Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis reusa: eerste Amerikareis
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Reis reusa: eerste Amerikareis
In principe mag je ook niet naar Bodie met de camper omdat de weg erheen onverhard is. Natuurlijk zullen er nu mensen roepen dat het prima kan, maar hou er rekening mee dat je niet verzekerd bent als je daar hulp nodig hebt.
@ Nieuwenoord Dat van die camper+Bodie had ik helemaal over het hoofd gezien, goeie!
Wij reden tijdens ons bezoek een hele prima SUV, maar erg comfortabel was het niet. De minder gebruikte weg tussen Mono Lake en Bodie SHP (via de 167 en Cottonwood Canyon Rd) wordt terecht afgeraden (maar was wel geweldig om zonder medeweggebruikers te rijden), maar de 'hoofdweg' via de 270 bleek nog erger. Gigantische pot holes, malloten die elkaar inhalen terwijl het metershoog opstuivende stof je ieder zicht ontneemt, steentjes tegen je ruit...
Wij reden tijdens ons bezoek een hele prima SUV, maar erg comfortabel was het niet. De minder gebruikte weg tussen Mono Lake en Bodie SHP (via de 167 en Cottonwood Canyon Rd) wordt terecht afgeraden (maar was wel geweldig om zonder medeweggebruikers te rijden), maar de 'hoofdweg' via de 270 bleek nog erger. Gigantische pot holes, malloten die elkaar inhalen terwijl het metershoog opstuivende stof je ieder zicht ontneemt, steentjes tegen je ruit...
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Ik vond die rit naar Bodie over de onverharde weg ook niet leuk. Dat is nog zacht uitgedrukt. Wij wisten dit alleen van te voren niet, anders waren we niet gegaan. Daarnaast vond ik bodie ook niet zo leuk 

2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
O ik wist niet dat je met een camper daar niet naar toe mocht. Is toch even wennen dat we van een huurauto naar een camper zijn overgestapt
Bodie wordt het dan wellicht niet maar ergens zoek ik toch iets dergelijks, ook voor de jongens om zo een stukje geschiedenis mee te krijgen van dit deel van Amerika. Dat leek mij juist mooi aan Bodie, dat je een glimp ziet van hoe het toen geweest moet zijn.
Misschien heeft iemand anders een leuk idee hoe en waar we een stukje geschiedenis kunnen opdoen?

Bodie wordt het dan wellicht niet maar ergens zoek ik toch iets dergelijks, ook voor de jongens om zo een stukje geschiedenis mee te krijgen van dit deel van Amerika. Dat leek mij juist mooi aan Bodie, dat je een glimp ziet van hoe het toen geweest moet zijn.
Misschien heeft iemand anders een leuk idee hoe en waar we een stukje geschiedenis kunnen opdoen?
Ik vond het Boulder City/Hoover Dam Museum in de buurt van de Hoover Dam heel interessant. Het mijnstadje ligt midden in een klein 'historic district'. Je bent er vrij snel doorheen, maar precies een goede mix van 'hands on' voor kinderen en korte uitleg op bordjes voor de ouders. En - wat een heerlijk contrast met de drukte van de natuurparken en Las Vegas - weinig andere mensen. Was bovendien een leuk gesprek met de ranger, een senior vrijwilliger die ons alles kon vertellen over de geschiedenis van de streek.
En oh ja, ik vond Jerome (vlakbij Sedona AZ) ook zo'n leuke vondst, voor een uurtje of zo. Ooit woonden er tijdens het hoogtepunt van de mijnindustrie zo'n 5.000 mensen, nu nog zo'n 400. Heel aparte omgeving, omdat je nog overal sporen (gebouwen, mijnschachten) ziet van 100 jaar geleden.
Maar goed, zowel Boulder City als Jerome zijn geen spooksteden natuurlijk. Wij hebben alleen een voorkeur voor dingen die een beetje (maar niet te veel) van de gebaande paden zijn en waarbij je nog eens een Amerikaan spreekt.
En oh ja, ik vond Jerome (vlakbij Sedona AZ) ook zo'n leuke vondst, voor een uurtje of zo. Ooit woonden er tijdens het hoogtepunt van de mijnindustrie zo'n 5.000 mensen, nu nog zo'n 400. Heel aparte omgeving, omdat je nog overal sporen (gebouwen, mijnschachten) ziet van 100 jaar geleden.
Maar goed, zowel Boulder City als Jerome zijn geen spooksteden natuurlijk. Wij hebben alleen een voorkeur voor dingen die een beetje (maar niet te veel) van de gebaande paden zijn en waarbij je nog eens een Amerikaan spreekt.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben Nelson bij Las Vegas op de bucketlist als geschiedenis/fotospot.
Wat leuk! Dank voor de tips, ik ga ze even rustig bekijken.
Andere (gekke?) vraag: je mag niet met de camper door Death Valley. Zouden we met de camper wel vanaf Kings Canyon, via de Tioga Pass (augustus), Bishop via de 395 naar Barstow kunnen rijden?
Ik twijfel nu even maar neem aan dat het er alleen om gaat dat je met de camper het park Death Valley niet in mag...?
Andere (gekke?) vraag: je mag niet met de camper door Death Valley. Zouden we met de camper wel vanaf Kings Canyon, via de Tioga Pass (augustus), Bishop via de 395 naar Barstow kunnen rijden?
Ik twijfel nu even maar neem aan dat het er alleen om gaat dat je met de camper het park Death Valley niet in mag...?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ja dat mag. Maar waarom zou je dat willen? Als je via de Tioga Pass gaat kun je beter ten noorden van Death Valley naar Las Vegas gaan.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ja ik zie het...dank je!
Er zijn zoveel opties dat ik het even niet meer weet...
Graag jullie advies over het stuk LA-LV:
We halen 's middags de camper op in LA. Daarna doen we de boodschappen. Dan willen we niet meer zover rijden (houden het graag relaxed). Tot aan Bakersfield rijden een optie of saai? Wat anders? Eerst dacht ik aan Three Rivers maar dat is ws te ver.
We willen dan graag naar Sequoia en daar min 2 nachten staan. Dan via Kings Can en de Toiga Pass naar Las Vegas. Ik denk tussen Sequoia en LV één overnachting of toch twee?
Hoe zouden jullie dit verdelen en hebben jullie goede tips voor campings?
Er zijn zoveel opties dat ik het even niet meer weet...

We halen 's middags de camper op in LA. Daarna doen we de boodschappen. Dan willen we niet meer zover rijden (houden het graag relaxed). Tot aan Bakersfield rijden een optie of saai? Wat anders? Eerst dacht ik aan Three Rivers maar dat is ws te ver.
We willen dan graag naar Sequoia en daar min 2 nachten staan. Dan via Kings Can en de Toiga Pass naar Las Vegas. Ik denk tussen Sequoia en LV één overnachting of toch twee?
Hoe zouden jullie dit verdelen en hebben jullie goede tips voor campings?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je wilt twee nachten in Sequoia staan en dan door Yosemite over de Tioga Pass naar Las Vegas? Geen overnachting in Yosemite zelf? Is dat een bewuste keuze?
Ik denk dat het halve forum je voor gek verklaart, maar wij hebben het ook weleens ongeveer op die manier gedaan, omdat we Yosemite veel te druk vonden en toch graag een indruk wilden hebben. Ik zou dan bijvoorbeeld kiezen voor een overnacht net buiten de Tioga Pass in Mammoth Lakes of June Lake. Marengo heeft trouwens al vaak een andere camping genoemd in die omgeving, kan er even niet opkomen. Hou er rekening mee dat je een héle lange dag aan het rijden bent.
Dan bovenlangs Death Valley naar Las Vegas, weer een dag van een uurtje of 6, 7 in de camper. Oef ....
Ik denk dat het halve forum je voor gek verklaart, maar wij hebben het ook weleens ongeveer op die manier gedaan, omdat we Yosemite veel te druk vonden en toch graag een indruk wilden hebben. Ik zou dan bijvoorbeeld kiezen voor een overnacht net buiten de Tioga Pass in Mammoth Lakes of June Lake. Marengo heeft trouwens al vaak een andere camping genoemd in die omgeving, kan er even niet opkomen. Hou er rekening mee dat je een héle lange dag aan het rijden bent.
Dan bovenlangs Death Valley naar Las Vegas, weer een dag van een uurtje of 6, 7 in de camper. Oef ....
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Marenko heeft het vaak over Convict Lake.
Misschien zou je voor de dag dat je de camper ophaalt gewoon een aantal campgrounds bij de hand kunnen hebben. Als je dan bv naar Bakersfield rijd kan je daar beslissen of je daar een campground neemt of dat je nog wat verder door wilt rijden. Ik denk niet dat je daar ergens een campground vooraf hoeft te reserveren. Bakersfield zal zonder files iets van 3u zijn vanaf het verhuurbedrijf gok ik.
Ik denk wel dat als je Yosemite op deze manier wilt doen je de 2e nacht die je nu bij Sequoia hebt wel beter dichter bij Yosemite zou zetten. Rij bv al voorbij Fresno. Anders ben je vanaf de Lodgepole de volgende dag misschien al wel 5u aan het rijden om alleen maar in Yosemite Valley te komen.

Misschien zou je voor de dag dat je de camper ophaalt gewoon een aantal campgrounds bij de hand kunnen hebben. Als je dan bv naar Bakersfield rijd kan je daar beslissen of je daar een campground neemt of dat je nog wat verder door wilt rijden. Ik denk niet dat je daar ergens een campground vooraf hoeft te reserveren. Bakersfield zal zonder files iets van 3u zijn vanaf het verhuurbedrijf gok ik.
Ik denk wel dat als je Yosemite op deze manier wilt doen je de 2e nacht die je nu bij Sequoia hebt wel beter dichter bij Yosemite zou zetten. Rij bv al voorbij Fresno. Anders ben je vanaf de Lodgepole de volgende dag misschien al wel 5u aan het rijden om alleen maar in Yosemite Valley te komen.
Het is niet dat je daar met een camper niet mag komen. Het is alleen zaak om alles in de camper goed vast te zetten zodat het over die hobbelweg niet door de camper heen vliegtO ik wist niet dat je met een camper daar niet naar toe mocht. Is toch even wennen dat we van een huurauto naar een camper zijn overgestapt![]()

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sinds ik in een verslag dit stukje las, heb ik besloten het zelf in elk geval niet meer te wagen:
Misschien kan je de tweede nacht van Sequoia inruilen voor een nacht in Oakhurst om zo vroeg in Yosemite te zijn?Na ongeveer 8 mijl te hebben gereden moesten we door een hek rijden met daarnaast een bord met:
Very rough road! Unpaved over the next 4 miles!
Aangezien wij van de camperverhuurder een verbod hebben om over onverharde wegen te rijden, besluiten we om niet verder te gaan. De afgelopen kilometers klapperden je tanden bijna uit de kaak, dus het wordt alleen maar erger. Over de eerste paar honderd meter konden we de staat van de weg zien en deze zat dus vol met grote diepe kuilen.
Dank, dat zijn goede tips. We zouden eerst enkel sequoia doen (en dag Kings can) en dan weer zuidelijker gaan. Tja en dan ga je verder lezen over Ysosemite (wat ons erg druk lijkt) en de Tioga Pass en toen nog Bodie....en weet je het niet meer.
We vinden 2 nachten sequoia fijn om een stukje rust in te lassen en op 1 plek langer te staan. Sequoia lijkt ons erg mooi, we houden van bossen en bomen.
We vinden 2 nachten sequoia fijn om een stukje rust in te lassen en op 1 plek langer te staan. Sequoia lijkt ons erg mooi, we houden van bossen en bomen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je niet naar Bodie gaat is het misschien beter om ook de route door Yosemite niet te doen, dat kost je dan toch wel extra tijd en het zou jammer zijn om niet voldoende tijd te hebben voor Sequoia (en vergeet Kings Canyon niet, zie daarvoor ons 2013-verslag)
De weg naar Bodie zal niet prettig zijn met een camper (ook niet met een auto), maar ik denk dat de mensen uit het verslag de verkeerde route hebben genomen. Het is ongeveer 3 mijl onverhard.
Marianne
De weg naar Bodie zal niet prettig zijn met een camper (ook niet met een auto), maar ik denk dat de mensen uit het verslag de verkeerde route hebben genomen. Het is ongeveer 3 mijl onverhard.
Marianne
ps als we ten noorden rijden van death valley richting Las Vegas, dan komen we langs Tonopah toch? Dan kom je niet langs Convict Lake als ik het goed zie.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je via de 168 rijdt ligt Convict Lake wel goed. Ik weet niet hoe die weg is voor een camper.
Je kunt ook in Yosemite staan, bij Tuolumne Meadows. Vlak buiten het park liggen ook campings zoals Ellery Lake, maar ik weet niet of die ook geschikt zijn voor campers.
Marianne
Je kunt ook in Yosemite staan, bij Tuolumne Meadows. Vlak buiten het park liggen ook campings zoals Ellery Lake, maar ik weet niet of die ook geschikt zijn voor campers.
Marianne
Ik herinner me dat wij tijdens onze reis uitgezocht hebben of de 168 (die de 266 wordt) te doen was met een camper, maar we dachten van niet en hebben het niet gedaan. Wij hebben iets noordelijker overnacht bij June Lake op de Oh Ridge Campground (prachtige plek!). Vanuit Las Vegas kan je dan de I-95, de 6 en de 120 nemen.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
http://www.marenko.net/campgrounds/california.html
Ik zou niet weten waarom die 266 niet te rijden zou zijn met een camper? Misschien een wat mindere kwaliteit weg? Maar via streetview zie ik weinig vreemd, behalve desolaatheid. Die paar mijl onverhard naar Bodie lijken me erger.
Als je echt direct een stuk verder wil rijden richting Vegas voorbij Lee Vining zou je idd beter via Tonopah kunnen rijden. Dat is ook in de middle of nowhere trouwens.
Ik zou niet weten waarom die 266 niet te rijden zou zijn met een camper? Misschien een wat mindere kwaliteit weg? Maar via streetview zie ik weinig vreemd, behalve desolaatheid. Die paar mijl onverhard naar Bodie lijken me erger.
Als je echt direct een stuk verder wil rijden richting Vegas voorbij Lee Vining zou je idd beter via Tonopah kunnen rijden. Dat is ook in de middle of nowhere trouwens.
Dank weer voor de reacties. Dit geeft grofweg de volgende twee opties:
Optie 1
Donderdag 11-08-2016 La
Vrij 12-08-2016 LA – Bakersfield (Camper ophalen. Boodschappen doen)
Zat 13-08-2016 Bakersfield – Sequoia
Zon 14-08-2016 Sequoia - Sequoia
Ma 15-08-2016 Sequoia –via de 180 Kings NP – Groveland
Di 16-08-2016 Groveland – Yosemite Tioga Pass – June Lake (we rijden dus enkel maar bewust door Yosemite)
Woe 17-08-2016 June Lake – Las Vegas (plus 1 overnachting ivm lange rit?)
Don 18-08-2016 Las Vegas
Vrij 19-08-2016 Las Vegas via VoF - Zion
Optie 2
Donderdag 11-08-2016 LA
Vrij 12-08-2016 LA – Bakersfield e.o. (Camper ophalen. Boodschappen doen)
Zat 13-08-2016 Bakersfield e.o. – Sequoia
Ma 15-08-2016 Sequoia – Sequoia (een dag Kings NP)
Di 16-08-2016 Sequoia – Kernville
Woe 17-08-2016 Kernville - Las Vegas
Don 18-08-2016 Las Vegas
(of een dag minder Sequoia en eerder in Las Vegas met een dag extra in deel 2 van de reis (Zion, Page, GC etc)
Wat vinden jullie?
Optie 1
Donderdag 11-08-2016 La
Vrij 12-08-2016 LA – Bakersfield (Camper ophalen. Boodschappen doen)
Zat 13-08-2016 Bakersfield – Sequoia
Ma 15-08-2016 Sequoia –via de 180 Kings NP – Groveland
Di 16-08-2016 Groveland – Yosemite Tioga Pass – June Lake (we rijden dus enkel maar bewust door Yosemite)
Woe 17-08-2016 June Lake – Las Vegas (plus 1 overnachting ivm lange rit?)
Don 18-08-2016 Las Vegas
Optie 2
Donderdag 11-08-2016 LA
Vrij 12-08-2016 LA – Bakersfield e.o. (Camper ophalen. Boodschappen doen)
Zat 13-08-2016 Bakersfield e.o. – Sequoia
Ma 15-08-2016 Sequoia – Sequoia (een dag Kings NP)
Di 16-08-2016 Sequoia – Kernville
Woe 17-08-2016 Kernville - Las Vegas
Don 18-08-2016 Las Vegas
(of een dag minder Sequoia en eerder in Las Vegas met een dag extra in deel 2 van de reis (Zion, Page, GC etc)
Wat vinden jullie?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2297 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-