Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman (12/2013) : rode rotsen in de winter

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Kalaman (12/2013) : rode rotsen in de winter

Bericht door Nordschleife »

kalaman schreef: Hier liggen ook de prachtige Side Step Canyon en Rainbow Valley. Maar...het blijkt bijzonder moeilijk te zijn om een plaats te vinden om van de rim er in af te dalen.
Ik probeer alsnog via een Amerikaanse vriend aan de juiste coördinaten te geraken. Mochten er forumleden zijn die er al geweest zijn...be my guest :wink:
Misschien dat je hier wat aan hebt. Komt van een amerikaans forum.
Ook staat er kort wat over op http://www.thewave.info.
Volgens deze site staat er ook wat over in een boek van Mike Kelsey: Hiking and Exploring the Paria River, 5th Edition

"The access to these sites is by White Sands Jeep Road that branches BLM 431 at 37°10'07" 111°45'10". From there you drive (or you could drive before the rangers closed these roads) South-East about 1.3 mile to park on a promontary just after a fence at 37°09'15" 111°44'23".

You can hike just under the rim of the canyon to the West to see some hoodoos with colorful hats and also some colours on the ground (Rainbow Valley). Continuing west and down the canyon is the access to a big hoodoo (37°09'22" 111°45'10") and White Valley (you can access White Valley coming from the West via BLM 435 just before Church Wells coming from Page, but it is quite a long hike in full sun from there). From the car park on White Sands Jeep Road, you can also hike to the East following the fence to go down (via a sand dune) into a valley with many hoodoos (Sidestep Canyon) quite fragile and not so easy to hike.
I cowrote a short description of this area page 111 of Photographing the Southwest Volume 1 (Southern Utah)."
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hey Michael,

die "Amerikaanse vriend" waar ik het over had is inderdaad Bill Belvin (de auteur van deze site). We hebben nogal wat contacten met elkaar betreffende niet zo gekende plaatsen in het Zuidwesten. Hij is ook een grote fotografieliefhebber en volgt met bijzonder veel interesse hetgeen we doen met de DJI Phantom (onze video's zijn trouwens gelinkt op zijn website (tabblad Favorites)).
Gisteren kreeg ik nog volgende mail van hem betreffende dat boek en op mijn vraag of hij GPS-coördinaten heeft :
Hi Rudi,
Sorry I don’t have GPS coords. See attached especially p160 (I need to update the website from p159 to 160) , BTW when I was in the Canyon I did not see any easy ways down into it. If you find a good one please send me a GPS track if possible.
Bill
Nu begrijp ik niet goed jouw (bijzonder interessante :thumbup: ) post : is dit een uittreksel uit het boek van Mike Helsey?
Nordschleife
Amerikafan

Nee, dit komt van het amerikaanse outdoor-forum Bogley. Daar gezocht op sidestep canyon en voila.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Van Bogley ben ik ook lid, maar nooit aan gedacht om daar te gaan zoeken :? .
In elk geval heel veel dank :thumbup: .
Als we er effectief naar toe gaan, dan proberen we zeker en vast een goede omschrijving te posten op onze blog.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Kalaman waar vind ik jullie filmpjes over Yosemite nu weer? Staan ze hier ergens in een of ander topic? Vind ze niet meer terug.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Klinkt als een mooie reis Kalaman! Kijk nu al uit naar jullie cinematografische hoogstandjes :thumbup:
Groetjes,
Daniel
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

hey Lilo, wel ik moet zeggen...ik vind ze ook nergens, maw om één of andere reden ben ik de filmpjes van onze zomerreis vergeten te uploaden en te posten op de videopagina (http://kalaman0032video.blogspot.be/) van onze blog :? .
Blijkbaar heb ik enkel maar oog gehad voor het Zuidwesten, want ook van Alaska heb ik er enkel de samenvattende video op gezet.
Ik ben momenteel in Tunesië en hier is de uploadsnelheid 'niet echt :wink: ' snel te noemen. Vanaf zondag probeer ik ze te uploaden en de links op de videopagina te zetten.
Alvast bedankt om er mij op te wijzen :thumbup: .
Ik zie nu wel dat ik er toch enkele toegevoegd heb op onze blog zelf (bvb 28 juni voor de Panoramatrail).
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Oke, veel plezier in Tunesië.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@ Mrvanilla : laat ons hopen dat de weergoden ons goedgezind zijn :wink:

@lilo : bedankt, maar niet echt vakantie, de blue sky en 22graden zie/voel ik enkel maar van in mijn bureau...dus hier voor de job...
onderlegger
Amerikafan
Partner van: Brenda
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door onderlegger »

kalaman schreef:vermits het nu toch wel écht tijd wordt om grondig met de voorbereiding van onze decemberreis te beginnen, een eerste vraag :
is Edmaiers Secret én Buckskin Gulch op 1 dag te doen? December, dus donker om 17u...
Beide kun je uiteraard zo lang rekken als je wilt, maar is het überhaupt een optie om ze beide te voorzien op 1 dag?
Ze beiden op 1 dag doen wordt haasten denk ik. Wij liepen deze zomer buckskin, de rechterkant tot een groot obstakel en ook nog even in de linker tak (zeker doen) en hebben in totaal 17 km gelopen. Door het fijne zand en de keien kan je ook niet echt tempo wandelen op veel plaatsen. Na zo'n tocht kan je beter de Paria movie set even inplannen en Edmaiers secret op een andere dag doen.

Op de dag dat we cottonwood canyon deden, bezochten we ook Kodachrome en Willis Creek. Een ervan zou je er bij kunnen inplannen. Behalve als je veel tijd gaat besteden aan Yellow rock, die deed ik de dag voor we Cottonwood volledig reden en is een echte topplek.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Na mij nog wat ingelezen te hebben in reisverslagen van mensen die er ook in december geweest zijn hadden we BG al geschrapt wegens veel te koud en heel wat kans op ijs, wat het stappen niet bepaald vergemakkelijkt. Ook een verhaal gelezen van 2 avonturiers die heel lang door het ijskoude water gestapt zijn en bij wie de bevriezing van hun benen pas na een vol jaar helemaal genezen was... :shock:
We zouden heel graag naar White Rocks gaan, dit is een gebied dat ons heel erg aanspreekt en dat allemaal op 1 korte winterdag is al helemaal uitgesloten.
Als we Cottonwood kunnen rijden, dan gaan we sowieso naar Yellow Rock. Vorig jaar stond dat ook op de planning, maar toen was de Cottonwood impassable... :( .
Bedankt in elk geval voor de tip Willis Creek. Hier zal het waterniveau bepalen of we die al dan niet kunnen lopen én hoe lang we in Page blijven hangen...
Nordschleife
Amerikafan

Blarney en Shillelagh canyon zijn allebei gedeeltelijk hikeable (zoiets als Leprechaun) en liggen in de buurt van de 95 op zo'n 30 minuten rijden van Hanksville.
Misschien een leuk alternatief.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bedankt voor deze tips, Michael. Ik had nog nooit van één van beide gehoord. Ondertussen al eens gegoogled en ze staan al bij het roadbook :thumbup:
Nordschleife
Amerikafan

Ze staan bij mij ook op de wishlist alleen duurt het voor mij nog bijna een jaar dus ik hoor graag hoe ze zijn.
Bij moab zijn er volgens mij ook nog wel enkele canyons die hikeable moeten zijn, ik zal ze morgen ff opzoeken.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Nordschleife
Amerikafan

Nordschleife schreef:Bij moab zijn er volgens mij ook nog wel enkele canyons die hikeable moeten zijn, ik zal ze morgen ff opzoeken.
Bij Moab moet Cameltoe volledig te doen zijn te voet.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedankt Michael, dat kijk ik na voor als er nog tijd overblijft in Moab :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hier dit zal al wel weer wat inspiratie brengen ;) http://www.youtube.com/watch?v=tL4sLjBz0CM
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Gelukkig deden we de Schäfer trail al in april, Paul, want veel kans dat die nu "impassable" zal zijn :wink: .
De gewone uitzichtpunten zullen we misschien nog wel eens doen wegens :thumbup: , net als de hike naar False Kiva.
We hopen écht ook heel erg dat we Chesler Park en/of Druid Arch (voor het eerst) kunnen doen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Het ziet er naar uit dat we gaan mogen uitkijken naar nogal wat alternatieven voor onze route. Sinds de sneeuwstorm van afgelopen week zijn alle onverharde wegen "impassable" :( .
Bovendien wordt nog meer sneeuw voorspeld en een grote daling van de temperatuur. Op die manier is die sneeuw nooit weg binnen 2 weken. Bovendien moet alle modder dan al weg zijn en alles opnieuw hard liggen.
Dat is zo goed als onmogelijk. Dus andermaal allicht geen Cottonwood, Bisti's, maar meer dan waarschijnlijk ook heel wat van de geplande hikes, Angels Landing, White Rocks, Rimrocks, Chesler Park en Druid Arch enz.. :(
We hebben nu al een kaartspel klaargelegd... :wink:
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Geen chesler park omdat je vreest voor die kleine dirt road tot aan de parking allicht? die is vrij venijnig...

Trouwens, Chesler Park lijkt ons meer de moeite dan Druid Arch hoor, wij deden Chesler park maar zijn via de elephant canyon (= trail naar druid arch) teruggekomen. Het laatste stukje tot aan de Arch hebben we niet meer gedaan maar de wandeling terug was veel minder mooi dan de wandeling heen (=route naar en door Chesler park). Het stukje dat Chesler Park en Elephant Canyon verbindt is een heel pittig, met veel moeilijkheden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer