Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door wouterjanS »

Vlucht en auto huur valt inderdaad heel erg mee! Vorige vakantie was dat steeds veel duurder A naar B maar dit is prima te doen.

Ik houd nu zelfs twee dagen over, dus een extra dag LA en extra dat bij DV. Dit wordt nog wat zo! Dank beide!
Nu weer even wat reseach doen over locaties, en overnachtingen. Zit te denken om basic campeer spullen te kopen om zo (dure) lodges te voorkomen bij sommige parken. Is dat een aanrader?
image.png
image.png (22.76 KiB) 2087 keer bekeken
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hoelang spenderen in parken

Bericht door Martin & Marianne »

Als je vlakbij Bodie wilt overnachten zou je naar de Virginia Creek Settlement in Brigeport kunnen kijken. Lee VIning ligt ook goed, ook voor Mono Lake. Zoals Paul aangaf heeft Mammoth Lakes de meeste keuze.

Kamperen is een goed idee, je zit dan voor weinig geld midden in de parken.
Bedenk wel dat bijvoorbeeld in Yosemite het reserveren van een campingplaats bijonder lastig is. Daar zou ik alvast een alternatief boeken zodra je weet wanneer je gaat.
Wij nemen altijd zoveel mogelijk kampeerspullen mee, en kopen dan ter plekke nog iets. Je kunt ook alles ter plekke kopen natuurlijk. Kijk eens naar ons 2017-verslag voor onze kampeerervaringen in Sequoia en Yosemite.
In de zomer is het in Zion wellicht te heet om te kamperen.

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Oke nog een klein beetje geschoven. Een dag LA eraf gehaald om bij Zion/Bryce erbij te doen. Ook potentiele datums toegevoegd. Na wat reseach moet dit qua sneeuw en temperatuur overal goed uitkomen. Death valley schijnt nog wel oke te zijn eind mei met 30 graden gemiddeld. Iemand nog tips? Of onlogische dingen in deze planning?
image.png
image.png (45.27 KiB) 2003 keer bekeken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben wel benieuwd wat je voor accommodatie hebt gevonden. Bodie zal Lee Vining zijn? Die 89 lijkt me goedkoop.
Wij vinden voor Sequoia de cabins in Grant Grove Village een aanrader.

Nadeel van eind mei is dat het Memorial Day weekend er in valt. Dat is in 2024 van 25 tot 28 mei. Je zit dan gelukkig niet in Yosemite of Zion, want die parken zijn dan veel te druk.
Voor Bryce zou 1 nacht ook voldoende kunnen zijn zoals ook al aangegeven hier.

Eind mei loop je ook nog het risico op een gesloten Tioga en Sonora Pass, hou daar rekening mee met je planning.

Wij waren in 2013 in dezelfde periode in het zuidwesten, misschien heb je iets aan ons reisverslag. Maar ik vermoed dat ik daar al eerder naar heb verwezen. :wink:

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

Die 87 euro is Virginia Creek Settlement!
Ah memorial weekend zitten we wel in Zion. Maar als we optijd zorgen voor reserveringen voor overnachten moeten we dat overleven. Of is dat waard om echt omheen te plannen?
Ik heb zeker al een deel van jullie reisverslagen gelezen! oa 2015 en 2019, maar zal 2013 ook eens opzoeken.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Ik zou een nacht Bryce inruilen voor een extra nacht Zion.
Mocht het dan maandagochtend nog druk zijn in het park, voordat iedereen weer naar huis gaat, dan heb je de dinsdag erna nog voor Zion.
Als je op tijd je accommodatie boekt (heb je al gedaan?) dan zit het wel goed verder.

Voor Zion heb je €268 staan? Kan goedkoper in het Zion Park Motel in Springdale. Basic maar prima motel, met klein zwembad, mocht je wat verkoeling zoeken. Wil je meer luxe, dan betaal je inderdaad meer in Springdale.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

wouterjanS schreef:
04 sep 2023, 13:07
Ah memorial weekend zitten we wel in Zion. Maar als we optijd zorgen voor reserveringen voor overnachten moeten we dat overleven. Of is dat waard om echt omheen te plannen?
Ik had niet goed gekeken, maar daar zou ik dan inderdaad wel omheen plannen. Misschien een nacht Las Vegas tussenvoegen? Of iets anders wat later plannen? Of eerst naar de Grand Canyon?
Zion is zo klein dat het echt niet te doen is in een lang weekend. Dat je accommodatie hebt helpt niet; je moet met de shuttlebus het park in en dat betekent vaak meerdere bussen aan je voorbij zien rijden voordat je op kunt stappen.

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

@Martin & MarianneThanks voor je reactie. Je schreef tot 28 mei. Betekend dat dat op dinsdag 28 mei mensen ook vaak nog vrij zijn of vrij nemen?
Ik heb nu de extra dag Bryce eruit gehaald en Zion doorgeschoven. De extra dag zou dan LV kunnen zijn of Valley of fire oid. Al denk ik dat het daar dan ook druk zal zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sorry, ik bedoelde van de 24e tot de 27e. Of eigenlijk t/m de 27e. Hoewel het die maandag een mee zal vallen, dan gaan de meeste mensen al weer naar huis.
Las Vegas zal ook druk zijn maar voor een stad is dat niet zo erg vind ik. Groter probleem is dat het veel duurder zal zijn. Je zou eens kunnen kijken naar iets buiten de Strip zoals de Main Street Station. Dat is bij Fremont Street.En dan op het laatst een hotel aan de Strip.
Voor Valley of Fire kun je kijken naar de North Shore Inn.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Alternatief: fiets huren in Zion !
Dan heb je geen shuttle nodig en is bovendien erg leuk. Alleen als je naar de Narrows wilt wordt het even pittig op de heenweg, want dan heb je een klimmetje. Het leuke is dat je deze hele terugweg nauwelijks hoeft te trappen... :) Vraag er wel een slot bij, want die wordt niet automatisch meegegeven. (en de Narrows kan je natuurlijk ook op de andere dag doen als het weer wat rustiger is (of vroeg uit de veren, dan valt het ook mee met de shuttle)
Zodra je iets verder wandelt dan de eerste (paar) kilometer ben je doorgaans uit de drukte. Zoals Marianne aangeeft zal een extra nacht LV in dat weekend waarschijnlijk schreeuwend duur zijn...
wouterjanS
Amerikafan

@paulr Fietsen huren is wel echt een heel leuk idee! Die ga ik onthouden voor Zion of misschien nog een ander park.

Ik heb de planning nu visueel gemaakt. Reistijden zijn grofweg en kunnen uiteraard nog schuiven. Dat weekend van Memorialday vind ik nog wel lastig.

Nog even een vraag qua budget. Buiten de 80 dollar voor nationale parken. Hoeveel budget zou er nodig zijn voor verdere attracties in deze regio? Dit jaar bij het rondje in the south had je veel musea en andere dingen waar je toch snel paar tientjes uitgaf. Maar misschien is dat hier veel minder. Wat is jullie ervaring?

image.png
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij hebben ook een reis gemaakt door de zuidelijke staten. Je moet het daar inderdaad meer hebben van attracties, musea etc en minder van de natuur. In het zuidwesten ligt het accent veel meer op de prachtige en afwisselende natuur die je tegenkomt. Dan blijft er niet veel over voor andere dingen vooral als er ook nog wandelingen staan gepland. De dag is dan al snel gevuld.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik denk dat je best wel de kans krijgt geld uit te geven op deze reis. Denk aan:
Los Angeles en Las Vegas: afhankelijk van wat je daar doet.
Bodie: $8 p.p.
Mono Lake: $3 p.p.
Horseshoe Bend Page: $10 voor parkeren
Page: eventueel een bezoek aan één of meer van de (Antilope) Canyons.
Grand Canyon: eventueel een helikoptervlucht, bezoek aan het IMAX theatre (ik heb dat in een heel ver verleden eens gedaan toen het er heel slecht weer was.)

Succes een veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
wouterjanS
Amerikafan

Dank voor jullie reacties!

Nog een concrete vraag:
We gaan natuurlijk beetje mei/eind mei rondop Yosemite. De kans is aanwezig dat de bergpas nog dicht is.

Nu hebben we twee opties:

Zoals we het nu gepland hebben doen, of als alternatief:
LA > Yosemite > Sequoia National Park > Onderlangs naar Death valley
Voordelen: We kunnen dan stuk langs de kust rijden via Monterey.
Voordelen: We lopen geen risico van een dichte bergpas waarbij we plots plannen moeten omgooien
Nadelen: Waarschijnlijk moeten we qua planning dan minimaal 1 dag inleveren wat ten koste gaat van Yosemite of Sequoia.
Nadelen: We komen niet meer langs Bodie.
Nadelen: meer rijden

Qua overnachtingen is wellicht handig om nu al dingen vast te leggen dus wellicht dat we qua annuleerbare opties beide opties kunnen vastleggen. Maar ben benieuwd naar jullie mening over wat slim zou zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het kan, maar het kost je wel extra tijd, zeker als je nog langs de kust wilt rijden. Maar schrijf die variant ook eens uit, en boek iets dat annuleerbaar is. Ik zou, zeker voor Yosemite, niet te lang wachten met het vastleggen van accommodatie. Jullie gaan niet kamperen?

Vergelijk de reistijden onderlangs eens met de route via de 108 en met de 88. Die laatste is in principe altijd open.

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

Ik heb nu deze (https://goo.gl/maps/3vsNZLXeYnVDx4G16) vastgelegd voor beide opties. Is wel buiten het park maar nog steeds iets wat snel uitverkoopt toch?

Daarnaast nog een vraag, hoe associaal is het om een kamer te boeken die geschikt is voor gehandicapten?

We gaan nog even de routes reseachen. Qua planning lijkt het wel te kunnen.
image.png
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die link geeft geen hotel aan bij mij. Waarom vermeld je niet gewoon de naam en plaats van het hotel? En waarom zoek je niet iets in het park? Als ze een reserveringssysteem gaan hanteren is het wel zo handig om iets in het park te hebben.
wouterjanS schreef:
08 sep 2023, 09:56
Daarnaast nog een vraag, hoe associaal is het om een kamer te boeken die geschikt is voor gehandicapten?
Als er niets anders vrij is moet dat kunnen denk ik.

Het is wat overzichtelijker/makkelijker te lezen als je de route gewoon in een van/naar schema plaatst.

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

Ik linkte naar Yosemite Westgate Lodge, te RW8R+W4 Groveland-Big Oak Flat, Californië, Verenigde Staten

De reden dat ik geen hotel/motel in het park koos was omdat ik niks kon vinden voor rond de 200-250 euro per nacht.

Ik zal later nog even het schema uittypen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Yosemite Westgate was al voldoende hoor. :wink:
Vandaar is het een uur rijden naar de vallei. Ik vind dat ver, maar goed, dat is een persoonlijke afweging. Jr kunt een tent in Curry Village doen, dan zit je midden in het park. Maar goed, dat is wel wat primitiever.
En zelf een tent aanschaffen? De kosten heb je er in 1 nacht uit.

Je hebt je route toch al in een excel staan? Maak daarin twee extra kolommen, een met het vertrekpunt en een met het eindpunt. Voor ons is de dagindeling niet zo relevant.

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

Ik zit toevallig net te kijken bij Curry camp! Er is nog een nacht dat we er zijn een tent met stroom beschikbaar. Die maar gelijk voor nu even vastelegd want 1 nacht daar is sowieso wel leuk.

Ik moet nog eens inlezen hoe kamperen werkt. Want ik lees bij veel parken dat het wie het eerste komt krijgt als eerste een plek is. En daar heb ik eigenlijk geen zin in. Want ik ken mijzelf en dat is alleen maar stress. Maar af en toe een tent huren lijkt ons wel leuk.

Ik zie dat Wawona ook nog kamers heeft. Dat zou nog als alternatief kunnen geven dat we de eerste twee nachten in een gehuurde canvas tent slapen. En daarna nog een nacht in Wawona. Dan zijn we al richting Mariposa Grove. En kunnen we aan het einde van de dag richting Sequoia National Park.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer