Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GuiTo: camperreis SF-SF okt 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis GuiTo: camperreis SF-SF okt 2015

Bericht door Martin & Marianne »

Ik durf niet te zeggen of Yosemite gaat lukken maar ik weet wel dat boodschappen doen ontzettend veel tijd kost, zelfs voor niet camperaars.
Je kunt het ook uitstellen en in Yosemite het hoognodige kopen maar dan ben je wel veel meer geld kwijt. En ook jammer van de beperkte tijd daar.

Voor de activiteiten: ik zou Bodie doen op weg van Lee Vining naar Death Valley. Je moet anders te veel haasten als je van Yosemite Valley naar Lee Vining rijdt, en dan hou je geen tijd over voor de Tioga Road.
Voor Page zijn Horseshoe ben, ANtlope Canyon en Lake Powell al genoemd. Je kunt ook raften op de Colorado river. Of een boottocht maken naar op Lake Powell naar Rainbow Bridge of Antelope Canyon.
Tussen Page en Bryce kun je naar de Toadstool Hoodoo lopen, zie daarvoor ons 2013-verslag.

Zie voor wandelingen in de parken mijn wandelsite.

Marianne
GuiTo
Amerika-ontdekker

Bericht door GuiTo »

Nope, ik heb nog nooit met een camper in de US gereden. Heb wel behoorlijk veel ervaring met het rijden in auto's van dergelijk formaat (bij een verhuurbedrijf gewerkt waarbij ik veel in "bakwagens" reed). Daarnaast enkele jaren geleden een roadtrip gemaakt met een normale auto door Canada en de US, dus ik zie er niet tegenop om te gaan rijden en ben enigszins bekend met de wegaanduiding etc.

We staan 9u stipt voor de deur bij de car rental (Apollo). Geen idee hoe lang het duurt voordat we dan weg kunnen rijden. Iemand een idee en tevens waar we op moeten letten bij het ophalen?

Ik snap dat het optuigen en inkopen doen enz best wat tijd kost. Tegelijkertijd denk ik dan ook, als we in beginsel maar de basisingredienten kopen - dwz in mijn ogen voedsel, drinken, slaapgerij e.d. - kunnen we op een later moment, wanneer we iets meer rust hebben, eventueel andere zaken erbij halen. Maar goed, ik ben onervaren dus hoor het graag als ik fout zit met deze gedachtegang.

Ben nog wel benieuwd naar praktische tips. Bijvoorbeeld, kun je beddengoed het beste huren/kopen/of meenemen vanuit NL, welke onmisbare zaken moet je sowieso meenemen/kopen en waar moeten we op letten tijdens de reis mbt voorraden (brandstof/water/dumpbin e.d.) Mocht iemand een goede verwijzing hebben naar een andere thread, uiteraard ook helemaal prima. Of als ik een nieuwe thread aan moet maken in een andere sectie, hoor ik het ook graag! Still learning tenslotte! :roll:
GuiTo
Amerika-ontdekker

Bericht door GuiTo »

Syl23 schreef:Hoi GuiTo,

Nog even en het is al zover voor jullie!! Spannend, hè :). Vlot jullie planning een beetje? Het lijkt me wel leuk om met de camper te gaan. In het begin zal je inderdaad wel wat tijd kwijt zijn met je camper op te pikken, in te laden, proviand te voorzien en dan goed en wel te vertrekken. Ik kan me ook wel inbeelden dat het ff duurt voor je het rijden, parkeren, enz. gewend bent (tenzij je thuis eventueel al eens hebt kunnen oefenen misschien? :wink:). Maar tijdens de reis zelf spaar je volgens mij wel weer tijd uit, want je kan lekker zelf koken, alles netjes op z'n plek leggen, je hoeft niet telkens terug je koffer te pakken, enz. En je hoeft uiteraard ook niet tijdig 'in' en 'uit' te checken in het volgende hotel. Alles mooi op je eigen tempo. Lekker relaxed! :thumbup:

Verder sta ik vooral versteld van de prijs van je vliegtuigtickets! :o. Ik heb 1500 EUR voorzien als budget voor vliegtickets (van SF naar LV of omgekeerd), maar rond de 1200 EUR lijkt me eigenlijk wel interessanter :wink:. Bovendien zou ik supergraag met United vliegen, aangezien we onze eerste vliegervaring hadden met Continental (nu overgenomen door United). Maar vind de tickets duur geworden... Hebben jullie rechtstreeks geboekt via de site van United of via een broker/tour operator/reisbureau? Nu vertrekken we normaal gezien pas in september '16, dus is het nu nog een beetje te vroeg om al vliegtickets te boeken. De interessante prijzen komen later pas :wink:. Maar ben toch benieuwd wat ik dan best in de gaten houdt...

Ik wens jullie alvast een prettige road trip met de camper toe!

Alvast bedankt voor de tip!
Hi Syl,

Wij hebben deze aanbieding gevonden via een bestemmingsalarm op weflycheap. Via die site werd ik regelmatig gealarmeerd mbt interessante ticketaanbiedingen richting de US. Durf niet te zeggen of United nog voorbij komt, maar mijn ervaring is dat een aanbieding van 600 euro bijna zeker nog wel voorbij zal komen. Mogelijk dat de multi-bestemming dit wel duurder maakt, dat durf ik niet te zeggen.

De camper lijkt me echt enorm tof. Heb al diverse roadtrips gemaakt met de auto wat ik erg leuk vind. Vorig jaar hebben we door Argentinie en Brazilie gereisd waarbij wel veel vluchten hadden en dus ook vaak inpakken/uitpakken. We hopen dat de camper op dat vlak wat meer rust geeft.

Succes met al je voorbereidingen, hopelijk heb je wat aan de tips die ik nu ook ontvang :)

Groet, Guido
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

GuiTo schreef: Ben nog wel benieuwd naar praktische tips. Bijvoorbeeld, kun je beddengoed het beste huren/kopen/of meenemen vanuit NL, welke onmisbare zaken moet je sowieso meenemen/kopen en waar moeten we op letten tijdens de reis mbt voorraden (brandstof/water/dumpbin e.d.) Mocht iemand een goede verwijzing hebben naar een andere thread, uiteraard ook helemaal prima.
Zie het sticky op het vervoer in en naar Amerika-forum.
En de zoekfunctie kan ook heel handig zijn (zie rechtsboven). Als ik zoek op boodschappen camper vind ik bijvoorbeeld dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 3&start=60 (ook al weet ik niets van campers, ik zie dat ik in 2009 daar al een bijdrage heb geplaatst :lol: ).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer