Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis preus015: rondreis West-Amerika.
-
preus015
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Reis preus015: rondreis West-Amerika.
Kun je overigens met je tv door death Vally naar badwater en door naar shoshone?
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Rv bedoel ik natuurlijk
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook je bericht nog aanpassen.
En ja, de hoofdwegen door DV kun je met een camper doen. Kijk eens op de kaart op www.nps.gov/deva onder maps naar de kaart van het park (bij park tiles links boven in de kaart moet je brochure map aanklikken). Daarop staat aangegeven welke wegen geschikt zijn.
Wat voor soort tips zoek je? Ik heb het idee dat je alles al aardig in je hoofd hebt zitten. De route was wel duidelijk maar hoe lang je overal bent is niet uit dat kaartje te halen
Bedenk dat het lang niet zeker is dat je via de Tioga Pass kunt rijden, dus maak een alternatieve route.
En je wilt niet naar Capitol Reef? Je moet sowieso een alternatief hebben voor als de ferry niet vaart. Je kunt dan via de Moki Dugway en de UT95 en Hanksville naar Capitol Reef rijden. Wij deden dat in 2017. Onderweg kun je dan nog naar Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon. Zie voor die laatste en voor Capitol Reef ons 2019-verslag.
Voor wandelingen in de parken kun je mijn wandelsite bekijken.
En heb je al wat reisverslagen gelezen? Daar kun je vaak heel veel tips uithalen.
Als je aangeeft naar wat voor tips je op zoek bent kunnen we je beter helpen.
Maar eerst die campings vastleggen!
Marianne
En ja, de hoofdwegen door DV kun je met een camper doen. Kijk eens op de kaart op www.nps.gov/deva onder maps naar de kaart van het park (bij park tiles links boven in de kaart moet je brochure map aanklikken). Daarop staat aangegeven welke wegen geschikt zijn.
Wat voor soort tips zoek je? Ik heb het idee dat je alles al aardig in je hoofd hebt zitten. De route was wel duidelijk maar hoe lang je overal bent is niet uit dat kaartje te halen
Bedenk dat het lang niet zeker is dat je via de Tioga Pass kunt rijden, dus maak een alternatieve route.
En je wilt niet naar Capitol Reef? Je moet sowieso een alternatief hebben voor als de ferry niet vaart. Je kunt dan via de Moki Dugway en de UT95 en Hanksville naar Capitol Reef rijden. Wij deden dat in 2017. Onderweg kun je dan nog naar Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon. Zie voor die laatste en voor Capitol Reef ons 2019-verslag.
Voor wandelingen in de parken kun je mijn wandelsite bekijken.
En heb je al wat reisverslagen gelezen? Daar kun je vaak heel veel tips uithalen.
Als je aangeeft naar wat voor tips je op zoek bent kunnen we je beter helpen.
Maar eerst die campings vastleggen!
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 14 apr 2022, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Over welke veerboot hebben we het heb noets gelezen over een veerboot
En kun je een link sturen van je reisvedslagen en wandel routes?
En kun je een link sturen van je reisvedslagen en wandel routes?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lees mijn eerdere berichten van vandaag nog eens door, daar heb ik iets over de Burr Trail geschreven en ook een link geplaatst.
De links naar onze reisverslagen en naar mijn wandelsite staan onderaan mijn berichten.
Marianne
De links naar onze reisverslagen en naar mijn wandelsite staan onderaan mijn berichten.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 14 apr 2022, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis preus015: rondreis West-Amerika
Ik denk dat je van Bryce via Boulder, en dan de Burr trail, dan de 276 en dan de 95 naar het zuiden naar Monument Valley wilt? Dan kom je niet bij de ferry, maar is wel 8,5 uur rijden. Met een auto, dus met een RV nog langer.
Beetje gekkenwerk in 1 dag
Een overnachting in Capitol Reef is echt aan te raden.
En dan niet via de Burr trail, maar dan pak je de 12 helemaal naar Torrey en de 24 naar Hanksville, ook een prachtige route!
Beetje gekkenwerk in 1 dag
Een overnachting in Capitol Reef is echt aan te raden.
En dan niet via de Burr trail, maar dan pak je de 12 helemaal naar Torrey en de 24 naar Hanksville, ook een prachtige route!
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Andersom dus van monument dan de burr trail, dan begin je met de switchbacks en dan verbolgenst naar boulder dan kom ik toch niet over water heen…
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Okee, andersom dan.
Maar hoe loopt jouw route dan? Via de 261 - 95 - 276 en dan Burr trail? Dat is dus zo’n 10 uur rijden met een RV.
Of loopt je route via het plaatsje Bullfrog? Dan moet je echt met een ferry.
En is trouwens nog steeds ontzettend lang rijden, los van het feit of de ferry wel vaart en past in je planning.
Maar hoe loopt jouw route dan? Via de 261 - 95 - 276 en dan Burr trail? Dat is dus zo’n 10 uur rijden met een RV.
Of loopt je route via het plaatsje Bullfrog? Dan moet je echt met een ferry.
En is trouwens nog steeds ontzettend lang rijden, los van het feit of de ferry wel vaart en past in je planning.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet hoe dan ook het water over, hetzij met de ferry bij Bullfrog, hetzij over de brug bij Hite. Bij mij geeft Google Maps de route tussen Monument Valley en Boulder aan via Bullfrog maar de 95 volgen en dan de 276 kan ook.
Zonder een stop op dit stuk win je twee dagen ten opzichte van mijn route. Waar wil je die gebruiken?
Wat tips betreft: je zou vlak voor Boulder de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall kunnen maken.
Maar dat had je wellicht al gevonden? Wat heb je als voorbereiding gedaan? En nogmaals, wat voor soort tips zoek je precies?
En nog maar eens de belangrijkste tip: ga campings vastleggen!
Maar het lijkt erop dat je dat niet wilt. Wat zijn je plannen dan precies? Hoe wil je dat doen?
Nog even een vraag over je kaart, waarmee heb je die gemaakt?
En ik zie dat je daar veel punten hebt ingegeven. Zijn dat plaatsen, bezienswaardigheden? Hoe meer we van jouw plannen weten, hoe beter we je kunnen helpen.
Probeer ook eens een schema te maken zoals dat van mij. Waar zit je nu met het Memorial Day weekend?
En klopt mijn schema wat betreft het aantal dagen? Je had nog geen antwoord gegeven op mijn vraag wanneer de camper Ingeleverd moet worden.
Marianne
Zonder een stop op dit stuk win je twee dagen ten opzichte van mijn route. Waar wil je die gebruiken?
Wat tips betreft: je zou vlak voor Boulder de wandeling naar de Lower Calf Creek Fall kunnen maken.
Maar dat had je wellicht al gevonden? Wat heb je als voorbereiding gedaan? En nogmaals, wat voor soort tips zoek je precies?
En nog maar eens de belangrijkste tip: ga campings vastleggen!
Maar het lijkt erop dat je dat niet wilt. Wat zijn je plannen dan precies? Hoe wil je dat doen?
Nog even een vraag over je kaart, waarmee heb je die gemaakt?
En ik zie dat je daar veel punten hebt ingegeven. Zijn dat plaatsen, bezienswaardigheden? Hoe meer we van jouw plannen weten, hoe beter we je kunnen helpen.
Probeer ook eens een schema te maken zoals dat van mij. Waar zit je nu met het Memorial Day weekend?
En klopt mijn schema wat betreft het aantal dagen? Je had nog geen antwoord gegeven op mijn vraag wanneer de camper Ingeleverd moet worden.
Marianne
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Kaart heb ik met WikiCamps gemaakt jij een andere optie ?
Camper lever ik in 15 juni..
Campings ga ik dan toch maar vastleggen memorial zit ik bij Hoover dam en Grand Canyon nu
Camper lever ik in 15 juni..
Campings ga ik dan toch maar vastleggen memorial zit ik bij Hoover dam en Grand Canyon nu
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Dit had ik in gedachten ga nu de camp site er in zoeken…wat dacht je ervan nog suggesties ?
-
preus015
- Amerika-ontdekker
Net even Google maps gekeken en ha moet net de Ferry
, ga bij Mexican hat omhoog, en pak daar de Ferry, is er een site waar ik kan zien of hij vaart?
En hoelang doe je met de Ferry?
Is de burr trail wel te rijden dan vanaf de Ferry naar boven?
Ook het gedeelte halverwege Vanaf de swirtchbacks
En hoelang doe je met de Ferry?
Is de burr trail wel te rijden dan vanaf de Ferry naar boven?
Ook het gedeelte halverwege Vanaf de swirtchbacks
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 6907 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-