Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Chrisp: Summer '11 trip Chrisp

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Summer '11 trip Chrisp

Bericht door Chrisp »

Chrisp schreef: 1. In Kanab/Page willen we sowieso de White Pocket doen met Terry. We zullen ons ook inschrijven voor The Wave (en dan maar duimen). Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Kunnen we het beste in Page of Kanab overnachten? Of misschien de nachten verdelen, wat heeft de voorkeur?
Even mezelf quoten, ben nog steeds erg benieuwd naar het antwoord ;) !
Afbeelding
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Chrisp schreef: Ik zie dat jullie de Tucson Airplane Boneyard tour hebben gedaan, zou je daar nog iets meer voer willen vertellen? Was het echt de moeite waard, of wat flauw gebracht?
Het was op zich wel de moeite waard maar we hadden toen al verschillende rondleidingen in die buurt gehad: Biosphere, Titan Missile en die AMARG dus. Ik persoonlijk vond het een beetje langdradig maar dat neemt niet weg dat het hartstikke indrukwekkend is om langs die rijen vliegtuigen te rijden.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Chrisp schreef:Dankje Bart! Ik vind het jammer dat ik je behalve een snelle ontmoeting niet verder heb gesproken op de meeting.
Dat dacht ik ook meteen toen ik dit topic begon te lezen, helaas dus de dag na de meeting :cry:
Maken we de volgende keer wel eens goed dan :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

We hebben nu daadwerkelijk besloten om Carslbad Caverns te schrappen, en dat te vervangen met een bezoekje aan de Kartchner Caverns vanuit Tucson :) . Onze kennis uit Tucson, zei verder ook dat de rit door dat gedeelte van NM niet zo interessant was, dat maakte het steeds onaantrekkelijker.

Nu is er dus een dag vrijgekomen, maar wat ermee te doen? Mijn zus wil nog graag een keer naar de Grand Canyon. Vorige keer zijn we daar ook slechts een nacht geweest, ik vraag me af wat we daar zouden kunnen doen, wat we al niet gedaan hebben. Een andere optie is denk ik Death Valley. Ik volg de topics van Dude en Gleuknie nu, en het klinkt alsof er genoeg speciaals te doen valt daar. Mijn ouders zijn wel een beetje huiverig bij het idee van overnachten in DV, maar goed ;) . Een extra dagje Las Vegas behoort ook tot de mogelijkheden, maar ik ben bang dat ik de enige ben die voor die optie zal stemmen.

Wat zouden jullie doen in dit geval?
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die extra nacht LV zou je kunnen benutten om een uitgebreide dagtrip naar DV te maken.
Het bekende 2 vliegen en 1 klap verhaal :wink:
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Hmmm, vanuit LV een dagtrip maken naar DV heeft denk ik niet zoveel zin, aangezien we er sowieso al doorheen gaan om bij Alabama Hills te komen. Ik zit nu aan het volgende te denken:

1 - Las Vegas - Death Valley [Via Dante's View, Zabriskie, Artist Drive]
2 - Death Valley - Lone Pine [Titus Canyon Road of Racetrack playa + Scotty's Castle]
3 - Lone Pine - LA [Alabama Hills 's ochtends]

Is dit een beetje te doen?
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Daarnaast nog een vraagje :) .

Voor de dag dat we 'Monument Valley - Moab' willen rijden zit ik nu te denken aan het volgende:

1. De US-163 rijden, en vanaf daar de Valley of the Gods rijden' [Hoelang duurt dit ongeveer?]
2. Via de Moki Dugway naar Natural Birdges NM en daar een of twee wandelingen van een uurtje maken
3. De weg vervolgen naar Moab

Is dit een beetje te doen? Het klinkt iig als een geweldige dag :) .
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dat lijkt me prima te doen, alleen rij je dan een stukje dubbel als je naar Natural Bridges gaat. Als je nadien trouwens nog naar Arches gaat zal je dit park vrij snel vergeten zijn. Begrijp me niet verkeerd, het is een leuk verzorgd park maar vergeleken met Arches stelt het natuurlijk niet zo veel voor.
Wij deden op de dag van Monument Valley naar Torrey (ruwweg ongeveer even ver) nog wel meer dingen (Goosneck, mexican hat,Muley point)

Bart
Grts, Bart

Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Ah, mooi! Arches zijn we ook al geweest, maar ik vond foto's die ik gezien heb van Natural Bridges best wel mooi eigenlijk :) .
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dat zal ik ook niet ontkennen want de ranger zei ons dat het voor de meeste mensen een uur duurde om het park te bezichtigen en wij spendeerde er 2 uur. Wij deden 2 korte wandelingen. Er zijn drie bruggen, de laatste is de mooiste en je kan er via een korte wandeling onder gaan staan. Erg leuk.
Wij deden nog een tweede wandeling naar restanten van een oude nederzetting. Je kijkt er van boven af op.
Ik schreef oa dit op onze website over NB:
Het was geweldig om onder zo'n stenen brug te staan. We hebben absoluut geen spijt van het bezoek aan dit park.

Er staan ook foto's op onze site van NB

Bart
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Of je een hike kan doen in NB zal ook van de temperatuur afhangen, wij waren er in 2007 met ruim 40 graden dan laat je het wel uit je hoofd om een hike te doen, schaduw zal je niet vinden op de trails.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

We houden het in ons achterhoofd, Rob ;) . Natural Bridges komt zeker op het programma :) .

Even een vraagje over de 'Alamogordo, NM - Santa Fe' dag. Hebben jullie nog suggesties voor dingen om onderweg te doen? Ik zag wel bijvoorbeeld El Malpais NM, maar dat lijkt alweer erg uit de route.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat ligt inderdaad een heel stuk uit de route, Kasha-Katuwe Tent Rocks NM is ook heel mooi en ligt wel op de route.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Haha, de Tent Rocks hebben we op aanraden van jou nu op de 'Santa Fe - Farmington' dag gezet ;) . Zo te lezen is het gebied tussen Alamogordo en Santa Fe verder best wel dood.

Ik probeer nu echt iets te zoeken om die dag op te leuken :) .
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ten noorden van Alamogordo is er ook nog Valley of Fires, niet te verwarren met Valley of fire nabij Las Vegas.
Dat ligt nabij Carrizozo.
Dat stond voor ons ook op het programma maar hebben wij gemist omdat we kozen om via Las Cruses naar Albuquerque te rijden. Ik had er toen over gelezen in het verslag van Roland (Coyote)
Je kan ook de turquoise trail rijden tussen Albuquerque en Santa Fé. Je komt dan door Madrid, het dorpje waar de film Wild Hogs is opgenomen.

Bart
Grts, Bart

Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Thanks dude, hier heb ik echt wat aan :) .

Ik vond in Alburquerque ook nog de Sandia Peak Tramway, die je vanaf de basis naar een geweldig uitkijkpunt brengt. Misschien is dat ook nog wat. Anyway, we krijgen die dag wel vol!
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Ik zit nu eventjes met dit stukje te puzzelen:
8/8 – Day 18 – Moab – Torrey [Goblin Valley + maybe part of Capitol Reef]
9/8 – Day 19 – Torrey [Cathedral Valley Loop]
10/8 – Day 20 – Torrey – Page [via Cottonwood Canyon road]
Iemand tipte mij dat ik de eerste overnachting ook in Hanksville zou kunnen doen, maar wat is handiger? We zullen toch eerst langs het Visitors Center moeten in het park zelf, om naar de staat van de Cathedral Valley Loop te informeren. Is het dan niet gewoon makkelijker om twee nachten in Torrey te verblijven?

Op dag 18 willen we overigens de LWH Canyon en Goblin Valley doen. Bedankt voor je geweldige verslag Dude, ik haal er erg veel tips uit! Onze reizen lijken dan ook best wel op elkaar.
Afbeelding
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Torrey is ook een stuk gezelliger als Hanksville en heeft wat meer voorzieningen. Bovendien hoef je dan een dagje niet met de bagage te zeulen. Die paar mijl terugrijden naar Capitol Reef zal je de kop ook niet kosten.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Leuk dat jullie wat aan ons verslag hebben :thumbup:
Ik zou gewoon kiezen voor 2 overnachtingen in Torrey, Hanksville steld echt niets voor. Beetje een troosteloos dorpje vind ik het.
Je kan tussen het park en Torrey ook overnachten. Daar liggen 2 of 3 hotels dacht ik, een best western, Rim Rock inn (met restaurant) en misschien nog één maar daar ben ik niet zeker van.
In Torrey is er nog meer keuze.

Als je in Hanksville zou overnachten moet je ook eerst langs de afslag van de loop rijden naar het VC om dan weer terug te rijden. Dus qua kilometers maakt het niet veel uit denk ik. In Torrey is het gewoon veel gezelliger. Eettip is Diablo (zie 2008 verslag) duur maar erg lekker !

Bart
Grts, Bart

Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Het is Torrey geworden!

Twee nachten in het Days Inn geboekt, erg goedkoop, maar degelijk! We hebben een 'suite' gehuurd, wel lekker als je er twee dagen zit. Totaal was maar 188 dollar, dus zo'n 70 euro per nacht.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer