Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mamsie: 21 dagen West USA - met of zonder camper ?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Reis mamsie: 21 dagen West USA - met of zonder camper ?

Bericht door Mrs.Bean »

Ik ga ook nog maar es een duit in het zakje doen .
Het moet in de hoeveelheid dagen wel gaan, alleen je verdeling is ietwat vreemd. Algemeen: bouw rustdagen in, als reserve alleen al, je kunt ergens langer willen blijven, bv vanwege het weer, of omdat je rust nodig hebt of om wat voor reden ook. Een dergelijk strak plan is nou net niet nodig met een camper.
Verder wil je LA doen en Joshua Tree? De trees kun je ook in DV zien ( die van U2 ook). Als je die hoek overslaat scheelt tijd.

Isis heeft gelijk, ophalen van de camper kost veel tijd en je bent alleen. Veel indrukken, boodschappen doen en bv Cruise America zit in Oakland aan de andere kant van de baai. Wij kwamen tot net voor bij Santa Cruz en hadden het toen echt helemaal gehad, inderdaad rond 15 uur. Volgende dag wel lekker vroeg op stap ( nog steeds omgekeerde jetlag ; lekker vroeg wakker)
San Francisco is juist een stad die je niet over moet slaan, de baai,de brug, het water, en nog zoveel meer. Inderdaad wij zijn geen stadmensen, tenminste niet van shoppen en dergelijke, maar SF kan ik nog wel dagen in doorbrengen. Liever sla je LA over, en LV, tja dat moet je zelf beslissen. Een avond is een goed idee wellicht. Yosemite vinden we een aardig park, niet meer en niet minder. Maar je hebt toch echt een dag nodig om alleen al de valley te zien.
Grand Canyon South Rim: dat kun je in een dag doen. Je maakt een sunset en sunrise mee en zou nog een helicoptervlucht, een wandeling een stuk(je) naar beneden of een muildier ( iets tussen een ezel en een paard) kunnen doen. ( ook een idee voor Bryce bv)
Ik neem aan dat je met Lake Powel Hite bedoelt als tussen stop tussen Canyonsland en Capitol Reef. Het lijkt ver maar dit kun je best in een dag rijden, erg mooie route. Als je echt bij Lake Powel wilt staan doe dat dan tussen GC en MV. En laatste kan echt in een dagdeel gezien worden. En als er een zandstorm is nog sneller ( hoop ik niet voor je :wink: )

dag 01: vertrek Brussel / aankomst San Francisco
dag 02: ophalen camper (SF) -> Santa Cruz/kust
dag 03: Santa Cruz -> MorroBay
dag 04: Morro Bay .....>
dag 05: ....... -> Lake Havasu ?
dag 06: Lake Havasu -> Grand Canyon South Rim ( bv via oude R66)
dag 07: Grand Canyon South Rim ( of al dag 8 erbij en dan heb je een dag over)
dag 08: Grand Canyon South Rim via Desert view -> Page ( horshoe bend)
dag 09: Page ( Antelope Canyon, bootje varen??)
dag 10: Page - Monument Valley
dag 11: MV- Arches/Moab
dag 12: Moab; Arches NP/Canyonlands NP
dag 13: Moab/Canyonlands NP -> Capitol Reef je kunt dan vanaf de zuidelijke Canyonslandregio gaan; maar vanuit Moab kun je ook via Green River/goblin Valley gaan. sneller.
dag 14: Capitol Reef - Bryce
dag 15: Bryce ( of al naar- Zion)
dag 16: ( Bryce .... )Zion NP
dag 17: Zion NP -> Las Vegas ( via Valley of Fire?)
dag 18: Las Vegas -> Death Valley ( vroeg op stap gaan ivm hitte, let op met de camper)
dag 19: Death Valley -> Bisshop
dag 20: Bisshop -> Yosemite Park
dag 21: Yosemite Park
dag 22: Yosemite - SF
dag 23: camper inleveren en SF
dag 24/25: vertrek SF en aankomst Brussel
mamsie
Amerika-ontdekker

Bericht door mamsie »

Super bedankt voor de talrijke (en uitgebreide) reacties ! Ik ga alles nog eens rustig overlopen en bekijken en aan de hand van jullie tips een aangepaste route opstellen...

groetjes, mamsie
Sluit je ogen, droom je leven - Open je ogen, leef je dromen !
felice
Amerika-ontdekker

Bericht door felice »

Ook nog even een duit in het zakje?

wij zijn in principe kampeerders -ik geef toe: intussen wel met caravan :wink: - en hebben ontzettend zitten dubben of we een camper zouden nemen:
- het vrijere gevoel op een camping
- niet willen vastzitten aan een "hotelritme"
- alles bij je hebben (je eigen bedoeninkje)
- verblijfskosten wat beter in de hand kunnen houden (dachten we)

Voor ons (vieren) gaf de doorslag om het niet te doen:
- niet door death valley kunnen en "gedoe" in de steden (waar laat je die bak)
- verplicht een groot bakbeest om mijn lange mannen (echtgenoot en zoon) een normaal bed te gunnen (zal bij jou niet spelen vermoedelijk
- alles goed doorrekenend: de hoge huurprijs en alles wat erbij komt, waardoor het mogelijke kostenvoordeel (verblijf) nauwelijks meer doorslaggevend leek.
- langere reistijd terwijl we in een kleine 3 weken toch zoveel mogelijk wilden doen

Onze ervaring:
- "kampeergevoel" toch gehad in Monument valley (de cabin op de campground van gouldings lodge)
- diverse hotelkamers met lekker balkonnetje of terrasje EN ook wel keukenvoorzieningen (prima zelf ontbijten /simpel avondeten) die ook voldoende "buitengevoel" gaven
- onderweg: de koelbox en genoeg leuke plekjes met een picknicktafel (dat doe je ook niet IN je camper)
- verblijfskosten die dus alles meevielen
- geen last van het "hotelritme" doordat we aardig selfsupporting waren toch. Sowieso in Amerika vaak geen "last" van verplichte ontbijttijden.

Kortom: voor ons heeft het prima uitgepakt. We hebben de camping dit keer niet gemist
mamsie
Amerika-ontdekker

Bericht door mamsie »

Het kostenplaatje is idd hoog - ik weet natuurlijk niet hoeveel geld je kwijt bent met een huurwagen in combinatie met hotel/motels/lodges...de reistijd, tja, je mag sowieso niet snel rijden in de States he...
Voor mij persoonlijk zijn er (zo lijkt me toch) meer voordelen dan nadelen aan het reizen met een camper, al moet ik toegeven dat ik soms toch nog twijfel...ik ben tenslotte alleen op stap en ik ben niet technisch aangelegd, maar goed, met een huurwagen kan je ook technische problemen hebben...
Wat ik me nog afvraag: als je een camping boekt en door bepaalde omstandigheden raak je er niet op tijd, hoe los je dat dan op ? Het is gewoon zo dat ik een planning aan het opstellen ben, maar stel nu dat ik beslis om ergens langer te blijven ofzo...het is zo moeilijk in te schatten allemaal he...leggen jullie alle campings vast of maar enkele ? Is jullie vooropgestelde planning altijd volledig gevolgd ter plaatse of niet ?

groetjes, mamsie
He-Ro.
Amerika-ontdekker

Re: 21 dagen West USA - met of zonder camper ?

Bericht door He-Ro. »

thuul schreef:
storende factor op de weg.
wat is dat nou voor onzin, nog nooit achter een vrachtwagen gereden dan :roll:
Inderdaad! We zijn net terug en hebben ons zelf als camperraars nooit als een obstakel gevoeld. Iedereen houd zich keurig aan de max.snelheid. De vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, langer/korter, de rust en de ruimte op de campgrounds in de parken....

Even goede vrienden hoor, succes met je keuze "mamsie".
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wij hadden niet alle campings geboekt (niet: Moab, LV, Bishop, Needles, San Diego, LA) stuk of 15-20 wel (m.n. parken, SF en langs de kust). Als je hebt geboekt en je bent later, bel je even naar NPS of de camping als het particulieren zijn. Dat gaat niet als je buiten bereikt zit. Bij de meeste campings heb je de reservering tot 11 'savonds staan.

As je ergens langer wilt blijven is dat sowieso lastig want dan moet je de km wel weer in gaan halen omdat je toch op een bep datum bij je vlucht moet zijn. Of je moet een stuk overslaan of afsnijden. Dit heb je ook met een hotel als je reserveert. Daarom plannen veel mensen óók, je weet dat je de ronde kunt maken. Als je ergelmatig een rustig dag inplant heb je wat meer spelling. Als je besluit bijvoorbeeld eerder naar Yosemite t egaan is dat wel heel lastig want de campings zijn over het algemeen vol in de vallei. En als je langer wilt blijven is dat ook, maar dan kun je misschien een andere camping (first come first serve) nemen. Andere parken geldt globaal hetzelfde maar bij Yosemite is het extreemste.

Wij planden niet al te veel km (200 -300) in dan kun je ook met pech (als dat al gebeurd ) nog je bestemming bereiken. Voor ons was Bishop -LV het verste (ik meen rond 450).
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
mamsie
Amerika-ontdekker

Bericht door mamsie »

Bedankt iedereen ! Ik ben nu bijna rond met m'n planning...camper heb ik al geboekt, hotels ben ik nog met bezig (voor begin en eind van m'n rondtrip)...dus, tips voor een goed gelegen hotel (niet te ver van de luchthaven van SF) zijn nog welkom !

Vele groetjes,
mamsie
mamsie
Amerika-ontdekker

dilemma: route Moab (Arches) of Vermillion Cliffs

Bericht door mamsie »

Ik ben mijn route verder aan het opstellen en zit eigenlijk een beetje vast...ik zou graag via Grand Canyon South Rim naar Monument Valley, Canyonlands, Arches, Capital Reef naar Bryce & Zion gaan. Maar, nu heb ik gelezen dat Vermillion Cliffs ook echt de moeite is om te doen en dat heb ik niet voorzien in m'n route...dus ofwel hou ik alles zoals het is ofwel laat ik een groot stuk vallen en ga via Vermillion Cliffs naar Zion & Bryce Canyon...
Iemand ervaring ?
Graag suggesties....die zoals steeds meer dan welkom zijn !

Groetjes, mamsie
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: dilemma: route Moab (Arches) of Vermillion Cliffs

Bericht door markro »

Houd je route lekker zoals die is, dan bezoek jij al de grootste "parels" van het zuidwesten. Zo zie jij al genoeg mooie natuur tijdens die route en je kan toch niet alles zien, daar is het gebied veel te groot voor.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik ben het helemaal eens met markro. Kijk maar niet op http://www.ontdek-amerika.nl/, want dan zie veel (te veel) bezienwaardigheden voorbijkomen. :wink: Die kun je onmogelijk allemaal bezoeken. Voor een eerste reis zou ik me tot de bekende hoogtepunten beperken.
Groet,

Old Faithful
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

haha herkenbaar. Ik las het boek van Martres toen wilde ik 3 weken in het Escalante gebied blijven :lol:
Ik zou deze dingen nu doen zoals je ongveer gepland hebt. Dat geeft a genoeg om een mooie impressie van het gebied te krijgen. Ga je gewoon nog ene keer en dan met de familie. :)
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
felice
Amerika-ontdekker

Bericht door felice »

Wij (4 personen) hebben het rekensommetje een paar jaar geleden ook gemaakt, maar kwamen - als kampereerders/caravanners - uiteindelijk toch ook op auto uit.
Andere afwegingen behalve kosten: Een camper in de stad leek ons erg onhandig met parkeren (in SF hadden we bv een hotel waar we de auto gratis in de garage kwijt konden) en Death Valley kon (kan?) in de zomer niet met camper. Daar zal je in juni vermoedelijk geen last van hebben.

En ook onze ervaring is dat je met een auto de verblijfskosten toch prima in de hand kunt houden als je dat wilt. Koelbox inderdaad voor je lunch.
Maar we hadden op hotelkamers ook vaak een balkonnetje waar we gezellig een tafel en stoeltjes voor ons ontbijtje naar toe sleepten als dat al niet inclusief was.
En heel vaak hebben we keukentjes getroffen met minimaal magnetron en vaak ook onduidelijk veel pannetjes en potjes. Meestal weet je dat al bij reserveren. In een supermarkt kun je dan heel goed iets simpels meenemen om warm te maken. Of spullen om bv koude maaltijdsalade te rommelen. Ter afwisseling van uit eten gaan vonden we dat ook heerlijk: op ons balkonnetje met boekje en benen onderuit heel relaxed ons hapje en drankje nuttigen.
Soms kun je op campings ook een cabin huren, bv bij Monument Valley. Dat hebben we ook gedaan. Was lekker om ter afwisseling weer even het kampeergevoel te hebben.

En verder hebben we eigenlijk nooit toiletgedoe gehad onderweg (2 dames erbij, mannen hebben het toch makkelijker... :wink: ). Meestal ga je onderweg ook nog wel iets bezoeken en bv bij visitor centers is het altijd netjes in orde is onze ervaring). En je drinkt nog eens ergens wat en zo...

Dus ik begrijp de camperlokroep, maar als het gaat om praktische afwegingen, dan is onze ervaring dat mogelijke nadelen goed op te lossen zijn.
Het is verder denk ik vooral een kwestie van sfeer waarvoor je kiest.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Nou ja, misschien heeft Mrs.Bean er 4 jaar later nog wat aan.
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Het is een heel andere manier van reizen, en dat is een persoonlijke keuze. Ik ben al 2x met de camper op reis geweest als koppel, 1x met de auto als koppel en 1x met de auto alleen. Als koppel gaat mijn voorkeur uit naar de camper omwille van dat ongelooflijke gevoel van vrijheid, Kamperen in de natuur. Een aantal nadelen van een camper worden wat overdreven. Dat ledigen van het toilet is helemaal niet zo vies, de ruimte is zeker als je alleen reist groot genoeg en buiten de bergachtige gebieden is een camper ook niet zo traag. In de bergachtige gebieden gaat het bergop vaak wat langzamer, maar als hoffelijke camper ga ik dan spontaan opzij wanneer er snellere voertuigen achter mij zijn. Verbruik van een camper is inderdaad een stuk hoger, maar daar staat tegenover dat de benzineprijs fors gedaald is en als je goed uitkijkt waar je tankt (niet in the middle of nowhere) kan je daar ook op besparen.

Nadeel van alleen reizen vind ik alleen eten op restaurant, dat doe ik niet zo graag, dan eet ik liever alleen in mijn camper met view. Ik heb die reis dan ook vaak fastfood gegeten.

Grootste nadeel aan alleen rijden met de camper lijkt mij het maneuvreren, met name het achteruit rijden. Het zicht naar achteren is niet zo goed, dus je partner die uitstapt en meehelpt is vaak handig. Een camper met achteruitrijcamera kan dan handig zijn, al lost dat het probleem ook niet helemaal op, dus daar moet je wel rekening mee houden.

Verder hangt het echt af van je eigen persoonlijke voorkeur qua manier van reizen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer