Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Fraa 2013: Denver-Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Fraa 2013: Denver-Las Vegas

Bericht door Fraa »

Zo, ik ben nét terug thuis aangekomen. Alles uitpakken, de was doen & relaxen :D
Reisblog: thisisfraa.be
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

En op naar de volgende :wink: .
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja, alleen had ik wel een onaangename verrassing vanmorgen op de parking aan Schiphol, blijkbaar had ne flauwe plezante al mijn banden afgelaten. Gelukkig hadden ze op de parking zelf een compressor :)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Die Hollanders toch hé :wink: :wink:
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja :p

Net alles uitgepakt, nu een paar honderd gig kopiëren :)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

veel na-plezier :thumbup: . ik heb vorige week pas onze juni-juli reis afgesloten :wink: .
En de DJI? Ik heb er niets van gelezen...?
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Klopt, verder dan hem in elkaar te zetten en een kleine testvlucht is hij niet gebruikt geweest. Ik heb meer dan anderhalve week slecht weer gehad & op andere momenten was het me gewoon te druk. Ook bezig geweest met timelapses en dergelijke. Maar zoals ik al eerder zei, ik heb hem niet alleen voor de reis gekocht, dus het komt er wel van hoor :)

Ook het gedoe met de Zenmuse en dergelijke heeft me geen goed gedaan, ik heb er weinig mee kunnen oefenen voor ik op vakantie vertrok, dat heeft er ook wel wat mee te maken :)
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Hier nog een filmpje van in The Gun Store

[youtube]8LTmt25jQLY[/youtube]
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zie dezelfde 'beginnersfout' als bij mij....omhoogschieten bij die semi automaat :D blijft jammer dat die kogels er zo doorheen blaffen.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik vond het enorm leuk om eens te doen, maar daar blijft het ook bij. En ja, de terugslag bij zo'n wapen is iets wat je moet compenseren & dat komt na verloop van tijd pas. Ik moet wel zeggen dat mijn nauwkeurigheid vrij goed was, allemaal in de buurt van't hoofd :lol:
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik ben vorige week eindelijk maar eens aan mijn USA compilatie begonnen:

[vimeo]83728495[/vimeo]

Ik heb't vrij kort gehouden, ik merk zelf dat je bij filmpjes van 6 à 7min snel de interesse verliest, dus maar beter op deze manier. Ook staat hij op Vimeo omdat de compressie op YouTube veel te zwaar is, sommige beelden gaan er dan een beetje "raar" uit zien :)
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Mooi!! :thumbup:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wauw, wat mooi :thumbup: :thumbup:
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Thanks!

Ik heb nog beeldmateriaal liggen, maar die hou ik bij voor als ik nog eens een volgende reis gemaakt heb, dan kan ik weer een filmpje samenstellen ;)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mooi :thumbup:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup: Frankie.

Maar...waar zijn de beelden van de DJI :? ?
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Niet gebruikt, ik had er toch niet genoeg door het slechte weer de eerste 2 weken :)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

wel heel mooie time lapse beelden.

Je hebt nog heel wat contact gehad met mijn zoon toen we vorige maand in Monument Valley waren betreffende het fotograferen van de melkweg, maar ondanks jouw tips :thumbup: is er toch niet echt een melkweg te zien op zijn foto's... :( .
Een andere fotograaf die daar ook bezig was vertelde ons zelfs dat je nooit direct de melkweg ziet, maar slechts na bewerking van de foto's. Klopt dit eigenlijk wel?
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Jawel hoor, maar hij heeft wel gelijk als je het hebt over het feit dat de melkweg beter zichtbaar zal zijn nà bewerking. Draai in Lightroom bv de Clarity knop maar eens vol open ;) Maar als je hem niet op je foto ziet, dan is je belichting gewoon niet goed. Bij de melkweg komt het er gewoon op aan om je ISO op een aanvaardbaar niveau te houden (om niet teveel ruis te hebben), je sluitertijd lang te houden (maar niet te lang zodat je sterren geen strepen worden) en je diafragma zo open mogelijk te houden (dus minimum f/2.8, daaronder is nog beter natuurlijk). Meestal hou ik me rond 30sec sluitertijd (mijn 11mm lens begint pas strepen te vertonen vanaf 36sec), ISO 3200 (dat is aanvaardbaar qua ruis voor mijn Nikon D7000) en f/2.8 (het laagste f-getal op mijn Tokina 11-16mm lens). Koop je een betere lens (bv f/1.4), kan je je ISO bv al 2 keer halveren, want je diafragma staat 2 stops meer open. Door je ISO drastisch naar onder te halen zal je veel veel minder ruis in je foto's krijgen & kan je zelfs in de meeste donkere omgeving nog deftige foto's maken. Maar die lenzen kost meestal ook een mooie duit. Ook moet je zorgen dat je zo breed mogelijk schiet, bv 11mm, 8mm, etc. Zodoende kan je je sluitertijd langer instellen voor je pas strepen begint te zien. Dat wordt berekend via de regel van 600 -> 600/mm*cropfactor=max sluitertijd voor sterren. Bv 600/11*1.5=36sec.

Soms heb je wel eens melkweg foto's die zonder bewerking te donker zijn, na bewerking kan je er dan nog veel uithalen. Het beste is dat je gewoon van een goede foto/belichting begint. Die fotograaf heeft dus niet echt gelijk, want als je de melkweg pas op je foto's ziet na bewerking, dan doe je gewoon al iets verkeerd bij het nemen van de foto's of kan je door de beperkingen van je camera/lens combinatie geen betere resultaten krijgen. Waarschijnlijk staat zijn diafragma vol open & staat zijn sluitertijd wel goed, maar staat zijn ISO veel te laag (of doet hij dat met opzet om ruis te voorkomen). Het nadeel is dat je dan bij postprocessing teveel moeite moet gaat doen om je foto er goed te laten uit zien. Ook moet je er aan denken dat het echt enorm donker moet zijn, een beetje maanlicht of lichtvervuiling kan soms al genoeg zijn om het te doen mislukken. Capitol Reef, Bryce Canyon & Ancient Bristlecone Pine Forest zijn bv goede voorbeelden van echte duisternis. De eerste door zijn afgelegen locatie (ver weg van licht), de laatste twee vooral door de hoogte (je zit boven de lichtvervuiling). Maar pakweg de Grand Canyon South Rim is al niet duister genoeg, heel de hemel ziet er oranje uit door de lichtvervuiling. Trouwens, ze doen ook Timelapse/Astrophotography workshops in en rond Moab, dat is misschien wel eens iets voor jullie? Ron Risman (een fotograaf die ik ken) doet daar aan mee & er komt dan ook motion controlled apparatuur bij kijken (zoals de pan/tilt head en dolly die ik gebruik), is hele interessante materie & je kan er meteen een nieuwe reis voor plannen ;)

Dit jaar heb ik quasi geen melkweg fotografie gedaan, ik had constant teveel maanlicht. Bij een eventuele toekomstige reis ga ik me dit toch goed plannen zodat het juist uitkomt tijdens een nieuwe maan :)
Laatst gewijzigd door Fraa op 09 jan 2014, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik denk dat het probleem ligt bij het feit dat Tomas met zijn Canonlens niet lager kan dan f/3.5 :? . Voor de rest deed hij telkens alles wat je hem doorstuurde.
Ik vond het overigens wel tof dat jullie zo aan het communiceren waren terwijl hij buiten op ons terras in de vrieskou stond achter zijn statief met zicht op The Mittens :wink: .

Ook wij hadden in Monument Valley voortdurend een oranje gloed aan de horizon. Rekening houdend met de oriëntatie van The View heb ik er echter geen idee van
wat dit veroorzaakte. De dichtstbijzijnde stad in die richting is Albuquerque, maar dat is toch, in vogelvlucht, al snel zo'n 400km...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer