Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.
Re: Reis Jan1: advies route/tijdsbesteding.
Je kan ook in plaats van Grand Junction in Montrose overnachten. Dan kun je Black Canyon of the Gunnison National park meepakken.
Eventueel een ouderwetse drive inn filmpie in de avond doen. De eigenaren zijn trouwens van Nederlandse afkomst.
De dag erna wanneer je naar Moab rijdt kun je Colorado National Monument bezichtigen. De Rimrock drive is heel mooi.
Pak dan ook de scenic byway u-128 naar Moab. Dit is een hele mooie route om te rijden.
Tussen Moab en Capitol Reef heb je ook nog Goblin valley State Park.
Tussen Monument valley en Mesa verde heb je nog Moki Dugway icm Muley point, Valley of the gods en met een kleine detour eventueel Four Corners (wel een beetje een tourist trap), maar kun je wel zeggen dat je in New Mexico bent geweest.
Wij hebben jullie route zelf ook gedaan in 2016 maar wel andersom.
Eventueel een ouderwetse drive inn filmpie in de avond doen. De eigenaren zijn trouwens van Nederlandse afkomst.
De dag erna wanneer je naar Moab rijdt kun je Colorado National Monument bezichtigen. De Rimrock drive is heel mooi.
Pak dan ook de scenic byway u-128 naar Moab. Dit is een hele mooie route om te rijden.
Tussen Moab en Capitol Reef heb je ook nog Goblin valley State Park.
Tussen Monument valley en Mesa verde heb je nog Moki Dugway icm Muley point, Valley of the gods en met een kleine detour eventueel Four Corners (wel een beetje een tourist trap), maar kun je wel zeggen dat je in New Mexico bent geweest.
Wij hebben jullie route zelf ook gedaan in 2016 maar wel andersom.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind je nieuwe route mooi. Ik zou niet voor zowel Needles als de route via Grand Junction kiezen, daar wordt het allemaal weer wat onrustig van. Voordeel van Grand Junction is dat je het Colorado NM mee kunt nemen en dat je al dicht bij Moab bent. Kijk eens in ons 2013-verslag daarvoor. Wij deden toen trouwens zowel de Black Canyon als het Needles deel. Voor die laatste hadden we toen wel weinig tijd. Maar als je geen lange wandelingen maakt hoeft het ook niet veel tijd te kosten. Wat zouden jullie daar precies willen doen?
Het belangrijkste is dat je weet wat je overal wilt doen. Pas dan kun je bekijken hoeveel tijd je nodig hebt overal.
Ik begrijp dat je veel al gedaan hebt maar sommige stukken nog niet? Zijn jullie al in Valley of Fire geweest? Als je daar naartoe wilt is het ook niet gek om de route andersom te doen zodat je daar zo vroeg mogelijk bent.
Marianne
Het belangrijkste is dat je weet wat je overal wilt doen. Pas dan kun je bekijken hoeveel tijd je nodig hebt overal.
Ik begrijp dat je veel al gedaan hebt maar sommige stukken nog niet? Zijn jullie al in Valley of Fire geweest? Als je daar naartoe wilt is het ook niet gek om de route andersom te doen zodat je daar zo vroeg mogelijk bent.
Marianne
Waar ik nog mee zit dat Cortez- Durango- silverton- grand junction toch een hele brok is. Ms tot Montrose ?
Voor de rest zie ik die route wel zitten
Wij hebben bewust gekozen voor de route in deze richting , omdat onze "toppers" (Bryce en Zion) dan op het einde komen
Ms hebben we bij terugkomst andere toppers, maar tja...
Voor de rest zie ik die route wel zitten
Wij hebben bewust gekozen voor de route in deze richting , omdat onze "toppers" (Bryce en Zion) dan op het einde komen
Ms hebben we bij terugkomst andere toppers, maar tja...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Wij hebben Montrose-Cortez nu 2 keer gereden via Telluride omdat we dit zo'n mooie weg vinden.
In Telluride kun je met de gratis gondel de berg op. Telluride vinden wij ook veel gezelliger dan Ouray.
In Telluride kun je met de gratis gondel de berg op. Telluride vinden wij ook veel gezelliger dan Ouray.
Daarom is Montrose ook een goede uitvalsbasis. Scheelt weer een uur rijden.
En van Black Canyon of the Gunnison heb je na een paar uurtjes ook een goede indruk van gekregen.
Je kan ook een extra overnachting in Ouray of Silverton erbij/ tussen doen. Meer rust en heb je meer tijd voor de Million Dollar Highway.
Het lijkt een hele brok maar voor ons was het goed te doen. Wel andersom gedaan.
Wij zijn toen 's morgens vroeg vertokken vanuit Montrose naar Cortez met 2 korte stops in Ouray en SIlverton.
'S middags zijn we aangekomen in Mesa Verde waar we uitgebreid het museum hebben bezocht en 2 Guided tours hebben gedaan. Dit vonden wij voldoende om een goede indruk te krijgen van het park.
Begin van de avond zijn we weer terug gereden naar Cortez voor de overnachting.
Dan zou je eventueel 's morgens vertrekken uit Cortez, Million dollar highway rijden en wat korte stops doen in Durango, Silverton en/ of Ouray en wat later op de middag Black Canyon of the Gunnison doen.
En van Black Canyon of the Gunnison heb je na een paar uurtjes ook een goede indruk van gekregen.
Je kan ook een extra overnachting in Ouray of Silverton erbij/ tussen doen. Meer rust en heb je meer tijd voor de Million Dollar Highway.
Het lijkt een hele brok maar voor ons was het goed te doen. Wel andersom gedaan.
Wij zijn toen 's morgens vroeg vertokken vanuit Montrose naar Cortez met 2 korte stops in Ouray en SIlverton.
'S middags zijn we aangekomen in Mesa Verde waar we uitgebreid het museum hebben bezocht en 2 Guided tours hebben gedaan. Dit vonden wij voldoende om een goede indruk te krijgen van het park.
Begin van de avond zijn we weer terug gereden naar Cortez voor de overnachting.
Dan zou je eventueel 's morgens vertrekken uit Cortez, Million dollar highway rijden en wat korte stops doen in Durango, Silverton en/ of Ouray en wat later op de middag Black Canyon of the Gunnison doen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van Cortez of Mesa Verde naar Grand Junction is echt heel goed te doen. Met de Black Canyon erbij wordt het wel meer, maar ook dan nog is het goed te doen. Je kunt de overnachting open laten, dan kun je ter plekke kijken of je nog zin hebt om door te rijden of te stopen in Montrose.
Hou er rekening mee dat het begin mei nog heel koud kan zijn, wij hadden medio mei nog wat sneeuw op de Million Dollar Hwy.
Qua temperatuur is dan de route via Monticello en de Needles-sectie misschien handiger. Maar het blijft wat lastig adviseren omdat je niet echt ingaat op mijn vragen.
Zie hier voor onze rit van Silverton via de BCotG naar Grand Junction, en hier voor de rit van Moab naar Monticello via Canyonlands.
Marianne
Hou er rekening mee dat het begin mei nog heel koud kan zijn, wij hadden medio mei nog wat sneeuw op de Million Dollar Hwy.
Qua temperatuur is dan de route via Monticello en de Needles-sectie misschien handiger. Maar het blijft wat lastig adviseren omdat je niet echt ingaat op mijn vragen.
Zie hier voor onze rit van Silverton via de BCotG naar Grand Junction, en hier voor de rit van Moab naar Monticello via Canyonlands.
Marianne
Als ik niet echt antwoord , is het omdat ik het niet weet
Wij plannen eig nooit zover vooraf, maar informeren naar de mogelijkheden bij aankomst in een park en zien dan wel. We leren wel graag iets bij (zo vonden we de rangers-programs in yellowstone top)
Meestal wandelen we overal wel wat, maar meestal maar 2/3 uur per dag . We zoeken dus mooie natuur , maar NIET de zoveelste waterval, tenzij die indrukwekkend is. Sinds Canada hebben we daarvan wat téveel gezien
Dus een wandeling naar een waterval doen we voor de wandeling zelf , minder voor de waterval . Lodging mag basic zijn. Restaurants ed ook minder belangrijk. Als we af en toe eens deftig kunnen eten, zij we al blij. Voor de rest kopen we wel iets in warenhuis
Wat we zeker niet zouden doen is jullie rit naar BCOTG
Ws wel de moeite , maar op wegen waar we in principe niet op mogen, gaan we niet rijden. Ms overdreven voorzichtig, maar ja.
Als ik jullie verslag lees, krijg ik de indruk dat ik zonder aangepast voertuig niet zo veel kan gaan doen in Needles
Een "probleem" nu is dat het waarschijnlijk overal druk zal zijn. Andere jaren zal mei ws nog meevallen, maar doordat half europa zijn reis heeft moeten opschuiven , zal het overal koppen lopen zijn
PS: ik waardeer (voor alle duidelijkheid) de hulp! Mijn route is nu al wat beter dan bij aanvang

Meestal wandelen we overal wel wat, maar meestal maar 2/3 uur per dag . We zoeken dus mooie natuur , maar NIET de zoveelste waterval, tenzij die indrukwekkend is. Sinds Canada hebben we daarvan wat téveel gezien

Wat we zeker niet zouden doen is jullie rit naar BCOTG

Als ik jullie verslag lees, krijg ik de indruk dat ik zonder aangepast voertuig niet zo veel kan gaan doen in Needles
Een "probleem" nu is dat het waarschijnlijk overal druk zal zijn. Andere jaren zal mei ws nog meevallen, maar doordat half europa zijn reis heeft moeten opschuiven , zal het overal koppen lopen zijn
PS: ik waardeer (voor alle duidelijkheid) de hulp! Mijn route is nu al wat beter dan bij aanvang

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij zijn in 2017 en 2019 in dit park geweest. Schitterend en heel apart. De weg aan de south rim is geheel verhard!!!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik vind je laatste route mooi en afwisselend. Eventueel kun je nog kiezen tussen Grand Junction of Montrose maar over het algemeen is het niet te gehaast vanwege meerdere rustmomenten bv in Zion, Grand Canyon en Moab. Natuurlijk vindt de één dit prachtig en de andere weer iets anders maar n.a.v. van de suggesties zal je toch zelf keuzes moeten maken. En eigenlijk kun je ook geen verkeerde keuzes maken want alles is mooi. Wat het ook weer lastig maakt en dat is denk ik ook het dilemma waar menigeen mee worstelt.
Ik zou nog eens goed internet napluizen want daar is zoveel informatie te vinden. Kijk bv ook eens op YouTube naar filmpjes over de diverse bestemmingen. (ook van particulieren) Dat heeft ons wel vaak geholpen om te zien wat ons het meest aanspreekt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je ons verslag niet goed gelezen hebt. Wij hebben bij Silverton een dirt road gereden omdat we naar Animas Forks wilden, maar daarna niet meer. De weg naar en in de Black Canyon was verhard. Overigens vonden wij dat park wat teleurstellend. Kijk ook eens naar de route via Telluride. Zie daarvoor ons 2015-verslag bij 15 september.
Voor informatie over de parken en andere bezienswaardigheden is www.ontdek-amerika.nl een aanrader!
Marianne
Voor informatie over de parken en andere bezienswaardigheden is www.ontdek-amerika.nl een aanrader!
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 jul 2020, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zo zie je maar weer dat iedereen verschillend is.
Wij vonden BCOTG zó mooi dat we er zo nog een derde keer naar toe zouden gaan.
En Moab... voor ons nooit meer. Zo ontzettend druk in die parken daar, op Dead Horse Point SP na. Dat vonden we dan ook erg mooi.
Maar ja, wij zijn een beetje tegendraads en gaan dan ook liever daarheen waar we zo weinig mogelijk Europeanen tegenkomen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1480 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties