Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman zomer 2016: Denver-Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Kalaman zomer 2016: Denver-Denver

Bericht door kalaman »

Zo ziet de al dan niet voorlopige planning er uit. Ik zou zeggen "shoot" :wink: .
Ter info: behalve in Dinosaur NM waren we vroeger al in alle parken.
Er zitten een 2-3 tal stevige rijdagen in, maar dat kan nu 1x niet anders als je bepaalde afstanden zo snel mogelijk wilt overbruggen.
Naamloos-1forum.jpg
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Vanuit Mt Evans naar Nederland weet niet welke route jullie nemen, zou even een kleine stop bij Nevadaville doen. Dit is een spook stad met een hele gave oude mijn tegen over. Wellicht dat jullie daar wat mooie shots kunnen krijgen. Vond het een hele vreemde plek omdat het voelt alsof er nog mensen wonen.

En natuurlijk laten we Argentine pass niet vergeten als jullie een 4WD wagen huren. Plan alleen een goede 4 uur hier voor retour. EN als je een klein beetje alleen op de wereld gevoel wilt hebben zonder 4WD check Mount Guyot rijden vanaf Jefferson en terug via Jefferson. Hier kwam ik berg geiten tegen en een ongelovelijk mooi stuk om te wandelen.

Is er een reden waarom jullie Red Rock Canyon over slaan? Als jullie toch in de buurt zijn van US Air Force Academy.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Leuke route. Reserveer heel tijdig in Many Glacier (heb je misschien al gedaan). Heb je nog speciale plannen op de route Nederland - Walden?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Big_Mo, de enige reden waarom die plaatsen er niet inzitten is gewoon omdat ik ze niet kende :( . Ik bekijk ze absoluut van naderbij. Dus, bij deze: :thumbup: .

@Felicitas: Many Glacier is gisteren gereserveerd. In 2014 waren we daar ook enkele nachten in de Swiftcurrent Motor Inn en dat was ok. Dus nu daar ook opnieuw gereserveerd. Dan kijkt men best niet al te veel meer terug naar de prijzen die we toen, en uiteraard aan de toen geldende $/€ koers betaalden :shock: . Voor de geïnteresseerden: in 2014 betaalde ik, omgerekend, 110 Euro voor een nacht, nu...165 Euro!
Op de route Nederland-Walden hebben we momenteel voorzien: Allenspark en Brainard Lake. We rijden deze route eigenlijk vooral omwille van de Scenic Drives (Peak-to-Peak byway en The Cache La Poudre Scenic Byway). Ik heb trouwens ook heel wat uit jullie diverse blogs gehaald :thumbup: .
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ik zie dat jullie op de 4th of July nog door Red Lodge komen. Je zou daar nog naar de rodeo kunnen gaan. Het is een heel leuk plaatsje om de festiviteiten rond Independence Day mee te maken. Maar waarschijnlijk krijg je daar onderweg ook wel het een en ander van mee die dag.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Rudi, wil je de kamer in de Swiftcurrent Motor Inn wel heel netjes achterlaten...... wij slapen daar op 5 juli :wink: Helaas, we lopen elkaar dus net mis :cry:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Henriëtte schreef:Rudi, wil je de kamer in de Swiftcurrent Motor Inn wel heel netjes achterlaten...... wij slapen daar op 5 juli :wink: Helaas, we lopen elkaar dus net mis :cry:
Maar enfin, wat een, ongelukkig :( , toeval...
Is er verder geen overlapping in de routes?
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij rijden op 4 juli naar de westzijde van Glacier (we overnachten dan bij Lake McDonald), op 5 juli willen we de Going-to-the-Sun Road gaan rijden ('s avonds overnachten in Many Glacier) en 6 juli hopen we nog wat trails in Many Glacier te kunnen doen (als er niet te veel sneeuw ligt). Op 7 juli overnachten we in East Glacier Park, en daarna gaan we richting Yellowstone. Geen overlapping, dus.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een prachtige route! Ik denk dat wij daar voor 2017 wel goede tips uit kunnen halen.

@Henriette: jullie ook al in het hoogseizoen? En ik dacht dat jullie geen Yellowstone-fans waren?

Marianne
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ja, we gaan bewust later dan normaal omdat we deze keer graag Mount Rainier, North Cascades en Glacier willen zien. Misschien zijn we zelfs nog wat te vroeg, maar ja, als ik tijdens de schoolvakanties vrij zou willen nemen loop ik de kans dat ik maar twee weken krijg. Yellowstone stond inderdaad niet hoog op ons verlanglijstje, het is niet ons meest favoriete park en bovendien zijn we er in 2007 al heel wat dagen geweest. Maar ja, we moeten natuurlijk wel nog van Glacier naar Salt Lake City rijden, en we vinden het toch wel leuker om dat via Yellowstone en Grand Teton te doen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Henriëtte, zowel voor Mount Rainier als voor North Cascades en Glacier zal alles afhangen van hoe streng de winter/voorjaar wordt. Eind juni 2011 bvb was Reflexion Lake in Mt Rainier NP nog volledig dichtgevroren net als de Going to the Sun Road nog niet open was. Vorig jaar konden we op 5 juli nog geen enkele trail doen in North Cascades en ook 2 trails nog niet in Glacier (al blijven er daar wel voldoende andere schitterende hikes over).
Tegen beter weten in trekken we nu dus toch ook opnieuw naar Glacier, gewoon omdat het zo'n fantastisch park is. Vorig jaar waren we wel verwend met niets dan wolkenloze lucht. Van al die natuurpracht zie je uiteraard niets bij laaghangende bewolking en/of regen...
Toch wel echt jammer dat we elkaar zowel in Glacier als Yellowstone net missen...
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

We houden het weer en de verwachte openingstijd van de Going to the Sun Road in de gaten. Als het echt tegenzit, dan annuleren we de hotels (de meeste kunnen gratis geannuleerd worden, bij een enkele kost het 15 dollar), en dan gaan we heel ergens anders heen. Maar natuurlijk hoop ik (voor onszelf maar natuurlijk ook voor jou) dat de plannen gewoon door kunnen gaan.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Alle hotels zijn geboekt voor deze route:
Naamloos-1forum.jpg
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Gisteren kreeg ik van iemand de tip voor een mooie 14-er, de hike naar Grays and Torreys, ten oosten van Arapahoe Basin Ski Area.
Iemand ervaring mee?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Niemand?
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Jij wordt misschien de eerste van de vaste bezoekers hier ;)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Had je de peak-to-peak ook niet al ooit gereden? Van zuid naar noord een stuk mooier dan van de bergen af richting het zuiden. Dan is het niet zo'n hele speciale route als ik eerlijk ben. Als je dag 3 via Black Hawk gaat, daar even stoppen. Zo'n mini Las Vegas verwacht je daar niet.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Wat bedoel je precies met de "peak-to-peak", Paul? Die kennen we van in Whistler, Canada, maar niet van in Colorado :? ...
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ach, ok, die rijden we inderdaad op 24 juni van zuid naar noord :-).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer