Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Boblazy: rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Boblazy: rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah.

Bericht door Martin & Marianne »

Is het geen optie om een dag minder in South Dakota te doen en die dag toe te voegen aan Yellowstone? Het is zo jammer om daar niet wat meer tijd te hebben. Zeker met de extra reistijd die je hebt omdat je niet in het park overnacht. Ik zou zelf kiezen voor een nacht minder in SLC. In een middag en ochtend kun je daar ook al aardig veel zien lijkt me.
Om de oostkant van de 8 vanuit Gardiner te doen is wel veel rijden. Wat wil je dan doen? Tot aan Lake? en dan via Norris terug?
Op 7 juni heb je de hele dag de tijd voor de verschillende geisergebieden. Wil je wat geisers uit zien barsten check dan de verwachte tijden bij het visitor center bij Old Faithful.
Als je naar Grand Teton rijdt kun je nog West Thumb meenemen.
Overnachten in Cody is niet gek; de route via de oostingang is mooi, en je neemt dan op weg naar Gardiner meteen Lake en Tower mee. Probeer dan ook de Lamar Valley nog mee te nemen.

Vanuit Moab zou ik verder doorrijden richting RMNP dan Grand Junction; dat was al eerder aangegeven. Dat geeft je meer tijd voor de Trail Ridge Road.

Ik weet niet of het hier al genoemd is; heb je toegangsreserveringen voor Arches en RMNP?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 11 apr 2022, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Boblazy schreef:
11 apr 2022, 11:24
Bij het uitschrijven van onze dagplanning komen we tot de conclusie dat het op bovenstaande manier onhandig is om het klassieke '8-rondje' in Yellowstone te doen zonder te veel (onnodig) te rijden. Bovenstaande indeling was met het idee om vanuit Cody te arriveren maar ondertussen hebben we de keuze gemaakt dat we heel graag de Beartooth Highway willen rijden :D.
Je kunt toch gewoon van Cody via de Beartooth Highway naar Gardiner rijden. Dat is qua afstand en rijtijd hetzelfde als van Billings. Van Buffalo naar Cody via Bighorn Canyon N.R.A. is zelfs een half uurtje korter dan naar Billings. Cody lijkt me ook leuker om te overnachten dan Billings, al ken ik Billings niet.
Je hebt dan twee opties:
1) Cody - Bellfry Highway (120) - Bearcreek - Red Lodge (308) - Beartooth Pass (212) - Yellowstone of
2) Cody - 120 - Chief Joseph Highway (296) - Beartooth Pass (212) - op de pas omdraaien - Yellowstone (212)

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

edit: Marianne had min of meer hetzelfde idee.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Old Faithful schreef:
11 apr 2022, 12:48
edit: Marianne had min of meer hetzelfde idee.
Haha, ik had het alweer aangepast.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Even op een rijtje (vooral voor mezelf :wink: )

Huidige planning:
4 juni: Buffalo - Billings (via Bighorn (Canyon))
5 juni; Billings - Gardiner (via Beartooth Highway)
6 juni: Gardiner (rechterzijde van de '8')
7 juni: Gardiner - West Yellowstone (meer linkerzijde '8')

Nieuwe voorstel (als ik het goed begrijp):
4 juni: Buffalo - Cody (via Beartooth Hwy)
5 juni; Cody - Gardiner (via East entrance)
6 juni: Gardiner - West Yellowstone
7 juni: West Yellowstone (meer linkerzijde '8')

Suggestie Old Faithful:
4 juni: Buffalo - Cody (via Bighorn (Canyon)
5 juni; Cody- Gardiner (via Beartooth Highway)
etc.

De route via de Chief Joseph Hwy en de Beartooth Hwy deden wij in 2004 (zie hier). En daarna reden we door naar Mammoth. Dat is dus vergelijkbaar met de tweede suggestie van Old Faithful.

Marianne
Boblazy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Boblazy »

@Martin & Marianne @Old Faithful dank voor jullie suggesties, dit helpt!

Vanuit Buffalo, via Bighorn Canyon, een deel van de Beartooth Highway doen om vervolgens in Cody te overnachten, is dat te doen ja? Lijkt mij veel kilometers maar ik kan dit niet goed beoordelen (Google Maps pakt ook niet alles mee gezien de BT Highway nog is gesloten).

Als we vanaf Cody zouden binnen komen;
In Yellowstone (oost) willen we met name Yellowstone Lake / LeHardy / MudVulc/Hayden Valley/Yellowstone Canyon/Tower fall bezoeken en hier en daar een trailtje lopen om vervolgens richting Gardiner te rijden. Wellicht dat we hier dan nog de Blacktail Plateaudrive aan toe voegen.

@Martin & Marianne toegang voor Arches reeds geboekt voor de middag, in de ochtend willen we voor de timed entry binnen zijn om de Delicate Arch te doen. De toegang voor RMNP kan ik pas vanaf 2 mei boeken maar die staat rood omcirkelt in de agenda :thumbup:.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het zal ongeveer 6 uur rijden zijn van Buffalo via Billings en de Beartooth Hwy naar Cody.
Je kunt bij Googlemaps een andere vertrekmoment instellen. Het nadeel is dan wel dat je niet meer dan twee punten in kunt geven, dus je moet dan de route in stukjes hakken.

Je kunt ook doorrijden tot aan Sheridan, in plaats van Buffalo. Scheelt weer iets.

De planning ziet er goed uit. Het is in juni lang licht, dus je kunt veel doen op een dag. Wij waren er in 2015 ook in juni, toen hebben we ook veel tijd uitgetrokken voor wandelingen. Zie vanaf hier ons verslag van Yellowstone.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik zeg het wel vaker: het eeuwige dilemma, zoveel mooie dingen en zo weinig tijd. :wink:
Je kunt Cody zien als alleen een plek om te overnachten. Ik ben echter een fan van de 5 museums van het Buffalo Bill Center Of The West. Ik zou het heel jammer vinden om dat over te slaan. Voor een bezoek moet je in mijn ogen minstens een halve dag uittrekken en dat gaat ten koste van de tijd in Yellowstone, die toch al beperkt is. Daarom stel ik net als Marianne hierboven de vraag of het een optie is om een dag minder in South Dakota of Salt Lake City te plannen en die aan Yellowstone toe te voegen? De keuze is uiteraard aan jullie.
Martin & Marianne schreef:
11 apr 2022, 12:42
Is het geen optie om een dag minder in South Dakota te doen en die dag toe te voegen aan Yellowstone? Het is zo jammer om daar niet wat meer tijd te hebben. Zeker met de extra reistijd die je hebt omdat je niet in het park overnacht. Ik zou zelf kiezen voor een nacht minder in SLC. In een middag en ochtend kun je daar ook al aardig veel zien lijkt me.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Boblazy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Boblazy »

Ondertussen een extra dag toe kunnen voegen aan Yellowstone wat ons extra tijd geeft, nogmaals bedankt voor jullie advies hierin. Ook nog twee overnachtingen in lodges kunnen vinden binnen het park (bij Mammoth en ook Old faithful), als je het een paar keer per dag checkt komt er wel wat voorbij :clap:

Hebben jullie verder nog tips voor de route;
1. Jackson - Salt Lake City (hebben nu sowieso Bear Lake staan als stop)
2. Salt Lake City - Torrey

Nog 44 nachtjes slapen :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, dat zijn niet echt spannende rijdagen. Zoveel mogelijk de I15 vermijden als de tijd dat toelaat.

In 2017 reden wij in 1 dag van Torrey naar Jackson: hier een impressie.
En in 2015 hebben we meer tijd genomen en nog een bezoek gebracht aan Antelope Island Zie hier en hier.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer