Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.
Re: Reis Sendie: twee weken roadtrip, wat is haalbaar? From LA to LA.
Ik vind het heel moeilijk om er uit te komen waar we moeten overnachten in Yosemite, a het is heel duur, b waar komen we binnen, dit i.v.m de gesloten Tioga Pass?
In verband met de gesloten Tioga Pass weet ik niet zo goed waar we het beste kunnen overnachten in Yosemite. Curry village lijkt me erg leuk maar de boekingssite werkt even niet zo goed volgens mij.
Bovendien is het ook erg duur, overal. De prijzen voor de overnachtingen vallen me erg tegen. Ik heb zojuist een mail gedaan om te vragen of de autohuur omgezet kan worden naar camperhuur. Maar voorlopig gaan we in verband met koude avonden nog even uit van hotelovernachtingen.
Bovendien is het ook erg duur, overal. De prijzen voor de overnachtingen vallen me erg tegen. Ik heb zojuist een mail gedaan om te vragen of de autohuur omgezet kan worden naar camperhuur. Maar voorlopig gaan we in verband met koude avonden nog even uit van hotelovernachtingen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Accommodatie is inderdaad duur, maar dat zal ook gelden voor een camper.
Kijk je voor Yosemite op www.travelyosemite.com? Die is elke nacht voor de boekingen in onderhoud, dus voor ons tot een uur of 4 of 5 in de middag. Zou nu wel moeten werken.
Je kunt voor de route tussen DV en Yosemite kiezen voor de route onderlangs (via Bakersfield) of bovenlangs (via de CA8, de Carson Pass). In het laatste geval zou ik overnachten bij Mammoth Lakes of Lee Vining. Of kijk eens naar de Virginia Creek Settlement in Bridgeport. Mocht de Sonora Pass vroeg open gaan dan kun je die nemen.
Als je onderlangs rijdt kom je via de 41 Yosemite binnen, bij Oakhurst. Bovenlangs rij je via de 120.
Je kunt sowieso voor een of twee nachten in de vallei gaan, daar zul je toch de meeste tijd doorbrengen, het maakt daarvoor niet uit via welke route je gaat.
Je kunt ook een nacht in Oakhurst doen. Vanuit Oakhurst is de Mariposa Grove goed aan te rijden.
Ik neem aan dat je al wel een schema per dag hebt aangezien je SF al hebt vastgelegd?
Marianne
Kijk je voor Yosemite op www.travelyosemite.com? Die is elke nacht voor de boekingen in onderhoud, dus voor ons tot een uur of 4 of 5 in de middag. Zou nu wel moeten werken.
Je kunt voor de route tussen DV en Yosemite kiezen voor de route onderlangs (via Bakersfield) of bovenlangs (via de CA8, de Carson Pass). In het laatste geval zou ik overnachten bij Mammoth Lakes of Lee Vining. Of kijk eens naar de Virginia Creek Settlement in Bridgeport. Mocht de Sonora Pass vroeg open gaan dan kun je die nemen.
Als je onderlangs rijdt kom je via de 41 Yosemite binnen, bij Oakhurst. Bovenlangs rij je via de 120.
Je kunt sowieso voor een of twee nachten in de vallei gaan, daar zul je toch de meeste tijd doorbrengen, het maakt daarvoor niet uit via welke route je gaat.
Je kunt ook een nacht in Oakhurst doen. Vanuit Oakhurst is de Mariposa Grove goed aan te rijden.
Ik neem aan dat je al wel een schema per dag hebt aangezien je SF al hebt vastgelegd?
Marianne
Tot nu toe is het dit.
De eerste nacht is een airport hotel, deze is reeds geboekt.
Verder heb ik dus een hostel in Sand Fransisco geboekt. Alles staat nog open. Gemakshalve ga ik er vanuit dat de coastway open zal zijn, een paar weken voor vertrek kan ik dat eventueel herzien.
Ik vind het fijn om tips te horen. Het is een opzet, ik hoop een mooie reis te gaan maken met mijn gezin en sta daarom open voor aanbevelingen. Superfijn dat er via dit forum mee gekeken wordt.
Zaterdag 20 april Aankomst LAX overnachting Los Angeles
Zondag 21 april Los Angeles-Los Angeles
Maandag 22 april Los Angeles- 29 Palms
Dinsdag 23 april 29 Palms-Las Vegas
Woensdag 24 april Las Vegas
Donderdag 25 april Las Vegas-Death Valley
Vrijdag 26 april Death Valley-Lee Vining
Zaterdag 27 april Lee Vining- Yosemite
zondag 28 april Yosemite-Yosemite
maandag 29 april Yosemite- San Fransisco
dinsdag 30 april San Fransisco
woensdag 1 mei San Fransisco-Carmel by the Sea
donderdag 2 mei Carmel by the Sea-Morro Bay
vrijdag 3 mei Morro Bay-Ventura
zaterdag 4 mei Ventura-Los Angeles terugvlucht
zondag 5 mei terug naar huis
De eerste nacht is een airport hotel, deze is reeds geboekt.
Verder heb ik dus een hostel in Sand Fransisco geboekt. Alles staat nog open. Gemakshalve ga ik er vanuit dat de coastway open zal zijn, een paar weken voor vertrek kan ik dat eventueel herzien.
Ik vind het fijn om tips te horen. Het is een opzet, ik hoop een mooie reis te gaan maken met mijn gezin en sta daarom open voor aanbevelingen. Superfijn dat er via dit forum mee gekeken wordt.
Zaterdag 20 april Aankomst LAX overnachting Los Angeles
Zondag 21 april Los Angeles-Los Angeles
Maandag 22 april Los Angeles- 29 Palms
Dinsdag 23 april 29 Palms-Las Vegas
Woensdag 24 april Las Vegas
Donderdag 25 april Las Vegas-Death Valley
Vrijdag 26 april Death Valley-Lee Vining
Zaterdag 27 april Lee Vining- Yosemite
zondag 28 april Yosemite-Yosemite
maandag 29 april Yosemite- San Fransisco
dinsdag 30 april San Fransisco
woensdag 1 mei San Fransisco-Carmel by the Sea
donderdag 2 mei Carmel by the Sea-Morro Bay
vrijdag 3 mei Morro Bay-Ventura
zaterdag 4 mei Ventura-Los Angeles terugvlucht
zondag 5 mei terug naar huis
- Bijlagen
-
- image.png (37.56 KiB) 1051 keer bekeken
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is goed dat je wat hebt laten vallen, want het zit zo toch al aardig vol.
Ik zou zelf kiezen voor de dag LA op het eind. De eerste dag ben je vroeg wakker en kun je dan meteen vroeg gaan rijden. En je hebt iets meer tijd op het laatst voor het geval je ergens langer wilt blijven, of als er iets tegenzit.
Het is wel jammer dat je net in het weekend in Yosemite zit. In het voorjaar is het dan altijd druk daar, zeker als het goed weer is, omdat de watervallen dan prachtig zijn. Het is echter lastig mo dat te vermijden, tenzij je vanuit LA eerst naar SF rijdt, en de dag LA op het laatst doet.
Overnachten in Death Valley is een prachtige ervaring maar wel prijzig. Furnace creek ligt het beste, maar je kunt ook naar Stovepipe Wells kijken, of Panamint Springs. Kijk voor Stovepipe Wells eens in ons 2013-verslag, ook voor de route langs de 395.
Als je de route in een spreadsheet zet kijk dan eens naar de tip van Old Faithful in dit topic. Zo zijn wijzigingen makkelijker door te voeren en kun je ook geen fouten maken.
Het is trouwens San Francisco, met 2 c's.
Marianne
Ik zou zelf kiezen voor de dag LA op het eind. De eerste dag ben je vroeg wakker en kun je dan meteen vroeg gaan rijden. En je hebt iets meer tijd op het laatst voor het geval je ergens langer wilt blijven, of als er iets tegenzit.
Het is wel jammer dat je net in het weekend in Yosemite zit. In het voorjaar is het dan altijd druk daar, zeker als het goed weer is, omdat de watervallen dan prachtig zijn. Het is echter lastig mo dat te vermijden, tenzij je vanuit LA eerst naar SF rijdt, en de dag LA op het laatst doet.
Overnachten in Death Valley is een prachtige ervaring maar wel prijzig. Furnace creek ligt het beste, maar je kunt ook naar Stovepipe Wells kijken, of Panamint Springs. Kijk voor Stovepipe Wells eens in ons 2013-verslag, ook voor de route langs de 395.
Als je de route in een spreadsheet zet kijk dan eens naar de tip van Old Faithful in dit topic. Zo zijn wijzigingen makkelijker door te voeren en kun je ook geen fouten maken.
Het is trouwens San Francisco, met 2 c's.
Marianne
Al zoveel laten vallen en nog vol, ik ben bang dat we nog een keer terug moeten. Ik baal er al zo van dat we nu ook The General Sherman Tree moeten overslaan. Maar goed we kunnen niet alles laten zien in twee weken.
De reserveringssite van Curry Village werkt nog steeds niet, jammer....
De reserveringssite van Curry Village werkt nog steeds niet, jammer....
- wouterjanS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
@Sendie Bij mij werkt hij gewoon? http://www.travelyosemite.com/
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hij is niet snel, maar werkt wel:
Marianne
Marianne
Goedemorgen, zojuist maar weer een poging gedaan. Bij mij zet hij de datum niet vast. Heel bijzonder. Ik ga het vandaag maar eens op een andere pc proberen.
op mijn telefoon lukt het wel 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je een unheated tent neemt is het goed om extra dekens te vragen. Of check regelmatig of er nog een heated tent beschikbaar komt.
Marianne
Marianne
De route is rond en de accomodaties zijn zo goed als bijna allemaal geboekt. We wachten nog op een reactie op een reserveringsaanvraag in Curry Village, ik hoop dat dat lukt. Ik ben nu nog op zoek naar een leuke plek tussen Curry Village en Sand Francisco. Eigenlijk net buiten Yosemity.
Heeft iemand een leuke suggestie?
Heeft iemand een leuke suggestie?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp die reserveringsaanvraag voor Curry Village niet. Die kun je niet aanvragen, die boek je direct.
Heb je op de juiste site gekeken?
En waarom zou je nog iets tussen Yosemite en SF willen? Heb je dan 1 nacht Yosemite of twee?
Marianne
Heb je op de juiste site gekeken?
En waarom zou je nog iets tussen Yosemite en SF willen? Heb je dan 1 nacht Yosemite of twee?
Marianne
Binnen 24 uur krijg ik reactie.....ik kan er niets anders van maken...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Klinkt alsof je het via deze site hebt geprobeerd
https://www.nationalparkreservations.com/
https://www.nationalparkreservations.com/
Dat klopt, is dat niet ok?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Nee, zie berichten en screenshots hierboven. travelyosemite.com moet je hebben.
Ben ik ergens ingetrapt?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp het niet zo goed, de juiste site is al meerdere keren genoemd hier.
Je betaalt nu sowieso administratiekosten. Kijk eens of je de aanvraag nu nog kunt annuleren. En niets betalen of terugvragen via de creditcard.
Als er op travelyosemite geen beschikbaarheid is, is het ergens anders ook niet.
Marianne
Je betaalt nu sowieso administratiekosten. Kijk eens of je de aanvraag nu nog kunt annuleren. En niets betalen of terugvragen via de creditcard.
Als er op travelyosemite geen beschikbaarheid is, is het ergens anders ook niet.
Marianne
Ik ben al dagen bezig met de route en heb vandaag alle reserveringen moeten verschuiven. Mijn hoofd zit vol met teveel informatie, nee ik heb niet onthouden via welke site ik volgens jullie zou moeten reserveren. Nu ben ik bang dat ik een ernstige fout heb gemaakt door credtcard gegevens te delen. Ik heb de eerste link gepakt die oppopte op internet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1614 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 11 Reacties