Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Isis: Rondje met Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Reis Isis: Rondje met Yellowstone

Bericht door Mrs.Bean »

o juist ja, waar vlieg je mee, dit komt me erg bekend voor. .......
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Atlanta, zal wel KLM of Delta zijn dan zeker?
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ow jullie wisten het al. We vliegen/vlogen Delta maar nu ook KLM (terug).
Nou vliegwinkel heeft het wel keurig opgelost want eerst kregen we een terugvlucht met 1 uur overstap. Ik vloegwinkel gebeld.. heeft die dame 3/4 uur in de wacht gestaan bij KLM om te kijken of ook de klasse kon worden omgezet. Data heeft ze mooi geflikt de overstap is nu 2 uur.
Hee Mrs Bean geen enge verhalen he??
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

mij hoor je niet... :roll:
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Krijg je automatisch bericht van een wijziging of moet je dat zelf in de gaten houden?

Nici

P.S. Fijn dat je nu meer tijd hebt om over te stappen!
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

Nici schreef:Krijg je automatisch bericht van een wijziging of moet je dat zelf in de gaten houden?
Soms krijg je bericht in je mail, soms niet.
Ik had afgelopen week ook een wijziging bij Delta (wie niet...) en kwam er ook achter door zelf te kijken.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Vliegwinkel sturude keurig een mailtje. Ik heb even gebeld met de vraag of 1 uur overstap genoeg was.. Zij bevestigde dit maar als ik het anders wilde zou zij dat proberen te regelen met een zeer positief resultaat dus in dit geval Pluim voor Vliegwinkel. Nu maar hopen dat er niet meer verandert.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Rattlesnake Canyon .. onderweg van Moab naar Colorado NM.
Is het mogelijk om bij die trail te komen met een 27ft Camper? Of is dat een dirtroad en hoe ver is dat? (op ontdek amerika kan ik er niks over vinden)

Fisher Towers zou een alternatief zijn. Daarvan heb ik wel info.
Nici
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Nici »

Volgens een post in mijn topic (22juli, door PatrickB en Johan1973) , is deze niet goed te bereiken zonder 4wd. Sorry zit op mijn telefoon dus even geen link.

Groetjes, Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank je dat is duidelijk. High Clearance dat klinkt echt niet als een camper... :mrgreen:

Rondom Canyonlands dub ik nog wat. Dat heeft te maken met wat wanneer te doen en hoe laat ik 'mag' zijn voor een plek op Willow Flat half juli.
Ik leg uit: Op 14 juli wandelen we 'smorgens eerst de trail van Devils Graden dat kost ons in de vroege ochtend zeker een uurtje of 4-5. Daarna rijden we Arches uit naar Canyonlands. Is het dan aan te raden om eerst op Willow Falt vast te leggen? Ik wil namelijk in de vroeg ochtend van de dag erna bij Mesa Arche kijken omdat dat bij zonsopkomst zo mooi is. Willow Flat us dan dichtbij.
We willen die dag Island in the Sky bezoeken en evt Dead Horse Point SP. Op welk tijdstip is Dead Horse Point het mooiste.. dat kan namelijk ook als we weer terug rijden naar Moab op 15 juli.

Dus Samengevat wat vaststaat en eronder wat ik nog wil doen:
13 Juli aankomst in Arches NP vanuit Dinosaur NM (zijn eerder in Arches geweest) avond wandeling Delicate Arch oevrnachting Devils Garden cg
14 juli wandelen in Devils Garden en dan (keuze uit wat hieronder staat). overnachten op Willow Flat of evt Dead Horse Point SP
15 juli zonsopkomst Mesa Arche, bezoek aan.... (zie onder) naar Moab zelf (middag)

Op 14 / 15 dus Island in the sky, Dead Horse State Park en nog wat korte trails (tips hiervoor zijn welkom)
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Nog een vraag... eigenlijk vraag 2 dan maar.
Professor Creek is a small stream that joins the Colorado River 20 miles northeast of Moab. The creek flows year-round, along a canyon (known as Mary Jane Canyon) which is shallow for most of its length but one mile of the central section becomes fairly narrow and up to 100 feet deep. The walls have interesting rock textures and colors, different to most true slot canyons as the rock is darker, harder and less striated.
Is dat wat om te doen Iemand ervaringen?
Het is een canyon door het water.. lijkt me wel wat als het heet is.
Als het leuk lijkt is het slim om ergens te laten weten dat je daar gaat lopen en waar zou dat dan kunnen?? Is het goed om info in te winnen over de staat van de wandeling bv als het laatste dagen heeft geregend?? en waar kan dat dan (als we al in Moab zitten. Enfin veel vragen over 1 wandeling.

http://www.americansouthwest.net/slot_c ... anyon.html
http://www.topoquest.com/map.php?lat=38 ... min&size=l
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Afgelopen zomer hebben wij daar gewandeld. Prachtig vonden wij het daar en heel rustig. Weinig andere mensen tegengekomen. Er is niet heel veel beschutting, dus misschien te warm als het heel zonnig is. Wij waren er op een niet al te warme, bewolkte dag. Er is geen echte trail, je volgt het water. Af en toe kun je flink wegzakken in de rode modder (ik had oude sportschoenen aan). We hebben 3,5 kilometer door (en langs) het water gelopen en zijn toen weer teruggekeerd. Het was nergens echt smal, dus het "fairly narrow" gedeelte is denk ik nog verder. Wij hadden vooraf ook al een wandeling de andere kant op gemaakt in hetzelfde gebied. Het is daar echt heel mooi, dus zeker een aanrader. Zie ook ons verslag van die dag.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Maar dat was de Mary Jane .. dinges niet de Professor Creek of zie ik dat verkeerd. Wij lopen niet met GPS is het dan wel te doen of niet handig?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

De onverharde zijweg vanaf de US128 heet Professor Valley Road. Deze moet je ongeveer 2 mijl rijden tot je niet verder kan. Daar kan je de auto parkeren. Vlakbij kun je het water (Professor Creek) gaan volgen. Er is geen pad, dus je loopt langs of door het water. In het begin liepen we wat hoger en was het water beneden ons (als ik het me goed herinner). Er is daar nog geen canyon. Ik denk dat het gedeelte waar het smaller wordt Mary Jane Canyon wordt genoemd. Het smalste gedeelte schijnt ca. 3 mijl lopen te zijn vanaf de parkeerplek, maar zover zijn wij niet geweest. Volgens ons is dus Professor Creek en Mary Jane Canyon wel dezelfde wandeling. De vallei heet daar Professor Valley.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Zonder GPS kan goed, want je volgt het water, dus dat zal geen probleem zijn.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

De weg met een 27 ft camper rijden????
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij hebben geen ervaring met een camper, dus ik kan het niet heel goed inschatten. Met een gewone auto (geen SUV) zou het in ieder geval prima hebben gekund, want het was een goed begaanbare gravelroad. Zie vierde foto onderaan ons verslag. Je passeert ook na ruim een mijl een ranch met tipis. Afgelopen zomer hebben wij daar geen mensen gezien. Een stukje voorbij deze ranch kan je ook parkeren volgens dit pdf-foldertje wat ik net heb gevonden op internet. Dat moet zeker te bereiken zijn met een camper lijkt me. In dat geval zou je een halve mijl extra moeten lopen voor het begin van de wandeling.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

We zullen het eens bekijken hoe het ter plekke is. Langs en door de rivier leek me voor de kids (tieners) ook erg leuk. En in de warmte is in het water ook niet gek. Anders wordt het de Fisher Towers.
Wat raad jij aan als schoeisel; sneakers die vies mogen worden of je wandelschoenen die niet zo goed drogen... We wandelen daarna niet al te veel meer. (Colorado NM, Black Canyon ot G, Great Sand Dunes... en dan naar Denver zeg maar.
Leuk pdfje... meditatie, hebben jullie dat gedaan? Inderdaad zal het wel stil zijn.
Hadden jullie zulk dreigend weer? En had het dag ervoor geregend??? Het ziet er zo uit...
Dank voor je info!
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

De route naar Fisher Towers is volgens mij ook onverhard. Wij zijn daar afgelopen jaar langsgereden en er niet naar toe gegaan omdat het onverhard was.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

De weg naar Fisher Towers is inderdaad onverhard, zie hier voor een foto van de weg er naartoe (foto 5)

Fisher Towers is een pittige wandeling zeker in juli, vergis je daar niet in. Je wandelt in een soort kom en in juli kan het daar wel 40 graden worden en er is vrijwel geen schaduw.
Neem alsjeblieft veel water mee, wij hebben ons hier erg op verkeken en ik liep een zonnesteek op.
Het is wel een prachtige wandeling, ik had het niet willen missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer