zijn. Maar dit is het alles waard om niet de stress te hebben van file/parkeerproblemen etc.
sarih00
Amerika-ontdekker

Re: Reis sarih00: rondreis Zuidwesten met meiden van 13 en 5.

Bericht door sarih00 »

Beste allen,

Ons reisschema had ik al eerder met jullie gedeeld en veel tips ontvangen. Ik heb nu een vlucht van klm en heb ons vakantie iets meer gerekt. Dit is de voorbeeldroute wat hier op het forum staat. Op aanraden van jullie heb ik een Nissan Pathfinder gehuurd bij Alamo. Doordat ik ons verblijf iets heb gerekt lijkt het erop dat ik aan het eind wat dagen overhoud. Nu is het wel belangrijk dat ik voor ons oudste dochter een soort van hollywood tour, walk of fame, universal studio's en ongetwijfeld ook het Venice Beach aandoe. Zijn dan die 4 volle dagen in LA teveel, of kan ik beter 1 of 2 dagen ergens anders voor inzetten zo tijdens onze route. Iets wat ik niet op mijn lijst heb, maar zeker de moeite waard is. Of ergens nog langer verblijven.?

Alvast dank.

Usain

D 1 18-7 Flight Amsterdam - LA
D 2 19-7 LA - Pismo Beach (320 km)
D 3 20-7 Pismo Beach – Monterey (240 km)
D 4 21-7 Monterey - San Francisco (190 km)
D 5 22-7 San Francisco
D 6 23-7 San Francisco – Yosemite NP (300 km)
D 7 24-7 Yosemite NP
D 8 25-7 Yosemite NP – Mammot Lakes (175 km)
D 9 26-7 Mammot Lakes – Death Valley (350 km)
D 10 27-7 Death Valley – Las Vegas (200 km)
D 11 28-7 Las Vegas
D 12 29-7 Las Vegas – Zion NP (255 km)
D 13 30-7 Zion NP
D 14 31-7 Zion NP – Bryce Canyon (130 km)
D 15 01-8 Bryce Canyon – Page (240 km)
D 16 02-8 Page – Grand Canyon (215 km)
D17 03-8 Grand Canyon – Kingman (280 km)
D 18 04-8 Kingman - LA (520 km)
D 19 05-8 LA
D 20 06-8 LA
D 21 07-8 LA
D 22 08-8 LA
D 23 09-8 Flight LA - Amsterdam
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Ik ben nu toch benieuwd waar je slaapt bij/in Yosemite en of je een toegangsreservering hebt gemaakt?
En heb je ook reserveringen voor eventuele excursies, vooral Alcatraz bij San Francisco en een slotcanyon bij Page?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hou de brand bij Yosemite in de gaten, misschien moet je daar iets aanpassen als het niet snel geblust is.
Verder kan ik me voorstellen dat er niet veel meer te schuiven valt, want dan moet je alle accommodatie weer annuleren/opnieuw boeken.
Ik zou zelf een extra dag Page niet gek vinden, dan heb je even een rustmoment. Iets nieuws toevoegen kan (Sedona. San Diego), maar dat maakt het wel wat gehaast allemaal.
Je zou ook nog een overnachting tussen Kingman (of doe dan Williams) en LA kunnen doen, bijvoorbeeld in Palm Springs. Rij dan door Joshua Tree (de Park Boulevard). Bij Palm Springs kun je met een kabelbaan naar boven, misschien is dat iets.

Nog even over jouw vraag van een tijdje terug:
1. Nu is mijn vraag het volgende. Is er ergens een soort van routeboek beschikbaar die ik op deze route kan gebruiken? Dan hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden.
Je kunt al veel vinden bij de beschrijving van de voorbeeldroute. Verder kun je erg veel vinden in reisverslagen. En kijk voor de parken en andere bezienswaardigheden eens op www.ontdek-amerika.nl.
Voor de routes is er meestal niet veel keuze.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 jul 2022, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Dit is een leuk boekje met tips, maar ik weet niet of je het op tijd binnen hebt: https://www.mijnamerika.info/a-61901485 ... -reisgids/

En geniet van jullie reis, het wordt zeker een bijzondere ervaring.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Je mag ons roadbook van 2019 gebruiken. Wij deden toen met een camper LA-Highway 1- SF-Yosemite-Las Vegas-Zion-Bryce-Page-Monument Valley-Grand Canyon- Route 66- LA. Als je wil dat ik hem mail, stuur maar een PB.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Persoonlijk vind ik 4 volle dagen LA wel veel. De bekende highlights zoals Hollywood, Walk of Fame en Monica/Venice Beach zou je op één dag kunnen doen. En de volgende dag Universal Studio. Je kunt natuurlijk 's avonds ook nog iets ondernemen want het is lang licht.
Als alternatief zou Sedona wel een mooie optie zijn tussen de Grand Canyon en Kingman. Er is daar een winkelcentrum in Mexicaanse sfeer, misschien leuk voor de oudste dochter en dan heb je nog Slide Rock SP, ook leuk voor kinderen. Bovendien is de omgeving van Sedona prachtig. Kijk anders eens op deze site: https://www.ontdek-amerika.nl/amerika/b ... edona.html

Vanuit Kingman is de route via Oatman erg mooi. Dit is een stukje route 66. Oatman zelf is een westernstadje nog in de oude stijl. Staat ook bekend om de wilde ezeltjes die er vrij rondlopen. Leuk voor een tussenstop.
I.p.v. Kingman kan je na de GC of (eventueel) Sedona ook overnachten in Needles. Dan heb je de route via Oatman al gehad en is de rit naar LA iets minder ver.
Een extra overnachting in Las Vegas is ook niet verkeerd want er zoveel te zien. Naast de Strip met de bekende thema hotels heb je ook nog Fremont Street en je kan wat meer tijd doorbrengen bij het zwembad van het hotel.
Wat je ook kiest het wordt zeker een fantastische reis en knap dat je dit in zo'n korte tijd hebt geregeld.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Ik vind 4 dagen LA wel veel, maar aan de andere kant kun je weer wel iets meer relaxed afsluiten. Dag 1 highlights/filmsterren, dag 2 Universal, dag 3 Santa Monica en Venice Beach (je kunt fietsen huren heen en weer), dag 4 strand en/of shoppen of nog een dagje naar Disney. Waar overnacht je in LA? Mocht je Disney nog willen doen dan kun je daarvoor beter overnachten in Anaheim.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Of kijk hier eens wat de meiden leuk vinden:
https://www.tripadvisor.com/Attractions ... ornia.html
sarih00
Amerika-ontdekker

Bericht door sarih00 »

josea schreef:
10 jul 2022, 10:55
Ik ben nu toch benieuwd waar je slaapt bij/in Yosemite en of je een toegangsreservering hebt gemaakt?
En heb je ook reserveringen voor eventuele excursies, vooral Alcatraz bij San Francisco en een slotcanyon bij Page?
Hoi Josea,

Ik heb 2 overnachtingen van 23 juli-25 juli kunnen boeken via de hier gedeelde link. Het is curry village geworden in een houten hut. Wat betreft de brand, als het niet lukt, dan zak ik wel af richting Merced of iets dergelijks. Maar ik hoop natuurlijk dat het wel door kan gaan.

Excursies etc. heb ik nog niet geboekt. Alcatraz heb ik niet eens naar gekeken, omdat ik ergens gelezen heb dat je dat ruim van tevoren moet reserveren. Heb je nog tips voor excursies en waar ik dat kan boeken?

Ik wil met de meiden in Monterey een walwisvaart doen. Is dit werkelijk zo spectaculair of is het zonder van mijn tijd en kan ik die beter aan iets anders besteden.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Voor de 20e zijn er nog middag tickets voor Alcatraz; boek via deze officiële site:
https://www.cityexperiences.com/san-fra ... Jul%202022
Als je dat wil zou ik het nu regelen.
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

De 21e bedoel je waarschijnlijk, Ingrid?
Daar zijn er nog genoeg van (op dit moment), dus die zou ik zeker nemen. Onze kinderen vonden dat één van de leukste dingen in San Francisco, zij waren toen 13 en 9 jaar.
De laatste tijd die nog kan is 15.20, dus dan heb je nog tijd om uit Monterey te komen.

Je kunt er ook voor kiezen om dat niet te doen, en de dag te gebruiken in Monterey (aquarium?) en de boardwalk van Santa Cruz. Als je kinderen van kermis en strand houden, is dat ook erg leuk.

Met walvistochten heb ik geen ervaring, ik ben ook nogal snel zeeziek, dus dat ga ik niet doen.

Ik zou wel nog een slotcanyon in Page boeken, Upper of Lower Antelope, als er nog plaats is.
Upper deden in we in 2015, mooi, wel heel druk toen.

Of Canyon X: https://www.antelopecanyon-x.com/antelo ... ing-tours/
Die deden we in 2019, goedkoper, ook mooi, hoewel iets minder dan Antelope.

Of Horseshoe bend slotcanyon als je wat meer geld te spenderen hebt (krijg je er wel meteen een extra tochtje naar Horseshoe bend bij, en de slotcanyon is absoluut niet druk): https://horseshoebendtours.com/?fh-u=18 ... 22bbd9c4a6
Deze deden we in 2018. Topervaring, rustig en mooi. Maar ja, wel duur.
Laatst gewijzigd door josea op 13 jul 2022, 18:35, 3 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Zowel 20 als 21 zijn nog mogelijkheden zie ik :thumbup:
sarih00
Amerika-ontdekker

Bericht door sarih00 »

Beste allen,

Ons reis in Amerika verloopt tot nu toe fantastisch. Daarover later meer. Op 1 augustus zijn we in Page.

Nu zit ik te kijken naar de tours die er worden gegeven. Ik ben een beetje in de war en heb jullie hulp wederom nodig.

Upper en Lowe Antilope is me duidelijk. Er worden ook rondleidingen gegeven voor de horsebendshoe en secret antelope canyon. De link die hier eerder is gedeeld. Welke zou ik nu moeten doen? De upper of de horsebendshoe met secret canyon?

Groet

Usain
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer