Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MWvdB: advies rondreis 3 wkn zuidwest met kinderen 9-11 jaar

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MWvdB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MWvdB: advies rondreis 3 wkn zuidwest met kinderen 9-11 jaar

Bericht door MWvdB »

Haha, klopt, we waren meteen even aan het ''puzzelen'' gegaan met de route als we dus doorgaan naar San Diego.. Maar geen idee wat vanaf Grand canyon mooi is om te rijden. de GC hebben wij destijds al gezien en vonden we minder indrukwekkend dan voor tijd gedacht, dus hier hoeven wij niet perce heen, uitzichtpunten zijn bv genoeg of korte hike van bv 2km. Hadden deze eerst als overnachting staan na Page, maar eerder ook gehad over sedona, dus vandaar die plotselinge keuze.. Maar als iemand dus een beetje een mooie/ en indien niet mooie, dan de snelste route heeft naar San Diego, dan horen we het graag :thumbup: Wij vonden destijds stuk naar LA ook saai, hoopten stiekem dat naar San Diego minder saai zou zijn :wink:

Dank Frasi voor je bericht. Heb jij evt. nog route opties voor het laatste stuk? Wat zou jij rijden/aanbevelen? Lake havasu en palm springs zijn puur voor overnachtingsplek en qua reistijd opties zeg maar.. Dus alle opties staan hierin nog open.. Oke, ga kijken naar US midway!

Melanie
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je maakt wel veel meer (saaie) kilometers met San Diego erbij, en hoewel het een leuke stad is zou ik zelf eerder kiezen voor een rondje Las Vegas. Zeker als je bang bent dat de kinderen wat vermoeid zijn aan het eind van de reis is het misschien niet gek om meer rust in te bouwen. Neem bijvoorbeeld tijd voor Valley of Fire. Je zou ook nog naar Snow Canyon kunnen gaan, of loop de Taylor Creek Trail in Kolob Canyon; dat zullen de kinderen ook leuk vinden. Voor Capitol reef zijn twee nachten echt wel fijn. Onderweg vnauit Bryce kun je nog naar Kodachrome. En loop naar de Lower Calf creek falls.
Tussen Capitol Reef en Moab is een stop bij Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon een aanrader. Je zou hier ook kunnen overnachten op de camping bij Goblin Valley; ze hebbe yurts.
Bij Moab is de wandeling naar Corona Arch erg leuk om te doen.
Voor Page en Sedona zou je dan ook een extra nacht uit kunnen trekken.

Marianne
MWvdB
Amerika-ontdekker

Bericht door MWvdB »

Martin & Marianne schreef:
21 feb 2026, 19:56
Je maakt wel veel meer (saaie) kilometers met San Diego erbij, en hoewel het een leuke stad is zou ik zelf eerder kiezen voor een rondje Las Vegas.
Oke, dit willen we inderdaad voorkomen, dus dan houden we het toch maar bij ons 1e besluit om rondje Las Vegas te doen.
We denken er dan wel aan om overnachting GC over te slaan (daar alleen vieuwpoints) en overnachting in/rondom Sedona 2 nachten.

Valley of fire nemen we zeker mee! Was destijds erg heet, nu beter qua temperatuur als het goed is. Dus we hebben dag 2 van LV - Zion ingepland voor boodschappen, Valley of fire en einde van de dag bij springdale. Vandaar dat we voorlopig eerst 4 dagen zion hadden ingepland, gezien er 1 dag af gaat voor valley of fire. Ik zal eens kijken naar snow canyon en de taylor creek trail.
We hadden 2 dagen capitol reef meer voor de rust ingepland omdat we onderweg van bryce- capitol reef de lower calf creek falls willen lopen, maar plakken toch liever een dag in Page aan omdat dit anders te gehaast wordt. We hebben ochtend-middag in capitol reef evt nog wel ruimte gezien 3 dagen Moab. Heb het nu voorlopig zo staan en verder Specificeren.

Routeoverzicht + globaal to do:
Dag 1 Las Vegas
Dag 2 Zion National Park (boodschappen + valley of fire, einde dag bij hotel)
Dag 3 Zion National Park (onze oudste zoon jarig 11 jaar. Even bekijken hoe we deze dag leuk invullen.
Evt. ochtend/ begin middag 2 korte wandelingen - middag zwembad?) Tuben in Zion is dacht ik nog niet mogelijk op 27 april.
Dag 4 Zion National Park (Lagere wandeling) OF fietsen als dag 5 af valt.
Dag 5 Zion National Park (Fietsen in Zion NP)
Dag 6 Bryce Canyon National Park (Via Mount Carmel Highway - stop bij Belly Dragon - nammiddag sunset bryce OF scenic vieuwpoints.
Dag 7 Capitol Reef National Park (ochtend navajo trail (of dag 6 einde dag) gezien onderweg lower calf creek... (via route 12)
Dag 8 Moab (ochtend fruit plukken/ wandeling capitol - middag rust in moab?)
Dag 9 Moab (ochtend bezoek Arches, middag zwemmen/rotsen springen bij trailhead mill.
Dag 10 Moab (raften) of andere activiteit.
Dag 11 Monument Valley (ochtend - middag evt. nog activiteit in Moab of canyonlands) einde middag in MV.
Dag 12 Page (Ochtend voor MV - middag evt horshoeband)
Dag 13 Page (11u lower canyon - middag stranddag lake powel
Dag 14 Sedona (nog uitzoeken)
Dag 15 Sedona (nog uitzoeken)
Dag 16 Kingman (puur voor overnachting)
Dag 17 Las Vegas (middag zwembad / rust - avond strip)
Dag 18 Las Vegas (evt overdag waterpark/ andere leuke activiteit kids) bij vermoeidheid zwembad. Avond strip met high roller.
Dag 19 Las Vegas (zwembad/ rust bijkomen - avond vakantie afsluiten met Cirque du Soleil show.
Dag 20 Terugvlucht
Thuiskomst
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Marianne gaf terecht als tip Goblin Valley. Die zie ik niet terug in jullie nieuwe schema. Jammer, want ik denk dat de kinderen het heel leuk vinden om daar over de rotsen te klimmen en te kijken welk beest of voorwerp zij zien in de rotsen.
Valley of Fire is inderdaad ook een aanrader. Veel trails sluiten 15 mei, dus die kunnen jullie dan nog meepakken.
MWvdB
Amerika-ontdekker

Bericht door MWvdB »

jojostravelusa schreef:
22 feb 2026, 11:40
Marianne gaf terecht als tip Goblin Valley. Die zie ik niet terug in jullie nieuwe schema. Jammer, want ik denk dat de kinderen het heel leuk vinden om daar over de rotsen te klimmen en te kijken welk beest of voorwerp zij zien in de rotsen.
Hoi Jojo, Klopt inderdaad, dit is hoe we het schema tot nu toe hadden aangepast gisteren. Hierin is dit nog niet meegenomen.
Maar denk dat we wel ruimte hebben om onderweg van capitol reef - Moab bezoek te brengen aan Goblin Valley. Of denk je dat dit te gehaast wordt in deze route hoe we hem nu hebben??
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Niet alleen Goblin Valley maar ook - en misschien wel vooral - Little wild Horse Canyon zijn erg leuk om mee te nemen op weg van Capitol Reef naar Moab.
Ik zou een extra nacht Capitol Reef of een overnachting halverwege niet gek vinden. Anders blijft er voor Capitol Reef erg weinig tijd over. Lijkt de wandeling naar de Lower Calf Creek Falls jullie niet ook iets?
Kijk voor onze ervaring met Goblin valley eens hier, en voor Little WIld Horse Canyon hier. Voor de Calf Creek Falls zie hier.
De overnachting in Kingman is niet echt nodig, of wil je onderweg nog veel doen? Het is 4,5 uur rijden van Sedona naar Las Vegas.

Het is niet toegestaan - en niet nodig - om bovenliggende berichten te quoten.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 22 feb 2026, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik denk dat wij niet de juiste personen zijn om aan te vragen of het te gehaast wordt. Wij houden van een hoog reistempo nl.
Onze ervaring met Goblin Valley is al van 1995. De toegangsweg en de camping zijn niet te vergelijken met nu, maar de rotsen natuurlijk wel.
https://jojostravel1995usa.blogspot.com ... alley.html
MWvdB
Amerika-ontdekker

Bericht door MWvdB »

Excuus Marianne, dat wist ik niet. Fijn dat je het even laat weten.
Ik heb jullie ervaringen en die van jojo gelezen en goblin valley en little wild horse canyon lijkt inderdaad erg leuk om met onze kinderen te bezoeken. Een extra nacht die ik eerst had in Capitol Reef (maar later niet meer) heb ik weer opnieuw toegevoegd en nacht van kingman eraf gehaald. Dank Marianne, deze is inderdaad overbodig. We hebben totaal 19 dagen en terugvlucht op dag 20 voor deze reis, dus niet heel veel meer ruimte voor extra nachten in Page of Sedona, maar we denken dat we nu een mooie route hebben, mede dankzij jullie hulp! Dank jullie wel. Wellicht kom ik binnenkort nog eens terug met andere vragen of hulp bij tickets, wat zijn bv goede deals, autohuur bij sunny cars? en tips voor overnachtingen/wanneer te boeken. Waar te overnachten heb ik al een aardig begin. @ Jojo, we denken dat ons reistempo lager ligt met de kinderen, maar dit is onze 1e grote reis met de kinderen, maar gaan het zien. Dank ieder geval!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor autohuur kun je het beste eens kijken in het betreffende topic in het Vervoer-forum. Sunnycars wordt hier meestal afgeraden; je betaalt daar meestal veel voor zaken die je niet nodig hebt.

Wat betreft overnachtingen; die zou ik boeken zodra het mogelijk is; vaak is dat een jaar van te voren. Bekijk op tijd waar je zou willen overnachten. Boek met mogelijkheid tot annuleren. Je kunt dan altijd nog iets aanpassen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer