Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis PieterSilke: advies gevraagd omtrent reisperiode en route.
-
PieterSilke
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Reis PieterSilke: advies gevraagd omtrent reisperiode en route.
Hey Marianne!
Bedankt voor de tip! Zou je even de locatie volgorde willen zeggen indien we van LA naar vegas zouden gaan en dan ver …? Kan me even niet echt een rondje voorstellen op deze manier met dezelfde aantal dagen en ook alle locaties?
Alvast enorm bedankt voor de hulp!!
Bedankt voor de tip! Zou je even de locatie volgorde willen zeggen indien we van LA naar vegas zouden gaan en dan ver …? Kan me even niet echt een rondje voorstellen op deze manier met dezelfde aantal dagen en ook alle locaties?
Alvast enorm bedankt voor de hulp!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het uitgeschreven. Ik zie dat het voor Moab maar 1 dag scheelt, maar goed, dat helpt misschien wel.
In mijn route heb je nog een dag over. Die kun je gebruiken tussen de GC en Death Valley. Is ook een beetje afhankelijk van de plannen bij de GC en in DV. Waar wil je overnachten in Death Valley? Als je die lange rit naar DV niet erg vindt kun je de extra dag gebruiken voor een stop in Capitol Reef; ik kan dat van harte aanbevelen. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2019-verslag voor de route daar naar toe en voor Capitol reef zelf.
za 9-apr-22 Parijs/Brussel - Los Angeles
zo 10-apr-22 Los Angeles
ma 11-apr-22 Los Angeles
di 12-apr-22 Los Angeles - Las Vegas
wo 13-apr-22 Las Vegas
do 14-apr-22 Las Vegas - Zion
vr 15-apr-22 Zion
za 16-apr-22 Zion - Bryce
zo 17-apr-22 Bryce - Moab
ma 18-apr-22 Moab
di 19-apr-22 Moab
wo 20-apr-22 Moab - Monument Valley
do 21-apr-22 Monument Valley - Page
vr 22-apr-22 Page - Grand Canyon
za 23-apr-22 Grand Canyon - Death Valley
zo 24-apr-22 Death Valley - Lee Vining
ma 25-apr-22 Lee Vining - Yosemite
di 26-apr-22 Yosemite
wo 27-apr-22 Yosemite - San Francisco
do 28-apr-22 San Francisco
vr 29-apr-22 San Francisco
za 30-apr-22
zo 1-mei-22 vlucht
Ik begrijp trouwens niet waarom Pasen druk zou zijn, het is toch geen extra vrije dag?
Marianne
In mijn route heb je nog een dag over. Die kun je gebruiken tussen de GC en Death Valley. Is ook een beetje afhankelijk van de plannen bij de GC en in DV. Waar wil je overnachten in Death Valley? Als je die lange rit naar DV niet erg vindt kun je de extra dag gebruiken voor een stop in Capitol Reef; ik kan dat van harte aanbevelen. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2019-verslag voor de route daar naar toe en voor Capitol reef zelf.
za 9-apr-22 Parijs/Brussel - Los Angeles
zo 10-apr-22 Los Angeles
ma 11-apr-22 Los Angeles
di 12-apr-22 Los Angeles - Las Vegas
wo 13-apr-22 Las Vegas
do 14-apr-22 Las Vegas - Zion
vr 15-apr-22 Zion
za 16-apr-22 Zion - Bryce
zo 17-apr-22 Bryce - Moab
ma 18-apr-22 Moab
di 19-apr-22 Moab
wo 20-apr-22 Moab - Monument Valley
do 21-apr-22 Monument Valley - Page
vr 22-apr-22 Page - Grand Canyon
za 23-apr-22 Grand Canyon - Death Valley
zo 24-apr-22 Death Valley - Lee Vining
ma 25-apr-22 Lee Vining - Yosemite
di 26-apr-22 Yosemite
wo 27-apr-22 Yosemite - San Francisco
do 28-apr-22 San Francisco
vr 29-apr-22 San Francisco
za 30-apr-22
zo 1-mei-22 vlucht
Ik begrijp trouwens niet waarom Pasen druk zou zijn, het is toch geen extra vrije dag?
Marianne
Tweede paasdag toch? Of hebben ze die niet in Amerika.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, dat kennen ze niet.
@PieterSilke Ik zie dat je DV al geboekt hebt; wat heb je geboekt?
Ben trouwens ook wel benieuwd wat je voor Yosemite hebt geboekt.
Marianne
@PieterSilke Ik zie dat je DV al geboekt hebt; wat heb je geboekt?
Ben trouwens ook wel benieuwd wat je voor Yosemite hebt geboekt.
Marianne
-
PieterSilke
- Amerika-ontdekker
Marianne,
We hebben tot nog toe drie hotels geboekt, deze kunnen we allemaal nog annuleren ...
DV: Stovepipe Wells
Moab: Apache Motel
Yosemite: Bug Rustic
Zal deze avond na het werk me eens bezighouden met de nieuwe opties / route, waarvoor enorm bedankt!
We beginnen eigenlijk ook stillaan te twijfelen om terug in het najaar te gaan laatste week okt. eerste twee weken van november.
De zomerperiode (bouwverlof) is ook altijd een optie, al denken we dat deze nog stukken duurder zal uitvallen ...
Lastige keuzes die eigenlijk wel dringend gemaakt moeten worden ...
We hebben tot nog toe drie hotels geboekt, deze kunnen we allemaal nog annuleren ...
DV: Stovepipe Wells
Moab: Apache Motel
Yosemite: Bug Rustic
Zal deze avond na het werk me eens bezighouden met de nieuwe opties / route, waarvoor enorm bedankt!
We beginnen eigenlijk ook stillaan te twijfelen om terug in het najaar te gaan laatste week okt. eerste twee weken van november.
De zomerperiode (bouwverlof) is ook altijd een optie, al denken we dat deze nog stukken duurder zal uitvallen ...
Lastige keuzes die eigenlijk wel dringend gemaakt moeten worden ...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
November lijkt me wat minder aantrekkelijk. Ook dan kan de Tioga Pass gesloten zijn ( is nu ook het geval, weliswaar tiijdelijk).
De dagen zijn erg kort dan. Je kunt natuurlijk eens kijken hoe het prijstechnisch uitpakt. Voor die periode is starten in San Francisco beter.
Oktober lijkt me net iets aangenamer, is dat geen optie?
Mei is ook een mooie maand voor het zuidwesten.
Wat betreft mijn route: van de Grand Canyon naar Stovepipe Wells is erg ver, ik zou dan die overnachting aanpassen of nog een tussenstop maken aan de oostkant van Death Valley.
Marianne
De dagen zijn erg kort dan. Je kunt natuurlijk eens kijken hoe het prijstechnisch uitpakt. Voor die periode is starten in San Francisco beter.
Oktober lijkt me net iets aangenamer, is dat geen optie?
Mei is ook een mooie maand voor het zuidwesten.
Wat betreft mijn route: van de Grand Canyon naar Stovepipe Wells is erg ver, ik zou dan die overnachting aanpassen of nog een tussenstop maken aan de oostkant van Death Valley.
Marianne
-
PieterSilke
- Amerika-ontdekker
De herfstperiode zou zijn van 23/10 tot 14/11.
Zal zeker een minder interessante periode zijn zeker qua lengte van dagen.
We hangen jammer genoeg vast aan vaste periodes
We zijn hier nu de prijzen aan het vergelijken voor drie periodes, periode april, periode bouwverlof en herfst.
Voorlopig komt april er nog steeds minimum even goed uit als herfst periode.
Wat ons nu opvalt is dat we via een andere website toch nog plaatsen vinden in april voor de grand canyon?
www.usparklodging.com heeft nog zo goed als voor alle lodges plaats vrij?
www.grandcanyonlodges.com heeft niets meer vrij op onze april data?
Is dat niet vreemd?
Usparklodging lijkt ons echter ook een correcte website te zijn?
Zal zeker een minder interessante periode zijn zeker qua lengte van dagen.
We hangen jammer genoeg vast aan vaste periodes
We zijn hier nu de prijzen aan het vergelijken voor drie periodes, periode april, periode bouwverlof en herfst.
Voorlopig komt april er nog steeds minimum even goed uit als herfst periode.
Wat ons nu opvalt is dat we via een andere website toch nog plaatsen vinden in april voor de grand canyon?
www.usparklodging.com heeft nog zo goed als voor alle lodges plaats vrij?
www.grandcanyonlodges.com heeft niets meer vrij op onze april data?
Is dat niet vreemd?
Usparklodging lijkt ons echter ook een correcte website te zijn?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, dat is géén correcte site! De site geeft geen werkelijke beschikbaarheid aan. Je betaalt daar ook extra kosten. Google er maar eens op of gebruik eens de zoekfunctie op het forum.
Check de juiste site regelmatig, er zijn vaak annuleringen.
Ik had ook al de Yavapai Lodge genoemd. Kijk daarvoor op https://www.visitgrandcanyon.com
Marianne
Check de juiste site regelmatig, er zijn vaak annuleringen.
Ik had ook al de Yavapai Lodge genoemd. Kijk daarvoor op https://www.visitgrandcanyon.com
Marianne
-
PieterSilke
- Amerika-ontdekker
Hier ben ik weer
Ondertussen iets meer dan de helft van de hotels reeds gebiekt. Zo ook Yavapai lodge, bedankt Marianne voor de tips!
Zijn er mensen die ons kunnen helpen met een overnachtingsplaats tussen Death valley ( stovepipe wells ) en Yosemite ( bug rustic ) rekening houdend met de route normaal over de 88 of heel misschien de sonora pass? We overwegen om wat verder te rijden dan Lee Vinning (behoorlijk duur voor wat je krijgt lijkt ons, alsook is wat verder rijden interessant, dan is de route de dag erna wat korter
) of is dit alles geen goed plan?
Ondertussen iets meer dan de helft van de hotels reeds gebiekt. Zo ook Yavapai lodge, bedankt Marianne voor de tips!
Zijn er mensen die ons kunnen helpen met een overnachtingsplaats tussen Death valley ( stovepipe wells ) en Yosemite ( bug rustic ) rekening houdend met de route normaal over de 88 of heel misschien de sonora pass? We overwegen om wat verder te rijden dan Lee Vinning (behoorlijk duur voor wat je krijgt lijkt ons, alsook is wat verder rijden interessant, dan is de route de dag erna wat korter
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Heb je al gekeken in Bridgeport. Bridgeport Inn is een voordelig hotel en het ligt dicht bij de route naar Bodie mocht je daar naar toe willen.
Wil je dicht bij de 88 kun je ook in de buurt van Lake Tahoe kijken maar de hotels daar zijn ook prijzig. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de Sonora pas open is en dan zit je in Bridgeport gunstig.
Wil je dicht bij de 88 kun je ook in de buurt van Lake Tahoe kijken maar de hotels daar zijn ook prijzig. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de Sonora pas open is en dan zit je in Bridgeport gunstig.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als de Sonora Pass open is zou ik niet verder rijden dan Lee Vining of Bridgeport. Reserveer daar alvast iets wat je kunt annuleren. Mocht je via de 88 moeten rijden dan kun je kijken of je verderop nog iets vindt. Veel is er niet denk ik.
Wij zaten in 2019 in Lee VIning in het El Mono hotel; dat is goed bevallen, en toen ook nog wel betaalbaar.
In Bridgeport heb je ook de Virginia Creek Settlement.
Marianne
Wij zaten in 2019 in Lee VIning in het El Mono hotel; dat is goed bevallen, en toen ook nog wel betaalbaar.
In Bridgeport heb je ook de Virginia Creek Settlement.
Marianne
-
PieterSilke
- Amerika-ontdekker
Positief nieuws: Ondertussen hadden we ookal Bridgeport geboekt.
Negatief nieuws: Huurwagen prijs van 800 euro naar 4500 euro in 1 week tijd? Nergens nog goedkope alternatieven te vinden :/
Vorige week nog speciaal niet geboekt omdat we wachten op onze nieuwe kredietcard … hadden we dat geweten
Denken jullie dat die prijzen nog zullen wijzigen of zijn we er aan voor de moeite? 4000 euro + gaan we echt niet leggen voor een auto
Negatief nieuws: Huurwagen prijs van 800 euro naar 4500 euro in 1 week tijd? Nergens nog goedkope alternatieven te vinden :/
Vorige week nog speciaal niet geboekt omdat we wachten op onze nieuwe kredietcard … hadden we dat geweten
Denken jullie dat die prijzen nog zullen wijzigen of zijn we er aan voor de moeite? 4000 euro + gaan we echt niet leggen voor een auto
-
PieterSilke
- Amerika-ontdekker
Ondertussen terug een wagen op het oog, nog steeds enorm duur, maar we zullen alvast één vast leggen met de hoop op dalende prijzen en dan opnieuw boeken.
Daar we starten in LA starten en daar vervolgens drie nachten slapen met het oog enkel de stad te ontdekken, dus geen parken. Zouden jullie aanraden om pas de ochtend van vertrek uit LA de wagen op te halen? Of toch beter direct bij het landen de wagen ophalen? Is bezoek van de stad te doen met openbaar vervoer of raden jullie dit af?
Natuurlijk met het oog op drie dagen autohuur te kunnen uitsparen ...
Daar we starten in LA starten en daar vervolgens drie nachten slapen met het oog enkel de stad te ontdekken, dus geen parken. Zouden jullie aanraden om pas de ochtend van vertrek uit LA de wagen op te halen? Of toch beter direct bij het landen de wagen ophalen? Is bezoek van de stad te doen met openbaar vervoer of raden jullie dit af?
Natuurlijk met het oog op drie dagen autohuur te kunnen uitsparen ...
-
IngridUSA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Gelijk bij landen de auto ophalen en daar niet op bezuinigen. LA is niet echt een OV-vriendelijke stad. Enorm groot, en niet met een echt compact stadscentrum. Heel anders dan in SF.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In LA zou Ik zelf wel graag vanaf aankomst op LAX een auto willen hebben. Het hangt natuurlijk wel van je plannen af. En van de ligging van je hotel.
Ik weet niet wat je in SF gaat doen, daar zou je in principe wel zonder auto kunnen. Maar je bent er maar 1 dag, dan weegt het gemak van een auto al snel op tegen de extra kosten..
Kijk ook eens in dit topic: viewtopic.php?f=7&t=77333
Marianne
Ik weet niet wat je in SF gaat doen, daar zou je in principe wel zonder auto kunnen. Maar je bent er maar 1 dag, dan weegt het gemak van een auto al snel op tegen de extra kosten..
Kijk ook eens in dit topic: viewtopic.php?f=7&t=77333
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik moet er inderdaad niet aan denken dat ik bij aankomst niet gelijk m'n huurauto zou hebben.
Die mening heb ik overigens ook voor San Francisco. Maar daar zou je je, als je wilt, nog vrij eenvoudig zonder auto kunnen verplaatsen.
LA is daarvoor, in mijn beleving, echt de stad niet.
Die mening heb ik overigens ook voor San Francisco. Maar daar zou je je, als je wilt, nog vrij eenvoudig zonder auto kunnen verplaatsen.
LA is daarvoor, in mijn beleving, echt de stad niet.
Leuke accommodatie! Wij verbleven hier 2 jaar geleden in een cabin en is erg goed bevallen. Wel wat basic maar dat vonden wij niet erg. Je kan op het terrein een prima hapje eten voor een prikkie. Goede prijs-kwaliteit verhouding als je het vergelijkt met de rest in Yosemite zelf of El Portal. Wel een uurtje reistijd tussen de accommodatie en de vallei maar prijs technisch zeker de moeite waard.
-
PieterSilke
- Amerika-ontdekker
Leuk te horen dat Yosemite bug jullie goed bevallen is, krijgt overal ook wel goede beoordelingen 
We ontbreken nog twee overnachtingen, namelijk tussen LA (langs Joshua tree) en Grand Canyon. En monument valley.
We dachten aan Laughlin? Iemand voorstel voor een hotel of ander idee? Monument Valley staat behoorlijk prijzig (ook amper keuze) maar niet slapen in Monument Valley zelf lijkt ons echt onhandig omdat we graag zonsondergang en opgang zouden zien.
We ontbreken nog twee overnachtingen, namelijk tussen LA (langs Joshua tree) en Grand Canyon. En monument valley.
We dachten aan Laughlin? Iemand voorstel voor een hotel of ander idee? Monument Valley staat behoorlijk prijzig (ook amper keuze) maar niet slapen in Monument Valley zelf lijkt ons echt onhandig omdat we graag zonsondergang en opgang zouden zien.
Voor Monument Valley zou je nog kunnen kijken naar Mexican Hat. Dan kun je nog wel de sunset bekijken en een klein stukje rijden (o.a. langs Mile Marker 13, Forrest Gump Point).
Wij sliepen daar een aantal keer bij de San Juan Inn; prima bevallen.
Wij sliepen daar een aantal keer bij de San Juan Inn; prima bevallen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 11384 Weergaves
-
Laatste bericht door Gemika71
-
- 13 Reacties