Martin & Marianne schreef: ↑14 nov 2021, 11:21
Resetovic schreef: ↑14 nov 2021, 01:41
Enige waar ik nog wel aan twijfelde was toch een stop nemen tussen SF-LA bij Pismo Beach en in plaats hiervan direct door van LA naar Grand Canyon.
Ik zou een stop wel mooi vinden, zeker als je, zoals ik nu begrijp, niet weer in die hoek komt. Misschien kun je op de laatste dag LA dan aan het eind van de dag al buiten LA gaan zitten. Zal goedkoper zijn en het scheelt he een paar uur rijden op dat lange stuk.
Nog even over het rijden. Ik begrijp dat je dat alleen doet. Als je partner wel een rijbewijs heeft zou ik die wel bijschrijven op het contract. Een tweede bestuurder is in Californië gratis. En mocht er eens iets gebeuren dan heb je toch een tweede chauffeur.
Marianne
Ik wil toch mijn plannen in het begin gaan wijzigen. De reden is dat ik eigenlijk de Santa Cruz Beach Boardwalk wil bezoeken gezien het er bekend om staat en ook een locatie waar echt één van mijn favoriete films The Lost Boys is opgenomen.
Dus eigenlijk 16e wat dingen doen in San Francisco zoals zo'n bus hop on/off tour om in ieder geval veel dingen mee te krijgen, geen idee hoelang zo'n tour duurt, maar ik wil dan tegen de avond richting Santa Cruz en uiteindelijk overnachten in Monterey of iets verder. Bijvoorbeeld hier, 700 Munras Avenue, Monterey, CA 93940.
Dag later een bezoekje aan de Bay Aquarium en dan door met mijn rit richting Hollywood, ben al helemaal kwijt wat echt de bezienswaardigheden zijn op mijn rit, maar aan de hand van tips en verslagen kom vast een eind.
Op 1 juni kom ik als alles mee zit aan in San Francisco en een dag later nog wat dingen doen en doorbrengen in SF.
Dus
@Martin & Marianne zal dit te doen zijn voor mij op dag 2
Partner heeft een rijbewijs alleen rijd alleen in Nederland van huis naar werk, werk naar huis dus zou inderdaad op vooral rechte stukken de stuur opnemen.
Zelf ik moet ik natuurlijk ook mijzelf aanpassen aan mijn omgeving qua verkeerd/rijden in vergelijking met vooral Nederland.
2e rijder wordt al genoemd bij de reservering dat deze erbij zit dus komt vast wel goed.
Betreft laatste dag LA is je advies erg interessant, heb je hier toevallig wat tips voor verblijven?. Ik weet niet uberhaupt nog niet eens echt wat ik daar allemaal wil doen vooral in LA.
Eventueel dus,
Zondag 15-mei / San Francisco
Maandag 16-mei / San Francisco/Monterey
Dinsdag 17-mei / Monterey-Los Angeles
Woensdag 18-mei / Los Angeles
Donderdag 19-mei / Los Angeles
Vrijdag 20-mei / Los Angeles
Zaterdag 21-mei / Los Angeles-Kingman
Zondag 22-mei / Kingman-Grand Canyon
Maandag 23-mei / Grand Canyon-Zion
Dinsdag 24-mei / Zion
Woensdag 25-mei / Zion-Las Vegas