Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mariskaaa: 1e keer Amerika, advies route e.d.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Mariskaaa: 1e keer Amerika, advies route e.d.

Bericht door PSVwally »

Beide prima accommodaties. FC wordt over het algemeen wat beter aangeschreven. Dat ligt ook wat dichter bij de meeste highlights. Maar SW is ook gewoon prima
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Bedankt Paul! Dan nemen we beiden mee in onze overweging :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als het qua prijs niet veel uitmaakt zou ik voor FC kiezen; beter zwembad, beter eten, grotere winkel en meer bezienswaardigheden in de omgeving. Wij zaten daar onder andere in 2008 en 2011. In 2013 zaten we in Stovepipe Wells. Zie onze verslagen voor onze ervaringen.

Marianne
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Een praktische vraag.
We doorkruizen meerdere staten en lees af en toe iets over tijdsverschil etc.

Kan iemand bij onze route aangeven waar wij daarmee te maken hebben? Of is dat alleen Monument Valley +1 uur?

Dag 1 Aankomst Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 4 Los Angeles - Needles of Kingman
Dag 5 Needles/Kingman - Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 8 Monument Valley - Page
Dag 9 Page
Dag 10 Page - Bryce Canyon
Dag 11 Bryce Canyon - Zion/Springdale
Dag 12 Zion/Springdale
Dag 13 Zion/Springdale - Las Vegas
Dag 14 Las Vegas - Furnace Creek
Dag 15 Furnace Creek - Mammoth Lakes
Dag 16 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 17 Yosemite
Dag 18 Yosemite - Grant Grove
Dag 19 Grant Grove
Dag 20 Grant Grove - San Francisco
Dag 21 San Francisco
Dag 22 San Francisco
Dag 23 San Francisco - Terugreis
Dag 24 Aankomt Nederland
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Is afhankelijk van een aantal factoren.
Doet de staat mee aan zomer - wintertijd
Doen de native Amerikanen in Arizona mee of niet
In welke staat bevindt je je.
Met onderstaand linkje kom je er vast wel uit.

http://www.timetemperature.com/tzus/time_zone.shtml
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jullie zijn er in de zomer, dus zomertijd. Daar doet Az niet aan mee (met uitzondering van de native Americans), dus er is een uur verschil tussen Az en Ut (beide Mountain Time)

In jullie route merk je er iets van tussen dag 7 en dag 13:

Dag 7 Grand Canyon - Monument Valley (je verliest een uur)
Dag 8 Monument Valley - Page (je wint een uur)
Dag 9 Page
Dag 10 Page - Bryce Canyon (je verliest een uur)
Dag 11 Bryce Canyon - Zion/Springdale
Dag 12 Zion/Springdale
Dag 13 Zion/Springdale - Las Vegas (je wint een uur)

Bij Antelope Canyon houden de indianen de tijd van Page aan, maar in andere gebieden gaan ze wel mee met de zomertijd.

Marianne
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Langzamerhand wordt onze reis steeds completer, met nu ook een aantal overnachtingsplaatsen erbij.

Ik vroeg mij af of er een bepaalde periode handig is om te boeken. Ik zie nu namelijk voor sommige plaatsen best hoge prijzen. Dus vroeg ik mij af of voor sommige plaatsen juist last minute moet gaan boeken, zodat je lagere prijzen kan pakken? Hoe pakken jullie dit aan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zo snel mogelijk boeken, het zal alleen maar lastiger worden om een goede deal te vinden. Mocht je later toch nog iets beters tegenkomen dan kun je je eerste boeking annuleren. Let wel even op de voorwaarden, maar meestal is annuleren tot 24 uur van te voren gratis.

Marianne
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Akkoord, dan gaan wij snel verder zoeken en knopen doorhakken. :wink:
We hebben ons vooral gefocust op de parken en hebben daar al een aantal accommodaties vast liggen.
Alleen hotels in bijvoorbeeld Page of Las Vegas vinden wij best pittig qua prijs.

Hebben jullie ook tips wat betreft accommodaties in Los Angeles? Of in welke buurt/wijk?

Iemand ervaring met Royal Resorts en/of Rita suites in Las Vegas? Beiden aan de Strip gelegen.
Of de Red Roof Inn, volgens de beschrijving 1,5 km van de Strip.
Klopt het dat je aan de Strip veel gratis kan parkeren?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nee, je kan op de strip niet meer (overal) gratis parkeren. Bij de grote Striphotels zeker niet iig. De hotels die jij aangeeft (rita en royal) liggen niet direct op de strip en wrs kan je daar wel gratis parkeren. Ook bij de Peppermill aan de andere kant kan je gratis parkeren, maar geen idee in hoeverre het wordt gecontroleerd of je echt daar binnen zit of over de strip loopt.

LA is ineens enorm duur geworden de laatste jaren. Soms is een airbnb nog een goedkopere oplossing, maar in Hollywood, Santa Monica of Venice zit je in hotels iig niet meer onder de 100 euro lijkt het wel.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Je schrijft ergens op pagina 1 dat jullie kampeerders zijn. Misschien een inkoppertje, maar je kunt ook in Amerika kamperen :D. Dat hebben wij vorig jaar gedaan in het zuidwesten, ook in mei/juni. Is ons supergoed bevallen. Kost heel weinig, en je zit op de mooiste plekjes midden in de nationale parken.

In Las Vegas liggen de prijzen in het weekend overigens een stuk hoger dan op andere dagen. Ik weet niet of je de tickets al hebt geboekt, maar anders zou je wellicht rekening kunnen houden met dat soort zaken. Over het algemeen is het relaxter om bepaalde drukke of dure gebieden niet in het weekend maar juist door de weeks te bezoeken. Denk aan Las Vegas (ivm prijs hotels), Yosemite, Zion en Grand Canyon. Dit geldt al helemaal in het 'Memorial Day Weekend', dat in 2017 valt op 27/28/29 mei. Dan is het overal superdruk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had ook al de suggestie gedaan om met de tent te gaan kamperen. De kosten van een tent (meenemen of ter plekke kopen) heb je er in een paar nachten uit. En je zit zoals gezegd op de mooiste locaties.
In de steden kun je dan wat meer geld uitgeven.
Page is inderdaad erg duur; ook daar zou je prima kunnen kamperen, aan Lake Powell.
Hou er wel rekening mee dat je campings ook op tijd moet vastleggen, zeker voor Yosemite (15 januari klaarzitten) is dat van belang. Maar als dat lukt bepsaar je er zeker 100 dollar per nacht mee uit én je zit midden in het park.

Marianne
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Galapogos schreef:In Las Vegas liggen de prijzen in het weekend overigens een stuk hoger dan op andere dagen
Wij overnachten precies in het weekend (ook nog memorial day weekend) in Las Vegas, 1 nacht. Dat verklaart de hoge prijzen denk ik.
Daarom nu toch op zoek naar iets van de strip af. (oa de hotels die ik eerder noemde aan het vergelijken)
Galapogos schreef:Misschien een inkoppertje, maar je kunt ook in Amerika kamperen
Martin & Marianne schreef:Ik had ook al de suggestie gedaan om met de tent te gaan kamperen.
Klopt inderdaad, alleen willen wij nu eens niet telkens ons tentje op moeten zetten als we ergens aankomen :wink: Voor veel dingen hebben we nu wat vastliggen dus een tent en alle benodigdheden voor 1 of 2 locaties vinden we wat jammer. Onze zoektocht gaat dus verder en waarschijnlijk zullen we in een aantal steden wat meer moeten uitgeven p.n. dan vooraf bedacht. Niet direct een ramp, maar het blijft leuk om slaapplaatsen voor 50 euro te regelen, zoals ik hier wel eens voorbij zie komen bij andere forumleden :D
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ook offstrip zal het duur zijn in Vegas in het memorial day weekend. Zelfs met columbus day weekend was het duur dit jaar.

Als je nog ergens op een redelijke plek voor €50 (in die periode) kan overnachten zijn er denk ik vee mensen geïnteresseerd zijn waar dat is
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Die 50 euro pn hebben we nog geen enkele keer gehaald, dus die gedachten laten we gaan. :wink:
De offstrip hotels die ik benoemde in een eerdere post zitten tussen 80 en 120 ongeveer. Waarschijnlijk wordt het zoiets. Enige nadeel is dat je misschien de auto moet pakken om op de strip te komen.

LA en SF vind ik vooral lastig qua wijken en of je dan gemakkelijk bij de bezienswaardigheden kan komen. Dat vergt voor mijn gevoel toch een stuk meer uitzoekwerk dan andere locaties/plaatsen.

Al met al komen we steeds verder! Vooral dankzij dit forum op leuke hotels gekomen en ook al leuke activiteiten gevonden!
We moeten nog ongeveer 6 hotels oid vastleggen.

Nogmaals bedankt voor jullie info :thumbup:
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

In SF zou je kunnen kijken naar de HI Hostels. Die hebben ook tweepersoonskamers met eigen badkamer. Wij sliepen in HI Downtown, op één blok van Union Square. Super netjes en ook erg ruim. Ik vond het perfect, heel dichtbij trams, kabeltrams, etc. En voor downtown-SF-begrippen was het erg betaalbaar. Ik geloof iets van 125usd/nacht.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mariskaaa schreef:Klopt inderdaad, alleen willen wij nu eens niet telkens ons tentje op moeten zetten als we ergens aankomen Voor veel dingen hebben we nu wat vastliggen dus een tent en alle benodigdheden voor 1 of 2 locaties vinden we wat jammer.
Ik ga ervan uit dat je alles wel gratis kunt annuleren. Als je de tent gebruikt voor de plaatsen waar je 2 nachten bent (Yosemite, Seki, GC, Page, Zion) valt het opzetten ook wel mee en kun je zo honderden euro's besparen. Je hoeft niet zelf te koken, dus met een tent, matjes en een slaapzak ben je er al wat spullen betreft. Wat je kwijt bent aan de tijd voor het opzetten bespaar je weer op de reistijd.
Maar je moet vooral doen wat je leuk lijkt. :thumbup:

Marianne
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Bedankt voor de tip Galapogos; ik schrijf het meteen op het lijstje voor SF :wink:

@ Martin & Marianne; We kunnen inderdaad tot nu toe alles gratis annuleren. Maar we blijven toch bij motels/hotels e.d. Bedankt voor het meedenken hierin, want het kan zeker een leuke manier van rondreizen zijn!

Heeft iemand toevallig ervaring met de Alpenhof Lodge bij Mammoth Lakes? Daar kan je namelijk niet kosteloos annuleren. Dus dat zou iets zijn wat meteen vast komt staan.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Geen ervaring mee. Wel een tip voor goedkope accommodatie in die buurt: Virginia Creek Settlement. Dat ligt een stuk noordelijker dan Mammoth Lakes, net boven de afslag naar de Tioga Pass. Wij zijn vorig jaar van Furnace Creek naar Virginia Creek Settlement gereden. Op die dag zijn we nog gaan kijken bij wat sights in Death Valley, Mt. Whitney Portal Road, Alabama Hills en Mono Lake. De dag erop naar Bodie gereden en toen via de Tioga Pass naar Yosemite Valley. Omdat Virginia Creek Settlement heel dicht bij Bodie én bij de Tioga Pass ligt, gaf ons dat optimaal de tijd op die dag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Mammoth Lakes kun je eens de reviews op de AA-site lezen. Wij hebben alleen ervaring met de Motel6.
De Virginia Creek Settlement lijkt mij ook leuk.
Wij zaten vorig jaar in de Tioga Pass Resort; erg leuk en heel mooi gelegen bij de ingang van Yosemite.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer