Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
gastxyz

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door gastxyz »

Rechtstreeks.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij boeken vrijwel alles rechtstreeks. Vaak met AAA-korting. Je hebt ook meer keuze als je verder kijkt dan alleen via de boekingssites. Wel even checken of het misschien toch goedkoper kan via een booking.com etc.

In Yosemite is Housekeeping Camp de enige accommodatie waar je zelf kunt koken. Wel zijn er picknickplaatsen waar je zou kunnen barbecuen.
Zie daarvoor de kaart van de vallei op http://www.nps.gov/yose.

Marianne
MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 »

marianne wat is jouw ervaring... Housekeeping lijkt me wel wat minder primitief dan de tenten. Is dat ook zo?

Wij willen ook graag de grote sequoia bomen zien. Sterker, die willen we zeker niet missen... kan je dan het beste naar King's Valley, Mariposa Grove of kan je ook in Yosemite zelf daarvoor terecht?

We hebben tevens Zion in onze route opgenomen. Nu wordt hier veel gesproken over Springdale, maar in St. George zijn de hotels wel wat voordeliger. Is dat te ver? Daartussen liggen ook trouwens nog wat dorpen waar overnacht kan worden. We blijven er twee nachten. Vinden het niet erg om een stukje te rijden, maar het moet weer niet te ver worden. We zitten immers al genoeg in de auto. In Springdale zag ik wel Zion Park motel, maar dat lijkt me wel bijzonder gedateerd... ervaringen?
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door mpaauwe »

Wij hebben afgelopen zomer een nacht in het Zion Park Motel gezeten.
We hadden een kamer met 3 queenbedden. De kamer was wel wat gedateerd, maar wel schoon.
De ontvangst was heel erg vriendelijk. Wij hadden de pech dat het aardig regende toen we aankwamen. De eigenaresse (die dus ook de ontvangst doet) ging zelfs voor ons na hoe het weer de dag er na zou zijn en gaf ons tips over wat we zouden kunnen doen.
Verder kan je je auto voor de kamer zetten! Erg makkelijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

MichelAngelo66 schreef:marianne wat is jouw ervaring... Housekeeping lijkt me wel wat minder primitief dan de tenten. Is dat ook zo?
In Housekeeping Camp zijn het ook tenten; en hoewel ze aan drie kanten wel een betonnen wand hebben is het qua inrichting wat primitiever dan de tenten in Hald Dome Village. Wel een voordeel tov HDV is dat je meer buitenruimte hebt, met een eigen picknicktafel en een vuurring. En je hebt er elektriciteit. Dat heb je bij de tenten in HDV alleen bij de heated tents. Denk er aan dat je in HKC er beddengoed bij moet huren.
MichelAngelo66 schreef: Wij willen ook graag de grote sequoia bomen zien. Sterker, die willen we zeker niet missen... kan je dan het beste naar King's Valley, Mariposa Grove of kan je ook in Yosemite zelf daarvoor terecht?
De Mariposa Grove is in Yosemite, bij de zuidingang (dus NIET bij Mariposa). Verder heb je de Tuolumne Grove en de Merced Grove (zie ons 2015-verslag bij 25 juni) in Yosemite, maar als de Mariposa Grove weer open is als julie er zijn (geplande opening is voorjaar 2018 maar het is al een aantal keren uitgesteld) zou ik zeker daarvoor kiezen. Zie voor meer informatie daarover http://www.nps.gov/yose. Kijk daar ook eens voor de kaart van het park.
Kings Canyon en Sequoia NP hebben meer groves en meer en grotere bomen, maar daar heb je geen tijd voor.
MichelAngelo66 schreef:We hebben tevens Zion in onze route opgenomen. Nu wordt hier veel gesproken over Springdale, maar in St. George zijn de hotels wel wat voordeliger. Is dat te ver? Daartussen liggen ook trouwens nog wat dorpen waar overnacht kan worden. We blijven er twee nachten. Vinden het niet erg om een stukje te rijden, maar het moet weer niet te ver worden. We zitten immers al genoeg in de auto. In Springdale zag ik wel Zion Park motel, maar dat lijkt me wel bijzonder gedateerd... ervaringen?
Tja, wat is te ver? Je kunt zelf kijken hoe lang het rijden is van St george naar Springdale. Ik vind het te ver. Nog afgezien van de reistijd is het nadeel daarvan dat je je auto ergens moet zien te pakeren. Als je in Springdale overnacht kun je met de shuttlebus naar het park.
Het Zion Park Motel is inderdaad heel betaalbaar. Wij hebben er zelf geen ervaring mee. Het doet er toch niet toe dat het gedateerd is? Je zult er alleen maar slapen. Eventueel doe je 1 nacht Springdale en 1 nacht St George. Maar 2 nachte St George betekent erg veel heen en weer rijden.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij hebben al 2 keer in Zion park motel overnacht. De eerste keer in een standaard kamer met 2 queenzise bedden en de laatste keer in een appartement met 2 slaapkamers. Ja het hotel is wat gedateerd maar de kamers zijn keurig en schoon. Het zwembad erbij is ook aardig. Bovendien ligt de halte van de shuttlebus praktisch voor het hotel. Je kunt natuurlijk ook een luxe hotel boeken maar daar betaal je dan ook voor.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Evt kan je voor Zion nog kijken bij Hurricane en/of la Verkin. Wel op tijd vertellen naar Springdale ivm parkeerchaos
Gast

Bericht door Gast »

Wij zaten een paar jaar geleden in het Canyon Ranch motel in Springdale. Het is ondertussen gesloten, en ik weet niet of het onder een andere naam een doorstart heeft gemaakt. Hopelijk wel, wij vonden het een erg prettig verblijf.
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

MichelAngelo66 schreef: We hebben tevens Zion in onze route opgenomen. Nu wordt hier veel gesproken over Springdale, maar in St. George zijn de hotels wel wat voordeliger. Is dat te ver? Daartussen liggen ook trouwens nog wat dorpen waar overnacht kan worden. We blijven er twee nachten. Vinden het niet erg om een stukje te rijden, maar het moet weer niet te ver worden. We zitten immers al genoeg in de auto. In Springdale zag ik wel Zion Park motel, maar dat lijkt me wel bijzonder gedateerd... ervaringen?
Wij hebben dit jaar 2 nachten in St George gezeten ook om de reden dat het daar iets goedkoper is. Zeker een prima plaats met redelijk wat winkels. De afstand vanaf St George is te doen maar als ik nu zou kiezen zou ik zeker voor Springdale gaan, gezellig plaatsje ook met leuke restaurantjes! Zeker als jullie van plan zijn om 2x Zion te bezoeken zou ik niet voor St George gaan, dan rijdt je al met al 5x die afstand. Het parkeren vond ik zelf meevallen (begin september), bij het park zelf was het erg druk maar in Springdale zelf kan je aan beide kanten van de straat gratis parkeren en vanuit daar de shuttle naar de ingang van het park nemen, dit kost natuurlijk al met al wel wat meer tijd. Als je de mogelijkheid hebt om bijvoorbeeld 2 nachten voor rond de 200eu in Sprindale te boeken zou ik dat zeker doen, benzine is ook niet gratis :wink:
MichelAngelo66
Amerikafan

Het rijden is wel een punt inderdaad. Ik heb er geen hekel aan, maar we zitten er al genoeg in. We gaan Zion Park Motel boeken. Goed betaalbaar en lekker centraal. bedankt voor de meningen.

Bij grand Canyon dachten we ook eerst aan Red Feather Lodge in Tusayan, maar we gaan toch in het park proberen. Wel wat duurder, maar als je er toch bent is aan de rand van de rim zitten wel een belevenis denk ik. We twijfelen alleen nog tussen Maswik Lodge, Yavapai Lodge en Thunderbird Lodge.
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

MichelAngelo66 schreef:Bij grand Canyon dachten we ook eerst aan Red Feather Lodge in Tusayan, maar we gaan toch in het park proberen. Wel wat duurder, maar als je er toch bent is aan de rand van de rim zitten wel een belevenis denk ik. We twijfelen alleen nog tussen Maswik Lodge, Yavapai Lodge en Thunderbird Lodge.
Tusayan is best een dure plaats en er moet zeker nog wel een overnachting te regelen zijn in het park zelf (en is ook vaak goedkoper). Wij hadden 2 maand van te voren nog Yavapai Lodge geboekt en later kwamen er in zowel Maswik Lodge als Bright Angel nog wat vrij. In het park verblijven heeft iets magisch vind ik.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik heb geen ervaring met de Thunderbird Lodge maar als ik zou moeten kiezen tussen de Yavapai of de Maswik Lodge, zou ik voor de laatste gaan. Dit vanwege de ligging.
Groetjes,
Daniel
MichelAngelo66
Amerikafan

Graag jullie advies...

We beginnen de reis in San Francisco. We twijfelen of we in SF zelf willen overnachten of bijvoorbeeld in San Bruno.

Het eerste is redelijk aan de prijs, hoewel we voor iets meer dan €210 per nacht in bijv. Coventry Motor Inn zitten. Dan heb je vrije parkeerplaats en is alles wandelend te bereiken. Daarentegen kunnen we ook de eerste drie dagen geen auto huren. Hebben we geen vrij parkeren nodig, maar moeten we wel met alle koffers naar het centrum zien te komen vanaf SFO na een lange reis.

In San Bruno zien we het Aurora Hotel voor dik €70 minder per nacht, maar zit je wel met de afstand naar SF. Moet je 's avonds altijd weer terug. is wel met ontbijt en vrij parkeren. Ook shuttle vanaf SFO dus auto eerste drie niet nodig eigenlijk.

Maar is de afstand naar de metro vanaf hotel te doen? Is het niet te omslachtig elke keer zo heen en weer naar het centrum van SF? Kom je makkelijk naar het auto verhuurbedrijf vanaf het hotel?
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Wij zijn 2x begonnen in SF. We namen dan een shuttle van het vliegveld naar het hotel. We bleven dan een aantal dagen in SF en haalden de auto op als we verder gingen reizen. Dit is ons prima bevallen. Zo zit je niet met parkeerkosten en je hebt de auto in SF toch niet nodig. We zaten dan wel op een centrale plek of vlakbij het OV.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
MichelAngelo66
Amerikafan

We zijn inmiddels een stuk verder met onze voorbereidingen. Het merendeel van de accommodaties is geboekt. Bijna alles via hotels.com en sommige via BW. Wel alles met annulering mogelijkheid. Zeker met de dalende $ raadzaam om af en toe even te kijken naar de prijzen.

vr. 3/8 Amsterdam - San Francisco aankomst 14.00 uur
za.4/8 SF, The Dylan in Millbrea
zo.5/8 SF
ma.6/8 San Francisco - Santa Cruz, BW Inn (boardwalk, cursus surfen en walvis tour)
di. 7/8 Monterey - Oakhurst, BW Gateway Inn (Mariposa Grove)
wo.8/8 Oakhurst - Yosemite, verblijf nog boeken maar waarschijnlijk Halfdome Village
do.9/8 Yosemite
vr. 10/8 Yosemite - Bridgeport, Virginia Settlement (Bodie)
za. 11/8 Bridgeport - Olancha, Tipi Horse
zo. 12/8 Olancha - Las Vegas, New York New York
ma.13/8 Las Vegas
di. 14/8 Las Vegas - Zion, Bumbleberry Springdale
wo.15/8 Zion
do. 16/8 Zion - Bryce, BW Ruby's Inn
vr. 17/8 Bryce - Page, BW Plus at Lake Powel
za. 18/8 Page - Monument Valley, Goulding's Lodge
zo. 19/8 Monument Valley - Grand canyon, Red Feather Lodge (gaan we misschien nog omzetten naar Yavapai Logde)
ma. 20/8 Grand Canyon - Laughlin, The Aquarius
di. 21/8 Laughlin - LA Hollywood, Coral Sands
wo.22/8 LA
do. 23/8 LA
vr. 24/8 LA - Cambria, Pines Lodge
za. 25/8 Cambria - SFO vertrek 20.00 uur

Auto ook gehuurd. Voorlopig bij usareisen.de een Chevy Tahoe via National vastgezet vanaf maandag 6 augustus voor €1300. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit een super prijs is, maar momenteel kan ik nergens een betere deal vinden. Usareisen.de is me wel bevallen 8 jaar geleden bij ons reis door Florida. ga nog wel even de Emerald mogelijheden onderzoeken bij National.

ik ben benieuwd hoe Yosemite wordt. Is het heel duidelijk waar de trails lopen e.d. Wat zijn de dingen die je echt moet doen? Zijn er nog verborgen tips?

Diverse trips gaan we nog boeken. Alcatraz en Lower Antelope moeten volgens mij sowieso vooruit. Moet je shows in Vegas ook vooruit boeken? daarnaast nog steeds het plan om ergens een horse ride te maken. Zion of Bryce afhankelijk van de tijd en beschikbaarheid.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou niet te lang wachten met iets boeken in Yosemite. Annuleren kan altijd nog.
Waarom zou je voor de GC naar de Yavapai lodge willen en niet een van de andere lodges? De Maswik Lodge is goedkoper en ligt beter.

Wat bedoel je precies met de trails in Yosemite? Het beginpunt, of vraag je je af of ze onderweg goed aangegeven zijn? Voor het beginpunt moet je je natuurlijk wel goed oriënteren. De meeste in de vallei zijn met de shuttlebus te bereiken. Over het algemeen staan ze ook prima aangegeven.
Misschien heb je ook iets aan mijn wandelsite. Relatief rustige wandelingen vind je langs de Tioga Road, en ook Taft Point of Sentinel Dome (aan de Glacier Point Road) zijn relatief rustig. de Mist Trail is druk, maar wel de moeite waard.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 31 jan 2018, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Bridge Port - Olancha is relatief een kort stuk.

Neem op 10/08 de volle dag voor Yosemite en Tioga pass
Neem op 11/08 tijd voor Bodie / Mono Lake en Alabama hIlls
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Op tijd vertrekken als je wil wandelen in Yosemite, dan is het nog wat minder druk. Waar de trails lopen, zie je toeristen, dus je kan moeilijk missen.
Alcatraz en Antelope Canyon inderdaad vooraf boeken.
Horse rides zitten soms ook vol, hebben we ondervonden.
MichelAngelo66
Amerikafan

dank Anneleen, Hans en Marianne.

We gaan ook de Horse Rides nader bekijken om ze vooraf te boeken. De planning tussen Yosemite en Olancha is een goeie. Er moet ergens bij Lone Pine ook nog een film museum zijn dacht ik. Willen we misschien ook nog even gaan kijken als daar tijd en zin voor is.
Wat betreft Yavapai lodge; deze was enige beschikbaar in park. Maar een andere is ook goed. Mijn neef zat vorig jaar in Red Feather Lodge en vond het prima met shuttle bus voor de deur. Vandaar alvast dat vast gezet.
Verder ga ik de wandelsites voor Yosemite even bekijken.

Vanuit Olancha rijden we naar Vegas. Als we daar in het donker aankomen vinden we dat best (misschien spectaculairder zelfs). Ik neem aan dat er dan tijd zat is voor Dead Valley. Wat moeten we daar echt zien?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zijn vorig jaar naar het filmmuseum geweest. Het is klein maar wel even leuk. Zie dat verslag en ook ons 2015-verslag voor Lone Pine en voor activiteiten onderweg.
In Death (met th) Valley zou ik zeker naar Badwater rijden met ene kijkje bij Devils Golf course en Artist Pallette onderweg, en naar Zabriskie Point. Als je voldoende tijd hebt ook naar Dante's View. Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor meer tips.
eoms schreef:Wij zaten een paar jaar geleden in het Canyon Ranch motel in Springdale. Het is ondertussen gesloten, en ik weet niet of het onder een andere naam een doorstart heeft gemaakt. Hopelijk wel, wij vonden het een erg prettig verblijf.
De Best Western is inmiddels geopend. Helaas zijn de prijzen wel anders dan toen het nog de Canyon Ranch was. Wel met full breakfast.
Het ziet er niet slecht uit, maar de charme van de cabins met het grote grasveld is verdwenen.

Heb je wel goed gekeken voor de GC? Er is daar best wel veel vrij in het park. Zie http://www.grandcanyonlodges.com.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer