Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Marvin: rondje Vegas 2021!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Marvin: rondje Vegas 2021!
Ik vind Victor niet ideaal voor Grand Teton. Waarom niet in Jackson overnachten? Dat is een leuke plaats, en het scheelt toch weer een paar keer een half uur rijden. Of kijk naar iets in het park. Wij vonden de cabins bij Colter Bay leuk, en heel goed gelegen.
Het zou jammer zijn om de Fiery Furnace niet te doen. Op zich is het wel te doen. Ik zou zelf daar Goblin Valley voor laten vallen als je het op de 30e zou willen doen. Maar op een van de andere dagen kan ook. Corona Arch zou je met Canyonlands kunnen combineren. Je weet dat het niet in Arches ligt? Het staat wat onduidelijk in je route.
Marianne
Het zou jammer zijn om de Fiery Furnace niet te doen. Op zich is het wel te doen. Ik zou zelf daar Goblin Valley voor laten vallen als je het op de 30e zou willen doen. Maar op een van de andere dagen kan ook. Corona Arch zou je met Canyonlands kunnen combineren. Je weet dat het niet in Arches ligt? Het staat wat onduidelijk in je route.
Marianne
@Martin & Marianne in Jackson kan je nog een hoop niet reserveren, dus hebt dit alvast gereserveerd voor de zekerheid. Is nog te annuleren.
In Goblin valley is een clip opgenomen van de favoriete band van mijn vrouw, dus die moet er in blijven als ik getrouwd wil blijven
Hoe zou jij die dagen In Moab indelen als ik toch nog in de ochtend ergens fiery furnace er in wilt hebben. LWHC en Goblin lijkt voldoende op een dag.
Ik weet dat Corona arch niet in Arches ligt, had het er gewoon tussen gepropt haha. Ik vind de dagen in Moab lastig om in te delen. Weet ook niet hoeveel tijd we per bezienswaardigheden in Arches moeten nemen.
In Goblin valley is een clip opgenomen van de favoriete band van mijn vrouw, dus die moet er in blijven als ik getrouwd wil blijven

Hoe zou jij die dagen In Moab indelen als ik toch nog in de ochtend ergens fiery furnace er in wilt hebben. LWHC en Goblin lijkt voldoende op een dag.
Ik weet dat Corona arch niet in Arches ligt, had het er gewoon tussen gepropt haha. Ik vind de dagen in Moab lastig om in te delen. Weet ook niet hoeveel tijd we per bezienswaardigheden in Arches moeten nemen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is afhankelijk van wat je wilt doen overal. Op zich kun je nog wel iets doen in Moab als je van Capitol Reef komt. Kijk eens in ons 2019-verslag voor ons bezoek aan LWHC en Corona Arch etc. Misschien heb je ook iets aan ons 2013-verslag.
Marianne
Marianne
We komen voor Moab vanuit Vernal. We wilde langs Dinosaur rijden en misschien dat we Corona Arch nog kunnen meepakken.
Heb al veel van je reisverslagen gelezen. Moet alleen gelijk dingen opschrijven als het mij leuk lijkt.
Heb al veel van je reisverslagen gelezen. Moet alleen gelijk dingen opschrijven als het mij leuk lijkt.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, sorry, vanuit Vernal. Als je onderweg niets gepland hebt kun je nog wel wat doen bij Moab. Misschien naar Corona Arch.
Marianne
Marianne
Hoi allen,
We hebben toch de gok genomen en vorige week vliegtickets geboekt. Ik werk in het onderwijs en mijn vrouw in de zorg en wij waarschijnlijk eerder aan de beurt zijn durfde we de gok te nemen. We gaan nu een dag eerder weg en vliegen retour op Las vegas als alles doorgaat.
De tickets kostte ons €1460 euro voor 4 personen met de Airbus 350 van British airways! Enige nadeel nu is dat we nu 2 lange rij dagen achterelkaar hebben. Van Las vegas - salt lake en daarna salt lake - jackson. Op een reis van 29 dagen vinden we dit niet erg. Uit ervaring zijn we de eerst dag toch rond 05.00 wakker en kunnen we vroeg weg.
Nu is onze vraag om de reis van las vegas - Salt lake een beetje behapbaar te maken, welke tussenstops we kunnen maken. Tot nu toe heb ik het volgende staan:
Las vegas- valley of fire
Valley of fire - Cedar city (lunchen en inkopen walt Mart )
Is er een leuke stop tussen Cedar city en Salt lake?
Gr,
Marvin
We hebben toch de gok genomen en vorige week vliegtickets geboekt. Ik werk in het onderwijs en mijn vrouw in de zorg en wij waarschijnlijk eerder aan de beurt zijn durfde we de gok te nemen. We gaan nu een dag eerder weg en vliegen retour op Las vegas als alles doorgaat.
De tickets kostte ons €1460 euro voor 4 personen met de Airbus 350 van British airways! Enige nadeel nu is dat we nu 2 lange rij dagen achterelkaar hebben. Van Las vegas - salt lake en daarna salt lake - jackson. Op een reis van 29 dagen vinden we dit niet erg. Uit ervaring zijn we de eerst dag toch rond 05.00 wakker en kunnen we vroeg weg.
Nu is onze vraag om de reis van las vegas - Salt lake een beetje behapbaar te maken, welke tussenstops we kunnen maken. Tot nu toe heb ik het volgende staan:
Las vegas- valley of fire
Valley of fire - Cedar city (lunchen en inkopen walt Mart )
Is er een leuke stop tussen Cedar city en Salt lake?
Gr,
Marvin
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Er is weinig spannends tussen Cedar City en Salt Lake City. Wij deden op die route de Grotto Falls trail, onder SLC, bij Payson. Leuke korte wandeling ook voor kinderen, en niet zo bekend, alleen bij de locals, dus lekker rustig (zie dag 14-7-2018 van ons 2018-verslag). Maar wij hoefden in 2018 “maar” van SLC naar Bryce. Voor de Grotto Falls moet je wel een 20 minuten van de snelweg af en weer terug.
Iets anders is Kanarraville Falls, maar dat ligt net onder Cedar City.
Dan zou je daarna gewoon door kunnen tuffen naar SLC.
Iets anders is Kanarraville Falls, maar dat ligt net onder Cedar City.
Dan zou je daarna gewoon door kunnen tuffen naar SLC.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Tussen Nephi en Payson ligt de Nebo Loop Scenic Byway. Die hebben we vorig jaar gedaan en vonden het een schitterende weg.Dan ook zeker even stoppen bij Hell's Kitchen!!!
Lekker rustig rijden want je komt er eigenlijk alleen Amerikanen tegen.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /25-9.html
Je zou die route ook kunnen beginnen met een bezoek aan Cedar Breaks NM. Daar zijn we in 2017 en 2019 geweest.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /30-9.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 0sept.html
Lekker rustig rijden want je komt er eigenlijk alleen Amerikanen tegen.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /25-9.html
Je zou die route ook kunnen beginnen met een bezoek aan Cedar Breaks NM. Daar zijn we in 2017 en 2019 geweest.
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/West% ... /30-9.html
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 0sept.html
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je nu een dag extra ten opzichte van je vorige route? En de rest blijft hetzelfde?
De I15 is na Cedar City niet interessant, dus als je de tijd hebt zou het mooi zijn als je vanaf Nephi de Interstate kunt verlaten. Maar je wilt ook nog tijd hebben voor Valley of Fire begrijp ik.
Wij vonden Snow Canyon leuk, en het Kolob-deel van Zion ook (zie hier ons verslag voor beide). Maar dat zal te veel tijd gaan kosten.
Is Salt Lake City een must? Je kunt ook een andere tussenstop kiezen, bijvoorbeeld Provo of Park City. Je zou het zelfs open kunnen laten, en kijken hoe ver je komt.
Je rijdt naar Jackson? Geen Victor?
Marianne
De I15 is na Cedar City niet interessant, dus als je de tijd hebt zou het mooi zijn als je vanaf Nephi de Interstate kunt verlaten. Maar je wilt ook nog tijd hebben voor Valley of Fire begrijp ik.
Wij vonden Snow Canyon leuk, en het Kolob-deel van Zion ook (zie hier ons verslag voor beide). Maar dat zal te veel tijd gaan kosten.
Is Salt Lake City een must? Je kunt ook een andere tussenstop kiezen, bijvoorbeeld Provo of Park City. Je zou het zelfs open kunnen laten, en kijken hoe ver je komt.
Je rijdt naar Jackson? Geen Victor?
Marianne
Bedankt voor de tips!
Ik denk dat we na valley of fire kijken of we misschien toch in een keer door rijden naar Salt lake city.
@ Marianne we hebben zelfs nog een dag extra te besteden en gaan in totaal nu 30 dagen. Ik heb dus ook nog een dag extra in te vullen. Dit zal ergens na monument valley worden ingezet. Ik weet alleen nog niet hoe ik deze ga inzetten.
SLC is niet een Must, maar vind het wel lekker centraal liggen.
Ik heb inderdaad Victor gecanceld en iets in Jackson geboekt (virginian lodge)
Ik denk dat we na valley of fire kijken of we misschien toch in een keer door rijden naar Salt lake city.
@ Marianne we hebben zelfs nog een dag extra te besteden en gaan in totaal nu 30 dagen. Ik heb dus ook nog een dag extra in te vullen. Dit zal ergens na monument valley worden ingezet. Ik weet alleen nog niet hoe ik deze ga inzetten.
SLC is niet een Must, maar vind het wel lekker centraal liggen.
Ik heb inderdaad Victor gecanceld en iets in Jackson geboekt (virginian lodge)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik begrijp dat je nu begint in LV (en niet in SLC) en ook terugvliegt vanuit LV. Misschien goed om de gewijzigde route hier nog een keer te plaatsen.
Wij zaten ook in Virginia Lodge. Prima hotel en nog betaalbaar. Ik zou wel proberen om te vragen naar een kamer met zicht op het zwembad.
Wij zaten ook in Virginia Lodge. Prima hotel en nog betaalbaar. Ik zou wel proberen om te vragen naar een kamer met zicht op het zwembad.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Dit is de route tot nu toe. Ik heb alleen nu nog een extra dag die ik na monument valley kan inzetten. Hij staat in het overzicht nu nog als extra dag vegas.
16-07 Las vegas
17-07 Las vegas - Salt lake city
18-07 salt lake city - grand teton
19-07 Grand Teton
20-07 grand teton -Yellowstone ( overnachten old faithfull)
21-07 Yellowstone (overnachten old faithfull )
22-07Yellowstone (overnachten Roosevelt lodge)
23-07 Yellowstone (Overnachten Roosevelt lodge)
24-07 Yellowstone - Cody
25-07 Cody - Flaming gorge
26-07 Flaming gorge - vernal (raften)
27-07 Vernal - moab
28-07Moab
29-07 Moab
30-07 Moab - capitol reef
31-07 Capitol reef
01-08 Capitol reef - monument valley (the view)
02-08 monument valley - Sedona
03-08 Sedona
04-08 Sedona - Phoenix (waterpark)
05-08 Phoenix - San diego
06-08 San diego
07-08 San diego
08-08 San diego - LA
09-08 LA(Disney)
10-08 La - las vegas
11-08 Las vegas
12-08 las vegas
13-08 las vegas
14-08 las vegas - dusseldorf
16-07 Las vegas
17-07 Las vegas - Salt lake city
18-07 salt lake city - grand teton
19-07 Grand Teton
20-07 grand teton -Yellowstone ( overnachten old faithfull)
21-07 Yellowstone (overnachten old faithfull )
22-07Yellowstone (overnachten Roosevelt lodge)
23-07 Yellowstone (Overnachten Roosevelt lodge)
24-07 Yellowstone - Cody
25-07 Cody - Flaming gorge
26-07 Flaming gorge - vernal (raften)
27-07 Vernal - moab
28-07Moab
29-07 Moab
30-07 Moab - capitol reef
31-07 Capitol reef
01-08 Capitol reef - monument valley (the view)
02-08 monument valley - Sedona
03-08 Sedona
04-08 Sedona - Phoenix (waterpark)
05-08 Phoenix - San diego
06-08 San diego
07-08 San diego
08-08 San diego - LA
09-08 LA(Disney)
10-08 La - las vegas
11-08 Las vegas
12-08 las vegas
13-08 las vegas
14-08 las vegas - dusseldorf
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die extra dag zou je bij Sedona of Phoenix kunnen zetten zodat je daar wat meer rust hebt. Of rij van LA naar LV via Death Valley, met een overnachting in bijvoorbeeld Lone Pine of in het park. Dan heb je nog wat afwisseling tussen alle steden op het laatst.
Een extra dag LA is ook een mogelijkheid. Ik neem aan dat je in Anaheim gaat overnachten en niet in LA?
Marianne
Een extra dag LA is ook een mogelijkheid. Ik neem aan dat je in Anaheim gaat overnachten en niet in LA?
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je het niet erg vindt om iets langer te rijden vanuit Cody adviseer ik je om ipv in Rock Springs of Vernal te overnachten bij de Red Canyon Lodge vlakbij Flaming Gorge. Geweldige cabins met vuurpit midden in het bos/de natuur waar de herten langs lopen en de kolibries rondvliegen. Daarnaast een geweldig restaurant en een meer waar je met een bootje kan varen. Was de meest memorabele en relaxte plek waar wij die vakantie verbleven. de omgeving is ook echt prachtig!
Ik vind ook je plannen voor Sedona wat ambitieus voor de tijd die je daar hebt
. Als je tijd over hebt zou je die zeker hier goed kunnen besteden want het is prachtig en genoeg te doen.
Verder een mooie route. Wordt een fantastische reis!
Ik vind ook je plannen voor Sedona wat ambitieus voor de tijd die je daar hebt

Verder een mooie route. Wordt een fantastische reis!
Groet, Martine
@marianne bedankt voor de tip! Wij zaten zelf ook aan een extra dag sedona of Phoenix te denken. Ja het overnachten wordt inderdaad in Anaheim gedaan ivm met disney.
@ Martine
Je hebt me nieuwsgierig gemaakt en ga ernaar kijken.
Denk dat we teveel dingen te ambitieus hebben gepland.
Het was vooral meer dingen die we eventueel willen doen en dan daar een keuze in maken. Denk dat we in Yellowstone ook teveel dingen hebben gepland dan dat we tijd hebben.
Wat is een goede plek(hotel) in Phoenix? We zullen daar minimaal 1 nacht, maar misschien 2 nachten verblijven.
Gr,
@ Martine
Je hebt me nieuwsgierig gemaakt en ga ernaar kijken.
Denk dat we teveel dingen te ambitieus hebben gepland.
Het was vooral meer dingen die we eventueel willen doen en dan daar een keuze in maken. Denk dat we in Yellowstone ook teveel dingen hebben gepland dan dat we tijd hebben.
Wat is een goede plek(hotel) in Phoenix? We zullen daar minimaal 1 nacht, maar misschien 2 nachten verblijven.
Gr,
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht