Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vito: rondje LV-UT-AZ-LV mei 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Vito: rondje LV-UT-AZ-LV mei 2015

Bericht door Vito »

O ja, dat uur :lol: daar mag ik me ook wel weer eens in verdiepen voordat we weer de mist ingaan ...
Bij hoog en laag volhouden dat we toch echt nog konden ontbijten en er dan achterkomen dat je al een aantal dagen in een verkeerde tijdzone leeft :oops:

Dus concreet op deze reis:
8-5 verlies je een uur
15-5 Monument Valley, hoe zat dat ook alweer?
16-5 Page: 1 uur terug
18-5 verliezen we weer een uur
21-5 winnen we weer een uur.

Klopt het zo?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Vito schreef:8-5 verlies je een uur ja
15-5 Monument Valley, hoe zat dat ook alweer? MV ligt in Navajo Nation, hoewel gelegen in Arizona doen ze wel mee met daylight saving time, dus zelfde tijd als in Utah
16-5 Page: 1 uur terug klopt, Page ligt in Arizona, buiten Navajo Nation, dus je wint een uur
18-5 verliezen we weer een uur klopt, Kanab ligt in Utah, dus je verliest een uur
21-5 winnen we weer een uur. ja
Misschien heb je iets aan deze link http://www.timetemperature.com/tzus/time_zone.shtml
(je kan ook op een bepaalde staat klikken)
(voor Navajo nation zie deze pagina http://www.timetemperature.com/us-count ... zona.shtml)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Bedankt Ingrid voor je hulp :thumbup:
Maar ik zit nog met een vraagje: in welke tijdzone valt de Grand Canyon North Rim?
Want als dat ook weer Arizona zonder daylight saving time is, wisselen we wel heel vaak van tijdzone :roll:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De North Rim is Arizona dus dezelfde tijdzone als Page.

Marianne
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Dank je, Marianne, Dat is dan wel wat om rekening mee te houden. We wilden evt. vanuit Kanab die ene nacht in de North Rim doen, maar dan blijf je maar schuiven met tijdzones.
Toch maar hopen dat er nog een overnachting vrij komt in mei bij de North Rim.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bij ons is het gelukt om nog 2 nachten te reserveren in de 1e week van juni. Er waren opeens 2 accommodaties vrij (motelkamer en cabin). Wij zaten nog te twijfelen wat we zouden doen maar hebben gelukkig snel geboekt want toen we klaar waren met de reservering was ook de cabin al bezet. Dus echt heel vaak kijken!

Marianne
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Jeetje, wat een geluk! Om welke tijd was dat? Want ik doe niet anders dan checken, en heb zelfs de 1e week van juni niets vrij zien komen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De confirmation kwam binnen om 20.14 uur. Het was echt maar heel even beschikbaar.

Marianne
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Check:
- de tickets zijn geboekt.
- de autohuur is geboekt.
- bijna alle overnachtingen zijn vastgelegd.
- lottery The Wave ingeschreven
- jeep rental in Moab geregeld
- Antilope Canyon geboekt.

Nog te doen:

- paardrijden vastleggen
- evt. Mountainbike huren
- White Pocket tour boeken als the Wave niet lukt.

Volgens mij heb ik alles zo wel. Of vergeet ik nog wat?
Is er in Torrey/Hanksville voldoende accommodatie zonder vooraf te boeken? Dat zou wel op een zaterdag zijn.

Nu maar hopen dat de dollarkoers niet nog ongunstiger wordt.
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Ik zit toch nog een beetje in mijn maag met het stuk Las Vegas - Moab.
We vertrekken vrijdagochtend uit Las Vegas. Dan willen we in ieder geval Valley of Fire SP bezoeken. Hoeveel tijd ben je daarvoor kwijt?
Daarna ligt de route nog open. We zouden onderlangs Zion naar Kanab kunnen rijden via Fredonia en dan nog Coral Pink Sand SP doen. Ook kunnen we door Zion rijden en dan hetzelfde park doen.
In ieder geval willen we op zaterdag de 12 rijden richting Torrey. En dan op zondag van Torrey naar Moab.
We willen hoe dan ook zondagavond in Moab arriveren.
Ik zou graag nog geholpen worden met deze 3 dagen én de 2 overnachtingsplaatsen. Ik wil iig niet in Springdale overnachten, we hebben al genoeg dure overnachtingsplaatsen dus wat goedkopere erbij zou welkom zijn.
Vooralsnog had ik een overnachting in BW Red Hills in Kanab maar ga nu twijfelen.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Vito schreef:I Dan willen we in ieder geval Valley of Fire SP bezoeken. Hoeveel tijd ben je daarvoor kwijt?
Met een paar uur ben je daar wel klaar, tenzij je flink wilt wandelen. Wij hebben er geloof ik drie uur gespendeerd, inclusief een korte(re) hike, White Domes Loop. Wij zijn niet overal gestopt, maar wel bij de bekendere sights als de Beehives, Petrified Logs en Elephant Rock.
Groetjes,
Daniel
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Dus als we 9 uur weggaan uit LV zijn we rond 1 uur klaar om verder te rijden.
Dan hebben we globaal nog een uurtje of 5 te besteden die dag.
Bij Zion moet je echt gaan wandelen om wat te zien in the Valley? Wij hebben destijds alleen wandeling gedaan bij de tunnel, ik denk de Canyon Overlooktrail. Of zie je ook genoeg als je de shuttle zou nemen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Springdale ligt toch wel mooi, heb je naar Zion Park Motel (89 dollar ex tax) of de Zion Canyon Ranch gekeken? Kanab zal wel goedkoper zijn.
Ik vind de rit met de shuttlebus al heel mooi, maar het is echt een heel stuk leuker om een paar wandelingen te maken. Er zijn genoeg korte wandelingen, zoals bijvoorbeeld de Emerald Pool Trail.

Marianne
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Ik wil toch wel graag de tunnel al door zijn vrijdagavond, dus dan zijn de opties Mount Carmel Junction of Kanab.
Mount Carmel ligt wel gunstiger voor de route maar daarvan heb ik echt het idee dat er behalve hotels niets is, klopt dat?
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Ik ben nu de route in google maps aan het uitzetten en daarbij zie ik dus dat Kanab - Torrey eigenlijk niet zo ver rijden is. Weliswaar via de 12 maar je doet er geen dag over. Zijn er nog bezienswaardigheden langs de U12? Ik kom er via ontdek Amerika niet uit.
En hebben jullie nog tips voor Capitol Reef voor uitzichtpunten, wandelingen e.d.?
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Goh, er zijn wel een paar dingen langs de UT 12 hoor. ;-) Je vindt veel info op deze website: http://www.scenicbyway12.com/
Ik zou er in ieder geval een extra overnachting plannen. Het is toch één van de mooiste wegen die we ooit gereden hebben vind ik! 8)

In Capitol Reef hebben wij de scenic drive gereden, taart gegeten bij Gifford house, en de wandeling naar Hickman Bridge gedaan. We zijn ook aan verschillende uitkijkpunten gestopt. Je zou bijvoorbeeld ook de Burr trail kunnen rijden. Die vertrekt in Boulder en dan kan je via de Notom-Bullfrog road richting Capitol Reef rijden. Wij hadden 2 overnachtingen in Torrey en dan langs de UT12 nog eentje in Escalente. We hadden ook gepland om de Burr trail te rijden, maar daar hadden we geen tijd voor.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Vito schreef: Is er in Torrey/Hanksville voldoende accommodatie zonder vooraf te boeken? Dat zou wel op een zaterdag zijn.
Waarom boek je niet iets wat je eventueel tot kort voor aankomst zonder kosten kunt annuleren?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Dank je Doockles voor de site :thumbup: , wel veel dirtroads. Ik denk niet dat we die gaan doen.

OF, ik heb idd inmiddels al te annuleren overnachtingen vastgelegd in Torrey. Twijfel nog tussen Austin's Chuckwagon of Broken Spur Inn. Iemand ervaringen met de laatstgenoemde ? Reviews op Tripadvisor en Booking zijn zeer positief.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Wij hebben de wandeling naar Calf Creek Falls gedaan. Ik vond het wel de moeite. Het is wel een niet te onderschatten wandeling. Wij dachten even snel aan de waterval te geraken, maar het was in de volle zon, door zand... Pfff ;-) Maar al bij al wel leuk. Als ik me niet vergis kon je een boekje meenemen ook waarmee je uitleg kreeg onderweg op verschillende plaatsen.

Er is ook nog het Kiva Coffeehouse. Maar kijk wel eerst goed naar de openingsuren.

De Burr trail is voor het grootste gedeelte verhard hoor. Net voor je aan de switchbacks komt is er links een weg die je naar een prachtig uitkijkpunt brengt: Strike Valley overlook. Die laatste weg is wel niet eenvoudig. Google even op Upper Muley Twist Canyon. Zelf zouden we hem nooit durven rijden, misschien enkel het eerste stuk, dat zou nog meevallen naar 't schijnt. Maar in mei is het nog niet zo warm en zou ik durven overwegen het stuk te wandelen. ;-)
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Even voor mijn eigen roadbook zet ik de definitieve route met bijbehorende hotels en tijdverschillen hier neer:

6 mei: AMS - SEA - LAS (Treasure Island of Desert Rose Resort)
7 mei: Shoppen Premium Outlets North / Strip
8 mei: Las Vegas - Valley of Fire - Zion - Kanab (BW Red Hills) (-1)
9 mei: Kanab - Coral Pink Sand Dunes - UT 12 - Escalante Kiva Coffee House - Torrey (Broken Spur Inn)
10 mei: Torrey - Goblin Valley - Little Wild Horse Canyon - Moab (Gonzo Inn)
11 mei: Ballonvlucht - Arches
12 mei: Jeep Rental: Potash of Shafer trail
13 mei: Mountainbike / paardrijden
14 mei: Dead Horse SP / Canyonlands
15 mei: Moab - Mule Canyon - Natural Bridges - Moki Dugway - Gooseneck SP - Valley ot Gods - MV ( The View)
16 mei: Monument Valley - paardrijden - Page (Days Inn) (+1)
17 mei: Page - Upper Antelope Canyon - Horseshoe Bend - Lake Powell
18 mei: Page - Lower Antelope Canyon - Lees Ferry - Kanab (BW Red Hills) (-1)
19 mei: Kanab - White pocket / Coyotes Buttes South - Kanab
20 mei: Kanab - Grand Canyon North Rim (Western cabin Rim View) (+1)
21 mei: Grand Canyon - Las Vegas of St. George (dan -1) (Tuscany Suites of Inn on the Cliff)
22 mei: Las Vegas of St. George
23 mei: Las Vegas - SEA -
24 mei: AMS

Mochten er nog mensen opmerkingen hebben of dingen die ik vergeten ben, dan hoor ik het nog graag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer