Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis franwam: camperreis Denver - Las Vegas zomer 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
franwam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis franwam: camperreis Denver - Las Vegas zomer 2024.

Bericht door franwam »

Daar heb ik net op een ander deel van het forum een vraag over gesteld! Die campers zijn op lengte ingedeeld in klassen 26-28ft of 29-31ft. Ik weet niet of je binnen die geboekte klasse nog kan kiezen voor de lengte. Het scheelt nogal of ik een camper van 26ft krijg toegewezen of dat ik er één kan kiezen van 30ft in de 29-31ft klasse.
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
en tussendoor nog wat andere delen van de wereld :-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met 31 ft zal het wel meevallen, ik zag in gedachten iets van 35 ft voor me. :wink:

Marianne
franwam
Amerika-ontdekker

Bericht door franwam »

Ja, in dat andere topic kreeg ik al een reactie dat ze over die 30 cm niet zo moeilijk doen! Maar dan is gelukkig de hele maand juli op dit moment nog beschikbaar.
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

De camper wordt echt niet gemeten bij aankomst hoor, maar het kan zijn dat sommige plekken op een stuk van de camping liggen waar een bocht is die met een grote camper moeilijk of niet te doen is. Of er staan bomen in de weg of zo. De plekken zelf zijn over het algemeen groot genoeg, dus als je 1 ft groter bent, dan heb je alleen wat minder ruimte over.
Toch zou ik alle campings wel van tevoren reserveren. Het scheelt echt een hoop rust in je hoofd als je weet dat je de volgende nacht zeker ergens kunt staan en het is nog fijner als je weet op wat voor camping je komt te staan. Je zegt dat je graag een zwembad wilt en als je niet van tevoren boekt, dan kan het goed zijn dat daar nou net geen plaats meer is. Wij vinden het sowieso erg onplezierig om tegen het eind van de dag nog een camping te moeten zoeken. Ook buiten het hoogseizoen reserveren we veel, behalve de first come first served natuurlijk. Dan kunnen we zelf de plek op de camping kiezen die wij leuk vinden en niet die toevallig overgebleven is.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Meestal is het verschil tussen een 26-28ft camper en de 30ft, dat er een aparte slaapkamer in de grote zit. Dat is wel erg fijn hoor ! Ik zou daar altijd voor kiezen en dan zorgen dat je dus snel de camping reserveert…
Voor Canyon is een nachtje Grant wel een aardig alternatief.
franwam
Amerika-ontdekker

Bericht door franwam »

Ik heb nu Canyon, Madison en Grant op het oog en daarna door naar Lizard Creek in Teton. Als die 1ft op de campingsplaatsen niet uitmaakt dan is er nog genoeg plek vooralsnog. Ik wil graag eerst weten of de vluchten überhaupt mogelijk zijn op de dagen die ik in gedachte heb maar daarvoor is het nog te vroeg...
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
franwam
Amerika-ontdekker

Bericht door franwam »

Wanneer kan ik het beste offertes opvragen? Ik wilde Tioga en Travelhome benaderen voor de huur van de camper + vlucht. Daarnaast zelf een ticketalert zetten en usareisen.de in de gaten houden. Vooralsnog schrik ik wel van de prijzen van een camper... Ik had € 5.000 gebudgetteerd voor 18 dagen maar dat redden we waarschijnlijk niet eens.
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Campers zullen niet veel voordeliger worden, of je moet een keer geluk hebben (ver) buiten het hoogseizoen. Kortom, nu dus aanvragen. Neem ook Victoria Camperholidays mee (klein bedrijfje, vaak goede prijzen). Ik heb inderdaad begrepen dat campers in de USA (veel) duur(der) zijn volgend jaar. Wij hebben (wederom) vanuit Canada gehuurd en waren exact hetzelfde kwijt als dit jaar (per dag). Zal voor jullie wellicht geen optie zijn, maar als je vanuit Calgary rondje Yellowstone / GT / Custer doet wellicht een overweging ?
franwam
Amerika-ontdekker

Bericht door franwam »

Dank voor je reactie!

Ik had Tioga een bericht gestuurd en binnen 2 uur een reactie. Camperhuur voor 22 dagen, inleveren in San Francisco. Dan ben ik al gelijk klaar met zo'n tent. Hij heeft mijn bericht dus niet gelezen. Daarbij de prijs - € 7800!!!

Ik ga eens kijken vanuit Calgary. Dat zal een compleet ander plan moeten worden maar bijna 8000 voor een camper is toch bizar..?
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Ik weet je data natuurlijk niet maar na een snelle zoektocht bij usareisen.de kun je dit huren voor € 5000 en gratis nog te annuleren. Ik zou alvast deze boekn en dan hopen dat er nog wat goedkopers/beters langs komt. De large (C30 is € 100 duurder maar je kun er ook voor kiezen, de kits er niet bij te huren dan is het nog wat goedkoper..
image.png
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt zelf puzzelen en spelen met data en ophaal- en inleverlocaties op camper.nl. Fijne en duidelijke site.
https://camper.nl/huren/amerika
franwam
Amerika-ontdekker

Bericht door franwam »

Hij had alleen een RoadBear geoffreerd. Inmiddels ook CruiseAmerica en El Monte ontvangen. CruiseAmerica C30 met kit en unlimited miles is € 5200 voor 18 dagen vanaf 13 juli 2024. Dat zit meer in de richting van wat ik gebudgetteerd heb.
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Met Cruise America mis je een slide out en een tv en waarschijnlijk een luifel, maar het scheelt nogal wat geld voor die dingen :shock:
franwam
Amerika-ontdekker

Bericht door franwam »

Tv gebruiken we nooit in de vakantie, slide out zou fijn zijn en een luifel gaan we misschien wel missen maar denk niet € 2500 missen...
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Vorig jaar waren we met 2 Roadbears met luifel onderweg. Vrienden van ons reden na een paar dagen in de buurt van Sedona de luifel er al af :D :D .
En bij ons was het in- en uitrollen van de luifel ook niet altijd een succes. En de camper is zo groot dat ie altijd wel ergens schaduw geeft. Kortom, gauw die CA boeken, haha... Vanuit Canada is die in het hoogseizoen trouwens ook zo ongeveer 5000 voor juli/aug...
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

@franwam let even op of je eigen risico ook is afgedekt want die is bij Nederlandse organisaties rond de € 250-€300.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

franwam schreef:
01 aug 2023, 19:13
Tv gebruiken we nooit in de vakantie, slide out zou fijn zijn en een luifel gaan we misschien wel missen maar denk niet € 2500 missen...
Precies hoe wij erin staan :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer