Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TradeMarkNL83: opties voor week in januari

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis TradeMarkNL83: opties voor week in januari

Bericht door TradeMarkNL83 »

Hmm ja ik vind meer hikes in Sedona die me wat lijken dan Tucson, vandaar dacht ik 1 volle dag te besteden aan Chiricahua The Big Loop trail. Is dat volgens jou niet te doen als dagtrip vanuit Tucson? Ik zag 2 uur rijden dus hoopte dat dat wel mogelijk was. Zo niet dan moet ik die inderdaad laten vallen. Ik kan er ook prima nog een dag aan vastplakken eventueel maar dat haalt dan ook weinig uit haha.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het wel te doen is maar wij zijn nooit zo snel - niet met opstaan en niet met wandelen :wink: - dus ik zou er zelf niet voor kiezen om het vanuit Tucson te doen.
Wij zaten trouwens in Tucson in de Candlewood Suites. Dat is goed bevallen. We hadden een keukentje erbij, dus fijn als je eens zelf wilt koken.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Hehe nee ik snap het, maar heb ook weer geen zin om daar in de buurt 1 nacht te slapen. Maar goed dat kan ik last minute nog bedenken wat ik doe, anders genoeg dichterbij te doen. Dank voor de hoteltip, die ga ik bekijken!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik zou dichterbij Chiricahua gaan zitten. De parkeerruimte is nogal beperkt in het park, dus hoe later je komt, hoe lastiger het zal zijn.
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Ja, dat is ook nog een idee, in bv Wilcox. Maar dan is het voor Tucson weer te ver rijden en omdat ik daar meer wil doen is dat weer niet handig. Maar thnx voor de tip!
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door thebruins »

Ik zou een dag Sedona laten schieten en die gebruiken om Chiricahua NM rustiger te kunnen bezoeken. De hikes die je noemt voor de 11e & 12e - kies er een van, je krijgt een goede indruk van de omgeving welke je ook kiest. Devils Bridge is dan misschien de meest voor de hand liggende.
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Ja wat betreft afwisseling qua omgeving heb je daar wel een goed punt @thebruins. En dan inderdaad 1 overnachting dichter in de buurt van Chiricahua.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Dan is het misschien mooi om vanaf Sedona binnendoor (via Payson, Roosevelt Lake en Globe) naar Wilcox te rijden. Zelf nooit gereden, maar lijkt me een leuke route. Dan in Wilcox een overnachting voor een bezoek aan Chiricahua NM. Na de Big Loop heb je voldoende tijd om naar Tucson te rijden voor de laatste overnachtingen.
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Dat klinkt inderdaad als een goed plan, dank! Wel logistiek 'veel' gedoe voor 1 hike dus hopelijk is hij het waard haha :thumbup:

Edit: Eventueel dan vanuit Sedona eerst in 1 keer doorrijden naar Wilcox @Felicitas, voor Chiricahua NM en dan daarna alles in Tucson te doen. Daarmee verlies ik minder tijd denk ik dan overnachten in Tucson, Wilcox en dan weer Tucson.
joostje123
Amerika-ontdekker

Bericht door joostje123 »

Een paar jaar geleden zijn wij ook in januari in Arizona geweest. We hebben er toen voor gekozen om de nacht voor de hike in Chiricahua in Willcox te slapen. Dat was voor ons een goede keuze, ook omdat wij ook wel houden van zo’n typisch Amerikaans dorp. Als je daar dan toch bent, is het Chiricahua regional museum ook leuk om te bezoeken. Enthousiaste vrijwilliger en veel verschillende locale historie (in een oude hardware store).

Overigens lag er sneeuw op de berg in Chiricahua, dat maakte de wandeling extra speciaal (ik had alleen wel spijt dat ik geen waterdichte schoenen mee had).
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wilcox is denk ik een prima optie om te overnachten voordat je naar Chiricahua NM gaat.

Vorige maand sliep ik in Benson voordat ik naar Chiricahua NM reed. Dat was voor mij een prima overnachtingsplek nadat ik een pittige hike in Sabino Canyon had gedaan. De andere dag reed ik door naar Chiricahua NM. Is dan wat verder rijden dan vanaf Wilcox maar ik sta tijdens vakanties toch altijd voor dag en dauw op. Ik was even na 10:00 u bij het NM.

Ik sliep overigens in de Rodeway Inn Copper Stay Benson (via Choicehotels.com). Het ziet er op foto's eenvoudig uit maar ik was aangenaam verrast hoe netjes alles was. Kamer echt heel goed onderhouden en lekker ruim (kingsize bed). Het was bovendien een van de goedkoopste motels deze vakantie. Absoluut een aanrader als je een overnachtingsplek in die omgeving zoekt. Naast het motel zit een Denny's dus dan scoor je bij mij altijd punten. :wink:

In Chiricahua NM heb ik een relatief korte hike gedaan bij Echo Canyon naar de Echo Canyon Grottos. Daarna nog doorgereden naar Massai Point. Het was 8 juni erg rustig in dit park. Slechts een handjevol mensen kwam ik tegen. Na Chiricahua NM reed ik nog door naar Silver City, NM voor het vervolg van mijn reis. Het was de eerste keer dat ik bij Chiricahua NM was en ik vond het verrassend moo! :thumbup:

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Geweldig, nog meer ervaringen! Dank ik ga de genoemde plekken bekijken :clap: En Dennys is voor sommige situaties inderdaad ideaal haha. Benson is zeker ook een optie ja, is maar net hoe ver ik vanuit Sedona wil rijden die dag richting Chiricahua dan :)
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Als je het leuk vindt, stuur me een pm als je in de buurt van Phoenix bent, dan kunnen we gezellig een lunch of dinner doen. Wij zijn ook weer in de omgeving van Phoenix, AZ vanaf november tot eind januari. :thumbup:
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Dat zal ik onthouden @BahamaOne , even kijken of het in m'n schema past! Vooralsnog moet dit het worden, dank voor alle hulp! Hotel in Sedona wordt de Sky Ranch Lodge, Tucson en Wilcox moet ik nog even uitzoeken. De hikes in Sedona zijn allemaal opties, want bv de West Fork trails is helaas ws te koud in januari om door het laatste waterdeel te banjeren, dus misschien dat ik die dan helemaal laat vallen. Maar genoeg andere mooie hikes dus geen probleem.

Zondag 10 januari - Las Vegas > Sedona - hotel Sky Ranch Lodge
Maandag 11 januari - Sedona - Subway Cave via Boynton Canyon trail
Dinsdag 12 januari - Sedona - Devils Bridge+Cathedral Rock
Woensdag 13 januari - Sedona - West Fork trail/Wilson Mountain/Bear mountain trail
Donderdag 14 januari - Sedona - ochtendhike (bv Bell Rock) - Wilcox (5u rijden)
Vrijdag 15 januari - Wilcox - Chiricahua NM The Big Loop trail (+ the grotto?) - Tucson
Zaterdag 16 januari - Wilcox - Tucson (Hike Wasson Peak via Kings Canyon, Hugh Norris, and Gould Mine in Saguaro)
Zondag 17 januari - Tucson (Hike Bear Canyon to Seven Falls Trail in Sabino)
Maandag 18 januari - Tucson - Atlanta - Amsterdam
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Nou ik moet alleen nog autohuur en een hotel in Tucson :) Heb nu m'n oog laten vallen op Graduate by Hilton Tucson. Iemand toevallig bekend mee? Schijnt redelijk nieuw te zijn (2020) maar ziet er goed uit en leuke locatie als ik het zo zie ook voor restaurants.

Andere die ik op het oog heb is Comfort Suites Tucson near Sabino Canyon
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

In het door jou als laatst genoemde hotel hebben wij tijdens 2 reizen overnacht en is ons toen goed bevallen. Maar dat is al weer heel wat jaren geleden.
Zie eventueel ons reisverslag 2014 en wij kwamen daar aan op dag 8 en bleven er een paar dagen.
Zie http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm

En in 2007 kwamen wij daar aan op dag 19.
Zie http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Goed om te horen, dank! Ja ik lees nog steeds wel goede recensies hoor over dat hotel. Dus het is vooral een keuze qua prijs denk ik. Beide locaties schijnen ook genoeg restaurants etc in de omgeving te zitten. Voordeel van de Comfort Suites is dat je er wat makkelijker kan parkeren als ik het zo snel zie.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Coyote schreef:
23 jul 2026, 05:30
Ik sliep overigens in de Rodeway Inn Copper Stay Benson (via Choicehotels.com). Het ziet er op foto's eenvoudig uit maar ik was aangenaam verrast hoe netjes alles was. Kamer echt heel goed onderhouden en lekker ruim (kingsize bed). Het was bovendien een van de goedkoopste motels deze vakantie. Absoluut een aanrader als je een overnachtingsplek in die omgeving zoekt. Naast het motel zit een Denny's dus dan scoor je bij mij altijd punten. :wink:
Wij hebben toevallig afgelopen januari ook daar geslapen (en de Denny's bezocht😀), heel goede prijs-kwaliteit verhouding. Wij zijn vanuit daar ook naar Chiricahua NM gereden, en daarna door naar Lordsburg. Eigenlijk wilde ik 1 of 2 overnachtingen in Wilcox doen, maar dit scheelde enorm veel geld (we waren met 6 personen, 2 kamers, dus dat tikt aan).
Terug in Texas!
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Klinkt goed ja @hemmie ! Zelf voor Roses Motel in Willcox gekozen omdat Benson vanuit Sedona toch net weer wat verder rijden was.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer