Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MichaelJohnson: Texas/New Mexico roadtrip 23 dagen Sept25. Schema check.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MichaelJohnson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis MichaelJohnson: Texas/New Mexico roadtrip 23 dagen Sept25. Schema check.

Bericht door MichaelJohnson »

Hi, thanks voor je uitgebreide reactie en tips.

Ik zal het eens overwegen om Brazos op maandag er zo bij te pakken en dan op dinsdag tijd vrij te spelen waardoor we misschien eerder in Austin klaar kunnen zijn wat de begeerde dag tijdswinst kan opleveren om Big Bend / Guadalupe wat meer recht te doen. Aan die kan van het schema had ik het nog niet gezocht die ruimte. E.e.a. gaat afhangen van het programma wat we voor ogen hebben in Austin en de Hill Country inderdaad.

Omdat Chisos Basin vanaf mei schijnbaar dichtgaat voor 2 jaar heb ik weinig hoop op de Lost Mine trail en Window trail moet ik zeggen. Ik doe Big Bend meer omdat we toch richting Fort Davis, Carlsbad en White Sands rijden en weet dat ik in de toekomst terug ga komen voor Big Bend NP & SP als dat allemaal weer goed open is en ik in het park zelf kan verblijven in de lodge.
Ik heb het programma al aangepast op de dag San Antonio - Sanderson door niet in Sanderson maar in Marathon te overnachten. Dat geeft ons een uur tijdswinst op de Big Bend dag waardoor ik vroeger aan de Santa Elena Canyon kan staan.

Je geeft aan dat je het anders beter kan overslaan. Tegelijkertijd komt er dan 1 of mogelijk zelfs 2 dagen vrij in het programma. Waar zou jij die tijd mee invullen dan?

Wat was je ervaring op de Devil's Hall trail qua moeilijkheid? We zijn alle twee niet flauw maar afgronden of ergens aan hangen skippen we liever dan dat we die per ongeluk tegen komen op een route en dan toch omkeren.

Conroe is op die lange reisdag meer een handige stop. Kan ik in de ochtend erna nog voor het inleveren van de auto Old Town Spring inrijden. Als je nog tips hebt voor Conroe of juist elders op die route een stop onderweg naar vliegveld volgende dag hoor ik het graag hoor.

Nogmaals bedankt :thumbup:
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Re: Reis MichaelJohnson: Texas/New Mexico roadtrip 23 dagen Sept25. Schema check.

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Big Bend NP is super mooi en ik snap niet waarom het me 19 jaar wonen in Houston duurde voor ik er eens heen ging. Oh wacht...gebrek aan vakantiedagen, dat was het ;-)
Nu je zegt dat je er toch nog wel een keer terug wilt als alles open is, zou ik persoonlijk het deze trip overslaan. Het is in jullie route best een omweg voor korte tijd, dus waarom zou je het nu niet overslaan en dan over een paar jaar daar terug gaan met meer tijd zodat je echt een aantal dagen daar kunt doorbrengen?
Wat ik zou doen is denk ik meteen van San Antonio naar Van Horn rijden. Dan richting de Guadalupe Mountains. Als je vroeg uit Van Horn vertrekt dan heb je een uur tijdswinst en kom je ook vroeg bij de Guadalupe Mountains aan. Dan kun je daar 1-2 korte hikes doen en overnachten in Whites City of Carlsbad. Van daaruit de caverns bezoeken en dan via Carlsbad-Artesia-Cloudcroft naar Alamogordo.
Dan kun je vanaf daar White Sands NP bezoeken. Ook een bezoek aan The Museum of Space History in Alamogordo is de moeite waard (vind ik). Of de Sunspot Astronomy & Visitor Center bezoeken. Stond op mijn lijstje maar uiteindelijk niet gedaan.
Mocht je nog dagen overhouden, dan zijn die altijd wel ergens in te passen. Wat meer tijd om een hike te doen of de omgeving te bekijken of wat langer de tijd nemen voor de dingen die je al gepland had.

Devil's Hall is op zich niet super moeilijk. Het eerste stuk gaat over een trail, maar daarna gaat het de wash in en moet je zo'n beetje je eigen pad vinden. Dat is niet moeilijk, maar het klimmen over stenen kost wat meer tijd. Er is 1 lastig stukje (vond ik) waar je omhoog moet klimmen op een redelijk stijle wand. Als je geen hoogtevrees hebt zoals ik, dan is het goed te doen. Ik deed het toch, maar wist dat ik spijt zou krijgen op de terugweg :D . En dat klopte. Maar goed, ik laat me niet snel tegenhouden door mijn angsten. Belangrijk is dat je goed schoeisel hebt voor die hike. Helemaal als je zwakke enkels hebt. En dus zorgen dat je voor het donker terug bent, want in de wash is het best lastig lopen in het donker. En alhoewel er een markering is waar je van de wash weer terug op het trail komt, is dat in het donker ook best lastig te vinden.
Ik heb wel wat foto's op mijn Polarsteps https://www.polarsteps.com/TrudieVanAcquoij, maar dan moet je even een friend request sturen,want het staat niet openbaar.

Ik heb jaren in Spring gewoond, dus was benieuwd of je in Conroe iets speciaals wilde gaan doen. Old Town is wel leuk, alhoewel je dan even moet kijken naar de openingstijden van de winkels. Ik kan me voorstellen dat het wat doods zal zijn op een doordeweekse dag en er niks voor 10am open zal zijn.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
MichaelJohnson
Amerikafan

Thanks, heb een Polarsteps bericht/verzoek gestuurd.

Enige probleem met direct naar Van Horn is dat ik Fort Davis / McDonalds Observatory absoluut niet wil overslaan.

Ik moet zeggen dat met alles wat ik bekijk aan trails, lees over wat je er kan doen en zien Guadalupe Mountains NP me niet zo heel veel doet.
Zeker in vergelijking met de andere NPs en SPs op onze route. Daar hoef ik dus niet perse meer tijd voor te hebben, zo voelt het nu. Maar ik heb zoiets in het verleden ook wel eens gehad met andere bestemmingen en eenmaal daar bleek hoe fout ik zat. Dus die les heb ik in mijn achterhoofd als ik dit zo stellig neerschrijf. :lol:

Ik zal eens serieus kijken naar de eerdere tip om een dag rondom Austin en Hills vrij te spelen waardoor we buiten Santa Elena Canyon ook Boquillas / Hot Springs en Rio Grande Village kunnen doen, of een andere trail. Aan de voorkant meer tijd is eigenlijk de enige werkbare oplossing denk ik. Anders moet ik concessies gaan doen op unieke momenten zoals die bij McDonalds Observatory (avondprogramma sterren) of White Sands (full moon walk) en dat vind ik ingrijpender.

Overigens had ik de Sunspot Scenic Byway met het astronomy center ook opgeschreven al ja. Waarschijnlijk gaan we er geen tijd voor hebben maar je weet maar nooit. Ik begreep ook dat dat center met funding problematiek zat en wellicht niet even vaak open is meer.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Het probleem met de Guadalupe Mountains is, dat je eigenlijk pas ervaart hoe mooi dit park is, als je er de tijd voor neemt een gaat wandelen, want vanaf de weg zie je enkel een bergketen die weliswaar mooi is, maar ook weer niet heel bijzonder. Zoals eerder gezegd hebben wij de wandeling door McKittrick Canyon gedaan tot aan de Grotto. Geen moeilijke en op zich ook geen bijzonder spectaculaire wandeling, maar erg mooi om herfstkleuren te zien. Die kleuren alleen maakten de wandeling al de moeite waard. Wij hebben echt genoten. Daarnaast kwamen we onderweg ook nog een groepje herten tegen, die minutenlang bleven poseren, alvorens ze weer in de bosjes verdwenen. Een echt geslaagde dag, die we voor geen goud hadden willen missen. Maar wij waren er natuurlijk ook op een prachtig zonnige herfstdag. Je moet dus ook een beetje geluk hebben met het weer en dat laat zich helaas niet plannen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden ons jammer genoeg niet goed voorbereid op de Guadalupe Mountains. Achteraf hadden we onderweg wel iets over kunnen slaan (zoals het Davis Mountains State Park) zodat we eerder aan de McKittrick Trail hadden kunnen beginnen. Maar het deel wat wij hebben gedaan was al zeker de moeite waard (zie hier).

Marianne
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door thebruins »

+1 voor Guadalupe Mountains NP.
Devil's Hall is zoals gezegd de moeite waard, en die steile wand is een van de hoogtepunten van de trail :)
En als je een beetje fit bent, is de hike naar de top van de berg ook de moeite waard vanwege de uitzichten en te kunnen zeggen dat je op de hoogste berg van Texas bent geweest.
MichaelJohnson
Amerikafan

Update: Chisos Mountain Basis werkzaamheden zijn al uitgesteld nu van 1 mei naar 1 juli 2025. Wie weet dus.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer