Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Wendyp: route rondje Las Vegas (met Yellowstone, Moab).
Re: Reis Wendyp: route rondje Las Vegas (met Yellowstone, Moab).
En de Kolobs Canyon zetten we er op de eerste dag, dat breekt mooi de rit...
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Lijkt me een goede verdeling, 2 nachten Old Faithful, 1 keer Mammoth (kun je ook iets in Gardiner nemen) en een nacht Lake. Heb je mijn rondje eigenlijk omgekeerd
Bij Old Faithful is genoeg te zien, en je hebt lekker twee avonden om de geisers en Grand Prismatic Spring in minder drukte te bekijken!
Ik zou dan vanuit Salt Lake City via West Yellowstone naar Old Faithful rijden. Kun je op die eerste dag al wat dingen bekijken tussen Norris en Old Faithful in. Tweede dag doe je dan Lower Geyser Basin en Upper Geyser Basin. Derde dag naar Mammoth; bekijk je onderweg vanaf Norris tot aan Mammoth de bezienswaardigheden. Vierde dag van Mammoth via Canyon naar Lake.
En de vijfde dag van Lake naar Grand Teton.
Bij Old Faithful is genoeg te zien, en je hebt lekker twee avonden om de geisers en Grand Prismatic Spring in minder drukte te bekijken!
Ik zou dan vanuit Salt Lake City via West Yellowstone naar Old Faithful rijden. Kun je op die eerste dag al wat dingen bekijken tussen Norris en Old Faithful in. Tweede dag doe je dan Lower Geyser Basin en Upper Geyser Basin. Derde dag naar Mammoth; bekijk je onderweg vanaf Norris tot aan Mammoth de bezienswaardigheden. Vierde dag van Mammoth via Canyon naar Lake.
En de vijfde dag van Lake naar Grand Teton.
Dank je voor je tips ziet er goed uit!
Ik ben druk bezig om ook bij bv. Moab en Jackson alvast een hotel met gratis annuleren vast te leggen. Ik vind prijzen een stuk hoger liggen dan vorige keer, maar misschien kijk ik niet goed... Gelukkig zitten er ook goedkopere plaatsen tussen en probeer ik via Hotwire wat te boeken..
Succes verder met de voorbereiding, we zijn mooi op tijd! Wij zitten eind juli in Yellowstone en jullie?
Ik ben druk bezig om ook bij bv. Moab en Jackson alvast een hotel met gratis annuleren vast te leggen. Ik vind prijzen een stuk hoger liggen dan vorige keer, maar misschien kijk ik niet goed... Gelukkig zitten er ook goedkopere plaatsen tussen en probeer ik via Hotwire wat te boeken..
Succes verder met de voorbereiding, we zijn mooi op tijd! Wij zitten eind juli in Yellowstone en jullie?
- josea
- Amerikakenner
Wij zullen er vanaf 8 juli zijn, hebben vroeg vakantie volgend jaar...
Ik heb inderdaad ook alle hotels al vast liggen, sommige nog annuleerbaar, andere niet, maar poeh hee, wat een prijzen soms inderdaad... We houden niet zo van budget hotels, maar $250 per nacht is toch eigenlijk wel het maximale dat ik wil betalen.... Volgens mij zitten we nu op een gemiddelde van $210 en dat vind ik acceptabel voor vier personen.
Mijn roadbook voor Bryce, Torrey en Moab is ook al af, net zoals voor Yellowstone. Als je daar nog tips uit wilt, laat maar horen...
Ik heb inderdaad ook alle hotels al vast liggen, sommige nog annuleerbaar, andere niet, maar poeh hee, wat een prijzen soms inderdaad... We houden niet zo van budget hotels, maar $250 per nacht is toch eigenlijk wel het maximale dat ik wil betalen.... Volgens mij zitten we nu op een gemiddelde van $210 en dat vind ik acceptabel voor vier personen.
Mijn roadbook voor Bryce, Torrey en Moab is ook al af, net zoals voor Yellowstone. Als je daar nog tips uit wilt, laat maar horen...
Misschien vraag ik inderdaad nog tips voor Moab en Torrey, maar ga uiteraard ook zelf goed inlezen...
Bryce zijn we wel al geweest... Bedankt voor het aanbod!
Bryce zijn we wel al geweest... Bedankt voor het aanbod!
Misschien nog een tip van mijn kant...
Ik boek soms via hotwire.com. Je kunt dan niet zien welk hotel je krijgt en je kunt niet meer annuleren, maar aan de hand van beoordelingen en aantal sterren kun je een goede inschatting maken. Ik heb zojuist 3 nachten Moab geboekt (kamer voor 4 personen incl. ontbijt) voor 292 euro in totaal. Het blijkt het Best Western Plus Canyonlands Inn te zijn. Een hele mooie deal...
Ik heb dit vorige keer in USA ook in een aantal plaatsen gedaan en dan mooie hotels gescoord... Je kunt echter niet meer annuleren dus bent minder flexibel...
Ik boek soms via hotwire.com. Je kunt dan niet zien welk hotel je krijgt en je kunt niet meer annuleren, maar aan de hand van beoordelingen en aantal sterren kun je een goede inschatting maken. Ik heb zojuist 3 nachten Moab geboekt (kamer voor 4 personen incl. ontbijt) voor 292 euro in totaal. Het blijkt het Best Western Plus Canyonlands Inn te zijn. Een hele mooie deal...
Ik heb dit vorige keer in USA ook in een aantal plaatsen gedaan en dan mooie hotels gescoord... Je kunt echter niet meer annuleren dus bent minder flexibel...
- josea
- Amerikakenner
Zo, dat is echt een goede deal! Dat is een heel duur hotel....
Wat fijn zeg!
Hoe kan dat dan? Als ik op hotwire kijk, staat er dat de hotels hun niet-verkochte kamers zo proberen te slijten. Maar ze weten nu toch nog niet hoeveel ze er in augustus 2018 "over" hebben....?
En als ik kijk in Page, voor een driesterren hotel eind juli, krijg ik toch $189 per nacht...
Wat fijn zeg!
Hoe kan dat dan? Als ik op hotwire kijk, staat er dat de hotels hun niet-verkochte kamers zo proberen te slijten. Maar ze weten nu toch nog niet hoeveel ze er in augustus 2018 "over" hebben....?
En als ik kijk in Page, voor een driesterren hotel eind juli, krijg ik toch $189 per nacht...
Het is een beetje in de gaten houden en je hebt nog de tijd.... Maar als ik zoek eind jullie op Page krijg ik bijv:
2.5-star Hotel in Page area
1 Room, 3 Adults, 1 Child
Wed, Jul 25 - Thu, Jul 26
Free parking, Free breakfast, Free Internet, Pet friendly, Airport shuttle, Pool(s), Restaurant(s), Business center, Self-service laundry
see more .
€76.46 per night x 1 night x 1 room
Tax recovery charges + fees
€19.46
Trip total (EUR) €95.92
Ik kijk dan naar aantal sterren en waardering tripadvisor+aantal beoordelingen, dan kun je ongeveer zien welke hotels in deze range vallen en bepalen of het de moeite waard is (niet altijd zo..)...
Deze krijgt 3 uit 5 bij tripadvisor, het is net wat je wilt..
2.5-star Hotel in Page area
1 Room, 3 Adults, 1 Child
Wed, Jul 25 - Thu, Jul 26
Free parking, Free breakfast, Free Internet, Pet friendly, Airport shuttle, Pool(s), Restaurant(s), Business center, Self-service laundry
see more .
€76.46 per night x 1 night x 1 room
Tax recovery charges + fees
€19.46
Trip total (EUR) €95.92
Ik kijk dan naar aantal sterren en waardering tripadvisor+aantal beoordelingen, dan kun je ongeveer zien welke hotels in deze range vallen en bepalen of het de moeite waard is (niet altijd zo..)...
Deze krijgt 3 uit 5 bij tripadvisor, het is net wat je wilt..
We willen onze route toch nog iets aanpassen.... We komen de eerste dag laat in de avond in Las Vegas aan en hebben een lange overstaptijd waardoor het een aardige reis is. Ik wil daarom de route Las Vegas-Salt Lake City toch niet direct de dag erna in één keer rijden, maar toch kiezen voor een tussenstop (Cedar City, bezoek Kolobs). We kunnen dan ook rustig boodschappen etc. inslaan.
Om ook iets meer rust en minder kilometers te krijgen (ik rijd alleen) wil ik de route na Moab ook iets verkorten. Ik overweeg daarom in plaats van Monument Valley - Capitol Reef -Bryce - Zion - Las Vegas te kiezen voor Monument Valley - Page - Zion - Las Vegas. We willen in Page o.a. kanoën en upper canyon (lower hebben we 5 jaar terug gedaan) bezoeken of Lake Powell. Er zitten al genoeg wandeltochten in het programma dit lijkt mij een leuke afwisseling (we zijn met onze twee kinderen van 17 en 20). Het betekent dan dus Capitol Reef inruilen voor Page, we missen dan wel de scenic wegen...
Iemand nog op-/ of aanmerkingen t.a.v. onderstaande route?
We hebben in Moab behoorlijk goedkoop een luxe onderkomen kunnen boeken, deze is echter niet meer annuleerbaar...
Route 2 (eindigen via Capitol Reef)
24/7 dag 1. Vlucht AMS-PHL-LAS (aankomst ca. 20.45 uur)
25/7 dag 2. Las Vegas-Cedar City (tussendoor bezoek Kolobs)
26/7 dag 3. Cedar City - Salt Lake City
27/7 dag 4. Salt Lake City
28/7 dag 5. Salt Lake City –
29/7 dag 6 Gardiner
30/7 dag 7 Yellowstone - Lake
31/7 dag 8 Yellowstone - Lake
01/8 dag 9 Yellowstone -Jackson
02/8 dag 10 Jackson - Vernal
03/8 dag 11 Vernal - Moab
04/8 dag 12 Moab
05/8 dag 13 Moab
06/8 dag 14 Moab – Monument Valley
07/8 dag 15 Monument Valley (Torrey) - Page
08/8 dag 16 Page
09/8 dag 17 Page - Zion (evt Bryce)
10/8 dag 18 Zion
11/8 dag 19 Zion - Las Vegas
12/8 dag 20 LV
13/8 dag 21 LV
14/8 dag 22 LV - vlucht AMS
15/8 Dag 23 thuis
Om ook iets meer rust en minder kilometers te krijgen (ik rijd alleen) wil ik de route na Moab ook iets verkorten. Ik overweeg daarom in plaats van Monument Valley - Capitol Reef -Bryce - Zion - Las Vegas te kiezen voor Monument Valley - Page - Zion - Las Vegas. We willen in Page o.a. kanoën en upper canyon (lower hebben we 5 jaar terug gedaan) bezoeken of Lake Powell. Er zitten al genoeg wandeltochten in het programma dit lijkt mij een leuke afwisseling (we zijn met onze twee kinderen van 17 en 20). Het betekent dan dus Capitol Reef inruilen voor Page, we missen dan wel de scenic wegen...
Iemand nog op-/ of aanmerkingen t.a.v. onderstaande route?
We hebben in Moab behoorlijk goedkoop een luxe onderkomen kunnen boeken, deze is echter niet meer annuleerbaar...
Route 2 (eindigen via Capitol Reef)
25/7 dag 2. Las Vegas-Cedar City (tussendoor bezoek Kolobs)
28/7 dag 5. Salt Lake City –
29/7 dag 6 Gardiner
30/7 dag 7 Yellowstone - Lake
31/7 dag 8 Yellowstone - Lake
02/8 dag 10 Jackson - Vernal
03/8 dag 11 Vernal - Moab
04/8 dag 12 Moab
05/8 dag 13 Moab
08/8 dag 16 Page
09/8 dag 17 Page - Zion (evt Bryce)
10/8 dag 18 Zion
12/8 dag 20 LV
13/8 dag 21 LV
15/8 Dag 23 thuis
-
Ron Notenboom
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Als je op dag 17 van Page naar Bryce NP wil en vervolgens naar Zion NP betekent dit wil dat je vanaf Mt Carmel Junction 2x hetzelfde stuk via de U89 rijdt.
Vanwege onze eigen reis ben ik even benieuwd welke overnachtingsplek in Moab je hebt geboekt.
Vanwege onze eigen reis ben ik even benieuwd welke overnachtingsplek in Moab je hebt geboekt.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk niet dat je Torrey bedoelt hier?Wendyp schreef:07/8 dag 15 Monument Valley (Torrey) - Page
Als je op dag 17 nog naar Bryce gaat rij je inderdaad ene stuk dubbel, dat is eigenlijk in alle routes het geval. Als je Bryce wilt doen zou het wel mooier zijn om er te overnachten.
Marianne
Ik heb de overnachtingen in Moab al een tijdje terug geboekt via hotwire.com (daarom niet te annuleren). Ik heb hier mazzel gehad, 3 nachten een kamer voor 4 personen voor 292 euro (Best Western Plus Canyonlans Inn). Een koopje denk ik voor dit hotel....
Hallo Marianne,
Ik bedoelde inderdaad Monument Valley-Page (Torrey stond in eerste opzet van de reis, niet goed weggehaald...)..
Ik blijf twijfelen over invulling laatste deel..
gr, Wendy
Ik bedoelde inderdaad Monument Valley-Page (Torrey stond in eerste opzet van de reis, niet goed weggehaald...)..
Ik blijf twijfelen over invulling laatste deel..
gr, Wendy
-
Ron Notenboom
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Misschien heb je iets aan onze route die we na lang puzzelen in elkaar hebben gestoken.
Dag: Datum: Van: Naar: Bijzonderheden:
1 23-7 Thuis - Las Vegas Aankomsttijd 17:30 u.
Las Vegas - Sint George
2 24-7 Sint George - Salt Lake City Stop Kolob Canyons
3 25-7 Salt Lake City - Jackson via Hw 89 en Bear Lake
4 26-7 Jackson Colter Bay Village Teton Park Road
5 27-7 Colter Bay Village - Yellowstone
6 28-7 Yellowstone
7 29-7 Yellowstone
8 30-7 Yellowstone
9 31-7 Yellowstone - Cody
10 1-8 Cody - Flaming Gorge (Dutch John)
11 2-8 Flaming Gorge (Dutch John) - Moab
12 3-8 Moab -
13 4-8 Moab -
14 5-8 Moab -
15 6-8 Moab - Silverton/Durango Vanaf Oury Million Dollar Hw.
16 7-8 Silverton/Durango Treinrit
17 8-8 Silverton/Durango - Mexican Hat Mesa Verde NP
18 9-8 Mexican Hat - Torrey Monument Vally/Capitol Reef NP
19 10-8 Torrey - Tropic/Bryce Bryce NP
20 11-8 Bryce - Springdale
21 12-8 Springdale - Zion NP
22 13-8 Springdale - Las Vegas
23 14-8 Las Vegas -
24 15-8 Las Vegas - Thuis Vertrektijd 21:30 u.
25 16-8 Thuis Aankomsttijd 20:25 u.
Dag: Datum: Van: Naar: Bijzonderheden:
1 23-7 Thuis - Las Vegas Aankomsttijd 17:30 u.
Las Vegas - Sint George
2 24-7 Sint George - Salt Lake City Stop Kolob Canyons
3 25-7 Salt Lake City - Jackson via Hw 89 en Bear Lake
4 26-7 Jackson Colter Bay Village Teton Park Road
5 27-7 Colter Bay Village - Yellowstone
6 28-7 Yellowstone
7 29-7 Yellowstone
8 30-7 Yellowstone
9 31-7 Yellowstone - Cody
10 1-8 Cody - Flaming Gorge (Dutch John)
11 2-8 Flaming Gorge (Dutch John) - Moab
12 3-8 Moab -
13 4-8 Moab -
14 5-8 Moab -
15 6-8 Moab - Silverton/Durango Vanaf Oury Million Dollar Hw.
16 7-8 Silverton/Durango Treinrit
17 8-8 Silverton/Durango - Mexican Hat Mesa Verde NP
18 9-8 Mexican Hat - Torrey Monument Vally/Capitol Reef NP
19 10-8 Torrey - Tropic/Bryce Bryce NP
20 11-8 Bryce - Springdale
21 12-8 Springdale - Zion NP
22 13-8 Springdale - Las Vegas
23 14-8 Las Vegas -
24 15-8 Las Vegas - Thuis Vertrektijd 21:30 u.
25 16-8 Thuis Aankomsttijd 20:25 u.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
Mooie route ook! Het eerste deel (tot Monument Valley) staat bij ons wel vast, dus ik kijk m.n. naar het laatste deel nog even goed! Volgens mij zitten we ongeveer gelijk straks in de USA!
Omdat ik een nacht tussenvoeg tussen Las Vegas en Salt Lake City (ik rijd alleen) in Cedar City (Kolobs) moet ik een nacht opofferen in Yellowstone/Grand Teton. Hotel Moab ligt al vast (niet te annuleren) dus verder schuiven kan ik tot daar niet..
Ik heb nu in totaal 5 nachten te verdelen in YS/GT. Ik denk nu aan 3 nachten Yellowstone en 2 nachten Jackson, waarbij we dan wel op dag 3 in Yellowstone pas tegen de avond naar Jackson vertrekken.
We hebben dan 3 dagen voor YS en een hele dag Grand Teton. Of is het toch beter 4 nachten YS te doen en dan in de ochtend richting Jackson via GT te gaan? Dan is er alleen minder tijd voor GT... Het gaat om nacht 31 juli..
25/7 dag 2. Las Vegas-Cedar City (bezoek Kolobs)
28/7 dag 5. Salt Lake City – West Yellowstone
29/7 dag 6 Gardiner
30/7 dag 7 Yellowstone - Old Faithfull Inn gereserveerd
31/7 dag 8 Yellowstone - Lake of Jackson??? (ik heb nog een reservering voor Lake staan, nog niet geannuleerd..., ook Jackson heb ik reservering..)
02/8 dag 10 Jackson - Vernal of evt. Park City (winkelen als afwisseling, we zijn met twee oudere kinderen..)
03/8 dag 11 Vernal of Park City - Moab
04/8 dag 12 Moab
05/8 dag 13 Moab
08/8 dag 16 Page
09/8 dag 17 Page - Zion
10/8 dag 18 Zion
12/8 dag 20 LV
13/8 dag 21 LV
15/8 Dag 23 thuis
Bedankt weer!
Ik heb nu in totaal 5 nachten te verdelen in YS/GT. Ik denk nu aan 3 nachten Yellowstone en 2 nachten Jackson, waarbij we dan wel op dag 3 in Yellowstone pas tegen de avond naar Jackson vertrekken.
We hebben dan 3 dagen voor YS en een hele dag Grand Teton. Of is het toch beter 4 nachten YS te doen en dan in de ochtend richting Jackson via GT te gaan? Dan is er alleen minder tijd voor GT... Het gaat om nacht 31 juli..
25/7 dag 2. Las Vegas-Cedar City (bezoek Kolobs)
28/7 dag 5. Salt Lake City – West Yellowstone
29/7 dag 6 Gardiner
30/7 dag 7 Yellowstone - Old Faithfull Inn gereserveerd
31/7 dag 8 Yellowstone - Lake of Jackson??? (ik heb nog een reservering voor Lake staan, nog niet geannuleerd..., ook Jackson heb ik reservering..)
02/8 dag 10 Jackson - Vernal of evt. Park City (winkelen als afwisseling, we zijn met twee oudere kinderen..)
03/8 dag 11 Vernal of Park City - Moab
04/8 dag 12 Moab
05/8 dag 13 Moab
08/8 dag 16 Page
09/8 dag 17 Page - Zion
10/8 dag 18 Zion
12/8 dag 20 LV
13/8 dag 21 LV
15/8 Dag 23 thuis
Bedankt weer!
-
Geert VW
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik volg dit even. Wij maken in grote lijnen dezelfde ronde in begin juli.
Ben vooral benieuwd wat je met de keuze voor Park City gaat doen? Wij hadden ook eerst Vernal staan maar las dan dat dit een vrij saaie route is. Park City lijkt een mooi stadje met inderdaad de Outlet mall als afwisseling tussen al dat natuurgeweld.
Wij hebben 3 volle dagen YS en 1 volle dag GT. Kan niet uit ervaring spreken maar lijkt me voldoende om de grootste indrukken op te doen.
Ben vooral benieuwd wat je met de keuze voor Park City gaat doen? Wij hadden ook eerst Vernal staan maar las dan dat dit een vrij saaie route is. Park City lijkt een mooi stadje met inderdaad de Outlet mall als afwisseling tussen al dat natuurgeweld.
Wij hebben 3 volle dagen YS en 1 volle dag GT. Kan niet uit ervaring spreken maar lijkt me voldoende om de grootste indrukken op te doen.
Volgens mij heb ik dit idee inderdaad uit jullie reis overgenomen... Onze dochter vindt de outlets ook erg leuk om te bekijken en tussen de natuur van Yellow Stone en Moab en alles wat volgt leek dit dan wel een leuke afwisseling...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat ik de nacht in Lake zou laten staan. Je hebt dan nog bijna een volle dag voor Grand Teton. Je tijd voor Yellowstone is anders wel erg kort.
Is de volle dag SLC een must?
Marianne
Is de volle dag SLC een must?
Marianne
Ik denk dat ik inderdaad een hele dag in SLC wil, mede voor de afwisseling voor alle vier...
Dan denk ik dat we idd vier nachten YS doen en 1 nacht Grand Teton. Nog even goed kijken naar de indeling, maar kon gister een kamer in Old Faithfull boeken voor redelijke prijs (kamer zonder douche), die wil ik wel houden.
Dan denk ik dat we idd vier nachten YS doen en 1 nacht Grand Teton. Nog even goed kijken naar de indeling, maar kon gister een kamer in Old Faithfull boeken voor redelijke prijs (kamer zonder douche), die wil ik wel houden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht