Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Isis: Rondje met Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis Isis: Rondje met Yellowstone

Bericht door Isis »

Dank je zoiets bedoelde ik .. zo van niet 's morgens wandelen want of juist wel dus.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wij overwegen om nu Colorado NM te laten vallen voor een dagje relaxen in Moab...zwemmen en misschien nog Corona Arch in avond. Maar ja ik lees op sommige plekken dat het wel erg mooi is. Het is een beetje het einde van onze reis en ik ben bang dat de kids aan hun taks zitten. Kan iemand mij overtuigen om toch Colorado NM te doen en welke wandeling is spectaculair... alleen mooie uitzichten worden die pubers niet zo warm meer van na 3,5 wk.
ENfin waarom wel Colorado NM doen...
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Nog een vraagje over Colorado NM, wij komen vanaf Denver, en willen via de West entrance bij Fruita starten en via de East entrance er weer uit en door naar Grand Junction om te overnachten, is dit mogelijk? Verder dezelfde vraag als Isis, welke leuke wandelingen zijn aan te bevelen.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij vonden de overnachting in Colorado NM een van de mooiste van onze reis in 2010. De wandelingen gaan bijna allemaal naar beneden en dus daarna weer naar boven. De wandeling naar Cokes ovens is een leuke niet te zware wandeling. Wij vonden het echt een heel mooi park. Maar ja, we hebben ook geen rekening te houden met pubers.

@ina: Ja, dat is mogelijk.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

@Ko-Mar, wat een prachtige foto's hebben jullie op jullie reisverslag staan!
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

ina schreef:@Ko-Mar, wat een prachtige foto's hebben jullie op jullie reisverslag staan!
Dank je!
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Beetje doorvragen misschien wat is er leuk aan die wandeling voor mijn kids? Ik moet het kunnen aanprijzen denk ik. We hebben dan al in veel parken gewandeld. Indien het nu niet op de bezochte parken lijst komt dan wel als we een keer met zijn 2 gaan. Moab komen we vast nog een keer dan is Col NM ook te doen.

He Marja heb jij misschien nog een goede foto van jullie camper voor op ons t-shirt dat we willen maken (wij hebben nog geen goed plaatje van een Road Bear RV).
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Voglens mij zijn de meeste wandelingen in Colorado NM "kijk" wandelingen die op zich niet echt een uitdaging voor pubers zijn. Je hebt aan de oostkant wel Echo canyon en daar kan je ook naar een aantal poeltjes wandelen. En er is daar ook een wandeling met nogal wat switchbacks in, de Sepents trail als ik me niet vergis. Wat misschien wel leuk is, is er met de fiets doorijden? Maar je mag precies wel niet offroad fietsen in Colorado NM.

Ik kijk in ieder geval wel uit naar dit park. Maar ik kan me wel voorstellen dat kinderen hier misschien minder aan hebben. Zeker als het al meer tegen het einde van de reis is. Ik denk eerlijk gezegd dat Corona Arch in Moab leuker zal zijn voor hen. En zwemmen in Mill Creek lijkt me ook wel tof. :thumbup:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

He Marja heb jij misschien nog een goede foto van jullie camper voor op ons t-shirt dat we willen maken (wij hebben nog geen goed plaatje van een Road Bear RV).
Ik heb je een tijd geleden al een e-mail gestuurd met een aantal foto voorbeelden. Niet gekregen?
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Het blijft toch moeilijk met pubers, aan de ene kant vinden ze het leuk maar aan de andere kant zijn ze ook aan hun puberstatus een beetje verplicht het niet leuk te vinden... :?
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dan houden we het gewoon in beraad. Anders hebben wij lekker iets om te doen dat we nog niet kennen daar. Misschien een keer aan begin van een reis vanuit Denver.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Weer een andere vraag:
Canyonlands NP voor de bekenden aldaar:
dag aankomst in Canyonlands rond 13-14 uur:
(in ochtend in Arches Devils Garden lange wandeling) Camping Willow Flat vastleggen, naar Upheavel Dome en later Dead Horse Point SP late middag - avond licht.
Volgende dag:
Mesa Arch trail (6 uur zonsopkomst) rond half 6 bij Mesa A.
Daarna naar keus uit: Green River Overlook / Grand View (met trail) / White Rim overlook / Murphy Point.

Ten eerste welke punten (naast Grand View) moeten we zeker doen?
En tweede: Ik zit hier te dubben wat nu slim is om in de ochtend (net voor/ na ontbijt tijdens ontbijt kan ook nog) te doen. Waar is lekker picknik plek... met pancakes ofzo? Dus wat is nog bijzonder in vroegere licht en wat later op de ochtend.. naar mate het licht hoger komt wordt het sowieso minder natuurlijk. Ik denk logischer wijs dat je eerst Grand View moet doen en misschien Green River Overlook want dat kijkt meer naar Zuiden... later op de dag kijk je dan recht in de zon. EN White Rim is meer naar Oosten dus midden op dag net wat fijner kijken. Klopt dit?

Heeft iemand een gouden tip voor de planning op deze dag. In de loop van de dag willen we naar Moab om in dorp (Canyonlands RV) bij te komen enzo.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

In Canyonlands: Natuurlijk Mesa Arch en de view vanaf daar. Zonsopgang bij Mesa Arch is ook zeer mooi als ik anderen hun foto's zie. Misschien is dat wel een beetje vroeg ;)
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

EN dan... Mesa Arch staat al op het programma... 6 uur zonsopkomst (we zitten in de buurt op de camping dus valt mee)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Isis, heb je al in Photograping the Southwest gekeken?
Grand View Point en Green River Overlook zijn tegen de avond het mooist, White Rim in de vroege ochtend. Voor een picknick lijkt de camper mij het aangenaamst, of probeer een schaduwplek te vinden; het is erg heet daar in de zomer.
Wij hebben alleen Mesa Arch, Grand View en Green River Overlook gedaan, dus verder kan ik je niet helpen.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Die heb ik ff uitgeleend. Daar staan wel de punten in die jij noemt (weet ik nog) Wat ik graag wil weten is welke dan daadwerkelijk het meeste indruk maken. Dus waar ga ik ' smorgens na Mesa A eerst naartoe. En wat doe ik op de middag nog... Ik weet de midden op de dag minder mooi wordt maar ja ik ben daar geen dagen.

Overigens picknikken we vast wel buiten naast de camper hebben ook geen elektra dus in camper wordt ook niet veel koeler. Boompje/ luifel erbij en klaar is klara euh Isis.

SChema is nu (Camper voor degene die dat niet weten)

dag 21 (ofzo)
Devils Garden wandelen (vroeg) 7-12
visitor center C
naar Canyonlands rijden camping regelen (ivm firts come first serve)
Upheavel Dome
Dead Horse Point
evt Green River Overlook (dat is vlakbij Willow Flat)

dag 22
Mesa Arche 6 uur; 5.15 vertrek camping
White Rim
Grand View + trail
Murphy Point / Aztec Butte
naar Moab rijden
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Isis, ik kwam dit tegen bij het zoeken naar 'iets leuks' op de route naar Great Sand Dunes. Maar helaas zijn wij net te laat in het jaar. De hike ernaartoe lijkt me alleen al geweldig, dus die gaan wij zeker maken.
Volgens mij rijden jullie hetzelfde stuk. Ik wilde het je niet onthouden:

http://www.nps.gov/cure/planyourvisit/boattour.htm
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank je zou wat kunnen zijn onderweg. Moeten even kijken of er animo voor is. We hebben tegen die tijd al veel gedaan he? Ik zet het wel op de mogelijkheden die dag. Van BC of Gunnison NP - Great Sand DUnes NP. Het kost wel een halve dag (zegt die man) .. 1,5 uur en is alleen midden op de dag... licht is dan niet ideaal in zo'n steile canyon. Maar ik schrijf het wel op.

Ben jij er na begin september pas? Want gaat door tot eerste weekeinde sept.

Ik ben nog aan het plannen in Grand Teton NP (GT).
We rijden dag 16 GT in vanuit Grant Village in Yellowstone en hebben dan zeker een volle middag. Ik wil die dag wat punten bekijken (o.a. Oxbow Bend, WillowFlats overlook & Blacktail Ponds Overlook) en een rondje maken door het park met de RV. In de late middag zouden we een scenic raft tochtje kunnen maken met Barker Ewing of een van de andere outfitters. Dan heb je mooi het late middaglicht. Dan moeten we toch in Moos J zijn dus het rondje kunnen we gelijk meenemen.
Op dag 17 wil ik 's morgens op tijd bij Snake River Overlook. En dan om 8:30 de boot bij Jenny Lake zodat we met de ranger mee kunnen naar Inspiration Point. Later die dag kunnen we nog de route bij Jenny lake rijden, bij CHappel of Transfiguration .. kijken.

Ik vind het lastig om precies te plannen wat je moet doen.. en wat je kunt overslaan (want we kunnen niet alles bekijken). Graag advies hierover. Jenny Lake in ochtend lijkt me handig ivm drukte en parkeren met RV en ook die ranger tocht naar Inspiration P . Dus dat staat eigenlijk wel vast.
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Wij zijn er inderdaad pas later, 20/21 september. Het lijkt me echt prachtig. In elk geval geen straf om daar te mogen rondwandelen :D.
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Jenny Lake in ochtend lijkt me handig ivm drukte en parkeren met RV en ook die ranger tocht naar Inspiration P . Dus dat staat eigenlijk wel vast.
De hike naar Inspiration Point is best pittig. Als je deze tocht doet zou ik zeker nog een stuk verder lopen, voorbij Inspiration Point. De trail wordt dan gemakkelijker (vlakker) en gaat door de mooie Cascade Canyon. Hier ons verslag van deze wandeling. En hier onze video van Grand Teton (vanaf 1:25 de wandeling naar Inspiration Point en Cascade Canyon)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer