Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ruleen: SF - LA meivakantie met kids (5 en 10).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis ruleen: SF - LA meivakantie met kids (5 en 10).
In mei zijn de heated tenten nog verwarmd, dus dat zou wel een mogelijkheid zijn. En er zijn nog andere mogelijkheden in het park natuurlijk zoals de cabins bij Curry Village, of de Lodge.
Ik zie dat je er in het weekend bent, dat is eigenlijk niet ideaal; zeker bij goed weer zal het dan druk zijn met mensen die er een weekend op uittrekken. Ik zou dan zelf iets in het park kiezen, maar dat zou ik sowieso doen; wij vinden vooral de locatie belangrijk, en niet de voorzieningen.
De Tenaya Lodge is natuurlijk prachtig, maar dan zit je in een resort, en dan breng je waarschijnlijk weinig of veel minder tijd in het park door.
Idem voor de BW; welke voorzieningen heb je daar en vind je die belangrijk? Mis je dat als je in het park zit?
Vlieg je op de dag dat je vanuit Yosemite vertrekt? Liggen de ticket al vast? Hoe laat vlieg je?
Marianne
Ik zie dat je er in het weekend bent, dat is eigenlijk niet ideaal; zeker bij goed weer zal het dan druk zijn met mensen die er een weekend op uittrekken. Ik zou dan zelf iets in het park kiezen, maar dat zou ik sowieso doen; wij vinden vooral de locatie belangrijk, en niet de voorzieningen.
De Tenaya Lodge is natuurlijk prachtig, maar dan zit je in een resort, en dan breng je waarschijnlijk weinig of veel minder tijd in het park door.
Idem voor de BW; welke voorzieningen heb je daar en vind je die belangrijk? Mis je dat als je in het park zit?
Vlieg je op de dag dat je vanuit Yosemite vertrekt? Liggen de ticket al vast? Hoe laat vlieg je?
Marianne
Dank voor je reactie, daar heb ik veel aan @Martin & Marianne
Een tent vinden de kinderen vast geweldig, dus dat zou dan zeker een optie zijn. Ik dacht dat het voor de kinderen wel leuk is om te kunnen zwemmen, maar is geen must. We zijn daar uiteindelijk niet om te zwemmen, maar om het park te zien.
Het is inderdaad niet ideaal dat we daar in het weekend zijn, maar helaas ontkomen we daar niet aan. Op deze manier zijn we zo laat mogelijk in onze reis in Yosemite en hebben we de meeste kans op aardig weer.
Ik heb de tickets nog niet vastgelegd, maar we zouden dan 16:30h terug vliegen. Dat zou haalbaar moeten zijn, toch?
Een tent vinden de kinderen vast geweldig, dus dat zou dan zeker een optie zijn. Ik dacht dat het voor de kinderen wel leuk is om te kunnen zwemmen, maar is geen must. We zijn daar uiteindelijk niet om te zwemmen, maar om het park te zien.
Het is inderdaad niet ideaal dat we daar in het weekend zijn, maar helaas ontkomen we daar niet aan. Op deze manier zijn we zo laat mogelijk in onze reis in Yosemite en hebben we de meeste kans op aardig weer.
Ik heb de tickets nog niet vastgelegd, maar we zouden dan 16:30h terug vliegen. Dat zou haalbaar moeten zijn, toch?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kan wel. Je zou eventueel ook de overnachtingen kunnen splitsen;; eerst twee nachten in de vallei en dan een nacht Oakhurst of El Portal. Dan heb je de laatste nacht wat meer voorzieningen; ook wel fijn om de koffers weer in te pakken. en je zit iets dichter bij SFO.
Of die twee dagen dat je er later bent veel uitmaken qua weer denk ik niet. Waarschijnlijk heb je voor het weekend wel een toegangsreservering nodig als je niet in het park overnacht.
Je kunt ook de eerste nacht kiezen voor Wawona. Dan kun je naar de Mariposa Grove als je van Bakersfield komt. En dan twee nachten vallei.
Met twee nachten in de vallei heb je wellicht ook meer mogelijkheden daar. Maar check regelmatig of er nog iets anders vrij komt dan alleen de tenten in Curry Village.
Ook nog een optie: als je van Bakersfield naar bijvoorbeeld Oakhurst of Wawona rijdt is de Mariposa Grove een optie, maar je zou ook naar de General Grant Grove in Kings Canyon kunnen rijden. Het is meer reistijd maar de General Grant Grove is makkelijker te bereiken (je parkeert ernaast), dus qua tijd zal het niet eens veel uitmaken.
Marianne
Of die twee dagen dat je er later bent veel uitmaken qua weer denk ik niet. Waarschijnlijk heb je voor het weekend wel een toegangsreservering nodig als je niet in het park overnacht.
Je kunt ook de eerste nacht kiezen voor Wawona. Dan kun je naar de Mariposa Grove als je van Bakersfield komt. En dan twee nachten vallei.
Met twee nachten in de vallei heb je wellicht ook meer mogelijkheden daar. Maar check regelmatig of er nog iets anders vrij komt dan alleen de tenten in Curry Village.
Ook nog een optie: als je van Bakersfield naar bijvoorbeeld Oakhurst of Wawona rijdt is de Mariposa Grove een optie, maar je zou ook naar de General Grant Grove in Kings Canyon kunnen rijden. Het is meer reistijd maar de General Grant Grove is makkelijker te bereiken (je parkeert ernaast), dus qua tijd zal het niet eens veel uitmaken.
Marianne
Ik zou de laatste nacht voordat je gaat vliegen nooit in het park doen. Wat is daarvan de meerwaarde ? Je hebt een dure nacht en moet de volgende dag een stuk rijden naar SFO (met mogelijke files). Ik zou dus zo lang mogelijk in het park blijven op de voorlaatste dag en dan op een uurtje (of 2) onderweg een goedkope acco pakken. En dan op je gemakkie de laatste dag naar SFO…
Ik snap wat je zegt @paulr ik dacht dat het ook wel rust zou geven als we niet teveel verschillende overnachtingen doen. Als we zonder kinderen zouden reizen, zou ik er niet over twijfelen. Eerst maar eens de locatie bepalen, en dan nemen we je advies zeker mee.
Ik snap dat het rustiger lijkt om 2 overnachtingen achter elkaar te hebben. De vraag is of dat op weegt tegen 4 uur rijden op de laatste dag, de 580 van Dublin naar San Lorenzo trotseren (altijd in de file gestaan, elk moment van de dag), auto inleveren, inchecken en vliegen… denk dat rustig opstaan en relaxed naar de luchthaven meer “rust” geeft. Zeker voor jullie 

We hebben de tickets geboekt en onszelf een dag extra gegeven! Nu rijden we woensdag 30 april van Bakerfield naar Yosemite en verblijven we daar donderdag, vrijdag en zaterdag. Zaterdag rijden we richting SF en zondag vliegen we weer naar huis (ja we hebben jullie advies opgevolgd
)
Zouden jullie nog mee willen denken welke accomodaties we het beste kunnen boeken? Kunnen we het beste eerst in Wawona een accomodatie boeken voor 1 nachtje en daarna in Curry Village voor een mooie ervaring met de kinderen van dan 5 en 10 jaar? En welke accomodaties adviseren jullie? De lange wandelingen kunnen we nog niet gaan doen, maar leuke toegankelijke wandelingen uiteraard wel.

Zouden jullie nog mee willen denken welke accomodaties we het beste kunnen boeken? Kunnen we het beste eerst in Wawona een accomodatie boeken voor 1 nachtje en daarna in Curry Village voor een mooie ervaring met de kinderen van dan 5 en 10 jaar? En welke accomodaties adviseren jullie? De lange wandelingen kunnen we nog niet gaan doen, maar leuke toegankelijke wandelingen uiteraard wel.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zag in een ander topic dat je Curry Village hebt geboekt.
Hoe ziet het er nu uit? wil je ook naar de Mariposa Grove? Heb je nu Hoshua Tree - Bakersfield - Curry Village?
Marianne
Hoe ziet het er nu uit? wil je ook naar de Mariposa Grove? Heb je nu Hoshua Tree - Bakersfield - Curry Village?
Marianne
Ja, ik ging naar de site en toen was er ineens bijna niets meer beschikbaar bij Curry Village, dus ik heb maar meteen de enige beschikbaarheid vastgelegd (heated tenten). We hebben nu voor het laatste deel van de reis:
29 april Joshua tree - Bakersfield
30 april Bakersfield - Wawona (wawona hotel)
1 mei Wawona - Curry village (heated tent)
2 mei Curry Village
3 mei Curry Village - tussenstop richting SF
4 mei Reizen naar vliegveld en terugvliegen
Enorm benieuwd naar de ervaring om in het park te overnachten. De vorige keer zaten we in Oakhurst.
29 april Joshua tree - Bakersfield
30 april Bakersfield - Wawona (wawona hotel)
1 mei Wawona - Curry village (heated tent)
2 mei Curry Village
3 mei Curry Village - tussenstop richting SF
4 mei Reizen naar vliegveld en terugvliegen
Enorm benieuwd naar de ervaring om in het park te overnachten. De vorige keer zaten we in Oakhurst.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vinden overnachten in het park echt geweldig. Je parkeert je auto op de dag van aankomst, en verder doe je alles met de shuttlebus. En je hebt de rustige uren in het park.
Wawona is ook leuk. Je kunt op de dag dat je van Bakersfield komt naar de Mariposa Grove. En als de Glacier Point Road open is kun je op weg naar Curry Village daar nog heen rijden. Loop bijvoorbeeld naar de Sentinel dome of naar Taft Point.
Marianne
Wawona is ook leuk. Je kunt op de dag dat je van Bakersfield komt naar de Mariposa Grove. En als de Glacier Point Road open is kun je op weg naar Curry Village daar nog heen rijden. Loop bijvoorbeeld naar de Sentinel dome of naar Taft Point.
Marianne
Super bedankt voor deze tips! Ik ga ze zeker meenemen @Martin & Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht