@stegeman Helemaal eens, maar.... vaak zoeken mensen toch een combinatie van voldoende rustpunten én highlights bekijken. Ik denk dat hier een aantal (ervaren) USA reizigers aan iedereen juist adviseert om niet te veel hooi op je vork te nemen en zeker als je gaat wandelen meerdere nachten op één plek te kiezen. Het is echter altijd een kwestie van de juiste afweging maken. Ikzelf kan bijvoorbeeld rustig 8 dagen Yellowstone/GT, 5 dagen Glacier, een week Yosemite en 5-6 dagen rondom Moab vullen. Ik denk altijd: volgend jaar weer een mogelijkheid. Maar tóch geef ik als ik bepaalde schema's en wensen zie een ander advies. En dan zijn het vaak Bryce of GC die ik wat korter adviseer omwille van het feit dat hier nét wat minder te doen is of kleinere park is. Maar uiteraard áltijd in combinatie met de rest van de route en parken die men wil bezoeken.
Maar eens dus: doe het rustig aan en verklein je reisafstanden zoveel mogelijk. Bewaar wat voor de volgende reis
Mooi verwoord Paul!
In dit geval had ik al voorgesteld om een rondje Las Vegas te doen, dus zonder SF en Yosemite. Dat geeft meer tijd voor de andere parken. Maar zowel SF als Yosemite waren een must. Dus dan moet je wel keuzes maken.
Ik ben benieuwd of @Mark1987 iets heeft aan alle suggesties. Wij kunnen van alles voorstellen maar je moet er zelf natuurlijk een goed gevoel bij hebben.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.