Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis etsan: San Francisco - San Francisco 10/7 - 4/8

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis etsan: San Francisco - San Francisco 10/7 - 4/8

Bericht door Marcopstal »

Er is amper tol. Je kan die perfect vermijden.
Als je van San Diego komt ga dan eerst naar Disney want Anaheim ligt zuidelijk.
Neem dan een ander hotel bvb in Hollywood of zo.
Ik zou zelfs voor de laatste nacht al richting Sequoia rijden (bvb tot Bakersfield).
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Ik begrijp je vader wel, om niet meteen na aankomst naar Yosemite te willen rijden.
Je hebt een nachtvlucht, waarschijnlijk met een overstap midden in de nacht of de vroege ochtend? (Waarom eigenlijk, waarom geen vlucht die in de ochtend vertrekt?).
Waarschijnlijk slaap je dus niet veel die nacht en dan wil je na de lange reis en de auto ophalen ook nog een aantal uur gaan rijden op onbekend terrein? Dat zou mijn voorkeur ook niet hebben….
etsan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door etsan »

Ja is ook wel waar en misschien ook wel gevaarlijk zelfs (weinig slaap en stuk rijden). Dan laat ik het zo.

Ik heb een hotel dichtbij Disney, dus denk dar ik inderdaad de 26e disney aanhou (wat ik eerst van plan was). Enn de 27 dan LA ga bekijken.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Als je naar Alcatraz wil kun je ook de night tour doen om 6 of half 7 ‘s avonds. Die kun je nu al boeken trouwens. Wacht niet tot het laatste moment daarmee, want dan is het vol:
https://www.cityexperiences.com/san-fra ... 08/02/2022
Daar moet je geweest zijn als je SF hebt bezocht.
etsan
Amerika-ontdekker

Bericht door etsan »

Ja dat klinkt goed nighttour. Bedankt voor de tip. Zit inderdaad al rond te kijken naar wat ik al vooruit kan boeken aan tours ed.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De night tour is inderdaad een aanrader, zie hier voor onze ervaring.

Marianne
etsan
Amerika-ontdekker

Bericht door etsan »

Zo de nighttour ligt vast, nogmaals bedankt voor de tip
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Goed bezig 😊
Nog een algemene tip: koop bij je eerste boodschappen/Walmart een koelbox, al dan niet wegwerp. Bij hotels en winkels kun je die vullen met ijsblokjes en heb je lekker koel drinken. Zorg altijd voor meer dan voldoende water, zeker in Death Valley.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

etsan schreef:
11 mei 2022, 01:05
Het lijkt mij dat het stuk tussen de Grand Canyon en San Diego het wel het prettigste is om een overnachting te hebben? Of is dat stuk prima in 1 dag te doen?
Nog even een reactie op deze vraag van jou. Ik zou zeker zoeken naar een tussenovernachting anders is de rit wel heel lang. Je hebt nu Parker staan maar bedenk wel dat het daar in de zomermaanden ontzettend heet. Wij waren er eens in eind mei en toen was het al boven de 40 graden. Echt niet prettig.
Je kan wel iets verder rijden bijv. naar Twenty Nine Palms of Yucca Valley. Is nog wel lang maar je kunt er een reisdag van maken. Behalve wat stops aan route 66 is er op dit stuk toch weinig te beleven. Beide plaatsen liggen bij Joshua Tree NP dus als je zin hebt kun je er in de vroege avonduren nog even doorheen rijden. Plus dat de afstand de volgende dag naar San Diego een stuk korter is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
etsan
Amerika-ontdekker

Bericht door etsan »

Ja die tip gaf een vriendin mij ook van de koelbox, gaan we ook zeker doen, dank.

Ah ok, dat was voor de reis van 2021 ook ons plan, om naar Twenty Nine Palms te rijden.
We hebben ook nog Kingman in gedachten gehad. En omdat ik even niet wist wat te doen daar heb ik Parker als stop gezet. Zomaar een stad ergens op weg van GC naar SD. Maar daar gaan we dus zeker niet heen nu ik weet dat het zo heet kan zijn.
Dus terug naar het originele plan, Twenty Nine Palms. Bedankt 👌
etsan
Amerika-ontdekker

Bericht door etsan »

Heeft iemand enig idee of reserveren voor Disney een must is? Dit doen we liever niet, in verband met eventuele onvoorziene omstandigheden dat we niet zouden kunnen gaan. En de tickets zijn niet annuleerbaar en is nogal wat geld om "weg te gooien".

Ik heb een accommodatie gereserveerd in Twentynine Palms, dus dat is ook geregeld. Nu wachten op de tijden dat we voor camping in Sequoia kunnen proberen te boeken en voor camp 4 bij Yosemite ga ik ook een poging doen.

Voor Zion heb ik nu Zion Park Motel gereserveerd. Mochten we nog kunnen kamperen daar, dan gaan we dat doen, maar we zitten nu dichtbij het park...jippie!!! Bedankt nog voor de tip Marianne

Voor Sequoia is lastiger in de buurt wat te vinden (mocht het reserveren voor kamperen niet lukken). Dat is nu de enige plek waar ik nog niks heb gereserveerd. Gaat vast ook goed komen.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Ja, Disney MOET je zelfs reserveren, anders kom je er niet in. Je moet een park pass reservering hebben, náást je tickets.
etsan
Amerika-ontdekker

Bericht door etsan »

Ok dus ik kan niet denken ik koop pas tickets als we in Amerika zijn, want dan kan het zijn dat we niet meer kunnen reserveren.
Ik had gehoopt niet al te moeten kopen ivm niet kunnen annuleren van tickets.

Had al gekeken voor tickets en gelijk datum ingevuld, daarom niet gezien dat je reserveren moet.
Blij dat ik het hier even gevraagd heb.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

IngridUSA schreef:
11 mei 2022, 15:23
Nog een algemene tip: koop bij je eerste boodschappen/Walmart een koelbox, al dan niet wegwerp.
Ik zou geen piepschuim koelbox kopen. Die fout heb ik één keer gemaakt, in 1996. Dat ding piepte heel irritant en begon na twee dagen al te lekken. Daarna heb ik alsnog een "echte" gekocht. Die zijn slechts 10 à 20 dollar duurder.
Groet,

Old Faithful
etsan
Amerika-ontdekker

Bericht door etsan »

Zo tickets gereserveerd/geboekt voor disney, dus dat staat vast.

Ha nee ik was inderdaad van plan een "echte" te kopen. Lijkt mij ook zeer irritant dat geluid :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer