Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jargandy: eigen route in Zuidwesten (tips welkom).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jargandy: eigen route in Zuidwesten (tips welkom).

Bericht door stegeman »

Wat ik hier lees over verschillende smaken en verschillende mensen is iets wat me vaak opvalt op dit forum. Persoonlijk denk ik dat je gemoedstoestand, het weer etc op een bepaalde plek enorm van invloed kunnen zijn. Ook wanneer wat in een reis zit kan erg meespelen. Bijv de kustroute. Onze reis was net begonnen, alles was nieuw en we begonnen vol goede moed en uitgelaten aan onze reis. Wellicht dat wanneer we deze weg aan het einde van onze vakantie hadden gezien, na al het natuurgeweld we dat niet helemaal zo zouden hebben ervaren. We zullen het nooit weten. Gewoon genieten van het moment en de tijd dat je ergens bent. Echt verkeerde keuzes kun je nIet maken.

Mounement Valley, Death Valley en Bryce hebben wij aan 1 nacht ook genoeg gehad. Heb het idee dat hierin meningen niet erg veel verschillen op dit forum. GC hadden we echt dat wauw gevoel. Ook misschien weer door aan het begin van de reis, mooi weer, goed te pas, vrolijk, goed geslapen.... we hadden er 2 nachten en hadden niet anders gewild. GC was voor ons echt fantastisch, maar was ook het eerste grote national Park.

Maak er wat moois van. En doe wat bij je past.
jargandy
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door jargandy »

Dank voor alle feedback! We zijn de route momenteel aan het veranderen met jullie input.

Wat is wijs voor de eerste reis; accommodaties zelf boeken of per reisbureau? We hebben n.a.v. eerdere offertes het idee dat de reisbureau's de mooiste en ook goedkopere plekjes bij vooral de natuurparken hebben. Via Booking iig weinig accomodatieaanbod bij de parken, of hebben jullie andere sites? Voor 2 nachten Grand Canyon beetje vlakbij zie ik op Booking de prijzen rond 700 euro al, best prijzig. Voor bv San Francisco kunnen we dan weer het beste zelf kijken, lijkt mij?

Hoor het graag!! :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zeker zelf doen! Je blijft dan flexibel, want meestal kun je gratis annuleren tot een of twee dagen of een week voor aankomst.
Reisbureaus (zonder apostrof) hebben ook echt niet meer keuze. Je moet echter voor accommodatie in de parken bij de concessiehouder boeken. Voor de Grand Canyon kan dat op www.grandcanyonlodges.com en www.visitgrandcanyon.com.
De Bright angel Lodge ligt perfect en is de goedkoopste optie in het park. Als er niets vrij is check dan regelmatig want er zijn altijd wel annuleringen.

Voor Yosemite zie www.travelyosemite.com voor de mogelijkheden in het park. Het mooiste qua ligging is iets in de vallei (Yosemite Lodge, Curry Village, Housekeeping Camp).

Hebben jullie inmiddels een beter beeld van Yosemite en de ligging van de dorpen er omheen? Kijk anders ook eens op de kaart van het park op www.nps.gov/yose, onder maps.
En kijk voor Lee Vining eens in ons 2019-verslag en voor Mammoth Lakes in ons 2015- en 2017-verslag. We hebben ook per dag een routekaartje geplaatst.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer